Logo de la Universitat de València Logo Postgrau Títols propis de la Universitat de València Logo del portal

Expert Universitari en Digitalització Turística per a la Societat 5.0

Dades generals
Objectius
Al llarg d'este curs s'espera dotar de les habilitats necessàries a l'alumnat perquè puguen elaborar plans estratègics de digitalització del sector turístic, creant talent per a cobrir la demanda actual d'experts en este camp.

El curs combina la base teòrica amb una base pràctica a través d'estudis de cas, que permeten conéixer la nova relació dels turistes amb el destí, i les oportunitats que trauen el cap per a les destinacions turístiques. L'ús d'esta informació amb un marc teòric precís obri les portes a la transformació del sector, i la seua adaptació als nous temps. Les dades són clau per a elaborar estratègies que aporten valor afegit al turista, millorant la seua experiència a través del procés de personalització de servicis, itineraris, preus o un paquet adaptat a les característiques i preferències del client.

El lideratge de l'administració pública és fonamental per a executar este canvi amb èxit, aportant recursos, promovent el turisme com a motor de desenrotllament socioeconòmic, fomentant la cooperació interactiva entre els diferents agents econòmics i socials, solucionat els problemes del model actual de turisme, i revertint el seu benestar sobre el conjunt de la societat en llaures a caminar cap a una societat inclusiva i sostenible, que complisca amb els *ODS de l'Agenda 2030 de l'ONU. La política turística és una ferramenta pública per a crear ecosistemes d'innovació orientats a accelerar la recuperació del turisme des de la qualitat i la sostenibilitat.

En concret, al final del curs es preveu que l'estudiant haja adquirit la capacitació per a:
1)Dissenyar, elaborar i implementar un pla estratègic de digitalització;
2)Aplicar els coneixements adquirits en entorns canviants;
3)Desenrotllar la capacitat resolutiva de problemes en entorns plens d'incertesa, com la crisi pandèmica de la COVID-19;
4)Seleccionar les fonts d'informació i les dades rellevants per a la resolució de problemes tant en nínxols tradicional
5)Desxifrar les noves preferències dels turistes, i plantejar solucions personalitzades; 6)Configurar una estratègia de màrqueting digital, que ajude a crear una marca, una comunitat de clients i *fidelizar a estos; 7)Comunicar les seues conclusions i coneixements amb un discurs clar i sense ambigüitats basat en dades empíriques, tant per a públics especialitzats com generals; 8)Treballar de mode en línia en equip, i en autonomia; 9)Ser original en el desenrotllament de les idees i propostes polítiques.
Curs acadèmicCurs 2025/2026
Tipus de cursExpert Universitari
Modalitat:On-line
Preu matrícula 510 € (Importe preu al públic)
  
Termini de preinscripció03/10/2025
Data d'inici cursoctubre 2025
Data de finalització curs desembre 2025
Edició2 ª
Codi títol25223620
Crèdits:15.00 Crèdits ECTS
Horari Informació no disponible
Lloc d'imparticióAula virtual
Eixida professional
Les eixides professionals inclouen: 1)Direcció d'empreses turístiques, que requerixen de persones amb la capacitat per a adoptar i elaborar estratègies de digitalització. 2)Direcció de la gestió pública en matèria turística, que requerix de persones amb habilitats per a elaborar i implementar un pla de digitalització de destinacions turístiques. 3)Direcció de màrqueting turístic en el món digital tant en el sector privat com en el públic. 4)Consultoria en el sector turístic en posseir les habilitats necessàries per a assessorar i elaborar un pla estratègic de treball per a la digitalització de l'entitat pública o privada.
Direcció
OrganitzadorDepartament d'Economia Aplicada
Col·laboradorInstituto Valenciano de Tencologías Turísticas (INVAT·TUR)
DireccióJosé Enrique Bigné Alcañiz
Departament de Comercialització i Investigació de Mercats. Universitat de València
Catedrático/a de Universidad
José Manuel Pavía Miralles
Departament d'Economia Aplicada. Universitat de València
Catedrático/a de Universidad
Rosa Mari Roig Berenguer
Departament d'Economia Aplicada. Universitat de València
Profesor/a Permanente Laboral PPL
Més Informació
Telèfon 96 160 3000
Admissió i matrícula
Termini preinscripció03/10/2025

Documentació electrònica a adjuntar

 

Normes generals

  • En cas de voler presentar la preinscripció i la documentació en suport paper, haurà de descarregar, seguir les instruccions i omplir el següent formulari.
  • No s'admetrà cap sol.licitud d'inscripció que no siga omplida degudament.
  • La persona sol.licitant ha d'acceptar sotmetre's a les proves i/o a l'entrevista que convoque prèviament el comitè de selecció.
  • La selecció la realitzarà la comissió que s'establirà en cada cas seguint les directrius del director del curs.
  • En cas de renúncia a la plaça l'alumne haurà de comunicar-ho a la Fundació Universitat-Empresa de València - ADEIT.

És interessant que consulte el reglament que regula els Títols Propis de Postgrau i Programes de Formació Contínua de la Universitat de València en l'apartat corresponent d'esta mateixa pàgina web.

Important: La taxa d'expedició de Títols i Certificats no està inclosa.

Programa
Política Turística per a la Societat 5.0
 1. Les preferències dels turistes en la societat intel·ligent
2. La digitalització turística, més enllà de la creació d'una web.
3. La política turística com a instrument de promoció, innovació i coordinació de destinacions turístiques
4. Les dimensions territorials de la política turística
 
Dades, matèria primera del turisme 5.0
 1. Fonaments de l'anàlisi de dades
2. Fonts d'informació tradicionals
3. Nous nínxols d'informació
4. Data *mining i intel·ligència artificial
 
Màrqueting Turístic
 1.Màrqueting experiencial en turisme
2.Neurociència aplicada turisme
3.Ferramentes d'anàlisi neurocientífica en turisme
4.Estratègies de turisme basades a millorar l'experiència turística
 
Professorat
Nom Cognoms Vinculació + info
José Manuel Ausín Azofra Universitat Politècnica de València
Miguel Angel Ballester Granell
José Enrique Bigné Alcañiz Catedrático/a de Universidad + info
Priscila Espinosa Adamez Ayudante/a Doctor/a + info
Ángel García Ortiz Profesor Titular. Florida Universitaria
Josep Lledó Benito Ayudante/a Doctor/a + info
Ricardo Millet Meseguer Director de inteligencia y digitalización. Visit València
José Manuel Pavía Miralles Catedrático/a de Universidad + info
Rosa Mari Roig Berenguer Profesor/a Permanente Laboral PPL + info
Metodologia
Metodologia
La metodologia d'estudi consistirà a prendre com a referència de treball el material didàctic que publicarà el professorat. A partir d'ací, l'alumne tindrà com a element de desenrotllament de la matèria l'Aula Virtual de l'assignatura, on se li faran constar els manuals i estudis complementaris, el Fòrum de Debat on els professors del mòdul aniran fent aportacions per a complementar la matèria i l'apartat de Tutories de l'Aula Virtual on podran consultar directament amb els professors els possibles dubtes que pogueren tindre.
FAQ

TIPUS DE TÍTOLS I CRÈDITS

 
QUINA DIFERÈNCIA HI HA ENTRE UN MÀSTER OFICIAL I UN MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT DE LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA?
 
S'entén per màster oficial el conjunt d'ensenyaments reglats de postgrau amb validesa a tot el territori nacional i a l'espai europeu d'ensenyament superior (EEES) que han superat un procés d'elaboració i aprovació d'acord amb les normes legals dictades pel Govern i les comunitats autònomes (lleis, decrets, ordres), reconegut en el marc de les normes i acords de l'EEES.

El màster de formació permanent es refereix a estudis que han de superar un procés normatiu intern més flexible i diversificat (a la Universitat), pensat per a oferir un tipus de formació que s'adiga amb les demandes de la societat. En determinats supòsits, aquests estudis propis poden servir per a l'exercici d'activitats professionals, sempre que la normativa legal així ho establisca.
 
 
QUÈ ÉS UN CRÈDIT ECTS?
 
ECTS és l'acrònim d'European Credits Transfer System. És una manera de mesurar la duració dels estudis universitaris que preveu diferents factors, com ara l'assistència a sessions teòriques, l'elaboració de treballs pràctics o la dedicació a pràctiques.

Cada crèdit suposa 25 hores de càrrega de treball de l'estudiant. En els títols propis de la Universitat de València, 1 crèdit ECTS està reconegut amb 10 hores de docència. Per exemple, un curs de 3 crèdits ECTS està reconegut amb 75 hores de dedicació de l'estudiant, de les quals 30 hores són de docència.
QUINS TÍTOLS PROPIS OFEREIX LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA? REQUISITS D'ACCÉS
La Universitat de València renova anualment la seua oferta de títols propis. En aquesta oferta podem trobar els títols de postgrau següents: màsters de formació permanent (60, 90 o 120 crèdits ECTS), diplomes d'especialització (entre 30 i 59 crèdits ECTS) i experts universitaris (entre 15 i 29 crèdits ECTS).
 
Tipus de títols propis Crèdits Requisits d'accés
Màster de formació permanent 60,90 o 120 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)
Diploma d'Especialització 30-59 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)
Expert/a universitari/ària 15-29 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)

(*) S'hi permet l'accés, condicionada a l'obtenció del títol universitari de grau en el mateix curs acadèmic, a les persones a les quals els falte menys d'un 10% dels crèdits per a acabar aquests estudis
 
 
QUINS TÍTOLS DE FORMACIÓ CONTÍNUA OFEREIX LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA? REQUISITS D'ACCÉS
 
En aquesta oferta podem trobar els títols de formació contínua següents: certificats de formació contínua (15 - 30 crèdits ECTS), i microcredencials universitàries (fins a 15 crèdits ECTS).
 
Tipus de formació contínua Crèdits Requisits d'accés
Certificat de formació contínua 15-30 ECTS No cal acreditar titulació
Microcredencial universitària Fins a 15 ECTS Es pot requerir o no titulació universitària prèvia (*)


(*) Els requisits d'accés s'especifiquen en la memòria del curs.

 

CONVALIDACIÓ D'ESTUDIS

 
HI HA LA POSSIBILITAT D'OBTENIR ALGUN TIPUS DE CONVALIDACIÓ D'ESTUDIS?
 
Pel que fa als títols propis, les ofertes formatives es renoven anualment i no són convalidables.

En els títols propis no hi ha la possibilitat de convalidació acadèmica, excepte en el cas dels màsters de formació permanent amb estructura modular, que són aquells que poden estar integrats per diplomes d'especialització i/o experts/es universitaris/àries. La matrícula a un màster de formació permanent d'estructura modular pot ser del curs complet o de cadascun dels seus mòduls per separat, i és possible cursar-los en diferents anys acadèmics.

En cap cas no permeten l'accés als estudis oficials de doctorat.
 

SOL·LICITUD D'INFORMACIÓ

 
ON PUC OBTENIR INFORMACIÓ D'UN CURS EN CONCRET?
 
En la pàgina web https://postgrado.adeituv.es/ca-valencia/home.htm trobarás tota la informació referent a cadascun dels títols oferits.
 

ADMISSIÓ I MATRÍCULA

 
COM PUC REALITZAR LA PREINSCRIPCIÓ A UN CURS?
 
Pots fer la preinscripció a un títol propi electrònicament a través de l'apartat que trobaràs en la web de cada curs. També pots imprimir la FITXA DE PREINSCRIPCIÓ , omplir-la i enviar-la juntament amb tota la documentació sol·licitada a l'adreça de correu electrònic informacion@adeituv.es o per correu (o en persona) a: Fundació Universitat Empresa de València (plaça de la Mare de Déu de la Pau, 3 - 46001 València).
 
 
POT UN ESTUDIANT ESTRANGER AMB UN TÍTOL NO HOMOLOGAT ACCEDIR A AQUESTS ESTUDIS?
 
Sí, sempre que siga autoritzat per la direcció del curs.
 
 
EL PAGAMENT QUE REALITZE EN LA MATRÍCULA, QUÈ INCLOU?
 
El pagament del preu públic de la matrícula inclou:

- L'accés a totes les accions formatives del curs i/o a la plataforma virtual que el suporte.

- El dret a l'obtenció del carnet universitari.

- Tot el material que la direcció del curs estime oportú.

- Una assegurança de responsabilitat civil i d'accident a l'entorn del curs.

Les taxes d'emissió del certificat estan incloses en els cursos de formació contínua (certificat de formació contínua i microcredencial universitària). En els títols propis, les taxes d'emissió de títols i certificats NO estan incloses.
 
 
COM SOL·LICITAR EL CARNET UNIVERSITARI?
 
Passos a seguir per sol·licitar el carnet universitari per primer cop.

Paso 1
https://secvirtual.uv.es/

Paso 2
Punxar a Accedir Secretària Virtual

Paso 3
Introduir usuari i contrasenya de la universitat. És el que et va sortir quan et vas matricular a la Universitat.

Paso 4
Punxar a canviar la fotografia

Paso 5
Pujar foto amb la mida indicada

Paso 6
A partir d'aquell moment ja es disposarà de la targeta virtual.

Paso 7
Descarregar la L'APP MÒBIL UV
 
ES POT FRACCIONAR EL PAGAMENT DE LA MATRÍCULA?
 
El pagament es pot fraccionar sempre que l'import de la matrícula supere la quantitat de 500 euros i la duració del curs siga superior a tres mesos:
 
  • Fins a 1.000 euros: dos terminis, la meitat en el moment de l'admissió i l'altra meitat als dos mesos de la data d'inici del curs.
  • Superior a 1.000 euros: tres terminis, un terç en el moment de l'admissió, un altre terç als dos mesos de la data d'inici del curs i el terç restant als quatre mesos.


Per als cursos de més de dos anys de duració, s'ha d'abonar el 50% de l'import total de la matrícula en el moment de l'admissió al curs i l'altre 50% a l'inici del segon any del curs.

*És requisit indispensable per al fraccionament lliurar el document d'ORDRE DE DOMICILIACIÓ DE DEUTE DIRECTE SEPA, emplenat i signat (*que es pot descarregar des del formulari de preinscripció).

*El primer pagament sempre s'ha de fer motu proprio per l'estudiant a través del procediment facilitat en l'admissió. Els pagaments següents es domicilien al compte bancari facilitat.

*L'impagament d'algun dels terminis comporta l'anul·lació de la matrícula de l'estudiant sense dret al reintegrament de la quantitat ja satisfeta.

 

EN QUINS CASOS ES POT RETORNAR L'IMPORT DE LA MATRÍCULA?
 
Les quantitats abonades en concepte de matrícula no es retornen una vegada s'ha iniciat el curs. Si l'estudiant causa baixa abans d'iniciar-lo, es retornaran dos terços del preu públic de la matrícula, en cas de pagament únic, després de la presentació de la corresponent sol·licitud. En cas de pagament fraccionat, s'abonarà la quantitat que excedisca d'un terç del preu públic de matrícula.

L'anul·lació de la matrícula després d'iniciar-se el desenvolupament dels estudis no dona dret a la devolució de les taxes pagades, excepte en casos excepcionals a causa de malaltia greu o fallida econòmica de la unitat familiar, degudament justificats documentalment.
 
 
HI HA ALGUN TIPUS DE DESCOMPTE A l'HORA D'ABONAR LA MATRÍCULA?
 
Els estudiants de títols propis de postgrau i formació contínua no es poden acollir a les exempcions que preveu el decret de la Generalitat Valenciana que regula les taxes per prestació de serveis acadèmics universitaris per a cada curs acadèmic.
 

AUTOMATRÍCULA

 
AJUDA AL PROCEDIMENT D?AUTOMATRÍCULA (NOMÉS PER A AQUELLES PERSONES QUE JA HAN SIGUT ADMESES)
 
Una vegada formalitzat el pagament, l'estudiant rebrà una notificació amb les instruccions per a realitzar l'acte de matrícula a través de la plataforma de la Universitat de València.

Per a obtenir el manual amb les instruccions del procediment, cliqueu ACÍ

En cas de tenir algun dubte sobre aquest tema, contacteu amb nosaltres mitjançant l'adreça
electrònica: informacion@adeituv.es
 

PRÀCTIQUES

 
HI HA LA POSSIBILITAT DE REALITZAR PRÀCTIQUES EN EMPRESES O INSTITUCIONS?
 
Sí, sempre que ho preveja l'organització dels estudis. Aquestes pràctiques poden formar part del pla d'estudis (curriculars), i en aquest cas les han de realitzar tots els alumnes matriculats, o poden ser un complement formatiu addicional a la programació acadèmica (extracurriculars), i en aquest cas no és necessari que les realitzen tots els alumnes matriculats. Es poden fer fins a 900 hores de pràctiques.

Més informació: https://www.adeituv.es/practicas/postgrado-propios/?lang=ca
 
 
CAL FORMALITZAR ALGUN CONVENI PER REALITZAR LES PRÀCTIQUES EN EMPRESES/INSTITUCIONS?
 
Sí, és necessari subscriure un conveni entre la Universitat i l'empresa/institució per al desenvolupament de les pràctiques. Aquest conveni, que el gestiona la direcció dels estudis a través d'ADEIT, Fundació Universitat-Empresa de València, ha de recollir les dades bàsiques de l'activitat que es desenvoluparà durant les pràctiques, així com les signatures de l'alumne/a, dels tutors o tutores de l'empresa i dels tutors o tutores de la Universitat.
 

AVALUACIÓ

 
QUIN ÉS EL SISTEMA D'AVALUACIÓ?
 
L'organització de cada curs indica els procediments d'avaluació específics. En qualsevol cas, però, és requisit necessari per a obtenir el títol aprovar totes les assignatures dels estudis corresponents d'acord amb el procediment que estableix la guia docent.

Només quan s'ha acabat el postgrau i les actes estan tancades i registrades per la Universitat de València, es pot sol·licitar el certificat o títol acreditatiu de la formació. L'estudiant rebrà, al seu moment, una notificació amb les instruccions per obtenir-lo.

La qualificació final dels títols propis de postgrau és el resultat de la mitjana ponderada de les notes obtingudes en cadascuna de les assignatures, inclòs el TFM (en el cas dels títols de màster).

En el cas dels cursos de formació contínua, s'atorguen únicament les qualificacions d'apte o no apte.
 

EXPEDICIÓ DE TÍTOLS PROPIS I CERTIFICATS

 
QUI EXPEDEIX ELS TÍTOLS DE POSTGRAU?
 
Els títols propis de la Universitat de València són expedits pel rector o la rectora segons un model normalitzat i en queda constància en el registre de títols de la Universitat. En aquests títols es fa esment exprés que no tenen caràcter oficial.
 
 
QUINA TITULACIÓ OBTINC?
 
Títols propis

El fet de superar els estudis de màster de formació permanent dona dret a l'obtenció del corresponent títol de màster de formació permanent en '...' per la Universitat de València.El fet de superar els estudis de diploma d'especialització dona dret a l'obtenció del corresponent diploma d'especialització en '...' per la Universitat de València.

El fet de superar els estudis d'expert/a universitari/ària dona dret a l'obtenció del corresponent títol d'expert/a universitari/ària en '...' per la Universitat de València.

Una vegada superats els títols propis és possible sol·licitar un certificat que inclou: matèries, crèdits, modalitat d'impartició i nota.

Formació contínua

El fet de superar els estudis de certificat de formació contínua dona dret a l'obtenció del corresponent certificat de formació contínua en '...' per la Universitat de València.

I el fet de superar els estudis de microcredencials universitàries dona dret a l'obtenció de la corresponent certificació de microcredencial universitària en '...' per la Universitat de València.

Aquestes certificacions són d'aprofitament i inclouen la denominació del curs i el nombre de crèdits.

Les taxes d'emissió de títol o certificat que acredita la realització del curs per part de la Universitat de València no estan incloses en l'import de la matrícula, excepte en el cas de la formació contínua (certificat de formació contínua i microcredencial universitària).
Accés i Resultats d'Aprenentatge
Requisits titulació
Este pla de formació està destinat a tota mena de professionals titulats del sector turístic, incloses les àrees de direcció, tecnologia, comercial i màrqueting, gestors de l'administració pública responsables de turisme, i emprenedors que treballen o volen entrar en la indústria turística.
Criteris admissió
Es requerix disposar d'un títol d'estudis de grau o llicenciatura, màster universitari o doctorat.
Les places són limitades.
Resultats d'aprenentatge
Els resultats del procés de formació i aprenentatge són que en finalitzar el curs l'estudiant haja adquirit les competències requerides per a:

1)Dissenyar, elaborar i implementar un pla estratègic de digitalització;
2)Aplicar els coneixements adquirits en entorns canviants;
3)Desenrotllar la capacitat resolutiva de problemes en entorns plens d'incertesa, com la crisi pandèmica de la COVID-19;
4)Seleccionar les fonts d'informació i les dades rellevants per a la resolució de problemes tant en nínxols tradicionals com els nous (intel·ligència artificial, etc.);
5)Desxifrar les noves preferències dels turistes, i plantejar solucions personalitzades;
6)Configurar una estratègia de màrqueting digital, que ajude a crear una marca, una comunitat de clients i *fidelizar a estos;
7)Comunicar les seues conclusions i coneixements amb un discurs clar i sense ambigüitats basat en dades empíriques, tant per a públics especialitzats com generals;
8)Treballar de mode en línia en equip, i en autonomia;
9)Ser original en el desenrotllament de les idees i propostes polítiques.
Contacte