GENOVEVA RAMOS SANTANA
PDI-Titular d'Universitat
Responsables de Gestio Academica
Coordinador/a Titulacio de Grau
Àrea de coneixement: MÈTODES D'INVEST I DIAGNÒST EN EDUC
Departament: Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació
(9638) 64318
Biografia
Doctora i Premi Extraordinari de Doctorat en 2004 per la Universitat de València. Professora Titular del Dpto. Mètodes d'Investigació i Diagnòstic en Educació (MESURA) Facultat de Filosofia i Ciències de l'Educació de la Universitat de València.
Docent de Mètodes de recollida d'informació; Diagnòstic i Educació; Diagnòstic social i comunitari i Diagnòstic de necessitats educatives especials.
Co-directora del Màster de Formació Permanent en Atenció a la diversitat i Educació Inclusiva de la Universitat de València- ADEIT des del curs 2014/15 fins a l'actualitat.
Co-directora del Màster de Formació Permanent en Educació de les Altes Capacitats i desenvolupament del Talent- Universitat de València- ADEIT des del curs 2022/23 fins a l'actualitat.
Grup d'investigació: Diversitat i avaluació de la formació al llarg de la vida (DIVFOREVA) Ref. UV-INV_GIUV-513656. https://divforeva.blogs.uv.es/
Línies d'investigació:
- Disseny i validació d'escales
- Altes capacitats i desenvolupament del talent
- Perspectiva de gènere en la docència
- Metodologies d'ensenyament-aprenentatge per a la innovació i la transformació docent
- Coeducació
- Atenció a la diversitat i educació inclusiva
- Avaluació de competències docents per a la inclusió i l'excel·lència
- E-avaluació de l'aprenentatge
Participant de l'Associació Interuniversitària per a la Investigació Pedagògica (AIDIPE) i l'Associació de Dones Investigadores i Tecnòlogues (AMIT).
Asignatures impartides i modalitats docents
Tutories
Primer quadrimestre |
Dimecres de 09:00 a 12:00. DESPATX 009 (FACULTAD DE FILOSOFIA I CIÈNCIES DE L'EDUCACIÓ) |
Observacions |
Participa en el programa de tutories electròniques de la Universitat de València |
Publicacions en revistes
Altres Publicacions
Genoveva Ramos; Inmaculada Chiva (Coords.). 2018. Altas capacidades: identificación, diagnóstico e intervención. Altas capacidades: Identificación, diagnóstico e intervención .
Genoveva Ramos Santana; Inmaculada Chiva Sanchis. 2018. Identificación- detección de los estudiantes de altas capacidades. Altas capacidades: Identificación, diagnóstico e intervención .
Inmaculada Chiva Sanchis; Genoveva Ramos Santana. 2018. Identificación- detección en el sistema y en centros escolares. Altas capacidades: Identificación, diagnóstico e intervención .
Raúl Tárraga Mínguez; Amparo Tijeras Iborra; Pilar Sanz Cervera; Genoveva Ramos Santana; Mª Inmaculada Lafuente González. 2018. Alumnado con altas capacidades. Intervención psicoeducativa en alumnado con necesidades específicas de apoyo educativo .
Ramos Santana, G.; Pérez Carbonell, A.; Chiva Sanchis, I.; Moral Mora, A.Mª. 2019. Transversalidad de la Perspectiva de género en la docencia universiaria: algunos pasos. Inclusión, Tecnología y Sociedad. Investigación e Innovación en educación .
Ramos Santana, Genoveva; Moral Moral, Ana Mª.; Chiva Sanchis, Inmaculada & Pérez Carbonell, Amparo. 2022. DUA en la Universitat de València: una acción formativa para docentes. Diversidad e inclusión en la universidad. La vía de la institucionalización .
Ramos Santana, Genoveva; Pérez Carbonell, Amparo. 2022. Familia y coeducación. Educación, familias e infancia: desafíos y propuestas .
Lucía Lorente Navarro; Genoveva Ramos Santana; Amparo Pérez Carbonell; Sabrina Rodríguez Chisbert. 2017. Las competencias emocionales en las aulas de primaria. Análisis de las prácticas educativas que desarrollan las competencias emocionales de los estudiantes. .
Projectes
PROFICIENCyIn+E. Evaluación de competencias docentes para la inclusión y la excelencia. 2016 - 2018. Secretaría de Estado de Investigación, Desarrollo e Innovación (Ministerio de Economía y Competitividad). . IP: Chantal Biencinto López; Mercedes García García.
Atención a la diversidad y educación inclusiva en la Universidad. Diagnóstico y evaluación de indicadores de institucionalización. 2018 - 2021. Ministerio de Economía. . IP: José Luis Álvarez Castillo y María García-Cano Torrico.
Procesos de Intervención educativa para el desarrollo de las capacidades. 2017 - 2018. Universitat de València. . IP: Genoveva Ramos Santana.
Recogida y Análisis de la opinión/satisfacción del profesorado y técnicos/as de la Universitat de Valencia respecto a la e-evaluación en moodle (Eval-Aula VII). 2017 - 2018. Universitat de València. . IP: Inmaculada Chiva Sanchis.
Transformar la docencia universitaria a través de la incorporación de la perspectiva de género (INGENEREMATE). 2019 - 2019. Universitat de València. . IP: Genoveva Ramos Santana.
PROFICIENCYIn+Edu: Formación colaborativa en competencias docentes para la inclusión y la excelencia. 2019 - 2022. Agencia Estatal de Investigación. . IP: Mercedes García García.
La transversalidad del género en las metodologías de la docencia universitaria y su repercusión en las competencias del alumnado. INGENEREMATE II. 2020 - 2020. Universitat de València. . IP: Genoveva Ramos Santana.
Tesis, tesines i treballs
Dina Verónica Gallegos Fernández, (2009). Diseño y Validación de Instrumentos para evaluar la vinculación de las Escuelas Normales en el Estado de Tabasco con el entorno. (Tesi Doctoral). Universitat de València..
Macarena Serrano Sobrino, (2013). Profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bullying: prevención e intervención educativa. (Tesi Doctoral). Valencia..