PAULA SAMPER GARCIA
PDI-Catedratic/a d'Universitat
Director/a de Departament
Àrea de coneixement: PSICOLOGIA BÀSICA
Departament: Psicologia Bàsica
Av. Blasco Ibáñez, 21
Despatx M305 (Edifici Menéndez Pelayo)
(9639) 83537
Biografia
Paula Samper García és llicenciada (1993) i Doctora (1999) en Psicologia per la Universitat de València. Actualment, és professora Catedràtica d’Universitat i directora del Departament de Psicologia Bàsica. En quant a investigació, és directora del grup de recerca EVAIN: Avaluació i intervenció en infància i adolescència: Variables psicosocioeducatives i emocionals implicades en la conducta prosocial (GIUV2015-236). Les línies principals d'investigació del grup se centren en l'Avaluació i Intervenció en Infància i Adolescència: variables emocionals, familiars i psicoeducatives implicades en la conducta prosocial i la conducta agressiva. En concret, les variables relacionades amb la cohesió i el conflicte familiar, el benestar digital, el desenvolupament de conductes prosocials i conductes agressives en xiquets i adolescents i la seua integració en un context multicultural i divers. En aquest àmbit, ha participat en projectes autonòmics (PROMETEU, AICO) i nacionals (I+D+i) així com en convenis i contractes amb diferents organismes públics i privats. Resultat d’aquests projectes ha sigut tant la transferència de coneixement en forma de “productes” com la publicació en revistes científiques d’impacte.
Asignatures impartides i modalitats docents
Tutories
01/09/2025 - 31/08/2026 |
MARTES de 10:00 a 12:00 DESPATX M-305 Planta 3 FACULTAT PSICOLOGIA I LOGOPÈDIA |
Observacions |
Participa en el programa de tutories electròniques de la Universitat de València |
Formació acadèmica
Publicacions en revistes
-
-
-
-
Alarcón-Espinoza, M.; Samper, P.; and Anguera, M. T.
(2024)
Emotional Regulation in the Classroom: Detection of Multiple Cases from Systematic Observation. Frontiers In Psychology. ISSN: 1664-1078
-
-
-
-
Navarro-Pérez, J. J.; Samper, P.: Sancho, P.; Georgieva, S.; Carbonell, A.; Mestre, M. M.
(2023)
Development and content validation of a comprehensive tool for assessing risk and protective factors in children and adolescents: The ACRAM. Children and Youth Services Review(145), p. 103761
. ISSN: 0190-7409
-
-
-
-
Navarro-Perez, J.J., Georgieva, S., Samper, P., Tomas, J.M. & Sancho, P.
(2023)
Systematic review and critical appraisal of instruments that measure children and adolescent protectors and family strengths against child maltreatment. Aggression and Violent Behavior, 73(Nov-December), p. 101874
. ISSN: 1359-1789 -
-
-
Padilla-Walker, Laura; Van der Grafff, Jolien; Workman, Katey; Carlo, Gustavo; Branje, Susan; Carrizales, Alexia ; Gerbino, Maria; Gulseven, Zehra; Hawk, Skyler; Luengo Kanacri, Paula; Mesurado, Belen; Samper, Paula; Shen, Yuh-Ling; Taylor, Laura K.; Trach, Jessica ; van Zalk, Maarten; Zukauskiene, Rita
(2022)
Emerging Adults' Cultural Values, Prosocial Behaviors, and Mental Health During the COVID-19 Pandemic: A Multi-National Study. International Journal of Behavioral Development, 46(4), pp. 286 - 296
. ISSN: 0165-0254 -
-
-
Chocho-Orellana, A. X., Samper-García, P., Malonda-Vidal, E., Llorca-Mestre, A., Zarco-Alpuente, A., Mestre-Escrivà, V.
(2022)
Psychosocial effects of COVID-19 in the Ecuadorian and Spanish population: a cross-cultural study. Frontiers In Psychology(13:803290)
. ISSN: 1664-1078 -
-
-
Malonda-Vidal, E., Samper-García, P., Llorca-Mestre, A., Muñoz-Navarro, R., Mestre-Escrivá, V.
(2021)
Traditional Masculinity and Aggression in Adolescence: Its Relationship with Emotional Processes. International Journal Of Environmental Research And Public Health, 18, p. 9802
. ISSN: 1661-7827 -
Zarco-Alpuente, A., Ciudad-Fernández, V., Ballester-Arnal, R., Billieux, J., Gil-Llario, M. D., King, D., Montoya-Castilla, I., Samper, P., Castro-Calvo, J.
(2021)
Problematic internet use prior to and during the COVID-19 pandemic. Cyberpsychology-Journal Of Psychosocial Research On Cyberspace, 15(4)
. ISSN: 1802-7962 -
-
-
-
-
Elisabeth Malonda; Anna Llorca; Paula Samper; Ana Córdoba; M. Vicenta Mestre
(2018)
Prácticas prosociales parentales y su relación con la empatía y la conducta prosocial. Revista de Investigación en Psicología Social, 6(2), pp. 5 - 17
. ISSN: 2362-6364
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Projectes
Estudio de efectividad del tratamiento psicológico transdiagnóstico para adolescentes con trastornos emocionales desde atención primaria. Un ensayo clínico Stepped Wedge. (PsicAD) (Proyectos de investigación para potenciar los grupos de investigación consolidados). 2024 - 2027. Direcció General de Ciència i Investigació. Conselleria d'Innovació, Universitats, Ciència i Societat Digital. Generalitat Valenciana. . IP: Paula Samper García.
Cátedra Luis Amigo para la promoción de niños, niñas, adolescentes y jóvenes (). 2021 - 2025. Fundación Luis Amigó. . IP: Jose Javier Navarro Perez.
Análisis de necesidades y demandas socioeducativas de la población adolescente en Oliva. Determinación y priorización de líneas de actuación en centros educativos (). 2023 - 2024. AYUNTAMIENTO DE OLIVA. . IP: Paula Samper García.
DAP Software 360º (DAPware) (). 2022 - 2023. Universitat de València. . IP: José Javier Navarro Pérez.
4.0 REIDIAJS Red Estatal de Innovación Docente en Infancia, Adolescencia, Juventud y Sociedad (ACCIONS ESPECIALS DE LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA). 2021 - 2022. Universitat de València. . IP: José Javier Navarro Perez.
3.0 REIDIAJS Red Estatal de Innovación Docente en Infancia, Adolescencia, Juventud y Sociedad (ACCIONS ESPECIALS DE LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA). 2020 - 2021. Universitat de València. . IP: José Javier Navarro Perez.
Convenio de colaboración entre la Generalitat, a través de la vicepresidencia y conselleria de igualdad y políticas inclusivas, y la Universitat de València (Estudi General) para desarrollo de un instrumento de evaluación de las situaciones de riesgo y desamparo, así como de los factores de protección de la infancia y adolescencia, destinado a los y las profesionales del sistema de protección, tanto de las entidades locales como de la Generalitat. Cátedra Luis Amigo (). 2019 - 2021. Generalitat Valenciana. Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives. . IP: José Javier Navarro Pérez.
Mejora del instrumento de evaluación de las situaciones de riesgo y desamparo diseñado en 2019 (). 2020. Generalitat Valenciana. . IP: Jose Javier Navarro Pérez.
2.0 REIDIAJS Red Estatal de Innovación Docente en Infancia, Adolescencia, Juventud y Sociedad (ACCIONS ESPECIALS DE LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA). 2019 - 2020. Universitat de València. . IP: José Javier Navarro Perez.
Violencia y victimización en la adolescencia: el rol de los valores (Proyectos de Investigación del Plan Nacional de I+D+I). 2016 - 2020. Ministerio de Economía y Competitividad. . IP: Mª Vicenta Mestre Escrivá.