Muñiz, J.; Hernández, A.; Ponsoda, V. 2015. Copyright de los ítems. ¿En qué condiciones se pueden utilizar los ítems de otros autores con fines de investigación?. . XIV Congreso de Metodología de las Ciencias Sociales y de la Salud. Simposium "Construcción sistemática de items" (coordinado por R. Martínez, R. Moreno y J. Muñiz) Palma de Mallorca. ESPANYA.
Hernández, A., Muñiz, J.; Ponsoda, V. 2015. Cómo podemos mejorar la evaluación mediante tests? Diseño e implementación de procesos de control de calidad?. . XIV Congreso de Metodología de las Ciencias Sociales y de la Salud Palma de Mallorca. ESPANYA.
Ponsoda, V., Hernández, A.; Muñiz, J. 2015. La seguridad en la evaluación con tests. . XIV Congreso de Metodología de las Ciencias Sociales y de la Salud Palma de Mallorca. ESPANYA.
González-Romá, V.; Hernández, A.; Gamboa, J. P.; Peiró, J.M.; Gracia, F. 2015. Factors influencing graduates¿ overeducation trajectories: a latent growth curve analysis. . Symposium on New trends in overqualification research, 30th SIOP Conference, April 23-25 Philadelphia. ESTATS UNITS D'AMÈRICA.
Ramos, J.; Hernandez, A.; Peiró, J.M. 2015. Personal resources as moderators of the over-qualification, job insecurity and propensity to leave relationships among youngsters: the role of initiative and occupational self-efficacy. . 17th Congress of the European Association of Work and Organizational Psychology Oslo. NORUEGA.
Luksyte,A., Bauer, T., Spitzmueller, C., Cordery, J., Debus, M., Erdogan, B., González-romá, V., Gracia, F., Hernández, A., Peiró, J.M., Gamboa, J., Martinko, M., Seah, J., & Thomson, J. 2015. New trends in Overqualification. . Research.30th Annual conference of the Society for Industrial and Organizational Psychology Philadelphia. ESTATS UNITS D'AMÈRICA.
González-Romá, V., Hernández, A., Gamboa, J.P. 2015. Instructional factors and over-education of university graduates over time. . I International Conference on higher education advances, HEAd'15 Valencia. ESPANYA.
González-Romá, V., Hernández, A., Tomás, I., Gamboa, J.P., Valls, V. 2015. Predicting horizontal occupational mismatch: a latent Growth Curve Analysis. . 17th European Congress of Work and Organizational Psychology Oslo. NORUEGA.
Hernández, A.; González-Romá, V. y Gamboa, J.P. 2015. Funcionamiento diferencial de los ítems en medidas mono-ítem de sobrecualificación percibida. . XIV Congreso de Metodología de las Ciencias Sociales y de la Salud Palma de Mallorca. ESPANYA.
González-Romá, V.; Hernández, A.; Tomás, I.; Peiró, J. M. 2015. The influence of leader carisma on team's affective well-being: a latent growth curve analysis. . 14th European Congress on Psychology Milan. ITÀLIA.
González-Romá, V.; Hernández, A.; Gamboa, J.P. 2016. Trayectorias de cambio en el bienestar afectivo de los graduados universitarios. . XI Congreso Internacional de SEAS SIMPOSIO SOBRE 'PSICOLOGÍA POSITIVA: DESARROLLANDO PERSONAS, EQUIPOS Y ORGANIZACIONES MÁS SALUDABLES' Valencia. ESPANYA.
Hernández, A.; Hidalgo, M.D.; Gómez-Benito, J. & Hambleton, R.K. 2016. Operationalizing the ITC guidelines for test adaptation. . 2016 International Test Commission conference Vancouver. CANADÀ.
Hernández, A.; González-Romá, V. & Gamboa, J.P. 2016. Perceived employability: evaluating measurement and predictive bias across gender. . 2016 International Test Commission conference Vancouver. CANADÀ.
Morren, M.; Padilla, J.L.; Benítez, I.; Gómez, I; & Hernández, A. 2016. The effects of extreme responding and individualism on measurement equivalence. . 2016 International Test Commission conference Vancouver. CANADÀ.
Gamboa, J.P.; Hernández, A. & González-Romá, V. 2016. Educational and career antecedents of the university graduates' career identity: a longitudinal study. . 31st International Congress of Psychology (ICP2016) Yokohama. JAPÓ.
Gamboa, J.P.; Hernández, A. & González-Romá, V. 2016. Higher education orientation and students' attitudes towards entering the labour market: the mediator role of employability. . 31st International Congress of Psychology (ICP2016) Yokohama. JAPÓ.
Hernández, A.; Ponsoda, V.; Muñiz, J.; Prieto; G. & Elosua, P. 2016. Assessing test quality: a revision of the Spanish test review model. . VII European Congress of Methodology Palma de Mallorca. ESPANYA.
Hernández, A.; Oltra, R. & González-Romá, V. 2016. The counterproductive influence of too frequent interactions between team managers and team members: investigating curvilinear relationships and the moderating role of team tenure and potency on team affect. . EAWOP Small Group Meetings: Non-linear Dynamics in Work and Organizational Psychology: To Non-linear Modelling ¿ and Beyond Barcelona. ESPANYA.
González-Romá, V. & Hernández, A. 2016. Diseños y modelos multinivel en la investigación psicosocial. . II Congreso Internacional de la Sociedad Científica Española De Psicología Social. Simposio "Más allá de los estudios transversales: diseños de investigación demandados en las publicaciones internacionales" Elche. ESPANYA.
Gamboa, J.P.; Hernández, A.; González-Romá, V. 2016. La Orientación práctica profesional de la docencia como predictora de la sobreeducación: el papel mediador de la empleabilidad percibida. . VIII congreso Internacional de Psicología y Educación. En E. González (chair): Asesoramiento y Conducta Vocacional: Retos de futuro ESPANYA.
Hernández, A.; Gamboa, J.P.; González-Romá, V. 2016. Competencia de los estudiantes universitarios y empleabilidad percibida: el papel moderador de la personalidad proactiva. . Congreso Internacional de Psicología del Trabajo y de los Recursos Humanos Madrid. ESPANYA.
Chair: V. González-Romá; Participantes: Hernández, A.; Pons, F.; García, J.E. 2016. Evaluación de proyectos e intervención en la gestión de personas. . Congreso Internacional de Psicología del Trabajo y de los Recursos Humanos Madrid. ESPANYA.
Hernández, A.; González-Romá, V. 2017. Modelos multinivel: Recomendaciones basadas en una revisión metodológica. . XV Congreso de Metodología de las Ciencias Sociales y de la Salud Barcelona. ESPANYA.
Hernández, A., González-Romá, V.; Edwards, J.R:. 2017. Analizando la experiencia subjetiva de la sobrecualifcación: ¿Se da la comparación persona-puesto asumida?. . III Congreso Nacional de Psicología Oviedo. ESPANYA.
Kampf, P., Hernández, A., González-Romá, V.; Valls, V. Melian, V. 2017. La relación entre cultura de grupo y motivación grupal: el papel mediador del clima de apoyo organizacional condicional a la fuerza de la cultura y clima del equipo. . III Congreso Nacional de Psicología Oviedo. ESPANYA.
Hernández, A; González-Romá, V. ;Gamboa; J.P.; Erdogan, B. 2017. Predicting overqualification from university instruction: the mediating role of employability. . In B. Erdogan & S. Kudret (Chairs), New Directions in Employee Overqualification Research. Symposium conducted at the 32nd Annual SIOP Conference ESTATS UNITS D'AMÈRICA.
González-Romá, V; Hernández, A.; Melián, V. 2017. Linking Clan Work-Unit Culture And Work-Unit Engagement: The Mediator Role Of Communication Quality. . In D. J. Fortuin & H. van Mierlo (Chairs), Collective Work Engagement: Antecedents And Consequences Of Work Engagement At The Team And Organizational Level. Symposium conducted at the 18th EAWOP Congress IRLANDA.
Hernández, A.; Gamboa, J.P.; González-Romá, V; Tomás, I. 2017. Employability and overqualification of university graduates: a moderated-mediated model. . 18th EAWOP Congress Dublin. IRLANDA.
Low, T.H.J., Yeves, J., Latorre, M.F., Hernández, A.& Ramos, J. 2017. Validation of the career adaptability scale (Spanish) in Mexico, its relation to employability and measurement invariance in Spain and Mexico. . 18th European Congress os Work and Organizational Psychology Dublin. IRLANDA.
Gamboa, J.P.; Hernández, A.; González-Romá V.; Tomás, I. 2018. Empleabilidad y situación laboral : el papel mediador de la conducta de búsqueda de empleo en graduados universitarios. . II Congreso Internacional de Psicología del Trabajo y de los Recursos Humanos Valencai. ESPANYA.
Tomás, I.; Hernández, A.; González-Romá, V.; Gamboa, J. P. 2018. Sobrecualificación y "engagement" en el trabajo: ¿el tamaño de la organización importa?. . II Congreso Internacional de Psicología del Trabajo y de los Recursos Humanos Valencia. ESPANYA.
Hernández, A. 2018. Competencias para la evaluación de entornos organizacionales. Ponencia en mesa redonda invitada coordinada por V. González-Romá 'EVALUACIÓN EN CONTEXTOS LABORALES Y ORGANIZACIONALES'. . II Congreso Internacional de Psicología del Trabajo y de los Recursos Humanos Valencia. ESPANYA.
Kampf, P.; Hernández, A.; González-Romá, V.; Melián, V. 2018. Connecting culture and climate in work teams: the role of leader-member exchange quality. . II Congreso Internacional de Psicología del Trabajo y de los Recursos Humanos Valencia. ESPANYA.
Kohnen, D.; Hernández, A.; González-Romá, V. 2018. A moderated mediation model of the relationship between leaders' charisma and team performance: the role of team climate for goal achievement and dispersion constructs. . II Congreso Internacional de Psicología del Trabajo y de los Recursos Humanos Valencia. ESPANYA.
Hernández,A.; Ponsoda, V., Antón, M.; Colom, R.; Muñiz, J. 2017. La salud de los tests en España. . III Congreso Nacional de Psicología Oviedo. ESPANYA.
Hernández, A.; Tomás, I.; González-Romá, V.; Edwards, J. 2017. La empleabilidad: ¿Un constructo multidimensional formativo o reflectivo?. . Congreso de Metodología de las Ciencias Sociales y de la Salud. Barcelona, 12-14 Julio. Comunicación Barcelona. ESPANYA.
Hernández, A; González-Romá, V. & Kampf, P. 2018. Do moods at work change over time? a three-months weekly study of workplace affect. . SIOP Annual Conference Chicago. ESTATS UNITS D'AMÈRICA.
Van der Heijden, B.; Le Blanc, P.; Hernández, A.; González-Romá, V.; Yeves, J; & P. Gamboa, J. P. 2018. "Fits Ya Good": The importance of horizontal fit of university student jobs for future job quality. . EAWOP Small Group Meeting. New frontiers in employability research: How to build a sustainable workforce?. Eindhoven University of Technology Eindhoven (The Netherlands). PAÏSOS BAIXOS.
Hernández, A.; Tomás, I.; González-Romá, V.; & Edwards, J. 2018. The nature of employability as a multidimensional person-centered construct: aggregate, superordinate or multivariate?. . EAWOP Small Group Meeting. New frontiers in employability research: How to build a sustainable workforce?. Eindhoven University of Technology Eindhoven (The Netherlands). PAÏSOS BAIXOS.
González-Romá, V.; Hernández, A.; Gamboa, J.P. & Tomás, I. 2018. Social class and university graduates' overqualification: testing two mediated relationships. . 4th International Conference on Higher Education Advances Valencia. ESPANYA.
Kohnen, D.; Hernández, A.; & González-Romá, V. 2018. A moderated mediation model of leader's charisma and team performance: The role of team climate for goal achievement and dispersion constructs. . II Congreso Internacional de Psicología del Trabajo y RRHH (VI Congreso Nacional) Valencia. ESPANYA.
Gamboa, J.P.; Hernández, A.; González-Romá, V.; & Tomás, I. 2018. Empleabilidad y situación laboral: el papel mediador de la conducta de búsqueda de empleo en graduados universitario. . II Congreso Internacional de Psicología del Trabajo y RRHH (VI Congreso Nacional) Valencia. ESPANYA.
Tomás, I.; Hernández, A.; González-Romá, V.; & Gamboa, J.P. 2018. Sobrecualificación y "engagement" en el trabajo: ¿el tamaño de la organización importa?. . II Congreso Internacional de Psicología del Trabajo y RRHH (VI Congreso Nacional) Valencia. ESPANYA.
Hernández, A.; González Romá, V. & Tomás, I. 2018. Assessing DIF of self-assessment items across different levels of a latent variable: the case of positive affect. . VIII European Congress of Methodology Jena. ALEMANYA.
Gamboa, J.P.; Picazo, C.; Hernandez, A. y Gonzalez, V. 2018. La identidad de Carrera y el Engagement de los jóvenes universitarios en el trabajo: el papel mediador de la relación estudios - trabajo. . VIII International Conference Of Research and Intervention in Human Resources: Occupational Health, Tecnology and Talent management Elche. ESPANYA.
Valls, V.; González-Romá, V.; Hernández, A.; Rocabert, E.; Gamboa, J. P. 2018. Proactive personality and overqualification: The moderating role of graduates' core self-evaluations and the mediating role of career planning. . II Congreso Internacional de Psicología del Trabajo y de los Recursos Humanos Valencia. ESPANYA.
Kampf, P.; Hernández, A.; González-Romá, V.; Peiró, J.M. 2018. A Dynamic Dual-path Model of Affective Well-being Trajectories: The Effects of Workload Stress and Social Support. . 13th Conference of the European Academy of Occupational Health Psychology Lisbon. PORTUGAL.
Hidalgo, M.D. & Hernández, A. 2018. The impact of test-review models on test and testing: the case of Spain. . VIII European Congress of Methodology Jena. ALEMANYA.
Tomás, I; Merrett, C; Hernández, A; Appleton, P; Duda, J. 2019. ¿El foco de referencia afecta a los índices de agregación y a los resultados de los análisis multinivel?. . XVI Congreso de Metodología de las Ciencias Sociales y de la Salud ESPANYA.
Hernández, A; Tomás, I; Karakitapoglu-Aygun, Z.; Erdogan, B; González-Romá, V. 2019. Equivalencia métrica de una escala de sobrecualificación a través de distintos países: consideración de algunos factores relevantes en la comparación. . XVI Congreso de Metodología de las Ciencias Sociales y de la Salud ESPANYA.