Logo de la Universitat de València Logo Postgrau Títols propis de la Universitat de València Logo del portal

Màster de Formació Permanent en Administració i Direcció de Serveis Sanitaris

Dades generals
Objectius
-Conéixer els fonaments polítics, socials, jurídics i econòmics implicats en el sistema sanitari.
-Conéixer els principis de l'administració i direcció de serveis sanitaris per a poder desembolicar amb èxit en els seus camps d'aplicació com són la planificació, organització, gestió i avaluació d'un centre o servei sanitari.
-Manejar les tecnologia i metodologies actuals en la gestió clínica i sanitària per a poder examinar críticament el sistema sanitari.
-Capacitar en coneixements, habilitats i aptituds necessàries per a prendre decisions en l'àmbit de l'organització sanitària.
Curs acadèmicCurs 2025/2026
Tipus de cursMàster de Formació Permanent
Modalitat:On-line
Preu matrícula 1.500 € (Importe preu al públic)
  
Termini de preinscripció01/10/2025
Data d'inici curs novembre 2025
Data de finalització curs juliol 2026
Edició13 ª
Codi títol25721280
Crèdits:60.00 Crèdits ECTS
Horari online
Lloc d'imparticióAula Virtual UV
Eixida professional
Llocs directius d'Hospitals, Clíniques, Centres de Salut, Residències sociosanitàries, Prefectures de Serveis, Prefectures de Secció, Comandaments intermedis de l'administració sanitàries, Cos de l'administració en general que actuan en concerts, contractes sanitaris amb el sector privat i uns altres. Laboratoris farmacèutics i oficines de farmàcia.
Direcció
OrganitzadorDepartament de Medicina Preventiva i Salut Pública, Ciències de l'Alimentació, Toxicologia i Medicina Legal
DireccióJosé Luis Alfonso Sánchez
Departament de Medicina Preventiva i Salut Pública, Ciències de l'Alimentació, Toxicologia i Medicina Legal. Universitat de València
Catedrático/a de Universidad
Vicenta María Mayans Pastor
Especializada en medicina estética. Auditora de Administración Sanitaria
Més Informació
Telèfon 96 160 3000
Admissió i matrícula
Termini preinscripció01/10/2025

Documentació electrònica a adjuntar

 

Normes generals

  • En cas de voler presentar la preinscripció i la documentació en suport paper, haurà de descarregar, seguir les instruccions i omplir el següent formulari.
  • No s'admetrà cap sol.licitud d'inscripció que no siga omplida degudament.
  • La persona sol.licitant ha d'acceptar sotmetre's a les proves i/o a l'entrevista que convoque prèviament el comitè de selecció.
  • La selecció la realitzarà la comissió que s'establirà en cada cas seguint les directrius del director del curs.
  • En cas de renúncia a la plaça l'alumne haurà de comunicar-ho a la Fundació Universitat-Empresa de València - ADEIT.

És interessant que consulte el reglament que regula els Títols Propis de Postgrau i Programes de Formació Contínua de la Universitat de València en l'apartat corresponent d'esta mateixa pàgina web.

Important: La taxa d'expedició de Títols i Certificats no està inclosa.

Programa
Eines Bàsica de Gestió I
 1.-Política sanitària: Es revisen aspectes de Salut Pública i Societat del benestar i salut,
de Sistemes sanitaris, de Models i tendències, i de Competència.
2.-Dret sanitari. Aspectes bàsics del dret orientat a sanitat.
3.-Estadística aplicada. Estadística bàsica, descriptiva, i analítica.
4.-Bioètica del sector sanitari i en gestió.
 
Eines bàsiques de gestió II
 5.-Planificació sanitària.
6.-Tècniques de programació.
7.-Metodologia qualitativa per a la gestió.
8.-Epidemiologia clínica
 
Economia i Mercats
 5.-Planificació sanitària.
6.-Tècniques de programació.
7.-Metodologia qualitativa per a la gestió.
8.-Epidemiologia clínica
 
Finançament, compra i provisió de Serveis Sanitaris
 9.-Economia de la salut: Macroeconomia sanitària.
10.-Economia de la salut: Microeconomia sanitària.
11.-Avaluació de tecnologies sanitàries.
12.-Mesurament de l'eficiència.
 
Gestió Clínica, gestió de la qualitat i innovació
 13.-Finançament, organització i gestió.
14.-Gestió econòmica, control gestió i pressupost.
15.-Màrqueting i comunicació. Responsabilitat social corporativa.
16.-Gestió de la Innovació
 
Funció directiva i de recursos humans, disseny d'estructures
 19.-Funció de Direcció.
Presa de decisions.
Gestió de temps.
20.-Recursos humans (1):
Selecció i reclutament.
Rendiments.
Negociació.
Comunicació interna i externa: els seus beneficis.
21.-Recursos humans (2):
Elements de motivació i lideratge.
El coaching.
Racionalització del treball.
Carrera professional.
22.-Anàlisi de decisions.
Els arbres de decisions.
 
Gestió específica de centres sanitaris
 23.-Hospitalització convencional.
Tipologia i estructures actuals.
Departament. Gerència.
Direcció assistencial, mèdica, econòmica-financera, d'atenció primària i d'infermeria.
Personal directiu de caràcter no departamental.
24.-Centres de salut.
Estructura i funcionament.
25.-Hospitalització a domicili
Estructura i funcionament.
26.-Altres centres i serveis sanitaris
Estructura i funcionament.
 
Gestió de processos de suport assistencial
 27.-Servicios farmacia,
El servicio de laboratorio,
Otros Servicios magen, etc.)
28.-Servicios de admisión.
Estructura y funcionamiento
 
Gestió de processos no assistencials
 30.-Enginyeria i Manteniment.
31.-Serveis addicionals: prevenció de riscos laborals.
32.-Informàtica, sistemes d'Informació i xarxes.
33.-Despesa Farmacèutica.
 
Treball de Fi de Màster
 L'alumne/a haurà de dedicar al temari (lectura dels temes i desenvolupament de problemes, participació en fòrums i exàmens) de l'assignatura els següents temps:
1.- Plantejament del problema
2.- Resolució: explicació del projecte realitzat per l'alumne en el cas exposat.
 
Professorat
Nom Cognoms Vinculació + info
Antoni Alegre Martínez Profesor/a. Universidad Cardenal Herrera - CEU
José Luis Alfonso Sánchez Catedrático/a de Universidad + info
Vicente Alfonso Sánchez Licenciado Empresariales. Licenciatura en Ciencias Económicas y Empresariales
Salvador Algarra Eugenio Subdirector Económico. Hospital Arnau de Vilanova
María Soledad Barreda Reines Médico Documentalista. Consorcio Hospital General Universitario de Valencia
Ernesto Bataller Alonso Director Económico. Consorcio Hospital General Universitario de Valencia
Rubén Blasco Encinas Licenciado en Económicas. Director Económico Consorcio Hospital General Universitario de Valencia.
Francisco Jesús Bueno Cañigral Jefe de Servicio Drogodependencias. Ajuntament de València
Concha Cerdá Micó Médico facultativa especialista en Análisis Clínicos del Laboratorio de Urgencias y de la sección de Hematimetría del Hospital General de València
Salvador Dobón Tornero Jefe de Proyecto en CHGUV | Director Técnico Almacén General | Grupo EULEN.
Roberto Ferrándiz Gomis Director Gerente Hispital IMED Virgen de la Fuensanta
Ángel Garay Moya MD, MPH | Public Health & Preventive Medicine Specialist | Data-Driven Healthcare | RWD & Data Analysis Professional
Ignacio Martín Arechabala Médico
José María Martín Moreno Catedrático/a de Universidad + info
María Isabel Martinez Martinez Contratado/a Doctor/a. Departamento de Enfermería. Universitat de València
Consuelo Reyes Marzal Raga Prof. Titular de Derecho Administrativo. Universitat de València + info
Vicenta María Mayans Pastor Especializada en medicina estética. Auditora de Administración Sanitaria
Ignacio Micó Tormos Ingeniería Industrial
José Vicente Paz García Profesor/a Titular de Universidad + info
Ricardo Salcedo Casabán Médico Especialista en Medicina Familiar y Comunitaria. Gestión Clínica. Consorcio Hospital general de Valencia.
Metodologia
Metodologia
Aquest màster és profesionalizante. Per això la seua metodologia es basa en una sèrie de textos diversos amb lectura formativa obligada, a més d'una sèrie de test de cada mòdul que tenen l'objectiu que l'alumne/a se revise, estudie i/o aprofundisca en un tema. Al final es preparen perquè puguen fer un treball bé d'investigació o revisió de qualsevol dels temes que s'han vist al llarg del Màster. Aquest Màster és compatible amb la realització de qualsevol mena de treball encara que se per torns torns de treball. Sempre disposen d'un tutor/al fet que li va indicant com va al llarg d'aquest. A més es complementa amb informació addicional aliena al Màster però relacionada amb temes que s'imparteixen en el mateix i que li permeten entrar en el món de la gestió.
FAQ

TIPUS DE TÍTOLS I CRÈDITS

 
QUINA DIFERÈNCIA HI HA ENTRE UN MÀSTER OFICIAL I UN MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT DE LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA?
 
S'entén per màster oficial el conjunt d'ensenyaments reglats de postgrau amb validesa a tot el territori nacional i a l'espai europeu d'ensenyament superior (EEES) que han superat un procés d'elaboració i aprovació d'acord amb les normes legals dictades pel Govern i les comunitats autònomes (lleis, decrets, ordres), reconegut en el marc de les normes i acords de l'EEES.

El màster de formació permanent es refereix a estudis que han de superar un procés normatiu intern més flexible i diversificat (a la Universitat), pensat per a oferir un tipus de formació que s'adiga amb les demandes de la societat. En determinats supòsits, aquests estudis propis poden servir per a l'exercici d'activitats professionals, sempre que la normativa legal així ho establisca.
 
 
QUÈ ÉS UN CRÈDIT ECTS?
 
ECTS és l'acrònim d'European Credits Transfer System. És una manera de mesurar la duració dels estudis universitaris que preveu diferents factors, com ara l'assistència a sessions teòriques, l'elaboració de treballs pràctics o la dedicació a pràctiques.

Cada crèdit suposa 25 hores de càrrega de treball de l'estudiant. En els títols propis de la Universitat de València, 1 crèdit ECTS està reconegut amb 10 hores de docència. Per exemple, un curs de 3 crèdits ECTS està reconegut amb 75 hores de dedicació de l'estudiant, de les quals 30 hores són de docència.
QUINS TÍTOLS PROPIS OFEREIX LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA? REQUISITS D'ACCÉS
La Universitat de València renova anualment la seua oferta de títols propis. En aquesta oferta podem trobar els títols de postgrau següents: màsters de formació permanent (60, 90 o 120 crèdits ECTS), diplomes d'especialització (entre 30 i 59 crèdits ECTS) i experts universitaris (entre 15 i 29 crèdits ECTS).
 
Tipus de títols propis Crèdits Requisits d'accés
Màster de formació permanent 60,90 o 120 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)
Diploma d'Especialització 30-59 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)
Expert/a universitari/ària 15-29 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)

(*) S'hi permet l'accés, condicionada a l'obtenció del títol universitari de grau en el mateix curs acadèmic, a les persones a les quals els falte menys d'un 10% dels crèdits per a acabar aquests estudis
 
 
QUINS TÍTOLS DE FORMACIÓ CONTÍNUA OFEREIX LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA? REQUISITS D'ACCÉS
 
En aquesta oferta podem trobar els títols de formació contínua següents: certificats de formació contínua (15 - 30 crèdits ECTS), i microcredencials universitàries (fins a 15 crèdits ECTS).
 
Tipus de formació contínua Crèdits Requisits d'accés
Certificat de formació contínua 15-30 ECTS No cal acreditar titulació
Microcredencial universitària Fins a 15 ECTS Es pot requerir o no titulació universitària prèvia (*)


(*) Els requisits d'accés s'especifiquen en la memòria del curs.

 

CONVALIDACIÓ D'ESTUDIS

 
HI HA LA POSSIBILITAT D'OBTENIR ALGUN TIPUS DE CONVALIDACIÓ D'ESTUDIS?
 
Pel que fa als títols propis, les ofertes formatives es renoven anualment i no són convalidables.

En els títols propis no hi ha la possibilitat de convalidació acadèmica, excepte en el cas dels màsters de formació permanent amb estructura modular, que són aquells que poden estar integrats per diplomes d'especialització i/o experts/es universitaris/àries. La matrícula a un màster de formació permanent d'estructura modular pot ser del curs complet o de cadascun dels seus mòduls per separat, i és possible cursar-los en diferents anys acadèmics.

En cap cas no permeten l'accés als estudis oficials de doctorat.
 

SOL·LICITUD D'INFORMACIÓ

 
ON PUC OBTENIR INFORMACIÓ D'UN CURS EN CONCRET?
 
En la pàgina web https://postgrado.adeituv.es/ca-valencia/home.htm trobarás tota la informació referent a cadascun dels títols oferits.
 

ADMISSIÓ I MATRÍCULA

 
COM PUC REALITZAR LA PREINSCRIPCIÓ A UN CURS?
 
Pots fer la preinscripció a un títol propi electrònicament a través de l'apartat que trobaràs en la web de cada curs. També pots imprimir la FITXA DE PREINSCRIPCIÓ , omplir-la i enviar-la juntament amb tota la documentació sol·licitada a l'adreça de correu electrònic informacion@adeituv.es o per correu (o en persona) a: Fundació Universitat Empresa de València (plaça de la Mare de Déu de la Pau, 3 - 46001 València).
 
 
POT UN ESTUDIANT ESTRANGER AMB UN TÍTOL NO HOMOLOGAT ACCEDIR A AQUESTS ESTUDIS?
 
Sí, sempre que siga autoritzat per la direcció del curs.
 
 
EL PAGAMENT QUE REALITZE EN LA MATRÍCULA, QUÈ INCLOU?
 
El pagament del preu públic de la matrícula inclou:

- L'accés a totes les accions formatives del curs i/o a la plataforma virtual que el suporte.

- El dret a l'obtenció del carnet universitari.

- Tot el material que la direcció del curs estime oportú.

- Una assegurança de responsabilitat civil i d'accident a l'entorn del curs.

Les taxes d'emissió del certificat estan incloses en els cursos de formació contínua (certificat de formació contínua i microcredencial universitària). En els títols propis, les taxes d'emissió de títols i certificats NO estan incloses.
 
 
COM SOL·LICITAR EL CARNET UNIVERSITARI?
 
Passos a seguir per sol·licitar el carnet universitari per primer cop.

Paso 1
https://secvirtual.uv.es/

Paso 2
Punxar a Accedir Secretària Virtual

Paso 3
Introduir usuari i contrasenya de la universitat. És el que et va sortir quan et vas matricular a la Universitat.

Paso 4
Punxar a canviar la fotografia

Paso 5
Pujar foto amb la mida indicada

Paso 6
A partir d'aquell moment ja es disposarà de la targeta virtual.

Paso 7
Descarregar la L'APP MÒBIL UV
 
ES POT FRACCIONAR EL PAGAMENT DE LA MATRÍCULA?
 
El pagament es pot fraccionar sempre que l'import de la matrícula supere la quantitat de 500 euros i la duració del curs siga superior a tres mesos:
 
  • Fins a 1.000 euros: dos terminis, la meitat en el moment de l'admissió i l'altra meitat als dos mesos de la data d'inici del curs.
  • Superior a 1.000 euros: tres terminis, un terç en el moment de l'admissió, un altre terç als dos mesos de la data d'inici del curs i el terç restant als quatre mesos.


Per als cursos de més de dos anys de duració, s'ha d'abonar el 50% de l'import total de la matrícula en el moment de l'admissió al curs i l'altre 50% a l'inici del segon any del curs.

*És requisit indispensable per al fraccionament lliurar el document d'ORDRE DE DOMICILIACIÓ DE DEUTE DIRECTE SEPA, emplenat i signat (*que es pot descarregar des del formulari de preinscripció).

*El primer pagament sempre s'ha de fer motu proprio per l'estudiant a través del procediment facilitat en l'admissió. Els pagaments següents es domicilien al compte bancari facilitat.

*L'impagament d'algun dels terminis comporta l'anul·lació de la matrícula de l'estudiant sense dret al reintegrament de la quantitat ja satisfeta.

 

EN QUINS CASOS ES POT RETORNAR L'IMPORT DE LA MATRÍCULA?
 
Les quantitats abonades en concepte de matrícula no es retornen una vegada s'ha iniciat el curs. Si l'estudiant causa baixa abans d'iniciar-lo, es retornaran dos terços del preu públic de la matrícula, en cas de pagament únic, després de la presentació de la corresponent sol·licitud. En cas de pagament fraccionat, s'abonarà la quantitat que excedisca d'un terç del preu públic de matrícula.

L'anul·lació de la matrícula després d'iniciar-se el desenvolupament dels estudis no dona dret a la devolució de les taxes pagades, excepte en casos excepcionals a causa de malaltia greu o fallida econòmica de la unitat familiar, degudament justificats documentalment.
 
 
HI HA ALGUN TIPUS DE DESCOMPTE A l'HORA D'ABONAR LA MATRÍCULA?
 
Els estudiants de títols propis de postgrau i formació contínua no es poden acollir a les exempcions que preveu el decret de la Generalitat Valenciana que regula les taxes per prestació de serveis acadèmics universitaris per a cada curs acadèmic.
 

AUTOMATRÍCULA

 
AJUDA AL PROCEDIMENT D?AUTOMATRÍCULA (NOMÉS PER A AQUELLES PERSONES QUE JA HAN SIGUT ADMESES)
 
Una vegada formalitzat el pagament, l'estudiant rebrà una notificació amb les instruccions per a realitzar l'acte de matrícula a través de la plataforma de la Universitat de València.

Per a obtenir el manual amb les instruccions del procediment, cliqueu ACÍ

En cas de tenir algun dubte sobre aquest tema, contacteu amb nosaltres mitjançant l'adreça
electrònica: informacion@adeituv.es
 

PRÀCTIQUES

 
HI HA LA POSSIBILITAT DE REALITZAR PRÀCTIQUES EN EMPRESES O INSTITUCIONS?
 
Sí, sempre que ho preveja l'organització dels estudis. Aquestes pràctiques poden formar part del pla d'estudis (curriculars), i en aquest cas les han de realitzar tots els alumnes matriculats, o poden ser un complement formatiu addicional a la programació acadèmica (extracurriculars), i en aquest cas no és necessari que les realitzen tots els alumnes matriculats. Es poden fer fins a 900 hores de pràctiques.

Més informació: https://www.adeituv.es/practicas/postgrado-propios/?lang=ca
 
 
CAL FORMALITZAR ALGUN CONVENI PER REALITZAR LES PRÀCTIQUES EN EMPRESES/INSTITUCIONS?
 
Sí, és necessari subscriure un conveni entre la Universitat i l'empresa/institució per al desenvolupament de les pràctiques. Aquest conveni, que el gestiona la direcció dels estudis a través d'ADEIT, Fundació Universitat-Empresa de València, ha de recollir les dades bàsiques de l'activitat que es desenvoluparà durant les pràctiques, així com les signatures de l'alumne/a, dels tutors o tutores de l'empresa i dels tutors o tutores de la Universitat.
 

AVALUACIÓ

 
QUIN ÉS EL SISTEMA D'AVALUACIÓ?
 
L'organització de cada curs indica els procediments d'avaluació específics. En qualsevol cas, però, és requisit necessari per a obtenir el títol aprovar totes les assignatures dels estudis corresponents d'acord amb el procediment que estableix la guia docent.

Només quan s'ha acabat el postgrau i les actes estan tancades i registrades per la Universitat de València, es pot sol·licitar el certificat o títol acreditatiu de la formació. L'estudiant rebrà, al seu moment, una notificació amb les instruccions per obtenir-lo.

La qualificació final dels títols propis de postgrau és el resultat de la mitjana ponderada de les notes obtingudes en cadascuna de les assignatures, inclòs el TFM (en el cas dels títols de màster).

En el cas dels cursos de formació contínua, s'atorguen únicament les qualificacions d'apte o no apte.
 

EXPEDICIÓ DE TÍTOLS PROPIS I CERTIFICATS

 
QUI EXPEDEIX ELS TÍTOLS DE POSTGRAU?
 
Els títols propis de la Universitat de València són expedits pel rector o la rectora segons un model normalitzat i en queda constància en el registre de títols de la Universitat. En aquests títols es fa esment exprés que no tenen caràcter oficial.
 
 
QUINA TITULACIÓ OBTINC?
 
Títols propis

El fet de superar els estudis de màster de formació permanent dona dret a l'obtenció del corresponent títol de màster de formació permanent en '...' per la Universitat de València.El fet de superar els estudis de diploma d'especialització dona dret a l'obtenció del corresponent diploma d'especialització en '...' per la Universitat de València.

El fet de superar els estudis d'expert/a universitari/ària dona dret a l'obtenció del corresponent títol d'expert/a universitari/ària en '...' per la Universitat de València.

Una vegada superats els títols propis és possible sol·licitar un certificat que inclou: matèries, crèdits, modalitat d'impartició i nota.

Formació contínua

El fet de superar els estudis de certificat de formació contínua dona dret a l'obtenció del corresponent certificat de formació contínua en '...' per la Universitat de València.

I el fet de superar els estudis de microcredencials universitàries dona dret a l'obtenció de la corresponent certificació de microcredencial universitària en '...' per la Universitat de València.

Aquestes certificacions són d'aprofitament i inclouen la denominació del curs i el nombre de crèdits.

Les taxes d'emissió de títol o certificat que acredita la realització del curs per part de la Universitat de València no estan incloses en l'import de la matrícula, excepte en el cas de la formació contínua (certificat de formació contínua i microcredencial universitària).
Accés i Resultats d'Aprenentatge
Requisits titulació
Graus, llicenciats, i diplomats en ciències de la salut i afins. Incloent Enginyers, economistes, advocats, i professions relacionades amb la gestió. També comandaments intermedis o professionals que treballen en unitats d'hospitalització a domicili, residències i de cures.
Criteris admissió
Es valorarà els anys d'experiència en gestió i el temps dedicat a activitats administratives. Es donarà preferència a les activitats relacionades amb la gestió de Serveis Sanitaris
Resultats d'aprenentatge
Analitzar el Sistema sanitari dels països, i categoritzar les estructures bàsiques assistencials d'aquests països.
Valorar l'entorn econòmic la seua evolució i impacte en els sistemes sanitaris.
Jutjar les avaluacions econòmiques que es poden donar en els entorns sanitaris, així com en les decisions farmacèutiques o en assajos clínics.
Desenvolupar esquemes d'interacció entre els diferents Serveis Sanitaris i sociosanitaris, així com unitats mínimes d'actuació sanitàries.
Avaluar la gestió dels Serveis, dels seus components, podent generar possibles millores en les seues avaluacions.
Categoritzar tots els components i estructures, així com les modalitats que existeixen en el complex món sanitari.
Revisar els serveis sanitaris i no sanitaris necessaris per al normal desenvolupament segons la finalitat de la institució sanitària de la qual es tracta
Contacte