Logo de la Universitat de València Logo Postgrau Títols propis de la Universitat de València Logo del portal

Expert Universitari Especialista en Fundraising (Finançament Públic i de la Unió Europea)

Dades generals
Objectius
- Ensenyar què són les ajudes públiques i les seues diferents línies de finançament a nivell nacional i autonòmic.
- Introduir els mecanismes de finançament europeus del Pla de Recuperació per a Europa (Marc Financer Pluriennal 2021-2027 i Next Generation EU) orientats al creixement i desenvolupament econòmic.
- Ensenyar les tècniques de sol·licitud i gestió de subvencions, proporcionant les eines i l'assessorament necessari.
- Crear un entorn de treball pràctic que ajude l'alumnat a posar en marxa el seu Pla d'Accés a Fons Europeus per a una entitat.

En finalitzar el curs, l'alumne/a estarà capacitat/a per a incorporar-se al mercat laboral com a Expert/a Universitari/a en Finançament Públic i de la Unió Europea, exercint rols clau com: la sol·licitud i gestió de subvencions públiques a nivell europeu, nacional i autonòmic; la identificació de fonts de finançament adequades per a projectes empresarials; i la internacionalització d'empreses a través de la participació en iniciatives i projectes finançats per la UE
Curs acadèmicCurs 2025/2026
Tipus de cursExpert Universitari
Modalitat:On-line
Preu matrícula 250 € (Importe preu al públic)
Preu general  
Termini de preinscripció30/09/2025
Data d'inici cursoctubre 2025
Data de finalització curs maig 2026
Edició6 ª
Codi títol25123470
Crèdits:15.00 Crèdits ECTS
Horari Aula Virtual de la UV
Lloc d'imparticióAula Virtual de la UV
Eixida professional
En finalitzar el curs, l'alumne/a podrà incorporar-se al mercat laboral com a "Especialista en Finançament Públic i de la Unió Europea" exercint labors com: sol·licitud i gestió de subvencions públiques a nivell estatal i autonòmic, participació en programes finançats per la Unió Europea, identificació de fonts de finançament per a l'empresa o internacionalització a través de projectes.
Direcció
OrganitzadorDepartament de Direcció d'Empreses 'Juan José Renau Piqueras'
DireccióMaría Clara Martínez Fuentes
Departament de Direcció d'Empreses "Juan José Renau Piqueras". Universitat de València
Profesor/a Titular de Universidad
Elena Femenía Miguel-Mencheta
Responsable Programas Europeos y Financiación UE
Més Informació
Telèfon 96 160 3000
Admissió i matrícula
Termini preinscripció30/09/2025

Documentació electrònica a adjuntar

 

Normes generals

  • En cas de voler presentar la preinscripció i la documentació en suport paper, haurà de descarregar, seguir les instruccions i omplir el següent formulari.
  • No s'admetrà cap sol.licitud d'inscripció que no siga omplida degudament.
  • La persona sol.licitant ha d'acceptar sotmetre's a les proves i/o a l'entrevista que convoque prèviament el comitè de selecció.
  • La selecció la realitzarà la comissió que s'establirà en cada cas seguint les directrius del director del curs.
  • En cas de renúncia a la plaça l'alumne haurà de comunicar-ho a la Fundació Universitat-Empresa de València - ADEIT.

És interessant que consulte el reglament que regula els Títols Propis de Postgrau i Programes de Formació Contínua de la Universitat de València en l'apartat corresponent d'esta mateixa pàgina web.

Important: La taxa d'expedició de Títols i Certificats no està inclosa.

Programa
Introducció a les ajudes públiques i subvencions per a digitalització industrial, internacionalització, innovació, R+D, energia, sostenibilitat, TIC, turisme
 Benvinguda Virtual: Presentació del curs, metodologia i professorat.

Tema 1: Què són les ajudes públiques i quines són les principals línies existents actualment
- Tipus d'ajudes públiques: subvencions, préstecs públics, deduccions/ bonificacions i productes mixtos
- El cicle de vida d'una ajuda pública
- La importància del projecte/ inversió
- El mercat d'ajudes públiques a Espanya: tendències i main insights

Tema 2: Masterclass: 10 aspectes bàsics per a sol·licitar ajudes públiques
-Estructura accionarial
- Antiguitat de l'empresa
- Nombre d'empleats
- La rellevància del CNAE
- Anàlisi de fons propis
- L'efecte incentivador
- Règim de minimis i prevenció del doble finançament
- Cofinançament, prefinançament, avals i garanties
- Do Not Significant Harm (DNSH)
- Mesures Antifrau

Tema 3: Masterclass: Coneix i aprén a sol·licitar els principals programes d'ajudes públiques per a autònoms i empreses a nivell nacional i regional
 
Fons europeus (MFP 2021-2027 i Next Generation EU) per al creixement empresarial
 Tema 4: Què són els fons europeus
4.1 Pla de Recuperació per a Europa:
4.2 Marc Financer Pluriennal 2021-2027
4.3 Instrument de Recuperació Next Generation EU. Qüestionaris i lectures complementàries
4.4 Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència del Govern d'Espanya
- Qüestionari i lectures complementàries
4.5 Masterclass: Introducció i evolució dels fons europeus

Tema 5: Coneix els principals programes europeus per a finançar la innovació de les empreses, R+D+I, sostenibilitat, tecnologies

5.1 Programa Horitzó Europa: investigació i innovació a la UE.
- Qüestionari i lectures complementàries
5.2 Programa Europa Digital: impuls de la tecnologia digital en les empreses, ciutadans i administracions públiques.
- Qüestionari i lectures complementàries
5.3 Programa LIFE: medi ambient i acció pel clima.
-Qüestionari i lectures complementàries
5.4 Programa Mercat Únic: competitivitat de les pimes i internacionalització.
- Qüestionari i lectures complementàries
5.5 Programa ERASMUS+: mobilitat i cooperació en educació, formació, joventut i esport a Europa.
- Qüestionari i lectures complementàries
5.6 Programa Europa Creativa: projectes en els sectors cultural, audiovisual i creatiu per a la promoció de la diversitat i patrimoni cultural europeu.
- Qüestionari i lectures complementàries

Tema 6: Com participar en projectes europeus
6.1 Introducció a la participació en projectes europeus.
6.2 Masterclass: 5 passos per a participar en projectes europeus
6.2.1. Identificació d'oportunitats
6.2.2. Disseny del Perfil Europeu de l'Entitat/ Empresa
6.2.3. Cerca de projectes/*partners
6.2.4. Enviament i negociació d'Expressió d'interés
6.2.5. Presentació en temps
6.3 Plataformes, xarxes i finestretes de suport

CAS PRÀCTIC FINAL
- Elaboració del Perfil Europeu de la teua entitat.
- Elaboració d'un Concept Note.
 
Professorat
Nom Cognoms Vinculació + info
Francisco Estevan Vítores Licenciado en Derecho. Licenciatura en Derecho
Elena Femenía Miguel-Mencheta Responsable Programas Europeos y Financiación UE
María Clara Martínez Fuentes Profesor/a Titular de Universidad + info
Manuela Pardo del Val Profesor/a Titular de Universidad + info
Metodologia
Metodologia
El curs es compon de 2 mòduls, que s'obrin conforme al calendari del curs. Tots els mòduls romanen oberts des de l'obertura indicada fins a la data de tancament del curs oferint a l'alumne/a major flexibilitat. La dinamització del curs i continguts de suport es realitza sempre sobre el temari del mòdul en curs. L'alumne/a haurà d'haver realitzat tots dos mòduls abans de finalitzar el curs. Els continguts formatius inclouen: - Lectures en PDF. - Vídeos i Seminaris web per part d'experts en ajudes i subvencions. - Qüestionaris d'avaluació - Informació setmanal sobre ajudes i subvencions per a empreses. - Disseny del Pla d'Accés a Finançament Públic de l'Entitat (real o simulada) per part del/la alumne/a. El curs es realitza a través de la plataforma d'e-learning habilitada per la Universitat de València.
FAQ

TIPUS DE TÍTOLS I CRÈDITS

 
QUINA DIFERÈNCIA HI HA ENTRE UN MÀSTER OFICIAL I UN MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT DE LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA?
 
S'entén per màster oficial el conjunt d'ensenyaments reglats de postgrau amb validesa a tot el territori nacional i a l'espai europeu d'ensenyament superior (EEES) que han superat un procés d'elaboració i aprovació d'acord amb les normes legals dictades pel Govern i les comunitats autònomes (lleis, decrets, ordres), reconegut en el marc de les normes i acords de l'EEES.

El màster de formació permanent es refereix a estudis que han de superar un procés normatiu intern més flexible i diversificat (a la Universitat), pensat per a oferir un tipus de formació que s'adiga amb les demandes de la societat. En determinats supòsits, aquests estudis propis poden servir per a l'exercici d'activitats professionals, sempre que la normativa legal així ho establisca.
 
 
QUÈ ÉS UN CRÈDIT ECTS?
 
ECTS és l'acrònim d'European Credits Transfer System. És una manera de mesurar la duració dels estudis universitaris que preveu diferents factors, com ara l'assistència a sessions teòriques, l'elaboració de treballs pràctics o la dedicació a pràctiques.

Cada crèdit suposa 25 hores de càrrega de treball de l'estudiant. En els títols propis de la Universitat de València, 1 crèdit ECTS està reconegut amb 10 hores de docència. Per exemple, un curs de 3 crèdits ECTS està reconegut amb 75 hores de dedicació de l'estudiant, de les quals 30 hores són de docència.
QUINS TÍTOLS PROPIS OFEREIX LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA? REQUISITS D'ACCÉS
La Universitat de València renova anualment la seua oferta de títols propis. En aquesta oferta podem trobar els títols de postgrau següents: màsters de formació permanent (60, 90 o 120 crèdits ECTS), diplomes d'especialització (entre 30 i 59 crèdits ECTS) i experts universitaris (entre 15 i 29 crèdits ECTS).
 
Tipus de títols propis Crèdits Requisits d'accés
Màster de formació permanent 60,90 o 120 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)
Diploma d'Especialització 30-59 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)
Expert/a universitari/ària 15-29 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)

(*) S'hi permet l'accés, condicionada a l'obtenció del títol universitari de grau en el mateix curs acadèmic, a les persones a les quals els falte menys d'un 10% dels crèdits per a acabar aquests estudis
 
 
QUINS TÍTOLS DE FORMACIÓ CONTÍNUA OFEREIX LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA? REQUISITS D'ACCÉS
 
En aquesta oferta podem trobar els títols de formació contínua següents: certificats de formació contínua (15 - 30 crèdits ECTS), i microcredencials universitàries (fins a 15 crèdits ECTS).
 
Tipus de formació contínua Crèdits Requisits d'accés
Certificat de formació contínua 15-30 ECTS No cal acreditar titulació
Microcredencial universitària Fins a 15 ECTS Es pot requerir o no titulació universitària prèvia (*)


(*) Els requisits d'accés s'especifiquen en la memòria del curs.

 

CONVALIDACIÓ D'ESTUDIS

 
HI HA LA POSSIBILITAT D'OBTENIR ALGUN TIPUS DE CONVALIDACIÓ D'ESTUDIS?
 
Pel que fa als títols propis, les ofertes formatives es renoven anualment i no són convalidables.

En els títols propis no hi ha la possibilitat de convalidació acadèmica, excepte en el cas dels màsters de formació permanent amb estructura modular, que són aquells que poden estar integrats per diplomes d'especialització i/o experts/es universitaris/àries. La matrícula a un màster de formació permanent d'estructura modular pot ser del curs complet o de cadascun dels seus mòduls per separat, i és possible cursar-los en diferents anys acadèmics.

En cap cas no permeten l'accés als estudis oficials de doctorat.
 

SOL·LICITUD D'INFORMACIÓ

 
ON PUC OBTENIR INFORMACIÓ D'UN CURS EN CONCRET?
 
En la pàgina web https://postgrado.adeituv.es/ca-valencia/home.htm trobarás tota la informació referent a cadascun dels títols oferits.
 

ADMISSIÓ I MATRÍCULA

 
COM PUC REALITZAR LA PREINSCRIPCIÓ A UN CURS?
 
Pots fer la preinscripció a un títol propi electrònicament a través de l'apartat que trobaràs en la web de cada curs. També pots imprimir la FITXA DE PREINSCRIPCIÓ , omplir-la i enviar-la juntament amb tota la documentació sol·licitada a l'adreça de correu electrònic informacion@adeituv.es o per correu (o en persona) a: Fundació Universitat Empresa de València (plaça de la Mare de Déu de la Pau, 3 - 46001 València).
 
 
POT UN ESTUDIANT ESTRANGER AMB UN TÍTOL NO HOMOLOGAT ACCEDIR A AQUESTS ESTUDIS?
 
Sí, sempre que siga autoritzat per la direcció del curs.
 
 
EL PAGAMENT QUE REALITZE EN LA MATRÍCULA, QUÈ INCLOU?
 
El pagament del preu públic de la matrícula inclou:

- L'accés a totes les accions formatives del curs i/o a la plataforma virtual que el suporte.

- El dret a l'obtenció del carnet universitari.

- Tot el material que la direcció del curs estime oportú.

- Una assegurança de responsabilitat civil i d'accident a l'entorn del curs.

Les taxes d'emissió del certificat estan incloses en els cursos de formació contínua (certificat de formació contínua i microcredencial universitària). En els títols propis, les taxes d'emissió de títols i certificats NO estan incloses.
 
 
COM SOL·LICITAR EL CARNET UNIVERSITARI?
 
Passos a seguir per sol·licitar el carnet universitari per primer cop.

Paso 1
https://secvirtual.uv.es/

Paso 2
Punxar a Accedir Secretària Virtual

Paso 3
Introduir usuari i contrasenya de la universitat. És el que et va sortir quan et vas matricular a la Universitat.

Paso 4
Punxar a canviar la fotografia

Paso 5
Pujar foto amb la mida indicada

Paso 6
A partir d'aquell moment ja es disposarà de la targeta virtual.

Paso 7
Descarregar la L'APP MÒBIL UV
 
ES POT FRACCIONAR EL PAGAMENT DE LA MATRÍCULA?
 
El pagament es pot fraccionar sempre que l'import de la matrícula supere la quantitat de 500 euros i la duració del curs siga superior a tres mesos:
 
  • Fins a 1.000 euros: dos terminis, la meitat en el moment de l'admissió i l'altra meitat als dos mesos de la data d'inici del curs.
  • Superior a 1.000 euros: tres terminis, un terç en el moment de l'admissió, un altre terç als dos mesos de la data d'inici del curs i el terç restant als quatre mesos.


Per als cursos de més de dos anys de duració, s'ha d'abonar el 50% de l'import total de la matrícula en el moment de l'admissió al curs i l'altre 50% a l'inici del segon any del curs.

*És requisit indispensable per al fraccionament lliurar el document d'ORDRE DE DOMICILIACIÓ DE DEUTE DIRECTE SEPA, emplenat i signat (*que es pot descarregar des del formulari de preinscripció).

*El primer pagament sempre s'ha de fer motu proprio per l'estudiant a través del procediment facilitat en l'admissió. Els pagaments següents es domicilien al compte bancari facilitat.

*L'impagament d'algun dels terminis comporta l'anul·lació de la matrícula de l'estudiant sense dret al reintegrament de la quantitat ja satisfeta.

 

EN QUINS CASOS ES POT RETORNAR L'IMPORT DE LA MATRÍCULA?
 
Les quantitats abonades en concepte de matrícula no es retornen una vegada s'ha iniciat el curs. Si l'estudiant causa baixa abans d'iniciar-lo, es retornaran dos terços del preu públic de la matrícula, en cas de pagament únic, després de la presentació de la corresponent sol·licitud. En cas de pagament fraccionat, s'abonarà la quantitat que excedisca d'un terç del preu públic de matrícula.

L'anul·lació de la matrícula després d'iniciar-se el desenvolupament dels estudis no dona dret a la devolució de les taxes pagades, excepte en casos excepcionals a causa de malaltia greu o fallida econòmica de la unitat familiar, degudament justificats documentalment.
 
 
HI HA ALGUN TIPUS DE DESCOMPTE A l'HORA D'ABONAR LA MATRÍCULA?
 
Els estudiants de títols propis de postgrau i formació contínua no es poden acollir a les exempcions que preveu el decret de la Generalitat Valenciana que regula les taxes per prestació de serveis acadèmics universitaris per a cada curs acadèmic.
 

AUTOMATRÍCULA

 
AJUDA AL PROCEDIMENT D?AUTOMATRÍCULA (NOMÉS PER A AQUELLES PERSONES QUE JA HAN SIGUT ADMESES)
 
Una vegada formalitzat el pagament, l'estudiant rebrà una notificació amb les instruccions per a realitzar l'acte de matrícula a través de la plataforma de la Universitat de València.

Per a obtenir el manual amb les instruccions del procediment, cliqueu ACÍ

En cas de tenir algun dubte sobre aquest tema, contacteu amb nosaltres mitjançant l'adreça
electrònica: informacion@adeituv.es
 

PRÀCTIQUES

 
HI HA LA POSSIBILITAT DE REALITZAR PRÀCTIQUES EN EMPRESES O INSTITUCIONS?
 
Sí, sempre que ho preveja l'organització dels estudis. Aquestes pràctiques poden formar part del pla d'estudis (curriculars), i en aquest cas les han de realitzar tots els alumnes matriculats, o poden ser un complement formatiu addicional a la programació acadèmica (extracurriculars), i en aquest cas no és necessari que les realitzen tots els alumnes matriculats. Es poden fer fins a 900 hores de pràctiques.

Més informació: https://www.adeituv.es/practicas/postgrado-propios/?lang=ca
 
 
CAL FORMALITZAR ALGUN CONVENI PER REALITZAR LES PRÀCTIQUES EN EMPRESES/INSTITUCIONS?
 
Sí, és necessari subscriure un conveni entre la Universitat i l'empresa/institució per al desenvolupament de les pràctiques. Aquest conveni, que el gestiona la direcció dels estudis a través d'ADEIT, Fundació Universitat-Empresa de València, ha de recollir les dades bàsiques de l'activitat que es desenvoluparà durant les pràctiques, així com les signatures de l'alumne/a, dels tutors o tutores de l'empresa i dels tutors o tutores de la Universitat.
 

AVALUACIÓ

 
QUIN ÉS EL SISTEMA D'AVALUACIÓ?
 
L'organització de cada curs indica els procediments d'avaluació específics. En qualsevol cas, però, és requisit necessari per a obtenir el títol aprovar totes les assignatures dels estudis corresponents d'acord amb el procediment que estableix la guia docent.

Només quan s'ha acabat el postgrau i les actes estan tancades i registrades per la Universitat de València, es pot sol·licitar el certificat o títol acreditatiu de la formació. L'estudiant rebrà, al seu moment, una notificació amb les instruccions per obtenir-lo.

La qualificació final dels títols propis de postgrau és el resultat de la mitjana ponderada de les notes obtingudes en cadascuna de les assignatures, inclòs el TFM (en el cas dels títols de màster).

En el cas dels cursos de formació contínua, s'atorguen únicament les qualificacions d'apte o no apte.
 

EXPEDICIÓ DE TÍTOLS PROPIS I CERTIFICATS

 
QUI EXPEDEIX ELS TÍTOLS DE POSTGRAU?
 
Els títols propis de la Universitat de València són expedits pel rector o la rectora segons un model normalitzat i en queda constància en el registre de títols de la Universitat. En aquests títols es fa esment exprés que no tenen caràcter oficial.
 
 
QUINA TITULACIÓ OBTINC?
 
Títols propis

El fet de superar els estudis de màster de formació permanent dona dret a l'obtenció del corresponent títol de màster de formació permanent en '...' per la Universitat de València.El fet de superar els estudis de diploma d'especialització dona dret a l'obtenció del corresponent diploma d'especialització en '...' per la Universitat de València.

El fet de superar els estudis d'expert/a universitari/ària dona dret a l'obtenció del corresponent títol d'expert/a universitari/ària en '...' per la Universitat de València.

Una vegada superats els títols propis és possible sol·licitar un certificat que inclou: matèries, crèdits, modalitat d'impartició i nota.

Formació contínua

El fet de superar els estudis de certificat de formació contínua dona dret a l'obtenció del corresponent certificat de formació contínua en '...' per la Universitat de València.

I el fet de superar els estudis de microcredencials universitàries dona dret a l'obtenció de la corresponent certificació de microcredencial universitària en '...' per la Universitat de València.

Aquestes certificacions són d'aprofitament i inclouen la denominació del curs i el nombre de crèdits.

Les taxes d'emissió de títol o certificat que acredita la realització del curs per part de la Universitat de València no estan incloses en l'import de la matrícula, excepte en el cas de la formació contínua (certificat de formació contínua i microcredencial universitària).
Accés i Resultats d'Aprenentatge
Requisits titulació
Egressats i estudiants d'últim curs matriculats en la universitat, en qualsevol branca de coneixement.
Criteris admissió
Es donarà prioritat als estudiants de la Universitat de València. En cas que la preinscripció supere el nombre d'alumnes del curs, l'admissió es farà per ordre de sol·licitud
Resultats d'aprenentatge
Una vegada finalitzat el curs, l'alumne/a haurà adquirit un coneixement dels principals mecanismes de finançament públic existents a Espanya i a Europa per a donar suport al creixement de les empreses.
Gràcies a la formació, l'alumne/a serà capaç de distingir entre una ajuda pública a nivell estatal o autonòmic i un projecte europeu en consorci, sent capaç de determinar quin tipus de mecanisme és el més adequat per als interessos d'una empresa.
En finalitzar el curs, l'alumne/a aprendrà a dissenyar el Pla d'Accés a Finançament Públic d'una empresa, incloent-hi la definició del mapa d'ajudes per a l'empresa, la creació del perfil europeu, la comprensió d'ordres d'ajuda i bases reguladores i les tècniques de captació de socis i projectes UE.
Contacte