
Durant els tres últims anys consecutius del programa cultural, Escena Erasmus guanya el concurs de Las Huellas de la Barraca amb els projectes: Europa o la nau dels bojos (2010), El meravellós retaule de les meravelles europees (2011) i Lorca, Calderón i els estudiants de Babel (2012).
Las Huellas de La Barraca era un programa cultural de teatre universitari creat per la Societat Estatal de Commemoracions Culturals en 2006 (a partir de 2010, Acció Cultural Espanyola) amb direcció de César Oliva amb l'objectiu de reviure l'experiència de grups teatrals itinerants com El Teatro del Pueblo d'Alejandro Casona, El Búho de Max Aub i La Barraca de García Lorca, en el 75 aniversari de la proclamació de la Segona República Espanyola que, amb la seva política d'acostar la cultura fins als pobles més allunyats, ho va fer possible.
Las Huellas de La Barraca va ser una iniciativa anual que va prendre el nom del grup de teatre universitari més conegut de principis de segle XX -gràcies al seu director, García Lorca- i que es va mantenir programant obres de grups peninsulars i hispanoamericans a l'estiu durant set edicions.
Després d'un concurs i selecció públic obert a escoles oficials i aules de teatre universitari, la mitja dotzena de grups seleccionats eren subvencionats per a muntar una de les diverses obres proposades, que variaven cada any segons la temàtica triada, incloent, ben més presència de peces del Segle d'Or o bé d'autors contemporanis. Tot el treball del curs es mostrava en una gira itinerant per places i pobles d'Espanya coincidint amb alguns festivals importants com el Festival de Teatre Clàssic d'Almagro. La gira solia incloure rutes diferents per a cada grup amb el que s'augmentava el radi d'acció, podent en algunes dates assenyalades coincidir en ruta alguns grups i compartir escenari.
Las Huellas de La Barraca van obtenir en 2010 el Premi Dionisos, establert pel Centre UNESCO de la Comunitat de Madrid per a premiar projectes teatrals amb repercussió social. Les raons principals que va esgrimir el jurat a l'hora de fallar el premi van ser: El suport al fenomen del teatre universitari, l'altruisme dels actors-estudiants, la creació de nou públic teatral, i el foment del teatre com bé cultural en territoris en els quals per les seves condicions geogràfiques l'art escènic no posseeix un destacat arrelament.