CASTELLANO
Logo UVCatàleg de Cartes de Serveis de la Universitat de València

UVocupació

Data de publicació: 29-11-2021

MISSIÓ


MISSIÓ

UVocupació és un servei que té l’objectiu de potenciar la inserció laboral de l’estudiantat i dels titulats i titulades de la Universitat de València fent de pont entre la formació i l’ocupació. Per fer-ho, organitza la seua activitat sobre la base de les àrees següents: orientació professional, ocupació, estudis i anàlisis i formació. Els serveis d’UVocupació es dirigeixen a estudiants, titulats/titulades, a la comunitat universitària, a qui dona ocupació i a la societat en general.


VIGÈNCIA

Aquesta Carta de Serveis va ser aprovada per María Adela Valero Aleixandre, Vicerectora d’Ocupació i Programes Formatius, en data 12 de novembre de 2021.

La vigència de la carta serà de 4 anys a partir del 20 de novembre de 2021.


VALORS

Els valors que guien l'actuació d'UVocupació són els següents:

Orientació a la persona usuària: Ens esforcem per satisfer les necessitats i les demandes dels usuaris i usuàries d'acord amb estàndards d'alta qualitat i amb vocació de servei.

Millora contínua: Tractem de millorar contínuament els nostres processos de treball i la qualitat dels serveis que oferim.

Creativitat i innovació: Aquesta millora contínua és possible gràcies a la creativitat de les persones que treballen a UVocupació i a la implantació de les idees que proposen.

Implicació i compromís: Compromís amb els objectius d'UVocupació i implicació en el treball que hi fan.

Treball en equip: Per assolir aquests objectius, és crucial treballar en equip amb una visió global que integre les aportacions de totes les persones i àrees implicades.

Benestar col·lectiu: Les persones que treballem a UVocupació volem crear un ambient de treball agradable que fomente el benestar i l'entusiasme, i en el qual puguem créixer com a professionals i persones. Per això respectem les característiques individuals de cada persona, en valorem les contribucions i confiem i ajudem els companys i les companyes.


SERVEIS I COMPROMISOS


ATENCIÓ I INFORMACIÓ A LES PERSONES USUÀRIES

Servei 1:
Atendre i informar sobre els serveis d’UVocupació de manera presencial, telefònica i per mitjans telemàtics (correu electrònic, xat UV, etc.) a l’estudiantat i titulats/titulades de la UV, a demandants d’ocupació, així com ocupadors, la comunitat universitària i la societat en general.
Compromís 1: Atendre de manera efectiva les demandes d’informació de les persones usuàries sobre els serveis d’UVocupació.
Indicador 1: Mitjana a partir de les respostes dels ítems que hi ha a l’apartat “Recepció” del qüestionari de qualitat en l’assessorament.

ORIENTACIÓ

Servei 2: Orientar i assessorar a l’estudiantat i titulats/titulades de la UV, principalment, de forma presencial o virtual sobre el seu objectiu professional, els recursos per a la cerca d’ocupació i les oportunitats d’ocupació i de formació amb la finalitat de dissenyar la seua estratègia per a la inserció laboral. Aquest servei es presta de manera individual o col·lectiva.
Compromís 2: Proporcionar als usuaris les claus per a iniciar una estratègia d’inserció adequada al seu perfil professional.
Indicador 2: Mitjana de respostes de l’ítem que fa referència a “l’adequació de la informació rebuda per a la meua inserció laboral i desenvolupament professional”.

OCUPACIÓ

Servei 3: Gestionar i difondre les ofertes d’ocupació, la qual cosa inclou:
  • Fer d’intermediaris entre els ocupadors (empreses, institucions i entitats públiques i privades) i demandants d’ocupació.
  • Assessorar els ocupadors en la publicació de les seues ofertes d’ocupació.
  • Seleccionar i publicar ofertes d’ocupació per a estudiants i titulats/titulades.
  • Ampliar la difusió d’ofertes d’ocupació de difícil cobertura.
  • Fer el seguiment de les insercions laborals de les ofertes gestionades a través del portal d’ocupació d’UVocupació.
Compromís 3: Publicar en el portal d’ocupació d’UVocupació (www.uv.es/bolsadetrabajo) un mínim de mil ofertes d’ocupació a l’ any, adequades al perfil acadèmic i/o professional d’estudiants i titulats/titulades.
Indicador 3: Nombre d’ofertes publicades en el portal d’ocupació de la pàgina web d’Uvocupació.
Compromís 4: Proporcionar candidats/candidates als ocupadors mitjançant la difusió de les seues ofertes d’ocupació a través del portal d’ocupació (www.uv.es/bolsadetrabajo), i intentar que, almenys el 85% de les ofertes publicades en l’agencia, tinguen inscripcions de candidats i candidates.
Indicador 4: Percentatge d’ofertes publicades amb persones inscrites.

OCUPACIÓ

Servei 4: Organitzar i desenvolupar els fòrums d’ocupació dels centres de la Universitat de València, en col·laboració amb aquests, dirigits a la comunitat universitària, als ocupadors i a la societat en general.
Compromís 5: Proporcionar un espai comú en els centres de la Universitat de València perquè els ocupadors i les persones demandants d’ocupació puguen contactar i intercanviar informació sobre oportunitats d’ocupació almenys una vegada a l’any.
Indicador 5: Nombre d’espais comuns organitzats anualment per UVocupació en els centres de la Universitat de València.

ESTUDIS I ANÀLISIS

Servei 5: Elaborar els estudis i informes en matèria d’inserció laboral dels titulats/titulades de grau (enquesta CATI) i de les persones titulades de postgrau (enquesta CATI i en línia) de la Universitat de València amb la finalitat de facilitar la presa de decisions dels diferents col·lectius de persones usuàries.
Compromís 6: Publicar tots els estudis i informes de grau i postgrau que elabora UVocupació en l’apartat “Àrea d’estudis i anàlisis” de la pàgina web d’UVocupació (www.uv.es/uvocupacio) i en la de cada centre.
Indicador 6: Percentatge d’estudis de grau i postgrau publicats en la pàgina web.

GESTIÓ DE LA INFORMACIÓ

Servei 6: Dissenyar i gestionar aplicacions informàtiques que faciliten l’accés als serveis d’UVocupació amb la finalitat de satisfer els interessos professionals de les persones usuàries (comunitat universitària, ocupadors i societat en general).
Compromís 7: Desenvolupar aplicacions informàtiques d’ús fàcil que permeten l’accés als serveis d’UVocupació als usuaris/usuàries amb la finalitat de satisfer els seus interessos professionals.
Indicador 7: Mitjana de respostes dels ítems del qüestionari d’ocupació que fan referència a l’ús de l’aplicació.

Servei 7: Elaborar informes de l’activitat d’UVocupació en matèria d’ocupabilitat per a:
  • Centres UV
  • Serveis de la UV (SAP, Unitat de Qualitat, etc.)
  • Servei Públic d’Ocupació (SOPE), seguint la normativa de les agències d’ocupació.
Compromís 8: Lliurar els informes sol·licitats sobre l’activitat d’UVocupació en els terminis establerts pels destinataris.
Indicador 8: Grau de compliment en l’elaboració dels informes sobre l’activitat d’UVocupació lliurats dins del termini.

GESTIÓ DE LA INFORMACIÓ

Servei 8: Desenvolupar i mantenir la pàgina Web d’UVocupació (www.uv.es/uvocupacio)
Compromís 9: Mantenir actualitzada la pàgina web d’UVocupació mitjançant la publicació de totes aquelles notícies considerades d’interès per al col·lectiu i la revisió anual dels continguts i recursos per a l’ orientació i la inserció professional.
Indicador 9: Nombre de notícies publicades en la pàgina web d’Uvocupació.
Indicador 10: Nombre de revisions dels continguts i recursos de la web d’Uvocupació.

GESTIÓ DE LA INFORMACIÓ

Servei 9: Publicar i difondre informació d’interès professional seleccionada per UVocupació a través de les xarxes socials (Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram i YouTube).
Compromís 10: Publicar continguts atractius i tots aquells que es consideren d’interès per a les nostres persones usuàries en les diferents xarxes socials.
Indicador 11: Nombre de continguts publicats mensualment en xarxes socials (sobre formació, orientació i ocupació).

FORMACIÓ

Servei 10: Oferir una programació de cursos en matèria d’ocupació amb la finalitat de potenciar l’adquisició de competències per a la inserció i el desenvolupament professional. Per aquesta oferta formativa poden optar:
  • Estudiants de grau de la Universitat de València, que comptaran amb el reconeixement en el seu expedient acadèmic (per exemple, crèdits de participació universitària).
  • Estudiants de postgrau, titulats/titulades i públic en general.
Aquests cursos s’acreditaran amb el certificat corresponent.
Compromís 11: Focalitzar el 100% de l’oferta formativa en l’adquisició de competències (coneixements, habilitats i actituds) per a la inserció laboral i el desenvolupament professional.
Indicador 12: Percentatge de cursos sobre adquisició de competències (coneixements, habilitats i actituds) per a la inserció laboral i el desenvolupament professional.

DISCAPACITAT

Servei 11: Orientar, acompanyar i donar suport a la persona amb discapacitat en la recerca d’oportunitats professionals, per tal de facilitar-li una òptima incorporació al mercat laboral.
Compromís 12: Proporcionar a les persones usuàries amb discapacitat les claus per a iniciar una estratègia d’inserció adequada al seu perfil professional.
Indicador 13: Mitjana de respostes de l’ítem que fa referència a “l’adequació de la informació rebuda per a la meua inserció laboral i desenvolupament professional”, realitzades per persones amb certificat de discapacitat major o igual al 33%.

DISCAPACITAT

Servei 12: Gestionar i difondre les ofertes d’ocupació per a persones amb discapacitat, la qual cosa inclou:
  • Identificar i gestionar ofertes d’ocupació per a persones amb discapacitat.
  • Realitzar campanyes de sensibilització en les organitzacions sobre aquest col·lectiu i sobre la seua incidència en l’àmbit de la responsabilitat social empresarial.
  • Assessorar els ocupadors en la publicació de les seues ofertes d’ocupació.
  • Fer d’intermediaris entre els ocupadors (empreses, institucions i entitats públiques i privades) i demandants d’ocupació.
  • Seguiment de les persones i de la seua inserció laboral.
Compromís 13: Publicar en el portal d’ocupació d’UVocupació (www.uv.es/bolsadetrabajo) un mínim de cinquanta ofertes d’ocupació a l’any, adequades al perfil acadèmic i professional d’estudiants i titulats/titulades universitàries amb discapacitat.
Indicador 14: Nombre d’ofertes publicades en el portal d’ocupació de la pàgina web d’Uvocupació adequades per a persones amb discapacitat.


INDICADORS

Indicador Fòrmula Descripció meta Unitats
1 Mitjana a partir de les respostes dels ítems que hi ha a l’apartat “Recepció” del qüestionari de qualitat en l’assessorament. Mitjana de les respostes als ítems de l’apartat “Recepció” Major o igual a 4,75 escala Likert d’1: "Molt dolenta" a 5: "Molt bona"
2 Mitjana de respostes de l’ítem que fa referència a “l’adequació de la informació rebuda per a la meua inserció laboral i desenvolupament professional”. Mitjana de respostes de l’ítem que fa referència a “l’adequació de la informació rebuda” Major o igual a 4,75 escala Likert d’1: "Molt dolenta a 5: "Molt bona"
3 Nombre d’ofertes publicades en el portal d’ocupació de la pàgina web d’Uvocupació. Sumatori del nombre d’ofertes publicades anualment en el portal d’ocupació Major o igual a 1.000 ofertes publicades
4 Percentatge d’ofertes publicades amb persones inscrites. (Nombre d’ofertes amb inscripcions / Nombre d’ofertes difoses) * 100 Major o igual a 85% %
5 Nombre d’espais comuns organitzats anualment per UVocupació en els centres de la Universitat de València. Sumatori del nombre d’espais comuns organitzats anualment per UVocupació en els centres de la Universitat de València 11 espais comuns (fòrums)
6 Percentatge d’estudis de grau i postgrau publicats en la pàgina web. (Nombre d’estudis i informes d’inserció de grau i postgrau publicats en web/nombre d’estudis i informes elaborats) x 100 100% %
7 Mitjana de respostes dels ítems del qüestionari d’ocupació que fan referència a l’ús de l’aplicació. Mitjana de respostes dels ítems del qüestionari d’ocupació que fan referencia a l’ús fàcil de l’aplicació Major o igual a 3,5 escala Likert d’1 "Totalment en desacord" a 5 "Totalment d’acord"
8 Grau de compliment en l’elaboració dels informes sobre l’activitat d’UVocupació lliurats dins del termini. (Sumatori d’informes elaborats dins del termini / Total d’informes elaborats) * 100 100% %
9 Nombre de notícies publicades en la pàgina web d’Uvocupació. Sumatori de notícies publicades Major o igual a 33 notícies publicades a l’any
10 Nombre de revisions dels continguts i recursos de la web d’Uvocupació. Sumatori de revisions fetes a l’any 1 revisions realitzades
11 Nombre de continguts publicats mensualment en xarxes socials (sobre formació, orientació i ocupació). Sumatori de continguts publicats mensualment en xarxes socials (sobre formació, orientació i ocupació) 20 continguts publicats
12 Percentatge de cursos sobre adquisició de competències (coneixements, habilitats i actituds) per a la inserció laboral i el desenvolupament professional. (Nombre de cursos organitzats sobre adquisició de competències / Nombre total de cursos organitzats) * 100 100% %
13 Mitjana de respostes de l’ítem que fa referència a “l’adequació de la informació rebuda per a la meua inserció laboral i desenvolupament professional”, realitzades per persones amb certificat de discapacitat major o igual al 33%. Mitjana de respostes de l’ítem que fa referència a “l’adequació de la informació rebuda”, realitzades per persones amb certificat de discapacitat major o igual al 33% Major o igual a 4,75 escala Likert d’1: "Molt dolenta" a 5: "Molt bona"
14 Nombre d’ofertes publicades en el portal d’ocupació de la pàgina web d’Uvocupació adequades per a persones amb discapacitat. Sumatori del nombre d’ofertes publicades anualment en el portal d’ocupació adequades per a persones amb discapacitat Major o igual a 50 ofertes ofertes publicades


DRETS I DEURES


DRETS I DEURES DE LES PERSONES USUÀRIES

Drets

Les persones usuàries dels serveis que presta UVocupació tenen els drets reconeguts en l’article 13 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i especialment els drets a:

  • Rebre una atenció correcta i eficient del personal.
  • Sol·licitar i rebre informació sobre els serveis i els recursos disponibles en UVocupació.
  • Tenir accés lliure i gratuït a les dependències d’UVocupació dels diferents campus (Blasco Ibáñez, Tarongers i Burjassot) en horari d’atenció.
  • Expressar les seues opinions en les enquestes de qualitat sobre els serveis que hagen rebut, així com en el que disposa la carta de serveis a través de la bústia de suggeriments, queixes i felicitacions de la UV (http://www.uv.es/bustia) i la bústia de suggeriments, queixes, reclamacions i felicitacions de l’FGUV (https://www.uv.es/fundacio-general/ca/bustia-fguv/contacta.html).
  • Tenir garantida la confidencialitat de les seues dades segons la legislació vigent.
  • Qualsevol altre dret que derive de la normativa vigent.

Deures

  • Comportar-se de manera correcta amb el personal d’UVocupació.
  • Respectar els locals, les instal·lacions i els recursos materials d’UVocupació.
  • Fer un bon ús de la informació que UVocupació posa a la seua disposició.
  • Qualsevol altre deure que derive de la normativa vigent.
  • NORMATIVA


    NORMATIVA GENERAL

    • Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
    • Llei 40/2015, d’1 de octubre, de règim jurídic del sector públic.
    • Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic.
    • Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
    • Llei 10/2010, de 28 d´abril, de prevenció del blanqueig de capitals i del finançament del terrorisme.
    • Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia de drets digitals.
    • Reglament (UE) núm. 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d’abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d’aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades).
    • Llei 34/2002, de 11 de juliol, de serveis de la societat de la informació i de comerç electrònic.
    • Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.
    • Llei 2/2015, de 2 d’abril, de la Generalitat, de transparència, bon govern i participació dels ciutadans de la Comunitat Valenciana.
    • Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes.
    • Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei general de drets de les persones amb discapacitat i de la seua inclusió social.
    • Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscos laborals.
    • Decret 62/2010, de 16 d’abril, del Consell, pel qual s’estableixen els instruments generals del sistema per a la modernització i la millora de la qualitat dels serveis públics, dels ens, dels organismes i de les entitats del sector públic dependents de la Generalitat.
    • Decret 165/2006, de 3 de novembre, del Consell, pel qual es regulen les queixes i els suggeriments en l’àmbit de l’administració i les organitzacions de la Generalitat.
    • Reial decret 951/2005, de 29 de juliol, pel qual s’estableix el marc general per a la millora de la qualitat en l’administració general de l’estat.
    • Decret 41/2016, de 15 d’abril, del Consell, pel qual s’estableix el sistema per a la millora de la qualitat dels serveis públics i l’avaluació dels plans i programes en l’administració de la Generalitat i el seu sector públic instrumental.

    NORMATIVA ESPECÍFICA

    • Estatuts de la Universitat de València, aprovats per Decret 128/2004, de 30 de juliol, del Consell de la Generalitat Valenciana i modificats per Decret 45/2013, de 28 de març.
    • Llei orgànica 6/2001, del 21 de desembre, d’universitats, i llei orgànica 4/2007, de 12 d’abril, per la qual és modifica la llei 6/2001.
    • Reial decret 1791/2010, de 30 de desembre, pel qual s’aprova l’Estatut de l’Estudiant Universitari.
    • ACGUV 80/2012, de 26 d’abril de 2012, pel qual s’ aprova el reglament de funcionament de la bústia de suggeriments, queixes i felicitacions de la Universitat de València.
    • Reial decret 1796/2010, del Ministeri de Treball i Immigració, pel qual es regulen les agències d’ocupació.
    • Reial decret legislatiu 3/2015, de 23 d’octubre, pel qual s’aprova el text refós de la Llei d’ocupació.


    LOCALITZACIÓ


    Localització

    Adreça: C/ Amadeu de Savoia, 4. 46010 València
    Telèfon: 96 162 59 01
    Adreça electrònica:
    Web: http://www.uv.es/uvocupacio

    Horari d’atenció

    A les dependències del carrer Amadeu de Savoia, 4: de 9 a 14 h, de dilluns a divendres.
    En les oficines dels Campus de Burjassot i Tarongers: atenció i orientació amb cita prèvia.

    Mitjans de transport públic

    Metro:
    Campus Blasco Ibáñez:
    Línies 3, 5, 7, 9 (Albereda)
    Campus Burjassot:
    Biblioteca - Línia tramvia 4 (Vicent Andrés Estellés)
    ETSE - Línia tramvia 4 (Mas del Rosari)
    Campus Tarongers:
    Línies tramvia 4, 6 (La Carrasca)

    Autobusos:
    Campus Blasco Ibáñez:
    Línies 31, 32, 71, 81 (Albereda-Armando Palacio Valdés)
    Línies 6, 11, 16, 26, 70, 95 (Albereda-Passarel·la de l’Exposició)
    Línies 10, 12, 80, 93 (Aragó-Amadeu de Savoia)
    Campus Burjassot:
    Línia 63 (Vicent Andrés Estellés-Facultat de Farmàcia)
    Campus Tarongers:
    Línies 40, 71 (Ramón Llull-Campus Tarongers)
    Línies 18, 93, 98 (Tarongers-davant accés porta principal campus)
    Línia 18 (Tarongers-Facultat de Magisteri)
    Línies 93, 98 (Tarongers-Facultat de Dret)

    Valenbisi:
    Campus Blasco Ibáñez:
    Estació 80: Amadeu de Savoia (enfront de l’Ajuntament)
    Estació 81: Misser Mascó-Rodríguez Fornós
    Campus Tarongers:
    Estació 95: Tarongers (Magisteri)
    Estació 104: Albalat dels Tarongers-Passeig Facultats
    Estació 105: Aularis Universitat de València
    Estació 106: Albalat dels Tarongers-Professor Ernest Lluch
    Estació 112: Manuel Broseta i Pont-Tarongers

    PARTICIPACIÓ


    FORMES DE PARTICIPACIÓ I COLABORACIÓ

    Per tal de col·laborar en la millora de la prestació dels serveis, els usuaris i les usuàries podran:

    • Rebre atenció relacionada amb les necessitats d’informació, dubtes, qüestions, etc. que es plantegen en relació amb els serveis que presta la unitat.
    • Donar la seua opinió sobre la qualitat percebuda respecte als serveis que ofereix la unitat.
    • Formular qualsevol suggeriment que ens ajude a millorar.
    • Plantejar queixes i reclamacions si els serveis oferts no resulten satisfactoris.

    Les queixes i els suggeriments rebuts a la unitat es responen en un termini màxim d’un mes.

    Vies de comunicació

    Atenció telefònica: 96 162 59 01
    Atenció postal: C/ Amadeu de Savoia, 4. 46010 València
    Adreça electrònica:
    Atenció personal: A les dependències del carrer Amadeu de Savoia, 4: de 9 a 14 h, de dilluns a divendres. En les oficines dels Campus de Burjassot i Tarongers: atenció i orientació amb cita prèvia.
    Bústia de suggeriments, queixes i felicitacions: http://www.uv.es/bustia
    Bústia de suggeriments, queixes, reclamacions i felicitacions FGUV: https://www.uv.es/fundacio-general/ca/bustia-fguv/contacta.html


    MESURES D’ESMENA

    Les persones usuàries que consideren que la unitat incompleix els compromisos declarats en la Carta de Serveis poden formular les seues queixes mitjançant la Bústia de suggeriments, queixes i felicitacions (http://www.uv.es/bustia) o el Registre General de la Universitat de València. També poden dirigir-se a la bústia de suggeriments, queixes, reclamacions i felicitacions Fundació General de la Universitat de València (https://www.uv.es/fundacio-general/ca/bustia-fguv/contacta.html).

    En cas d’incompliment, s'informarà a la persona usuària de les causes per les quals no s’ha complert el compromís de les mesures adoptades. L’incompliment dels compromisos continguts en aquesta carta no donarà lloc a responsabilitat patrimonial de l’administració.