foto David Bayona Cuallado
DAVID BAYONA CUALLADO
PDI-Ajudant Doctor/A
Àrea de coneixement: COMERCIALITZACIÓ I INVESTIG. DE MERCAT
Departament: Comercialització i Investigació de Mercats
Facultat d'Economia. Avda. de los Naranjos s/n 46022 Valencia, España Despatx 4P11
Biografia

David Bayona Cuallado és Professor Ayudant Doctor del Departament de Comercialització i Investigació de Mercats de la Universitat de València. Les seues línies d’investigació se centren en el consum cultural LGBTIQ+, el màrqueting i el comportament del consumidor musical, la responsabilitat social empresarial i la innovació educativa. En aquests àmbits ha presentat treballs en congressos nacionals i internacionals —com Nodos del Conocimiento o el Doctoral Symposium de l’AIMAC— i ha desenvolupat una activitat constant de transferència de coneixement.

És autor i coautor de diversos llibres sobre responsabilitat social, igualtat d’oportunitats i gestió d’entitats socials, així com de diverses obres de divulgació cultural i social, entre les quals destaquen Aplicación práctica de la responsabilidad social en la empresa (2022), Guía práctica de igualdad de oportunidades entre hombres y mujeres (2020) i Historias de la Dana (2025) . A més, ha publicat estudis aplicats sobre consum musical i identitat, i ha coordinat projectes d’investigació en col·laboració amb institucions culturals com Olympia Metropolitana.

Ha exercit com a Investigador Principal en més de vint-i-cinc projectes europeus Erasmus+ (KA220, KA210 i capacitat institucional), liderant equips transnacionals i promovent la innovació docent, la sostenibilitat i la inclusió social a través de la formació i la recerca aplicada . També ha sigut revisor del European Journal of Marketing i de la International Marketing Trends Conference.

En l’àmbit docent, ha impartit assignatures de màrqueting, direcció comercial, investigació de mercats, responsabilitat social i ètica empresarial en Graus i Màsters de la Universitat de València, en el Centre Universitari EDEM i en la Universitat Oberta de Catalunya. Ha coordinat durant diversos cursos l’assignatura Marketing i Logística del MBA de la UV i ha tutelat nombrosos TFG, TFM i pràctiques externes . La seua experiència docent es caracteritza per la interdisciplinarietat, l’ús de metodologies actives i la integració de la perspectiva crítica sobre consum cultural i diversitat.

Així mateix, ha impartit seminaris, jornades i cursos sobre sostenibilitat empresarial, intel·ligència artificial, cultura i diversitat, i ha participat en diferents projectes d’innovació educativa orientats a la cocreació, les arts i l’aprenentatge basat en projectes.

Asignatures impartides i modalitats docents
Tutories
01/09/2025 - 27/01/2026
JUEVES de 14:30 a 17:30 3P01A DESPATX Planta 3 FACULTAT D'ECONOMIA
Observacions
Participa en el programa de tutories electròniques de la Universitat de València
Formació acadèmica
Altres Publicacions
Activitats anteriors
Participacions a Congressos