Ferrando, I., Albarracín, L., & Diago, P. D. (2023).
Where is it best to sit in class? Description of an
experience based on STEM problem solving in a school context.
Education Sciences,
13(4), 417.
https://doi.org/10.3390/educsci13040417
García-Bayona, I., Pérez-Suay, A., Van Vaerenbergh, S., &
Pascual-Venteo, A. B. (2023). Un estudio sobre el
uso de esquemas y ayudas visuales en resolución de problemas matemáticos monitorizado con seguimiento ocular.
In C. Jiménez-Gestal, Á. A. Magreñán, E. Badillo, & P. Ivars (Eds.),
Investigación en educación
matemática XXVI (p. 572). SEIEM.
Garcia-Marques, M.-E., Castillo, J., Ferrando, I., Segura-Cordero, C.,
Melchor, C., Pla-Castells, M., & Reula, M. (2023). Modelización
matemática: Una herramienta transversal para enseñar y aprender
matemáticas y ciencias. In IX jornada de innovación educativa:
Estimulando aprendizajes mediante el uso de la neuroeducación en las
aulas (pp. 235–237). Universitat de València; UV.
Garcia-Marques, M.-E., Diago, P. D., & Arnau, D. (2023). Ajuste o reelaboración del
plan en situaciones de resolución de
problemas en primeras edades. In Investigación
en educación matemática XXVI. SEIEM.
Garcia-Marques, M.-E., Melchor, C., Pla-Castells, M., Campos-Gonzalez,
C., Garcia-Bayona, I., Segura-Cordero, C., Ferrando, I., Castillo, J.,
Riobo, N., & Gil, G. (2023). Planteamiento de problemas matemáticos
como herramienta de formación matemática para los futuros maestros. In
IX jornada de innovación educativa: Estimulando aprendizajes
mediante el uso de la neuroeducación en las aulas (pp. 238–240).
Universitat de València; UV.
Garcia-Marques, M.-E., Melchor-Borja, C., & Pla-Castells, M. (2023).
Formando en modelización matemática al futuro profesorado en
educación infantil.
García-Moreno, M. Á., Yáñez, D. F., & Diago, P. D. (2023).
Introduction to computational mathematics using the
historical solutions of the "Hundred Fowls" problem.
Education Sciences,
13(18).
https://doi.org/10.3390/educsci13010018
Melchor Borja, C., García Marques, M. E., Campos-Gonzalez, C., &
Pla-Castells, M. (2023). Planteamiento de problemas matemáticos como
parte de la formación matemática de los futuros docentes. III JID+
Jornades d’innovació Docent En Matemàtiques En Educació Superior,
59–67.
Olmo-Muñoz, J. del, Bueno-Baquero, A., Cózar-Gutiérrez, R., &
González-Calero, J. A. (2023). Exploring gamification approaches for
enhancing computational thinking in young learners.
Education
Sciences,
13(5).
https://doi.org/10.3390/educsci13050487
Olmo-Muñoz, J. del, González-Calero, J. A., Diago, P. D., Arnau, D.,
& Arevalillo-Herráez, M. (2023).
Intelligent
tutoring systems for word problem solving in COVID-19 days: could they
have been (part of) the solution? ZDM - Mathematics
Education,
55(1), 35–48.
https://doi.org/10.1007/s11858-022-01396-w
Perez-Suay, A., Van Vaerenbergh, S., Diago, P. D., Pascual-Venteo, A.
B., & Ferri, F. J. (2023).
Data-Driven
Modelling through the Moodle Learning Management System: An Empirical
Study based on a Mathematics Teaching Subject.
IEEE Revista
Iberoamericana de Tecnologias Del Aprendizaje,
18(1),
19–27.
https://doi.org/10.1109/RITA.2023.3250434
Pérez-Suay, A., Arevalillo-Herráez, M., Arnau, D., García-Bayona, I.,
& González-Calero, J. A. (2023). Brecha de
género en la resolución aritmética de
problemas: un estudio sobre la gestión del
error. In C. Jiménez-Gestal, Á. A. Magreñán, E. Badillo, & P.
Ivars (Eds.), Investigación en educación
matemática XXVI (p. 592). SEIEM.
Pérez-Suay, A., García-Bayona, I., Van Vaerenbergh, S., &
Pascual-Venteo, A. B. (2023). Assessing a didactic sequence for
computational thinking development in early education using educational
robots.
Education Sciences,
13(7).
https://doi.org/10.3390/educsci13070669
Pla-Castells, M., Garcia-Marques, M. E., & Melchor Borja, C. (2023).
The effect on heuristic training when solving a fermi problem at primary
school. In H.-S. Siller, G. Kaiser, & V. Geiger (Eds.),
Researching mathematical modelling education in
disruptive/challenging timesin the ICTMA proceedings series.
Springer.
Ramírez de Arellano Falcón, B., Olmo-Muñoz, J. del, Cózar-Gutiérrez, R.,
& González-Calero, J. A. (2023).
Is
gamification always productive? A study of the effectiveness of Bebras
cards in promoting primary students’ computational thinking
skills.
Asia Pacific Education Review.
https://doi.org/10.1007/s12564-023-09905-6
Rodríguez-Martínez, J. A., González-Calero, J. A., Olmo-Muñoz, J. del,
Arnau, D., & Tirado-Olivares, S. (2023). Building personalised
homework from a learning analytics based formative assessment: Effect on
fifth-grade students’ understanding of fractions.
British Journal of
Educational Technology,
54(1), 76–97. https://doi.org/
https://doi.org/10.1111/bjet.13292
Sáez-López, J. M., González-Calero, J. A., Cózar-Gutierrez, R., &
Olmo-Muñoz, J. del. (2023). Scratch and unity design in elementary
education: A study in initial teacher training.
Journal of Computer
Assisted Learning,
39(5), 1528–1538. https://doi.org/
https://doi.org/10.1111/jcal.12815
Soneira, C., González-Calero, J. A., & Arnau, D. (2023).
Effect of algebraic language and problem text wording on
problem model accuracy when solving age word problems.
Educational Studies in Mathematics,
114, 109–127.
https://doi.org/10.1007/s10649-023-10236-x
Van Vaerenbergh, S., Pérez-Suay, A., & Diago, P. D. (2023).
Acceptance and Intentions of Using Dynamic Geometry
Software by Pre-Service Primary School Teachers.
Education
Sciences,
13(7), 661.
https://doi.org/10.3390/educsci13070661
Villena-Taranilla, R., Cózar-Gutiérrez, R., González-Calero, J. A.,
& Diago, P. D. (2023). An extended technology acceptance model on
immersive virtual reality use with primary school students.
Technology, Pedagogy and Education,
32, 367–388.
https://doi.org/10.1080/1475939X.2023.2196281