La UV triplica signatures i consolida vendes a la Fira del Llibre de València 2025

La Universitat de València ha tancat la seua participació en la 60a Fira del Llibre de València amb un balanç positiu, marcat especialment per l’increment en el nombre de signatures, que s’ha triplicat respecte a l’any anterior. En total, catorze títols van comptar amb la presència dels seus autors i autores, consolidant l’aposta de la institució per acostar la producció editorial universitària al públic general.

14 de de maig de 2025

La Llibreria de la Universitat, en col·laboració amb la Xarxa Vives d’Universitats, va exposar a la seua caseta més de 400 títols, procedents tant del segell PUV (Publicacions de la Universitat de València) com d’altres cinquanta editorials universitàries de l’àmbit estatal. La selecció, pensada per al perfil divers del públic de la fira, va incloure tant novetats com obres de catàleg amb una trajectòria consolidada.

Malgrat les condicions adverses que van afectar l’esdeveniment —en particular, l’apagada elèctrica del 28 d’abril, que va obligar a tancar el recinte i a cancel·lar algunes activitats—, les vendes es van mantindre estables respecte a l’edició anterior, amb més de 500 exemplars venuts, dels quals 367 corresponen a publicacions de PUV.

“L’augment de la participació i l’interés del públic consoliden el compromís de la Universitat de València amb la divulgació del coneixement i la cultura en espais oberts a la ciutadania”, ha assenyalat la vicerectora de Cultura i Societat, Ester Alba, present en la jornada inaugural juntament amb la directora del Servei de Publicacions, Teresa Ferrer.

Per la seua banda, Ferrer ha destacat l’aposta continuada de la Universitat per la Fira del Llibre com “una plataforma essencial per visibilitzar la producció editorial universitària i reforçar el vincle entre autors i lectors”. En aquesta edició, ha subratllat, “les signatures de llibres han passat de 5 a 14, la qual cosa demostra una implicació creixent”.

Entre les activitats més destacades, la presentació de la reedició de La ciutat de València. Síntesi d’Història i Geografia Humana, de Manuel Sanchis Guarner —editada per Josep V. Boira amb il·lustracions inèdites de l’autor— va congregar un nombrós públic. També va despertar gran interés la taula redona dedicada als dos últims títols de la col·lecció «Història i Memòria del Franquisme»: El franquismo en Valencia i Gestos en la noche, que aborden les formes de vida, la repressió i la sociabilitat en la postguerra valenciana.

Entre els títols més venuts figuren obres com La mujer enferma. Icono de la modernidad, L’hort de casa, Repensar el cerebro. Secretos de la neurociencia, La batalla por València, una victoria defensiva i Psicólogas pioneras. Historias de ciencia, feminismo y compromiso social.

Altres Notícies