
El Centre Internacional de Gandia de la Universitat de València ha reforçat el seu paper com a espai de reflexió, divulgació del coneixement i formació crítica amb l’organització de la conferència 'Cap a altres històries de l’art', a càrrec de la historiadora de l’art, divulgadora i activista Eugenia Tenenbaum. La cita tenia lloc dijous, 18 de desembre, a la seu d'UVgandia.
La proposta convida a acostar-se a la història de l’art des d’una perspectiva de gènere, qüestionant els relats tradicionals i ampliant la mirada cap a altres veus, experiències i discursos que han quedat fora del cànon. Amb aquesta activitat, UVgandia reafirma el seu compromís amb la difusió d’un coneixement crític, accessible i connectat amb els debats socials contemporanis.
L'entrada és gratuïta, amb aforament limitat, i no requereix invitació.
Una mirada crítica als relats de l’art
Eugenia Tenenbaum és historiadora de l’art i una de les veus més destacades en la divulgació cultural amb enfocament feminista en l’àmbit estatal. El seu treball se centra a analitzar com s’ha construït la història de l’art, quines absències la travessen i de quina manera els discursos dominants han condicionat la visibilitat i la valoració d’artistes, obres i pràctiques artístiques.
A la conferència 'Cap a altres històries de l’art', Tenenbaum abordarà qüestions com l’exclusió sistemàtica de les dones en els relats artístics, el paper dels museus i les institucions culturals en la construcció del cànon i la necessitat de repensar la història de l’art com un relat plural, obert i en revisió constant. Aquesta aproximació connecta amb el seu llibre La mirada inquieta, en el qual fa un recorregut per la història de l’art d’Occident —des de la prehistòria fins a l’actualitat— confrontant el discurs tradicional amb una perspectiva de gènere, de classe i antiracista. La sessió es planteja com una invitació a compartir una vesprada de reflexió i descobriments sobre la manera com mirem l’art i expliquem la seua història.
La conferència està organitzada per UVgandia, en col·laboració amb la Regidoria d’Igualtat de l’Ajuntament de Gandia.















