1298, agost, 1: Jaume II dóna permís a Roger de Llúria per poblar el lloc d’Ifach, terme de Calp, amb la construcció de torres per a la seua defensa i amb les condicions de poblament de la vila de Calp. ACA, reg. 265, f. 89.
1355, maig, 29: La comtessa de Terranova és la senyora de Cullera, Benihuaquil, Teulada, Benissa, Ifac i Altea. ACA, reg. 1401, f. 80v-81r.
1356, febrer, 19: Pere IV dóna a Alfons d’Aragó, nou comte de Dénia, la jurisdicció civil i criminal dels castells de Calp i Altea, Benissa, Teulada i Ifac, i igual del lloc de Sella que és senyoria en feu de Jasbert d’Oms. ACA, reg. 898, f. 162-163v, 166-169; ARV,Real 614, f.130,
1356, febrer, 19: Pere IV dóna permís als marmessors testamentaris de na Margarida de Llúria per vendre el castell de Calp amb els llocs de Teulada, Benissa, Ifac i Altea, per complir les instruccions de dita muller. ACA, reg. 898, f. 160-161.
1359: novembre, 13. Pere IV dóna permís a l’infant Alfons, comte de Ribagorá i Dénia, per assolar el castell del lloc d’Ifach, el qual té en feu per la corona. ACA, reg. 903, f. 144v.
1369, juny, 21: Pere IV presenta el candidat per un dels 4 beneficis de patronat reial creats per na Margarida de Llúria a l’església d’Ifach. ACA, reg. 917, f. 131.
1403: març, 8. Alfons, duc de Gandia, fa homenatge al rei Martí per tenir en feu el castell i vila d’Aiora, castell de Xalans, castell i lloc de Cofrents,lloc de Xarafull, lloc de Teresa, lloc de Palacios, castells i viles i llocs de Calp, Relleu, Sanxet i Sarra, jurisdicció criminal dels castells i llocs de Calp, Altea, Benissa, Teulada, Ifach, Sella, Coves de Bérig, castells i viles d’Assuévar i Tàrbena. ACA, reg. 2316, f. 72v-73, i ACA, pergs.Martí I, n. 235.
1417, maig, 15: Alfons V, com ha de rebre homenatge i donar investidura de tots els qui tenen feus de la corona durant el primer any de l’ascens al tro, rep homenatge feudal d’Alfons, duc de Gandia i comte de Ribagorça, per aquest comtat i pel castell de Tàrbena amb alqueries, castell de Confrides, castell d’Aguilar en terme de Guadalest, castell de Relleu i la Serratella, castell de Sanxet i d’Alarc, aquest assolat, els drets feudals al lloc de Sella i els seus termes, Coves de Berig, castell de Gallinera, Vall d’Ebo, castell de Calp illocs d’Altea, Benissa, Teulada i Ifach, aquest assolat. Pel mer imperi i jurisdicció criminal de d’aquest castell de Calp i dits llocs; pel castell i vila d’Aiora, castell i lloc de Cofrents, castell i lloc de Xalans, lloc de Xarafull, lloc de Sarra, lloc de Teresa i lloc de Palazuelos i seus termes. ACA, reg. 2586, f. 143v-144v.
1417: octubre, 25. Alfons V, després de recordar com Alfons el jove, duc de Gandia, té les seues senyories, li dóna el feu i jurisdicció de: el feu del comtat de Ribagorça, el feu del castell de Tàrbena i termes; el feu del castell de Confrides; el feu del castell d’Aguilar situat dins els termes de Guadalest; el feu del castell de Relleu i la Serratella; el feu del castell de Sanxet i Alarch; el dret feudal del lloc de Sella i termes, i de Les Coves de Berig (serra d’en Galceran); el feu del castell i vall de Gallinera, i de la Vall d’Ebo; el feu del castell de Calp i llocs d’Altea, Benissa, Teulada i Ifach, i el mer i mixt imperi i tota la jurisdicció criminal d’aquests llocs del terme de Calp; el feu del castell i vall d’Aiora; el castell i lloc de Cofrents, el castell i lloc de Xalans, el lloc de Xarafull, el lloc de Sarra, el lloc de Teresa i el lloc de Palazuelos tots en dita Vall d’Aiora. A canvi el rei Alfons Vè rep del duc la vila d’Alcolea, prop del riu Cinca, per a què el monarca la puga donar a l’infant Isabel, muller de Jaume d’Urgell, en devolució del seu dot, més 5.000 florins. ACA, reg. 2588, f. 52r-55v.