foto Inmaculada Fajardo Bravo
INMACULADA FAJARDO BRAVO
PDI-Catedratic/a d'Universitat
Àrea de coneixement: PSICOLOGIA EVOLUTIVA I DE L'EDUCACIÓ
Departament: Psicologia Evolutiva i de l'Educació
Dpto. Psicología Evolutiva y de la Educación Facultad de Psicología. Universidad de Valencia Av. Blasco Ibáñez, 21 46010 Valencia Teléfono: + 34 963 983093 Fax: +34 963 864671 E-mail: inmaculada.fajardo@uv.es www.uv.es/atypical www.uv.es/lectura
(9639) 83093
Biografia

Des de 2008, Inmaculada Fajardo és professora de Psicologia Evolutiva i Educativa en la Universitat de València, on actualment és catedràtica. Va obtindre el seu doctorat en Psicologia per la Universitat de Granada després d'una beca predoctoral en *Egokituz (Universitat del País Basc), seguida d'un lloc postdoctoral en la Universitat de Manchester. Es va incorporar a la Universitat de València com a part del grup *Atypical, dins de la seua Estructura d'Investigació en Lectura.

La seua investigació se centra en les dificultats de lectura en persones amb trastorns del desenrotllament i discapacitats, incloent-hi discapacitat intel·lectual, autisme i discapacitat auditiva. Actualment dirigix un projecte nacional finançat per la *AEI sobre la lectura primerenca en xiquets en edat preescolar amb estes afeccions i ha codirigit projectes en el marc dels programes *BIOMED i *AICO. També col·labora en iniciatives finançades per la UE, com *AANDI (*neurodiversidad i tecnologia educativa) i *MultiplEYE (seguiment ocular i *PLN en la lectura).

Fajardo ha realitzat estades d'investigació en institucions del Regne Unit, França, el Canadà i Itàlia. És membre del comité de doctorat de «Lectura i comprensió» a València, coordina el SIG15 (Necessitats Educatives Especials) per a *EARLI i forma part del Programa de Doctorat *BMCS de la Universitat de Pàdua. 

Publicacions seleccionades:

Fajardo et al. (2024). Face masks and speech perception in adults with hearing loss. Journal of Speech, Language, and Hearing Research, 67(10), 3841-3861.
Fajardo, I., & Joseph, H. (2024). Brief report: Autistic students read between lines. Journal of Autism and Developmental Disorders54(5), 2055-2059.
Fajardo et al. (2022). Anaphor processing in students with ASD. Reading & Writing Quarterly, 38(6), 505-525.Gómez-Merino, N., Fajardo, I., & Ferrer, A. (2021). Did the three little pigs frighten the wolf? How deaf readers use lexical and syntactic cues to comprehend sentences. Research in Developmental Disabilities112, 103908.

Asignatures impartides i modalitats docents
Tutories
01/09/2025 - 27/01/2026
LUNES de 13:00 a 15:00 DESPATX F-116 Planta 1 FACULTAT PSICOLOGIA I LOGOPÈDIA
28/01/2026 - 31/07/2026
MIÉRCOLES de 10:30 a 13:30 DESPATX F-116 Planta 1 FACULTAT PSICOLOGIA I LOGOPÈDIA
Observacions
Participa en el programa de tutories electròniques de la Universitat de València
Publicacions en revistes
Altres Publicacions
Estades a Centres de Recerca
Participació en Comitès i Representacions
Projectes