Universitat de ValènciaDepartament d'Història Medieval i Ciències i Tècniques Historiogràfiques Logo del portal

Variants del topònim
Tipus de poblament lloc
Entitat senyorial Tinença de Culla
Municipi actual

1303: març, 27. Guillem d’Anglesola ven a fra Berenguer de Cardona, mestre de l’orde del Temple a Espanya, el castell de Culla amb els castells i llocs situats dins els seus térmens: el castell de Corbó, i Boi, Vistabella, Benafigos, Atzeneta, Molinell, Torre d’en Besora o Torre de Vinrobí i Benassal, així com els drets que té en els llocs de Vilar de Canes i el Castellar. AHN, OOMM, pergamins, carp. 525, 575-P.

1316, novembre, 19: Na Guillema, vídua de Bernat de Montpalau, i el seu fill Pere de Montpalau, atorguen carta de poblament per al Vilar de Canes. Doc.perdut, publ. A.Sánchez Gozalbo, BSCC, 25, 1949, p. 313.

1353: . Pere IV venen Vilar de Canes a Ramon Castellà. ARV, Reial Justícia, vol. 793, f. 108.

1495: Es senyor en Johanot de Heredia. ARV, MR,10.222,f.57

1579: Batiste Herèdia és el senyor de Vilar de Canes, en plet amb l’orde de Montesa. ARV, Processos Reial Audiència, part II, n. 337

1587, abril, 24: Joan d’Herèdia, net de Gonçalvo d’Herèdia, hereta el lloc de Vilar de Canes amb la jurisdicció. Inclou testaments i matrimonis. ARV, Man-Empares, any 1635, llibre 3, mà 29, f. 17

1622: Tomàs Mercader és senyor de Vilar de Canes. ARV, Processos Reial Audiència, part I, lletra T, n. 128

1750: rox. El bisbat de Tortosa és senyor d’Almassora, Bell·lloc, Cabanes, Torreblanca i Vilar de Canes. M. Peset, V.Graullera, “Nobleza y señoríos...”, Estud.Hist.Social, 12-13, 1980, p. 271.

1804: És senyoria del bisbe de Tortosa, dins la Governació de Morella. V.I.Franco, Noticia de..., 1804. Ar.Mun.Val., Fons Serrano Morales, Ms. 6531