Logo de la Universitat de València Logo Postgrau Títols propis de la Universitat de València Logo del portal

Expert Universitari en Startup Management

Dades generals
Objectius
L'objectiu del programa en Expert Universitari en Startup Management és dotar a les persones emprenedores, amb projectes incipients o projectes en marxa, de les eines i competències més actuals per a crear, llançar i/o impulsar la seua pròpia startup al mercat amb èxit.

En finalitzar el programa, el projecte final que realitzen serà la versió potenciada del projecte inicial amb el qual van accedir a ell.
Curs acadèmicCurs 2025/2026
Tipus de cursExpert Universitari
Modalitat:On-line
Preu matrícula 1.100 € (Importe preu al públic)
  
Termini de preinscripció29/09/2025
Data d'inici cursoctubre 2025
Data de finalització curs març 2026
Edició6 ª
Codi títol25113370
Crèdits:15.00 Crèdits ECTS
Horari Dimarts i dijous de 15.30 a 20:30h
Lloc d'imparticióFacultat d'Economia, Universitat de València - Avda. Tarongers, s/n (online)
Eixida professional
Amb el títol d'especialista universitari en Startup Management, els egressats podran: Emprendre/millorar el seu propi projecte d'empresa amb capacitat per a créixer Assessorar per a la creació d'empreses Treballar en vivers d'empreses innovadores Treballar en projectes d'innovació Ser tècnics d'organismes públics, centres tecnològics i vivers d'empreses Ser tècnics de promoció econòmica de les administracions públiques
Direcció
OrganitzadorDepartament de Direcció d'Empreses 'Juan José Renau Piqueras'
DireccióMaría Dolores Garzón Benítez
Profesora Titular de Universidad. Departament de Direcció d'Empreses "Juan José Renau Piqueras". Universitat de València
Pau Sendra Pons
Departament de Comptabilitat. Universitat de València
Ayudante/a Doctor/a
Alicia Mas Tur
Departament de Direcció d'Empreses "Juan José Renau Piqueras". Universitat de València
Catedrático/a de Universidad
Més Informació
Telèfon 96 160 3000
Admissió i matrícula
Termini preinscripció29/09/2025

Documentació electrònica a adjuntar

 

Normes generals

  • En cas de voler presentar la preinscripció i la documentació en suport paper, haurà de descarregar, seguir les instruccions i omplir el següent formulari.
  • No s'admetrà cap sol.licitud d'inscripció que no siga omplida degudament.
  • La persona sol.licitant ha d'acceptar sotmetre's a les proves i/o a l'entrevista que convoque prèviament el comitè de selecció.
  • La selecció la realitzarà la comissió que s'establirà en cada cas seguint les directrius del director del curs.
  • En cas de renúncia a la plaça l'alumne haurà de comunicar-ho a la Fundació Universitat-Empresa de València - ADEIT.

És interessant que consulte el reglament que regula els Títols Propis de Postgrau i Programes de Formació Contínua de la Universitat de València en l'apartat corresponent d'esta mateixa pàgina web.

Important: La taxa d'expedició de Títols i Certificats no està inclosa.

Programa
Noves Tendències en Management
 - Lligen startup
- Proposta de valor
- Business Model Canvas

1.2 Metodologies àgils:
- Management 3.0
- Design Thinking
- KANBAN
- Business Agility Metrics - Evidence Based Management

1.3 Validació de projectes
 
Desenvolupament de Startups
 2.1 Motivació d'equips àgils
- Descobrir què és el que motiva a les persones en les organitzacions i equips
- Impulsar la motivació dels equips
- Creació d'entorns saludables a nivell de felicitat organitzacional

2.2 Finances per a no financers
- Les finances per a persones emprenedores
- Anàlisi econòmica financera: interpretant el Balanç de Situació i el Compte de Resultades
- Anàlisis d'inversions: prenent decisions estratègiques que generen valor

2.3 Cerca de finançament extern
- Anàlisi de finançament de startups a Espanya
- Cicles de finançament d'una startup
- Finançament públic
- Finançament privat
- El deck complet per a captar finançament

2.4 Pactes de socis i propietat intel·lectual
- Detalls i models de pactes de socis
- Palesos i models d'utilitat
- Protecció del programari
- Disseny industrial

2.5 Ciberseguretat i intel·ligència artificial
- L'acceleració dels models de negoci, l'economia i la societat
- Impacte global de les ciberamenazas
- Lleis i regulacions: el paper de l'EU
- El repte de la IA per a empreses i individus
- Casos d'estudi

2.6 Sostenibilitat i mesurament de l'impacte climàtic
- Activitat empresarial i impacte climàtic
- Oportunitats de negoci sostenibles
- Càlcul de la petjada de carboni i de l'impacte climàtic

2.7 Creació de comunitats
- Què és una comunitat
- Com crear comunitat
- Com monetitzar una comunitat
- Com mantindre una comunitat
 
Comunicació Eficient
 3.1 Màrqueting digital
- Creació i posicionament d'una web d'èxit
- Disseny d'un pla de comunicació i promoció en internet
- Gestió efectiva de campanyes de màrqueting

3.2 Comunicació i pitching
- Les emocions i el discurs
- Aprendre a comptar histories
- Fil argumental

3.3 Meeting startups
 
Projecte Final
 Tots els continguts vistos i aplicats al llarg del programa formatiu.
 
Professorat
Nom Cognoms Vinculació + info
Stephanie Marianne Checo Riji Innovation for sustainability, Multiplicadora B
Rafael Fernández Gómez Orador, Emprendedor y Especialista en Márketing y Estrategia.
Emilio Gallego Sotos Emprendedor y Mentor de Startups
María Dolores Garzón Benítez Profesora Titular de Universidad. Departament de Direcció d'Empreses "Juan José Renau Piqueras". Universitat de València + info
Ana Isabel Gil Mompel Fundadora SESAME HR
Thais María Glod Núñez CEO y fundadora de INNOBOUND, EUClimatPactAmbassador
Israel Griol Barres Mentor y trainer Climate-KIC
Patricia Huerta Barberá Jefa de Dealflow & Analysis en Startupxplore
Miguel Ángel Juan Bello Presidente. Associació D'Empreses Innovadores Valencianes "AVANT i+e"
Dulce Carolina Macías Ceja Fundadora y Directora I+D en AirBiometrics
Elena Martínez Martín Sesame Labs, S.L.
Alicia Mas Tur Catedrático/a de Universidad + info
Manuel Mínguez Balaguer Director de Elzaburu Valencia
Youssef Oufaska Aouni Business Agility Coach
Javier Pagán Castaño Director Fundación Educativa Activa-t
Pau Sendra Pons Ayudante/a Doctor/a + info
Metodologia
Metodologia
La metodologia, eminentment pràctica, permet a l'estudiantat gaudir d'un aprenentatge experiencial que aqueix trasllada directament en millores en els seus projectes. Cal emfatitzar que l'aprenentatge col·laboratiu promou la interacció entre l'estudiantat i amb els docents, i per tant els suggeriments de millora i aportacions creuades, impulsen les idees a anar més ràpid i tenint en compte punts de vista diversos.
FAQ

TIPUS DE TÍTOLS I CRÈDITS

 
QUINA DIFERÈNCIA HI HA ENTRE UN MÀSTER OFICIAL I UN MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT DE LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA?
 
S'entén per màster oficial el conjunt d'ensenyaments reglats de postgrau amb validesa a tot el territori nacional i a l'espai europeu d'ensenyament superior (EEES) que han superat un procés d'elaboració i aprovació d'acord amb les normes legals dictades pel Govern i les comunitats autònomes (lleis, decrets, ordres), reconegut en el marc de les normes i acords de l'EEES.

El màster de formació permanent es refereix a estudis que han de superar un procés normatiu intern més flexible i diversificat (a la Universitat), pensat per a oferir un tipus de formació que s'adiga amb les demandes de la societat. En determinats supòsits, aquests estudis propis poden servir per a l'exercici d'activitats professionals, sempre que la normativa legal així ho establisca.
 
 
QUÈ ÉS UN CRÈDIT ECTS?
 
ECTS és l'acrònim d'European Credits Transfer System. És una manera de mesurar la duració dels estudis universitaris que preveu diferents factors, com ara l'assistència a sessions teòriques, l'elaboració de treballs pràctics o la dedicació a pràctiques.

Cada crèdit suposa 25 hores de càrrega de treball de l'estudiant. En els títols propis de la Universitat de València, 1 crèdit ECTS està reconegut amb 10 hores de docència. Per exemple, un curs de 3 crèdits ECTS està reconegut amb 75 hores de dedicació de l'estudiant, de les quals 30 hores són de docència.
QUINS TÍTOLS PROPIS OFEREIX LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA? REQUISITS D'ACCÉS
La Universitat de València renova anualment la seua oferta de títols propis. En aquesta oferta podem trobar els títols de postgrau següents: màsters de formació permanent (60, 90 o 120 crèdits ECTS), diplomes d'especialització (entre 30 i 59 crèdits ECTS) i experts universitaris (entre 15 i 29 crèdits ECTS).
 
Tipus de títols propis Crèdits Requisits d'accés
Màster de formació permanent 60,90 o 120 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)
Diploma d'Especialització 30-59 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)
Expert/a universitari/ària 15-29 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)

(*) S'hi permet l'accés, condicionada a l'obtenció del títol universitari de grau en el mateix curs acadèmic, a les persones a les quals els falte menys d'un 10% dels crèdits per a acabar aquests estudis
 
 
QUINS TÍTOLS DE FORMACIÓ CONTÍNUA OFEREIX LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA? REQUISITS D'ACCÉS
 
En aquesta oferta podem trobar els títols de formació contínua següents: certificats de formació contínua (15 - 30 crèdits ECTS), i microcredencials universitàries (fins a 15 crèdits ECTS).
 
Tipus de formació contínua Crèdits Requisits d'accés
Certificat de formació contínua 15-30 ECTS No cal acreditar titulació
Microcredencial universitària Fins a 15 ECTS Es pot requerir o no titulació universitària prèvia (*)


(*) Els requisits d'accés s'especifiquen en la memòria del curs.

 

CONVALIDACIÓ D'ESTUDIS

 
HI HA LA POSSIBILITAT D'OBTENIR ALGUN TIPUS DE CONVALIDACIÓ D'ESTUDIS?
 
Pel que fa als títols propis, les ofertes formatives es renoven anualment i no són convalidables.

En els títols propis no hi ha la possibilitat de convalidació acadèmica, excepte en el cas dels màsters de formació permanent amb estructura modular, que són aquells que poden estar integrats per diplomes d'especialització i/o experts/es universitaris/àries. La matrícula a un màster de formació permanent d'estructura modular pot ser del curs complet o de cadascun dels seus mòduls per separat, i és possible cursar-los en diferents anys acadèmics.

En cap cas no permeten l'accés als estudis oficials de doctorat.
 

SOL·LICITUD D'INFORMACIÓ

 
ON PUC OBTENIR INFORMACIÓ D'UN CURS EN CONCRET?
 
En la pàgina web https://postgrado.adeituv.es/ca-valencia/home.htm trobarás tota la informació referent a cadascun dels títols oferits.
 

ADMISSIÓ I MATRÍCULA

 
COM PUC REALITZAR LA PREINSCRIPCIÓ A UN CURS?
 
Pots fer la preinscripció a un títol propi electrònicament a través de l'apartat que trobaràs en la web de cada curs. També pots imprimir la FITXA DE PREINSCRIPCIÓ , omplir-la i enviar-la juntament amb tota la documentació sol·licitada a l'adreça de correu electrònic informacion@adeituv.es o per correu (o en persona) a: Fundació Universitat Empresa de València (plaça de la Mare de Déu de la Pau, 3 - 46001 València).
 
 
POT UN ESTUDIANT ESTRANGER AMB UN TÍTOL NO HOMOLOGAT ACCEDIR A AQUESTS ESTUDIS?
 
Sí, sempre que siga autoritzat per la direcció del curs.
 
 
EL PAGAMENT QUE REALITZE EN LA MATRÍCULA, QUÈ INCLOU?
 
El pagament del preu públic de la matrícula inclou:

- L'accés a totes les accions formatives del curs i/o a la plataforma virtual que el suporte.

- El dret a l'obtenció del carnet universitari.

- Tot el material que la direcció del curs estime oportú.

- Una assegurança de responsabilitat civil i d'accident a l'entorn del curs.

Les taxes d'emissió del certificat estan incloses en els cursos de formació contínua (certificat de formació contínua i microcredencial universitària). En els títols propis, les taxes d'emissió de títols i certificats NO estan incloses.
 
 
COM SOL·LICITAR EL CARNET UNIVERSITARI?
 
Passos a seguir per sol·licitar el carnet universitari per primer cop.

Paso 1
https://secvirtual.uv.es/

Paso 2
Punxar a Accedir Secretària Virtual

Paso 3
Introduir usuari i contrasenya de la universitat. És el que et va sortir quan et vas matricular a la Universitat.

Paso 4
Punxar a canviar la fotografia

Paso 5
Pujar foto amb la mida indicada

Paso 6
A partir d'aquell moment ja es disposarà de la targeta virtual.

Paso 7
Descarregar la L'APP MÒBIL UV
 
ES POT FRACCIONAR EL PAGAMENT DE LA MATRÍCULA?
 
El pagament es pot fraccionar sempre que l'import de la matrícula supere la quantitat de 500 euros i la duració del curs siga superior a tres mesos:
 
  • Fins a 1.000 euros: dos terminis, la meitat en el moment de l'admissió i l'altra meitat als dos mesos de la data d'inici del curs.
  • Superior a 1.000 euros: tres terminis, un terç en el moment de l'admissió, un altre terç als dos mesos de la data d'inici del curs i el terç restant als quatre mesos.


Per als cursos de més de dos anys de duració, s'ha d'abonar el 50% de l'import total de la matrícula en el moment de l'admissió al curs i l'altre 50% a l'inici del segon any del curs.

*És requisit indispensable per al fraccionament lliurar el document d'ORDRE DE DOMICILIACIÓ DE DEUTE DIRECTE SEPA, emplenat i signat (*que es pot descarregar des del formulari de preinscripció).

*El primer pagament sempre s'ha de fer motu proprio per l'estudiant a través del procediment facilitat en l'admissió. Els pagaments següents es domicilien al compte bancari facilitat.

*L'impagament d'algun dels terminis comporta l'anul·lació de la matrícula de l'estudiant sense dret al reintegrament de la quantitat ja satisfeta.

 

EN QUINS CASOS ES POT RETORNAR L'IMPORT DE LA MATRÍCULA?
 
Les quantitats abonades en concepte de matrícula no es retornen una vegada s'ha iniciat el curs. Si l'estudiant causa baixa abans d'iniciar-lo, es retornaran dos terços del preu públic de la matrícula, en cas de pagament únic, després de la presentació de la corresponent sol·licitud. En cas de pagament fraccionat, s'abonarà la quantitat que excedisca d'un terç del preu públic de matrícula.

L'anul·lació de la matrícula després d'iniciar-se el desenvolupament dels estudis no dona dret a la devolució de les taxes pagades, excepte en casos excepcionals a causa de malaltia greu o fallida econòmica de la unitat familiar, degudament justificats documentalment.
 
 
HI HA ALGUN TIPUS DE DESCOMPTE A l'HORA D'ABONAR LA MATRÍCULA?
 
Els estudiants de títols propis de postgrau i formació contínua no es poden acollir a les exempcions que preveu el decret de la Generalitat Valenciana que regula les taxes per prestació de serveis acadèmics universitaris per a cada curs acadèmic.
 

AUTOMATRÍCULA

 
AJUDA AL PROCEDIMENT D?AUTOMATRÍCULA (NOMÉS PER A AQUELLES PERSONES QUE JA HAN SIGUT ADMESES)
 
Una vegada formalitzat el pagament, l'estudiant rebrà una notificació amb les instruccions per a realitzar l'acte de matrícula a través de la plataforma de la Universitat de València.

Per a obtenir el manual amb les instruccions del procediment, cliqueu ACÍ

En cas de tenir algun dubte sobre aquest tema, contacteu amb nosaltres mitjançant l'adreça
electrònica: informacion@adeituv.es
 

PRÀCTIQUES

 
HI HA LA POSSIBILITAT DE REALITZAR PRÀCTIQUES EN EMPRESES O INSTITUCIONS?
 
Sí, sempre que ho preveja l'organització dels estudis. Aquestes pràctiques poden formar part del pla d'estudis (curriculars), i en aquest cas les han de realitzar tots els alumnes matriculats, o poden ser un complement formatiu addicional a la programació acadèmica (extracurriculars), i en aquest cas no és necessari que les realitzen tots els alumnes matriculats. Es poden fer fins a 900 hores de pràctiques.

Més informació: https://www.adeituv.es/practicas/postgrado-propios/?lang=ca
 
 
CAL FORMALITZAR ALGUN CONVENI PER REALITZAR LES PRÀCTIQUES EN EMPRESES/INSTITUCIONS?
 
Sí, és necessari subscriure un conveni entre la Universitat i l'empresa/institució per al desenvolupament de les pràctiques. Aquest conveni, que el gestiona la direcció dels estudis a través d'ADEIT, Fundació Universitat-Empresa de València, ha de recollir les dades bàsiques de l'activitat que es desenvoluparà durant les pràctiques, així com les signatures de l'alumne/a, dels tutors o tutores de l'empresa i dels tutors o tutores de la Universitat.
 

AVALUACIÓ

 
QUIN ÉS EL SISTEMA D'AVALUACIÓ?
 
L'organització de cada curs indica els procediments d'avaluació específics. En qualsevol cas, però, és requisit necessari per a obtenir el títol aprovar totes les assignatures dels estudis corresponents d'acord amb el procediment que estableix la guia docent.

Només quan s'ha acabat el postgrau i les actes estan tancades i registrades per la Universitat de València, es pot sol·licitar el certificat o títol acreditatiu de la formació. L'estudiant rebrà, al seu moment, una notificació amb les instruccions per obtenir-lo.

La qualificació final dels títols propis de postgrau és el resultat de la mitjana ponderada de les notes obtingudes en cadascuna de les assignatures, inclòs el TFM (en el cas dels títols de màster).

En el cas dels cursos de formació contínua, s'atorguen únicament les qualificacions d'apte o no apte.
 

EXPEDICIÓ DE TÍTOLS PROPIS I CERTIFICATS

 
QUI EXPEDEIX ELS TÍTOLS DE POSTGRAU?
 
Els títols propis de la Universitat de València són expedits pel rector o la rectora segons un model normalitzat i en queda constància en el registre de títols de la Universitat. En aquests títols es fa esment exprés que no tenen caràcter oficial.
 
 
QUINA TITULACIÓ OBTINC?
 
Títols propis

El fet de superar els estudis de màster de formació permanent dona dret a l'obtenció del corresponent títol de màster de formació permanent en '...' per la Universitat de València.El fet de superar els estudis de diploma d'especialització dona dret a l'obtenció del corresponent diploma d'especialització en '...' per la Universitat de València.

El fet de superar els estudis d'expert/a universitari/ària dona dret a l'obtenció del corresponent títol d'expert/a universitari/ària en '...' per la Universitat de València.

Una vegada superats els títols propis és possible sol·licitar un certificat que inclou: matèries, crèdits, modalitat d'impartició i nota.

Formació contínua

El fet de superar els estudis de certificat de formació contínua dona dret a l'obtenció del corresponent certificat de formació contínua en '...' per la Universitat de València.

I el fet de superar els estudis de microcredencials universitàries dona dret a l'obtenció de la corresponent certificació de microcredencial universitària en '...' per la Universitat de València.

Aquestes certificacions són d'aprofitament i inclouen la denominació del curs i el nombre de crèdits.

Les taxes d'emissió de títol o certificat que acredita la realització del curs per part de la Universitat de València no estan incloses en l'import de la matrícula, excepte en el cas de la formació contínua (certificat de formació contínua i microcredencial universitària).
Accés i Resultats d'Aprenentatge
Requisits titulació
Per a poder accedir a l'Expert universitari, és requisit imprescindible tindre una idea de negoci sobre la qual treballar, independentment del seu grau de maduresa.

Tindran prioritat aquells candidats que posseïsquen una idea de negoci o projecte empresarial amb perfil tecnològic, científic o de la branca d'humanitats.

Complint amb l'anterior, els requisits d'accés són:

- Graduats que desitgen fer un salt en la seua carrera professional a través de la més avançada gestió de startups.

- Estudiants als quals els quede menys d'un 10% per a obtindre el seu títol de grau, condicionats a l'obtenció del títol en el mateix any acadèmic.
Criteris admissió
Els candidats i projectes que complisquen amb els requisits d'accés passaran per un filtrat per a formar part de l'Expert Universitari.

Una comissió avaluarà les sol·licituds rebudes segons els criteris que es detallen a continuació i farà una proposta de candidats i projectes a admetre:

Candidats:
- Titulació d'accés al títol propi (prioritat a les titulacions de ciències, tecnologia, enginyeria, matemàtiques i humanitats)
- Titulació d'accés pròpia de la Universitat de València, d'altres universitats públiques espanyoles o de la resta d'universitats.
- Nota mitjana obtinguda en la titulació per la qual s'accedeix al títol propi d'Expert

Projectes:
- Descripció de la idea i la seua proposta de valor
- Descripció del procés o problema a resoldre, necessitat i oportunitat
- Grau d'innovació i creativitat
- Viabilitat i sostenibilitat del projecte
Resultats d'aprenentatge
El pas per l'Expert Universitari en Startup Management farà al participant i al projecte passar per un programa d'acceleració que permetrà evolucionar tant a la persona emprenedora com al propi projecte. El suport durant tot el programa per part d'experts, impulsarà el desenvolupament personal i professional dels equips així com actualitzarà els projectes amb continguts i tendències empresarials.
Contacte