Ferrando, I., Albarracín, L., & Diago, P. D. (2023). Where is it best to sit in class? Description of an experience based on STEM problem solving in a school context. Education Sciences, 13(4), 417. https://doi.org/10.3390/educsci13040417
García-Bayona, I., Pérez-Suay, A., Van Vaerenbergh, S., & Pascual-Venteo, A. B. (2023). Un estudio sobre el uso de esquemas y ayudas visuales en resolución de problemas matemáticos monitorizado con seguimiento ocular. In C. Jiménez-Gestal, Á. A. Magreñán, E. Badillo, & P. Ivars (Eds.), Investigación en educación matemática XXVI (p. 572). SEIEM.
Garcia-Marques, M.-E., Castillo, J., Ferrando, I., Segura-Cordero, C., Melchor, C., Pla-Castells, M., & Reula, M. (2023). Modelización matemática: Una herramienta transversal para enseñar y aprender matemáticas y ciencias. In IX jornada de innovación educativa: Estimulando aprendizajes mediante el uso de la neuroeducación en las aulas (pp. 235–237). Universitat de València; UV.
Garcia-Marques, M.-E., Diago, P. D., & Arnau, D. (2023). Ajuste o reelaboración del plan en situaciones de resolución de problemas en primeras edades. In Investigación en educación matemática XXVI. SEIEM.
Garcia-Marques, M.-E., Melchor, C., Pla-Castells, M., Campos-Gonzalez, C., Garcia-Bayona, I., Segura-Cordero, C., Ferrando, I., Castillo, J., Riobo, N., & Gil, G. (2023). Planteamiento de problemas matemáticos como herramienta de formación matemática para los futuros maestros. In IX jornada de innovación educativa: Estimulando aprendizajes mediante el uso de la neuroeducación en las aulas (pp. 238–240). Universitat de València; UV.
Garcia-Marques, M.-E., Melchor-Borja, C., & Pla-Castells, M. (2023). Formando en modelización matemática al futuro profesorado en educación infantil.
García-Moreno, M. Á., Yáñez, D. F., & Diago, P. D. (2023). Introduction to computational mathematics using the historical solutions of the "Hundred Fowls" problem. Education Sciences, 13(18). https://doi.org/10.3390/educsci13010018
Melchor Borja, C., García Marques, M. E., Campos-Gonzalez, C., & Pla-Castells, M. (2023). Planteamiento de problemas matemáticos como parte de la formación matemática de los futuros docentes. III JID+ Jornades d’innovació Docent En Matemàtiques En Educació Superior, 59–67.
Olmo-Muñoz, J. del, Bueno-Baquero, A., Cózar-Gutiérrez, R., & González-Calero, J. A. (2023). Exploring gamification approaches for enhancing computational thinking in young learners. Education Sciences, 13(5). https://doi.org/10.3390/educsci13050487
Olmo-Muñoz, J. del, González-Calero, J. A., Diago, P. D., Arnau, D., & Arevalillo-Herráez, M. (2023). Intelligent tutoring systems for word problem solving in COVID-19 days: could they have been (part of) the solution? ZDM - Mathematics Education, 55(1), 35–48. https://doi.org/10.1007/s11858-022-01396-w
Perez-Suay, A., Van Vaerenbergh, S., Diago, P. D., Pascual-Venteo, A. B., & Ferri, F. J. (2023). Data-Driven Modelling through the Moodle Learning Management System: An Empirical Study based on a Mathematics Teaching Subject. IEEE Revista Iberoamericana de Tecnologias Del Aprendizaje, 18(1), 19–27. https://doi.org/10.1109/RITA.2023.3250434
Pérez-Suay, A., Arevalillo-Herráez, M., Arnau, D., García-Bayona, I., & González-Calero, J. A. (2023). Brecha de género en la resolución aritmética de problemas: un estudio sobre la gestión del error. In C. Jiménez-Gestal, Á. A. Magreñán, E. Badillo, & P. Ivars (Eds.), Investigación en educación matemática XXVI (p. 592). SEIEM.
Pérez-Suay, A., García-Bayona, I., Van Vaerenbergh, S., & Pascual-Venteo, A. B. (2023). Assessing a didactic sequence for computational thinking development in early education using educational robots. Education Sciences, 13(7). https://doi.org/10.3390/educsci13070669
Pla-Castells, M., Garcia-Marques, M. E., & Melchor Borja, C. (2023). The effect on heuristic training when solving a fermi problem at primary school. In H.-S. Siller, G. Kaiser, & V. Geiger (Eds.), Researching mathematical modelling education in disruptive/challenging timesin the ICTMA proceedings series. Springer.
Ramírez de Arellano Falcón, B., Olmo-Muñoz, J. del, Cózar-Gutiérrez, R., & González-Calero, J. A. (2023). Is gamification always productive? A study of the effectiveness of Bebras cards in promoting primary students’ computational thinking skills. Asia Pacific Education Review. https://doi.org/10.1007/s12564-023-09905-6
Rodríguez-Martínez, J. A., González-Calero, J. A., Olmo-Muñoz, J. del, Arnau, D., & Tirado-Olivares, S. (2023). Building personalised homework from a learning analytics based formative assessment: Effect on fifth-grade students’ understanding of fractions. British Journal of Educational Technology, 54(1), 76–97. https://doi.org/https://doi.org/10.1111/bjet.13292
Sáez-López, J. M., González-Calero, J. A., Cózar-Gutierrez, R., & Olmo-Muñoz, J. del. (2023). Scratch and unity design in elementary education: A study in initial teacher training. Journal of Computer Assisted Learning, 39(5), 1528–1538. https://doi.org/https://doi.org/10.1111/jcal.12815
Soneira, C., González-Calero, J. A., & Arnau, D. (2023). Effect of algebraic language and problem text wording on problem model accuracy when solving age word problems. Educational Studies in Mathematics, 114, 109–127. https://doi.org/10.1007/s10649-023-10236-x
Van Vaerenbergh, S., Pérez-Suay, A., & Diago, P. D. (2023). Acceptance and Intentions of Using Dynamic Geometry Software by Pre-Service Primary School Teachers. Education Sciences, 13(7), 661. https://doi.org/10.3390/educsci13070661
Villena-Taranilla, R., Cózar-Gutiérrez, R., González-Calero, J. A., & Diago, P. D. (2023). An extended technology acceptance model on immersive virtual reality use with primary school students. Technology, Pedagogy and Education, 32, 367–388. https://doi.org/10.1080/1475939X.2023.2196281