ANA FERNANDEZ-CAPARROS TURINA
PDI-Titular d'Universitat
Responsables de Gestio Academica
Coordinador/a Titulacio de Grau
Àrea de coneixement: FILOLOGIA ANGLESA
Departament: Filologia Anglesa i Alemanya
Departament de Filologia Anglesa i Alemanya
Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació
Universitat de València
Blasco Ibáñez, 32
46010 València
(9638) 64418
Biografia
Ana Fernández-Caparrós Turina és llicenciada en Filologia Anglesa per la Universitat Complutense de Madrid. Després de rebre el 2005 una beca predoctoral de formació investigadora FPI de la Comunitat de Madrid i el Fons Social Europeu, es va doctorar el 2011 a la mateixa universitat amb una tesi amb menció europea titulada La poètica de la imaginació al teatre de Sam Shepard . Ha desenvolupat la seva activitat com a docent i investigadora a diverses universitats espanyoles i ha realitzat estades de recerca a diversos centres nord-americans i europeus: City University of New York (CUNY), Geòrgia State University, Vrije Universiteit Brussel i University of Zurich. És membre dels grups de recerca: Teatre contemporani europeu (segles XVIII-XXI): Crítica, recepció i transnacionalitat (TCE), GIUV2013-091 i Literature, Arts and Performance (LAP), GIUV2017-354. Ha escrit i publicat sobre l'obra de Samuel Beckett, Sam Shepard, David Mamet, Maria Irene Fornés, Sarah Ruhl i altres dramaturgs nord-americans i britànics en llibres especialitzats i en revistes com Studies in Theatre and Performance Contemporary Theatre Review, South Atlantic Review, Journal of Contemporary Drama in English , Atlantis o CLR. És autora del llibre El teatro de Sam Shepard en el Nueva York de los sesenta (PUV 2015); coeditora, juntament amb Natalie Gómez Handford i Stella Ramos, del volum Poéticas por venir, políticas del duelo(Verbum, 2014); editora, amb Noelia Hernando Real i Fabio L. Vericat, del número especial de Complutense Journal of English Studies “Staging the Sounds of Nation: The Poetic Soundscapes of the USA” (2015) i del número especial de Studies in the Literary Imagination titulat "21st-Century American Crises: Reflections, Representations, Transformations. Part 1" (2017).
Asignatures impartides i modalitats docents
Tutories
01/09/2024 - 26/01/2025 |
JUEVES de 10:00 a 12:00 DESPATX Planta 6 FACULTAT FILOLOGIA, TRADUCCIÓ I COMUNICACIÓ |
Observacions |
Participa en el programa de tutories electròniques de la Universitat de València |
Publicacions en revistes
-
-
-
-
-
-
-
-
Anna M. Brígido-Corachán; Ana Fernández-Caparrós
(2017)
Imagining Crisis in 21st- Century American Literature and Media. Studies in the Literary Imagination, 50(2), pp. i - iv
. ISSN: 0039-3819
-
Ana Fernández-Caparrós Turina
(2016)
Fool for Love y la estirpe de los fantaseadores en el teatro de Sam Shepard. Miscelanea. A Journal of English and American Studies, 54, pp. 51 - 67
. ISSN: 1137-6368
-
Ana Fernández-Caparrós Turina
(2016)
The Rise and Fall of the Horse Dreamer in Sam Shepard's Drama. Atlantis-Journal Of The Spanish Association Of Anglo-American Studies, 38(1), pp. 109 - 127
. ISSN: 0210-6124
-
-
-
-
-
-
Altres Publicacions
Ana Fernández-Caparrós (2022). Tragic and Post-tragic Representations of Precarity in 21st-Century U.S. Drama: Fractured Togetherness in Lynn Nottage's Sweat and Annie Baker's The Flick Staging 21st Century Tragedies. Theatre, Politics and Global Crisis, edited by Avra Sidiroloupou. . (pp. 108 - 120) .
Ana Fernández-Caparrós (2020). Shepard, Sam Diccionario de la recepción teatral en España, L-Z. Director Javier Huerta Calvo. . Volum. 2 . (pp. 991 - 997) .
Ana Fernández-Caparrós (2020). Mamet, David Diccionario de la recepción teatral en España, L-Z. Director Javier Huerta Calvo. . Volum. 2 . (pp. 583 - 589) .
Ana Fernández-Caparrós Turina (2017). Otherworldly Transitions and Transformative Identities in Sarah Ruhl's Eurydice (2003) (Re)Thinking Literary Identities: Great Britain, Europe And Beyond. Ed. Laura Monrós . (pp. 119 - 133) .
Ana Fernández-Caparrós Turina (2017). Sam Shepard, See You Somewhere in the Landscape of Dream Spanish Association of American Studies (SAAS) Bulletin no. 16 . (pp. 74 - 86) .
Ana Fernández-Caparrós Turina (2016). Contemporary US Women Playwrights' Transatlantic Odes to Lightness: A Tribute to María Irene Fornés and Her Disciples Estudios de género: visiones transatlánticas/ Gender Studies: Transatlantic Visions. Isabel Durán, Rebeca Gualberto, Noelia Hernando, Carmen Méndez, JoAnne Neff, Ana Laura Rodríguez (comps.) . (pp. 331 - 344) .
Ana Fernández-Caparrós (2015). El teatro de Sam Shepard en el Nueva York de los sesenta . (pp. 1 - 226) .
Ana Fernández-Caparrós Turina (2015). Gertrude Stein y la Gran Guerra: sobre la percepción de los objetos en el frente cotidiano Letras desde la trinchera: testimonios literarios de la Primera Guerra Mundial . (pp. 279 - 296) .
Estades a Centres de Recerca
Basilea. SUÏSSA, 2019. Transgresiones y reinvenciones del realismo en el teatro estadounidense del siglo XXI. Post-doctoral.
Nueva York. ESTATS UNITS D'AMÈRICA, 2017. Visions, Dreams, Fantasies and Reveries: The Performance of Imagination on the American Stage.. Post-doctoral.
Zurich. SUÏSSA, 2015. Performing American Imagination: Questioning Representation, Identity and Reality. Post-doctoral.
Línies d'activitat
Dramaturgias contemporáneas de los Estados Unidos: la obra canónica y tardía de Sam Shepard. Universitat de València, University of Zurich, City University of New York, Basel University. . (2015 - 2021).
Fuentes francesas del teatro británico victoriano (1843-1901): Adaptación, industrial teatral e imperialismo cultural. Universitat de València. . (30/05/2014 - 30/05/2017).
Performing American Imagination: Questioning Representation, Identity and Reality. Universitat de València. . (01/09/2014 - 30/12/2015).
Teatro Contemporáneo Norteamericano: Interxtualidad y Transatlanticismo. Universitat de Valencia. . (10/2013 - 12/2015).
Staging 21st-century crises: poetics of vulnerability and precarity on the contemporary American Stage. Universitat de València, City University of New York, Basel University. . (2017 - 2022).
La mujer emprendedora en las artes escénicas del siglo XIX en Gran Bretaña y su proyección en la actualidad (AICO/2021/225). Universitat de València. . (2021 - 2023).
Human and non-human animals on the stage: representing ethical and ecological challenges. Universitat de València. . (2015 - 2022).
Participacions a Congressos
Ana Fernández-Caparrós (2023). "American Dreams and Betrayals in Arthur Miller's Death of a Salesman.". (Ponència invitada). American Dreams, American Journeys LENA Research Seminar . València . ESPANYA
Ana Fernández-Caparrós (2023). "Crisis and Transformation in Twenty-First-Century US Drama: Precarious Living and Resilient Characters". (Comunicació). 16th International SAAS conference: "A Return to (What Never Was) Normal: Discourses of (Ab)Normalcy in US Culture, Literature, Arts, and Politics;Past, Present, and Future" . Granada . ESPANYA
Ana Fernández-Caparrós (2023). "Quiara Alegría Hudes's broken language and polyphonic theatrical experimentations: planting the seeds of Latinx and US Drama renewal in the 21st Century.". (Comunicació). North American Ethnic Literatures in the 21st Century: Intersectional / Transatlantic Perspectives. An International Symposium . Castellón . ESPANYA
Ana Fernández-Caparrós (2023). "Lolita Chakrabarti's Re-membering of the Nineteenth-century English Stage in Red Velvet (2012): A Neo-Victorian Reading.". (Comunicació). Women Staging and Re-staging the 19th century II International Conference . València . ESPANYA
Ana Fernández-Caparrós (2022). On Lovers and Fantasists in Sam Shepard's Fool for Love. (Ponència invitada). Sam Shepard Conference: Sam Shepard à la scène, à l'écran, Université Toulouse Jean Jaurés . Touluse . FRANÇA
Ana Fernández-Caparrós (2022). Frantic playing against crisis and disease: Sam Shepard's Red Cross, Theatre in Quarantine's Blood Meal and the renewal of the Off-Off-Broadway's lavishness of theatrical imagination. (Comunicació). 6th International Conference on American Drama and Theater, "'Game Over!': U.S. Drama and Theater and the End(s) of an American Idea(l) . Madrid . ESPANYA
Ana Fernández-Caparrós (2021). Fear of Poverty, Fear of the Other: Precarity and Xenophobia in Lynn Nottage's Sweat. (Comunicació). 15th INTERNATIONAL SAAS CONFERENCE: Fear Narratives and their role/une in the United States . Bilbao . ESPANYA
Ana Fernández-Caparrós (2020). Desdemona: Toni Morrison's rewrites Othello. (Comunicació). Honoring Toni Morrison's Work and Legacy LENA'S Research Group Conference . ESPANYA
Ana Fernández-Caparrós Turina (2019). "La noche era un jardín de ojos": the nocturnal journey toward intimacy in Sam Shepard's Eyes for Consuela. (Comunicació). Staging American Night(s): representation(s) of intimacy . Dijon . FRANÇA
Ana Fernández-Caparrós Turina (2019). A yearning for analog feeling: Annie Baker's love letter to the cinema and the theatre in The Flick. (Comunicació). 14th International SAAS Conference. The Image and the Word: Interactions between American Literature, Media, Visual Arts and Film . Salamanca . ESPANYA
Projectes
Entorno digital de investigación del teatro en lengua inglesa del siglo XIX escrito por mujeres (). 2018 - 2019. Conselleria d'Educació, Investigació, Cultura i Esport. Generalitat Valenciana.. . IP: Laura Monrós Gaspar.
TALIS mucho más que cordilleras... Cuentos de Perú de la convocatòria Cátedra UNESCO d'Estudis sobre el Desenvolupament de la Universitat de València d'accions universitàries d'educació per al desenvolupament humà i sostenible, i de sensibilitzación per a la cooperació per a l'any 2015 (Cooperació Internacional). 2016 - 2017. Cátedra UNESCO. Asociación Proyecto TALIS. IP: María Alcantud Díaz.
Fuentes francesas del teatro británico victoriano (1843-1901): Adaptación, industrial teatral e imperialismo cultural (Proyectos de Investigación del Plan Nacional de I+D+I). 2014 - 2016. Ministerio de Economía y Competitividad. . IP: Ignacio Ramos Gay.
CONSTRUYENDO EUROPA: LITERATURAS EN CONTACTO Y ARQUETIPOS LITERARIOS (PROJECTES D'INVESTIGACIÓ PRECOMPETITIUS DE LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA). 2014 - 2015. Universitat de València. . IP: LAURA MONRÓS GASPAR.
La mujer emprendedora en las artes escénicas del siglo XIX en Gran Bretaña y su proyección en la actualidad (). 2021 - 2023. Generalitat Valenciana. . IP: Laura Monrós Gaspar.