ESMENES AL MANIFEST POLÍTIC D'EUPV VIII ASSEMBLEA

Pag.1, línies 9-23: substituir des del punt i seguit fins al final del paràgraf per: "Aquesta ofensiva, davant de la creixent resistència expressada en el moviment contra la globalització neoliberal, ha utilitzat la coartada dels atentats terroristes de l'11-S per a adoptar formes d'un creixent autoritarisme, retallant les llibertats democràtiques i recorrent al que anomenen guerra preventiva, amb una política bel·licista unilateral per part del govern de Bush, secundat per Blair i Aznar, que va dinamitar els instruments generadors d'hegemonia de l'imperialisme, provocant una amplísima mobilització popular que els va deixar aillats en el seu moment no solament de la majoria dels pobles del món, sinó fins i tot de la majoria dels seus governs, incloent sectors socials i polítics que, sense qüestionar el capitalisme, s'oposaven a les seues manifestacions més extremes i sanguinàries. Tanmateix, i encara que hem d'aprofitar aquestes coincidències per a enfortir la defensa de la pau, les llibertats democràtiques i els drets socials, les vacilacions i inconseqüències d'aquests sectors, units a l'imperialisme dels EUA per la defensa de les multinacionals enfront de les regulacions socials estatals i de les lluites populars, des de l'ALCA en Amèrica Latina fins a les polítiques neoliberals de la Unió Europea, fan que no ens meresquen cap credibilitat, i ens reafirmen en la necessitat d'una alternativa d'esquerres al capitalisme en una perspectiva socialista, com la que fonamenta el nostre projecte polític."
Justificació:fer una descripció més acurada de la situació sense caure en simplificacions ni traure de context la disjuntiva "socialisme o barbàrie", oblidant que històricament l'imperialisme no és una manifestació de la barbàrie sinó de la civilització.

Pag.1, línies 40-42: substituir "succeirà" per "succeïra" i suprimir els parèntesis.
Justificació: no donar-ho per fet.

Pag.2, línia 33: afegir ", i també amb el conjunt d'organitzacions amb les quals compartim un projecte comú dins d'Izquierda Unida."
Justificació:coherència amb el nostre projecte federal.

Pag.3, línia 3: substituir "col·lectiva" per "social".
Justificació: hi ha mitjans de producció i comunicació social individuals (per exemple, artesanals o un ordinador personal) que no haurien de ser de propietat col·lectiva. Sí de propietat social, que pot ser col·lectiva o individual, segons el cas, però que amb independència de la seua titularitat hauria d'estar "subordinada a l'interés general", social, a diferència de la propietat privada que atorgaria el dret a l'ús i a l'abús dels bens en qüestió. Si es volguera mantenir la referència a la propietat col·lectiva caldria referir-se estrictament als mitjans col·lectius de producció, distribució i comunicació social, però això seria una definició més restringida que no abastaria al conjunt del sistema econòmic.

Pag.3, línies 16-17: redactar-les així:
"1.2. La universalitat i gratuïtat dels serveis públics (salut, ensenyament, etc.) i el manteniment i desenvolupament de les prestacions socials."
Justificació: els serveis públics han de ser gratuïts per a que la universalitat siga efectiva; les prestacions socials no poden ser universals, sinó que han de ser dirigides a qui les necessite (en número decreixent a mesura que s'apropem al socialisme).

Pag.4, línia 12: afegir "demés" abans de "països de llengua catalana".
Justificació: el nostre també és un país de llengua catalana.

Pag.4, línia 38: afegir, després de "Cuba", "Brasil, Bolivia, etc."
Justificació:actualitzar.

Pag.4, línia 40: substituir "Chávez" per "Venezuela".
Justificació: no personalitzar, en coherència amb la resta del paràgraf: no parlem de la Cuba de Fidel Castro ni dels zapatistes del Subcomandante Marcos.

Pag.4, línies 40-41: substituir "la situación actual dels" per "els" abans de "pobles d'Iraq i d'Afganistan ocupats per l'imperialisme nord-americà".
Justificació: ens solidaritzem amb el pobles, no amb la seua situació actual.

Pag.7, línia 4: afegir, després de "nova afirmació imperial nord-americana", "al temps que el govern de Sharon reprimeix militarment al poble palestí."
Justificació:incloure una necessària referència a la situació en Palestina.

Pag.7, línia 7: afegir al final: ", que actualment s'enfronten amb la resistència dels pobles ocupats"
Justificació: la descripció no és completa si no es parla de la resistència.

Pag.7, línies 10-12: substituir "La retòrica del anti-terrorisme de Bush no ha resistit davant la demostració del terrorisme militar que ha desplegat el seu govern" per "i les seues 'guerres preventives'".
Justificació: parlen de 'guerra preventiva', que en tot cas és una noció més clara que la de 'terrorisme militar'.

Pag.9, línia 42: afegir:
"Enfront d'aquest projecte d'Europa, plasmat en un projecte de Constitució que encara que continga tímids avanços democràtics ratifica el model neoliberal de Maastricht, hem d'afirmar amb rotunditat que Altra Europa és possible."
Justificació: apuntar una alternativa.

Pag.12, línia 15: afegir, després de "un cert avanç de les posicions de l'esquerra", "i progressistes, amb una clara majoria del conjunt de les forces democràtiques en contra de la guerra".
Justificació:no han avançat únicament IU i les coalicions en les que ha participat, i és important destacar la minoria del bel·licisme del PP.

Pag.13, línies 9-10: afegir, després de "ideologies nacionalistes", "no espanyoles", i suprimir el text entre parèntesis.
Justificació: enlloc de reproduir la terminologia del PP encara que amb distanciament, el que cal és precisar que únicament criminalitzen als "altres" nacionalismes, emmascarant el seu propi nacionalisme.

Pag.14, línia 27: afegir al final: "Però a més es va produir una amplíssima confluència democràtica enfront del bel·licisme del PP".
Justificació:no es descriu correctament el moviment contra la guerra si no es destaca el seu caràcter unitari.

Pag.14, línia 44 i Pag.15, línia 17: substituir "la dreta" per "el PP".
Justificació: cal precisar: el PP que governa no és qualsevol dreta, sinò una dreta especialment reaccionària, autoritària, bel·licista i antidemocràtica.

Pag.15, línia 20: afegir, abans de "i", ", pel retall de les llibertats democràtiques".
Justificació:és un component important de l'actuació del PP en aquesta legislatura.

Pag.15, línia 23: substituir "el" per "la trama immobiliària darrere".
Justificació: els dos trànsfugues a l'assemblea de Madrid no eren del PP.

Pag.15, línia 30-31: suprimir "la travessa miop de".
Justificació: en primer lloc, no és miop, sinó urgent; en segon lloc, s'utilitza mal el termini travessa, que no significa aposta, sinó el paper imprés on s'escriuen les apostes.

Pag.18, línia 16: afegir, després de "Finalment", "en un marc de victòria militar dels EUA".
Justificació:aquest fet no es pot obviar en l'anàlisi.

Pag.18, línia 32: substituir "febleses", per "febles intencions polítiques, pagant les seues vacilacions".
Justificació:cal precisar el caràcter de les febleses del PSOE.

Pag.18, línia 34: afegir, després de "optimistes", "però paga també la seua falta d'arrelament social".
Justificació:cal assenyalar els nostres dèficits per a superar-los.

Pag.19, línia 3: suprimir "que ara es troba també en general més activa i motivada,".
Justificació: les afirmacions voluntaristes o triomfalistes injustificades no ajuden a superar les deficiències.

Pag.19, línia 4: substituir "receptivitat dels" per "vinculació amb els" abans de "sectors socials".
Justificació:els sectors socials als que ens referim s'haurien de vincular activament a la construcció de l'alternativa; no és prou amb una actitud passiva de recepció de les nostres propostes.

Pag.19, línia 5: substituir "continue millorant" per "millore".
JUstificació: realisme.

Pag.19, línia 33: substituir "econòmica" per "neoliberal".
Justificació: la deslocalització i precarització deriven del caràcter neoliberal de la globalització, no del seu contingut genèricament econòmic.

Pag.20, línies 28-47 i Pag.21, línies 1-7: suprimirles.
Justificació: es fa una descripció incorrecta de l'estructura de classes i ideològica al País Valencià; si les coses foren tal com es diuen, la dreta seria molt minoritària al País Valencià; si no entenem que el PP rep els vots d'una part significativa de la classe obrera (i dels agricultors de petita propietat, que ni apareixen en la descripció) no podrem entendre perquè guanya les eleccions.

Pag.21, línia 27: afegir, després de "reducció del consum", "mitjà".
Justificació: alguns tenen poc consum que reduir.

Pag.23, línia 31: substituir "els pobles de l'Estat" per "els seus pobles".
Justificació: els pobles no són de l'Estat.

Pag.24, línia 8: afegir un nou apartat:
"1 bis. Al títol II substituint la Corona per una Presidència de la República elegida democràticament."
Justificació:és incongruent el desenvolupament democràtic que suposa la federalització de l'Estat sense incloure l'elecció democràtica del Cap de l'Estat.

Pag.25, línies 32-34: substituir des del punt i seguit fins a "avancen" per "En aquest sentit, el no acatament pels sectos secessionistes de la dreta dels acords de l'Acadèmia són un simptoma que les coses poden avançar".
Justificació: a banda de no centrar les coses en la Presidenta, no donar la impressió que els atacs a algú el justifiquen.

Pag.26, línies 2 i 5: afegir, després de "l'Institut Interuniversitari de Filologia Valenciana", "junt amb l'Institut d'Estudis Catalans u organisme federal que el succeïsca" i afegir, al final del paràgraf, ", raó per la qual la normativa lingüística ha de ser acordada per un organisme que abaste tot l'àmbit de la llengua"
Justificació: per coherència amb la unitat de la llengua catalana que defensem.

Pag.27, línia 5: substituir "simplement" per "a més de les seues funcions polítiques repressives".
Justificació: l'Estat és un instrument de dominació de classe, i a més l'actual evolució del "neoliberalisme" autoritari està potenciant les seues funcions repressives en detriment de les llibertats democràtiques.

Pag.27, línies 20-24: substituir "Per a la dreta la història no avança mitjançant un progressiu -encara que no lineal sinó dialèctic- procés d'igualació dels desiguals, sinó que ho fa a través d'una lluita individual i col·lectiva per la supremacia, que s'ha de perseguir a través de la competència i la victòria sobre l'enemic" per "Nosaltres, pel contrari, maldem per superar aquesta fase de la història accedint a un altre tipus de societat, socialista, que no es recolze en la desigualtat i la competitivitat, sinó en la igualtat i la cooperació".
Justificació: Karl Marx, que no era precisament de dreta, descrivia d'aqueixa forma la història passada; del que es tracta és de superar-la per a la història futura.

Pag.28, línia 15: substituir "faça incapeu" per  "pose l'accent".
Justificació: no estic esmenant les nombroses incorreccions ortogràfiques que conté el text, i que caldrà revisar d'ofici, però això de "incapeu" és massa.

Pag.29, línies 21-39 [Pag.28, líneas 30-49 en castellano]: sustituir desde "Habría que tender" hasta "interesaba" por:
"Las transformaciones sociales, económicas y culturales experimentadas por nuestra sociedad en la última década plantean nuevos retos y mayores exigencias a las que es necesario dar respuesta para mejorar la calidad de la educación. Hay que realizar un diagnóstico serio de los principales problemas de nuestro sistema educativo y organizar un debate amplio y participativo que ayude a definir las medidas necesarias para poder resolverlos y a plasmarlas en Leyes que recojan el mayor consenso posible. Las reformas educativas son una cuestión de interés general que ha de quedar al margen de los vaivenes políticos y nunca deben ser utilizadas como armas arrojadizas en contra de la mayoría social de este país, como lo ha hecho el gobierno del PP con la promulgación de la LOU y la LOCE.

Lejos de realizar ese diagnóstico y de promover ese debate, el Gobierno ha optado por aprobar en solitario sus Proyectos de Ley, en contra del resto de los partidos políticos. El PP ha hecho caso omiso de las críticas realizadas por las Comunidades Autónomas, los partidos políticos, los agentes sociales y la comunidad educativa y se ha limitado a recoger las propuestas que ha hecho la Conferencia Episcopal y la patronal de la escuela privada.
Desde EUPV nos proponemos promover la derogación, en cuanto sea posible, de la LOCE y de la LOU, mientras tanto, EU, en su ámbito de actuación autonómica, se propone reducir al máximo los efectos de las mismas en el País Valencià"
Justificación para esta enmienda y las siguientes al apartado 3.3.1: LA ENSEÑANZA: UNA OBLIGACIÓN DEMOCRÁTICA Y UNA GARANTÍA DE FUTURO son cinco páginas de critica a la politica educativa del PP, critica que suscribimos y sobre la que se podrían gastar rios de tinta sin faltar a la verdad, pero echamos en falta nuestras propuestas dado que ademas este apartado esta dentro de uno más amplio en el manifiesto político que es " EL PAÍS VALENCIANO QUE QUEREMOS " desde el area de educación de EUPV consideramos imprescindible que se formulen. El Area de EUPV y el Area Federal de Educación durante el periodo a que hace referencia el manifiesto han desarrollado un trabajo de elaboración colectiva, junto a organizaciones y colectivos con los que compartimos planteamientos y líneas de actuación, que nos permite contar con un bagaje suficiente de propuestas y alternativas como para tomar la iniciativa y dirigirnos al conjunto de la sociedad (y no sólo a la Comunidad educativa) al objeto de difundirlas, debatirlas e intentar transformarlas en acciones movilizadoras en defensa del modelo de educación pública por el que apostamos. Entre los documentos desarrollados podemos enumerar: "Texto alternativo a la LOU"; "POR UNA EDUCACIÓN DE CALIDAD PARA LA IGUALDAD, propuestas para el debate"; "Texto alternativo a la LOCE"; "Programa electoral Autonómico 2003"... entre otros, y son en ellos en los que nos hemos basado para enmendar este documento con los siguientes criterios:
-Las enmiendas de supresión: Resumir el texto para dar cabida a nuestras propuestas sin alargar excesivamente el apartado de educación.
-Las enmiendas de adición: Dar pie a las propuestas y coherencia al documento en su conjunto.


A més i pel que fa a part del text substituït per aquesta esmena, això faltaria, que ens demanaren majoria qualificada per a derogar la LOU i la LOCE.

Pag.29, línia 41 i Pag.30, línea 1 [Pag. 29, línea 2 en castellano]: sustituir " del 4,9 % en 1993 al 4,1% en 2001" por ". Hemos pasado del 5,5% del PIB en el 95 al 4,1 % en el 2001"

Justificació:centrar-nos en el periode des de la darrera Assemblea.
Pag.30, línies 16-17 [Pag.29, línea 14 en castellano]: suprimir desde " Para conseguir" hasta "que legislar"

Pag.30, línia 43 a Pag.31, línea 4 [Pag.29, línea 45 y siguientes en castellano]: sustituir desde "Se apuesta por la segregación" hasta "un modelo reaccionario" por

"La LOCE supone un retroceso a la escuela discriminatoria, elitista, autoritaria, clerical y de carácter privada, una Ley regresiva que vuelve a sacar del sistema educativo a los niños y niñas de 0 a 3 años, considerando esta etapa meramente asistencial, que vuelve a imponer las "revalidas", autenticas "barreras de contención" a la llegada del alumnado a estudios superiores, una Ley que apuesta por la segregación del alumnado, por expulsar del sistema educativo al alumnado con dificultades, por reducir la participación de los distintos sectores de la comunidad educativa vaciando las competencias de los Consejos Escolares, por el control de la administración en la elección de las direcciones de los centros, y por consolidar dos redes de centros educativos, financiadas con dinero público, pero dirigidas a un alumnado bien diferenciado: los centros públicos como red asistencial, dirigida a los sectores más desfavorecidos de la población; y los centros privados concertados, con capacidad para seleccionar a su alumnado.
Sólo la Escuela Pública puede ofrecer una educación de calidad para todos y todas y puede vertebrar la oferta educativa. No queremos centros privados con autonomía para seleccionar al alumnado, sino que exigimos que los centros públicos tengan mucha más autonomía y recursos para organizar una respuesta educativa ajustada a sus necesidades.
La LOCE " y continuar con el texto propuesto "es un marco"...

Pag.31, línies 12-3 [Pag.30, líneas 6-7 en castellano]: suprimir desde "En el fondo de este panorama" hasta "Por ejemplo".

Pag.31, línies 19-20 [Pag.30, líneas 14-15 en castellano]: suprimir desde "que vayan dirigidos" hasta "exclusión social".

Pag.31, línies 27-41 [Pag.30, línea 23 hasta el final del párrafo en castellano]: sustituirlo por:

"Para EUPV, desde la más noble tradición de defensa de una escuela laica, pluralista y democrática, el mejor modo de garantizar el ejercicio del derecho a la educación en condiciones de calidad y de igualdad pasa por defender a ultranza un sistema público de enseñanza que, desde la educación infantil hasta la universitaria, esté al servicio de las necesidades sociales, de la igualdad de oportunidades, y de los valores democráticos.
La mejora de la calidad de la enseñanza se ha convertido en un eslogan que utilizan todas las formaciones políticas y sindicales, así como múltiples organizaciones sociales, sean o no del ámbito educativo. Esta especie de muletilla es una expresión vacía si no se indica qué se entiende por una educación de calidad. Basta leer el articulado de la Ley Orgánica de la Calidad de la Educación para constatar que, bajo el paraguas de la “calidad”, se incluyen medidas contrarias a lo que desde EUPV (junto a otras organizaciones políticas, sindicales y sociales) entendemos por calidad y que queda reflejado en la "Ley de Calidad Educativa para la Igualdad y su Financiación" texto que se presento ante el Congreso de los Diputados por IU como alternativa a la segregadora LOCE del PP y que servirá como modelo para la Ley autonómica por la Escuela Pública que intentaremos impulsar.
Avanzar en la calidad supone apostar por una educación cuyo principal objetivo consista en asegurar, a todos y cada uno de los alumnos y alumnas, el logro de unos aprendizajes que les permitan for­­marse co­mo personas capacitadas para participar autónoma y críticamente en el marco de una sociedad democrática. Se trata pues de una concepción de la calidad asociada ineludiblemente al principio de igualdad de oportunidades en el acceso, en el proceso y en los resultados y a una gestión democrática, transparente y socialmente eficaz; porque, en lo que concierne a la edu­­cación obligatoria, una edu­cación de calidad o sirve para que el conjunto de la población escolar logre las capacidades básicas requeridas o no es de calidad."

Pag.33, línia 8: afegir al final "minimitzant la seua autonomia, minvant la seua gestió democràtica i substituint la carrera docent per una carrera d'obstacles".
Justificació: assenyalar alguns trets bàsics de la LOU que critiquem.

Pag.33, línies 16-23 [Pag.32, línea 5 hasta el final del parrafo]; sustituirlo por:
"Nuestras propuestas de actuación se inspiran, por tanto, en una concepción de la calidad educativa que está indisolublemente unidad a la igualdad y al carácter público de la enseñanza.

PROPUESTAS DE ACTUACIÓN

Apertura de los centros educativos a su entorno.
Potenciación del asociacionismo
Educación Infantil
Politicas de Igualdad
Educación de Personas Adultas
Universidad, I+D
Enseñanzas de Regimen Especial
Por una escuela Laica
Pag.38, línies 21-24: suprimir "Estem davant la crisi del treball com element vertebrador de la vida social, al desaparèixer eixe eix central, es produeix la dissolució de la classe obrera i de la cultura obrera, sorgint la multipolaritat. Però"
Justificació:no és cert; com va dir Pietro Ingrao, "la classe operaria ancora esiste". Es pot parlar (i es parla en altres apartats) de desestructuració de la classe obrera, però en cap cas de la seua dissolució. A més, no es tracta de negar la centralitat del treball en la vida social, sinó de entendre el treball en un sentit ampli, que no es limite al treball productiu forçós, sinó que incloga el treball lliure voluntari i el treball de reproducció, trencant a més els rols de gènere en relació al mateix.

Pag.39, línia 17: afegir "l'anarquista".
Justificació: aquest corrent ideològic també ha anat configurant, junt als altres, el moviment d'esquerres valencià.

Pag.39, línia 23: suprimir, després de "unes coordenades etnicistes", "o exclusivament de nació".
Justificació: el debat nacional fa necessàriament referència a les nacions; la qüestió és que aquestes no es consideren de forma etnicista.

Pag.40, línies 11,14,17: afegir, després de "es vincula federalment amb", "la resta d'organitzacions d'" en la línia 11, substituir "entre totes dues organitzacions" per "entre EUPV i l'organització federal d'IU de la qual formem part" en la línia 14 i suprimir "dues" abans de "parts" en la línia 17.
Justificació:coherència federal; no tenim una relació bilateral amb IU, sinò una relació multilateral dins d'IU amb la resta d'organitzacions que hi formen part.

Pag.42, línia 37: afegir, després de "reforçar les relacions entre tots aquests moviments", ", consolidant i desenvolupant les eines de democràcia participativa d'EUPV com a forma d'impulsar la participació política activa tant de les seues bases com de la majoria social",
Justificació:indicar per on ha d'anar la millora de la nostra organització.

Pag.44, línies 13-14: substituir "les aportacions de les dones i el feminisme" per "les aportacions feministes".
Justificació: les aportacions de les dones no són exclusivament sobre qüestions feministes, sinò sobre qualsevol tema (com les dels barons), i poden ser fins i tot contradictòries, de manera que no podrien ser assumides totes.

Pag.45, línia12: substituir "basat en" per "envoltat en" abans de "una filosofia neoliberal".
Justificació: la base dels processos socials és l'economia, no la filosofia.

Pag.45, línia 39: afegir, després de "models organitzatius", "de democràcia participativa".
Justificació:la democràcia participativa ha de ser la nostra senya d'identitat, unint pluralisme i unitat d'acció.

Pag.48, línies 34 i 36: substituir "la unitat d'acció de totes les forces d'esquerra i de progrés" per "la unitat d'acció democràtica de totes les forces d'esquerra, de progrés i que s'oposen a l'autoritarisme i el bel·licisme del PP" en la línia 34 i afegir, després de "un bloc social i cultural alternatiu que es conforme políticament", "i defensar la pau, les llibertats democràtiques i els drets socials".
Justificació:l'autoritarisme i el bel·licisme del PP fan possible i necessari una amplíssima unitat d'acció democràtica en contra dels mateixos, com es va demostrar en la mobilització contra la guerra.

Pag.49, línia 6: afegir: "A tal efecte, cal defensar alternatives democràtiques de governs locals en tots els casos en que siga possible, així com propugnar una alternativa democràtica conjunta per al Senat, on el sistema electoral majoritari ho fa necessari per a desplaçar a la dreta reaccionària i autoritària del PP."
Justificació:concretar les vies d'actuació en el pla institucional.

Pag.50, línia 12: substituir "d'obediència valenciana" per "de sobirania valenciana".
Justificació: "obediència" significa "virtut consistent a sotmetre la voluntat pròpia al judici d'un altre, reconegut com a superior jeràrquic legítim"; "sobirania" vol dir "qualitat del poder polític d'un estat o d'un organisme que no està sotmés a cap altre poder". En coherència amb l'apartat 4.1.

Pag.50, línies 25-26: substituir "el BNV" per "Esquerra Valenciana".
Justificació:adequar-se a la realitat de l'Entesa; continuar insistint amb el BNV, que voluntàriament no es situa actualment en el camp polític de l'esquerra, l'únic que fa és introduir confusió.

Pag.50, línia 31: afegir al final: "com a coalició amb els seus mecanisme de decisió conjunta, complementant-los amb nous canals democràtics de participació des de la base"
Justificació:això és fonamental per a evitar que s'utilitze l'Entesa com a excusa per a que alguns regidors es desvinculen dels col·lectius de base.

Pag.50, línies 36,40: substituir "progressista" per "d'esquerres" en la línia 36, i afegir "Així, una coalició per al Congrés de Diputats requeriria el compromís que els diputats i diputades electes de la coalició s’integren en un Grup Federal amb la resta d’IU. Per altra banda, no hauríem de contemplar una coalició amb el Bloc o el PSOE per al Congrés de Diputats mentre aquestes forces mantinguen les seues posicions "centristes", ja que això provocaria contradiccions programàtiques insostenibles."
Justificació:coherència federal per a les eleccions al Congrés de Diputats, no donar lloc a la confusió ni fer el joc a iniciatives que es situen fora del camp de l'esquerra.
 
 

ESTATUTS

Article 14.4: no realitzar la modificació proposada, mantenint la redacció dels actuals Estatuts. MAJORITÀRIA
Justificació: es considera que la norma del 60 màxim d'un sexe és adequada.

Article 14.4: en la modificació proposada, substituir "i pel sistema anomenat de cremallera (és a dir, hauran d'alternar-se consecutivament persones candidates de diferents sexe)" per "en cada tram de dos".
SUBSIDIÀRIA
Justificació: parlar de trams de dos dóna més flexibilitat que parlar de sistema cremallera, el qual, si es presenten dues candidatures amb un número similar de vots, obligaria a formar la candidatura resultant amb els barons d'una i les dones d'altra; i això sense minva de la paritat (les ordenacions admissibles serien BMBM..., BMMB..., MBMB..., MBBM...).
 
 

DOCUMENTOS PARA LA VII ASAMBLEA FEDERAL DE I.U.

Debido a haberse distribuido con retraso dichos documentos, se pasan sin debate las ENMIENDAS PRESENTADAS.

Col·lectiu de Burjassot d'EUPV, 11 de novembre de 2003