UVSostenibilitat,UVSostenibilitatUniversitat de València,Universitat de València Logo del portal

En tots els casos, cal introduïr-los tan prompte com siga posible en envasos imperforables i evitant els riscos a la seua manipulació.

Tallants i punxants no contaminats
Pot tractar-se d'un ganivet, una finestra trencada, o qualsevol altre objecte que pel seu trencament o deformació presente zones tallants o punxants.
Cal tenir en compte que després de la paperera seran manipulats pel personal de neteja i els gestors de residus.
Per tal d'evitar accidents, és important introduïr-los en caixes o recipients que eviten els talls i punxades (sempre sense còrrer riscos), i avisar amb un cartell ben visible del risc que comporta la seua manipulació.

Vidre de laboratori trencat
Si ha estat en contacte amb substàncies perilloses, s'haurà de gestionar com un residu de laboratori tenint a més les precaucions per tal d'evitar talls i punxades. En l'apartat sobre la gestió del vidre es pot consultar més informació.

Sanitaris
Aquests comprenen agulles o bisturís, i tenen el risc addicional de transmetre malalties.
Es dipositen sempre en contenidors d'aquest tipus:
contenidor residus tallants i punxantssacar agujas

A l'apartat de residus de laboratori podeu consultar més informació sobre com gestionar aquests residus a la Universitat.