UVemprénUniversitat de València Logo del portal

L'Aula Empresocial celebra una nova jornada del cicle “Emprenedoria en l'economia social”

  • 14 d’octubre de 2024
Jornada de

L'Aula Empresocial, dirigida des de la Facultat de Dret de València, ha celebrat el passat 8 d'octubre una nova jornada dedicada a Alumnes de Batxillerat i Formació professional, que s'emmarca dins del cicle “Emprenedoria en Economia Social”.

El taller, que es va realitzar de manera presencial en l'IES Vaig moldre del Sol de Mislata, va abordar el tema de l'Economia Social, diferenciant-la de la resta dels models econòmics més freqüents en el món actual i assenyalant els seus avantatges i desavantatges. Antonia Sajardo, Professora titular d'Economia Aplicada en la Facultat de Dret, va ser l'encarregada de presentar i moderar el taller, que va tindre una duració d'unes quatre hores aproximadament. A més de Sajardo, també va intervindre Emili Altur, Gerent de CEMEF SLU i que va parlar de sostenibilitat i emprenedoria social; Helga Figueroa, CEO de Koira Ensinistrament Caní y Diego Albizu, secretari de Okambuva; els qui van poder parlar de les seues experiències com a treballadors dins d'empreses que emprenen en economia social. .

La conferència, que va ser finançada per la conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, va tindre un caràcter participatiu per part dels assistents durant tota la jornada, en el qual a part dels testimoniatges donats pels dos empresaris sobre l'aplicació de l'Economia Social en els seus negocis, va haver-hi una activitat pràctica per als alumnes en la qual es van valorar els coneixements que estos havien adquirit sobre la càtedra. L'economia social fomenta els principis de solidaritat i cooperació, integrant empreses, cooperatives i organitzacions sense ànim de lucre que prioritzen el benestar social i ambiental sobre el benefici econòmic. La seua importància radica en la seua capacitat per a fomentar la inclusió social-, generar ocupació sostenible i promoure el desenrotllament comunitari. Estes entitats, en centrar-se en les persones i el planeta, contribuïxen a mitigar desigualtats i a construir una economia més justa i equilibrada. En un món cada vegada més desigual, l'economia social es presenta com un model alternatiu que prioritza el bé comú i la sostenibilitat a llarg termini. Per eixe motiu, des de l'Aula Empresocial veiem totalment necessari realitzar este tipus de jornades dirigides a estudiants de Batxillerat i cicles formatius que en un futur s'introduiran en el mercat laboral.

Imatges: