foto Enric Antoni Burgos Ramirez
ENRIC ANTONI BURGOS RAMIREZ
PDI-Associat/Da Universitari/A
Biografia

Enric Burgos és llicenciat en Filosofia (1998) i en Comunicació Audiovisual (2002) per la Universitat de València i doctor en Ciències de la Comunicació per la Universitat Jaume I (2017). La seua tesi doctoral investiga l'escepticisme modern a través de l'estudi de Los idiotas de Lars von Trier (1998) i del projecte creatiu en el qual el film queda emmarcat. Ha sigut professor associat del Departament de Comunicació Audiovisual, Documentació i Història de l'Art de la Universitat Politècnica de València (2007-2020) i del Departament de Filosofia i Sociologia de la Universitat Jaume I (2010-2023). Des de 2020 forma part del Departament de Teories del Llenguatge i Ciències de la Comunicació de la Universitat de València. Ha participat en quatre projectes d'innovació docent i dos projectes internacionals d'investigació: “Audiovisual Expression, Non-Fiction Film and Cultural Background” (Tra Vinh University & Vietnamese Association of Community Colleges, Vietnam, 2010) i  “Transmídia Trânsito Carioca” (Colégio Pedro II - Rio de Janeiro, Brasil, 2015). Actualment és membre de l'equip del Projecte d'I+D+i "Fluxos de desinformació, polarització i crisi de la intermediació mediàtica". Els seus interessos d'investigació inclouen les desviacions del model hegemònic en cinema i sèries de televisió, el paper de la música en l'audiovisual, la recíproca exploració de la imatge en moviment i la filosofia o la mirada de la producció audiovisual contemporània cap a l'animalisme i el veg(etari)anisme. Entre les seues últimes publicacions figuren:

 

Articles:

Burgos, E. (2024). Dentro, fuera. En torno a la poliédrica reflexividad de «El prodigio» ("The Wonder", S. Lelio, 2022), Área abierta, 24(1), 51-63. https://doi.org/10.5209/arab.91221

Burgos, E. (2024). De Cowspiracy a Seaspiracy: Estrategias discursivas del documental veganista contemporáneo, Communication & Society, 37(1), 115-131. https://doi.org/10.15581/003.37.1.115-131

Burgos, E. (2024). (In)Visibilizaciones del cuerpo y la subjetividad en el cine: cuerpo filmado, cuerpo filmante, cuerpo del espectador. Boletín de estudios de filosofía y cultura Manuel Mindán, XVII, 317-328.

Burgos, E. (2023). La (imposible) cuadratura del círculo. Pi, fe en el caos (Pi, Darren Aronofsky, 1998) y los límites del conocimiento científico. Fotocinema. Revista Científica De Cine Y Fotografía, (27), 219–244. https://doi.org/10.24310/Fotocinema.2023.vi27.16415

Burgos, E. (2023). ¿Hacia otra concepción social de la ciencia? A propósito de la cobertura televisiva de la pandemia en España. Comunicación y Hombre, 19, 211-222. https://doi.org/10.32466/eufv-cyh.2023.19.731.211-222

Burgos, E. (2022). Daoism as a Cure for the Excesses of Western Modern Science in Pi (D. Aronofsky, 1998). Cinema: Journal of Philosophy and the Moving Image, 14, 41-56. https://doi.org/10.34619/wokp-g1sh

Burgos, Enric (2021). La reivindicación de la corporeidad como transgresión en Los idiotas. Área Abierta, 21(1), 77-92. https://dx.doi.org/10.5209/arab.72848

Burgos, Enric (2021). We Will Not Recover from Scepticism unless We Aim to the Existential: Emotional Engagement and Popular Music in The Leftovers. Cinema: Journal of Philosophy and the Moving Image, 13, 41-60. http://hdl.handle.net/10234/197897

Burgos, Enric (2020). Stanley Cavell y el círculo escéptico del medio cinematográfico. Revista De Filosofía, 37(95), 123-138. http://hdl.handle.net/10234/194628

Burgos, Enric (2018). Pi, fe en el caos o cómo suenan las fisuras del orden. Cuadernos de Etnomusicología, 11, 189-202. https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=7911300

Burgos, Enric (2018). Hacia otras geografías fílmicas. De lo audiovisual como fuente y como recurso didáctico. Giramundo. Revista de Geografia do Colégio Pedro II, 3 (6), 19-29.

Burgos, Enric (2015). Rescuing the Last Grains of Truth: On Metacinematic Elements in The Idiots. L’Atalante. Revista de estudios cinematográficos, 20, 101-108. http://hdl.handle.net/10234/159358

 

Llibres:

Burgos, Enric (2021). Guía para ver y analizar Los idiotas. Nau Llibres.

 

Capítols:

Burgos, Enric (2021). Una videodansa es defineix pel seu èmfasi en el cos: Dogma Dance i la seua defensa de la hibridesa de la videodansa. En B. Payri (ed.), Videodance Studies. Analysis and Evolution of Videodance (pp. 59-74). Editorial Universitat Politècnica de València.

Burgos, Enric (2016). Sombras y luces de la interculturalidad en el cine. Sobre la dificultad de afrontar el diálogo intercultural entre modelos cinematográficos. En S. París & I. Comins (eds.), La interculturalidad en diálogo: estudios filosóficos (pp. 207-216). Thémata Editorial.

Burgos, Enric (2015). Explorando otra manera cinematográfica de abordar el perfeccionismo moral de Stanley Cavell. En C. Ortega, A. Richart, V. Páramo & C. Ruiz (eds.), El mejoramiento humano: avances, investigaciones y reflexiones éticas y políticas (pp. 362-370). Comares.

Burgos, Enric (2015). En torno a la aportación filosófica de un cine no domesticado. En REF, Los retos de la filosofía en el siglo XXI, Vol. 3 (pp. 37-48). Publicacions de la Universitat de València (PUV).

Burgos Enric (2014). De la ciencia al arte. Fotografía, cinematógrafo e historia. En B. De las Heras (ed.), El fotógrafo como testigo de la historia. Su retrato en la pantalla (pp.37-67). Ocho y medio.

Asignatures impartides i modalitats docents
Tutories
Primer quadrimestre
Dilluns de 12:00 a 14:00. DESPATX 25 5ª PLANTA FFT I C
Segon quadrimestre
Divendres de 14:00 a 16:00. DESPATX 25 5ª PLANTA FFT I C
Observacions
Participa en el programa de tutories electròniques de la Universitat de València