Requisits titulació

Grau o Llicenciatura en Criminologia, Psicologia, Dret, Ciències de l'Educació, Treball Social, Medicina i Infermeria. Altres titulacions en ciències de la seguretat, socials i de la salut o que guarden relació amb el diagnòstic, prevenció i tractament de la violència.
Els requisits generals d'accés són:
- Títol oficial espanyol o estranger que atorgue accés a ensenyaments oficials de postgrau.
- Estudiants als quals els quede menys d'un 10% per a obtindre el seu títol de grau, condicionats a l'obtenció del títol en el mateix any acadèmic.

Criteris admissió

Es tindrà en compte la motivació per la qual s'opta a la realització del diploma, així com els coneixements previs relacionats amb la Neurocriminologia.

Resultats d'aprenentatge

Assignatura 3: Bases neurobiològiques de la violència.
RA1.- Comprendre les bases neurobiològiques de la violència, destacant els aspectes fonamentals de la relació entre el cervell i el comportament agressiu.

RA2.- Explicar la connexió entre el sistema nerviós central i el sistema nerviós autònom en la manifestació de conductes violentes.

RA3.- Descriure la influència de la neuroquímica i l'endocrinologia en l'expressió i regulació de la violència.

RA4.- Aplicar coneixements sobre el sistema endocrí i immune per a explicar la influència d'aquests sistemes en la predisposició a la violència.

RA5.- Aplicar conceptes genètics per a analitzar la interacció entre gens i comportament violent.

RA6.- Realitzar una anàlisi crítica de les evidències neurobiològiques que recolzen les teories sobre les bases cerebrals de la violència.

RA7.- Discriminar entre diferents teories neurobiològiques de la violència, avaluant les seues implicacions per a la comprensió i prevenció de comportaments agressius.

RA8.- Analitzar la contribució relativa de factors biològics i ambientals en la manifestació de la violència.

RA9.- Sintetitzar informació sobre les bases neurobiològiques de la violència per a proposar noves estratègies interdisciplinàries d'investigació i prevenció en el camp de la neurocriminologia.


Assignatura 5: Perfils neurocriminològics.
RA1.- Comprendre els diferents perfils segons la causa de la violència, identificant les variables clau que influeixen en la conducta violenta.

RA2.- Descriure els perfils segons l'edat i el gènere dels qui perpetren actes violents, relacionant aquestes característiques amb la neurobiologia i factors socials.

RA3.- Explicar els perfils de violència segons el context, analitzant com factors ambientals afecten l'expressió de comportaments violents.

RA4.- Integrar la informació provinent de les neurociències en els perfils de violència.

RA5.- Explicar com els factors neurobiològics influeixen en la manifestació de comportaments violents, identificant patrons comuns i variacions individuals.

RA6.- Aplicar la classificació de perfils neurocriminològics en l'elaboració d'estratègies d'intervenció i prevenció, adaptant-les a situacions específiques.

RA7.- Utilitzar el perfil neurocriminològic per a l'elaboració d'estratègies de rehabilitació en diversos grups d'homes penats, considerant aspectes neurobiològics.

RA8.- Aplicar el perfil neurocriminològic en l'avaluació i tractament de violència de gènere, considerant la interacció entre factors biològics i psicosocials.

RA9.- Analitzar críticament el perfil neurocriminolòógic dels trastorns de personalitat, distingint entre diferents tipus i avaluant la seua rellevància en la conducta violenta.

RA10.- Discriminar entre els diferents perfils neurocriminològics associats als trets de personalitat i al consum de substàncies, identificant patrons comuns i diferències significatives.

RA11.- Sintetitzar informació per a desenvolupar un perfil neurocriminològic integral depenent del tipus de violència exercit, integrant dades biològiques, psicològics i socials.