foto

Biografia

Manuel Pérez Aixendri és Doctor en Informàtica i professor Ayudant Doctor al Departament d’Informàtica de la Universitat de València, dins de l’àrea d’Arquitectura i Tecnologia de Computadors. A més, és Enginyer en Informàtica i Enginyer Tècnic de Telecomunicació per la mateixa universitat, on desenvolupa activitat docent des de 2001.

Al llarg de la seua trajectòria ha impartit docència en les titulacions d’Enginyeria Informàtica, Enginyeria Multimèdia i en diversos màsters, principalment en matèries relacionades amb la informàtica gràfica, la realitat virtual i augmentada, la simulació interactiva, el desenvolupament de videojocs, la interacció multimodal i els sistemes multimèdia. Ha tutoritzat nombrosos Treballs de Fi de Grau i Màster i ha participat també en títols propis i programes de formació especialitzada vinculats a tecnologies interactives i multimèdia.

La seua activitat investigadora es desenvolupa a l’Institut de Robòtica i Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (IRTIC), on ha col·laborat en projectes en l’àmbit dels sistemes immersius, la simulació, la interacció persona–ordinador, la computació gràfica i la digitalització del patrimoni. En el marc de la seua tesi doctoral, va aprofundir en tècniques avançades de visualització 3D i en el desenvolupament d’eines interactives aplicades tant a entorns immersius com a la representació digital de teixits històrics, una línia que posteriorment ha consolidat mitjançant diverses publicacions científiques en revistes indexades i congressos internacionals de referència com Computers & Graphics, Multimedia Tools and Applications, Heritage, IEEE ISMAR o HCII.

A més, ha participat activament en projectes competitius d’R+D, contractes de transferència i llicències tecnològiques, amb contribucions en àmbits que abasten des de la realitat augmentada en museus, la simulació industrial i mèdica, fins als sistemes XR aplicats a la formació i l’accessibilitat. Complementàriament, ha intervingut en iniciatives d’innovació docent orientades a la millora de les metodologies pràctiques i a l’ús de tecnologies digitals en l’ensenyament de l’enginyeria, exercint en diverses edicions com a coordinador.

La seua tasca combina la investigació aplicada, la docència i la transferència tecnològica en els camps de la computació gràfica, la realitat virtual i augmentada, i les tecnologies immersives amb impacte educatiu, cultural i social.

Asignatures impartides i modalitats docents
Formació acadèmica
Publicacions en revistes
Altres Activitats
Altres Publicacions
Activitats anteriors
Participacions a Congressos
Patents, Programari i Bases de dades
Tesis, tesines i treballs