Logo de la Universitat de València Logo Programa de Doctorat en Comptabilitat i Finances Corporatives Logo del portal

Màster Universitari en Comptabilitat, Auditoria i Control de Gestió

  • 10015: Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i / o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
  • 9759: Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d?estudi.
  • 9760: Que els estudiants siguen capaços d?integrar coneixements i afrontar la complexitat de formular judicis a partir d?una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l?aplicació dels seus coneixements i judicis.
  • 9761: Que els estudiants sàpiguen comunicar les conclusions (i els coneixements i les raons últimes que les sustenten) a públics especialitzats i no especialitzats d?una manera clara i sense ambigüitats.
  • 9762: Que els estudiants posseïsquen les habilitats d?aprenentatge que els permeten continuar estudiant d?una forma que haurà de ser en gran manera autodirigida o autònoma.
  • 994: Desenvolupament de l'actitud ètica i de responsabilitat social en el treball, respectant els drets fonamentals i d'igualtat, l'accessibilitat i el medi ambient, d'acord amb els valors propis d'una cultura de pau i de valors democràtics. ?
  • 995: Capacitat de busca d'informació, anàlisi i síntesi.
  • 996: Capacitat d'adaptació a noves situacions i de resolució de problemes.
  • 14514: Capacitat crítica i autocrítica.
  • 979: Capacitat d'organització i planificació del treball i els recursos. ? ?
  • 980: Capacitat d'assumir responsabilitats i esforç.
  • 981: Capacitat de treball en equip i lideratge. ? ?
  • 982: Capacitat de comunicació.
  • 983: Capacitat per a utilitzar ferramentes informàtiques.
  • 10953: Ser capaços de comprendre els distints nivells normatius que regulen l'emissió d'informació comptable per part de les empreses, fonamentalment el model de l'IASB adoptat per la Unió Europea i el desenvolupat per l'ICAC. Poder elaborar i saber utilitzar els estats financers que han de preparar les empreses de forma obligatòria. Conèixer i comprendre les implicacions econòmiques de les distintes maneres de registrar comptablement les transaccions econòmiques.
  • 17446: Ser capaços d'analitzar la influència que sobre el disseny del sistema d'informació de costos, exercixen, tant l'activitat concreta desenrotllada per l'entitat com la tecnologia utilitzada, l'estructura organitzativa i l'estil de direcció. Calcular costos preestablits i relacionar-los amb la planificació i el control de l'activitat interna. Seleccionar aquells indicadors de gestió que faciliten l'exercici personal, establint la freqüència i el format en funció de l'usuari de destí.
  • 17447: Ser capaces de entender la información financiera empresarial individual y consolidada en España y conocer el efecto que sobre la información financiera tiene la diversidad contable internacional. Interpretar adecuadamente las fortalezas y debilidades de las empresas partiendo del estudio de la información financiera y del entorno en el que opera la empresa. Realizar diagnósticos financieros. Presentar un informe profesional partiendo del análisis de la situación financiera de las empresas españolas. Saber utilizar los estados financieros emitidos por las empresas para tomar decisiones económicas en una amplia variedad de situaciones referidas a su negocio. ? ?
  • 17688: Ser capaç d'obtindre el resultat fiscal o base imposable i el consegüent gravamen, realitzant els ajustos que corresponguen sobre la base de càlcul constituïda pel resultat comptable. L'estudi de les repercussions comptables d'estos ajustos permetrà a l'estudiant comprendre millor la complexa forma de comptabilitzar l'impost sobre societats per mitjà de l'aplicació del mètode de l'efecte impositiu.
  • 17689: Ser capaços de configurar i manejar un sistema integrat per a la gestió comptable de l'empresa. Utilitzar el full de càlcul com a ferramenta d'anàlisi de la informació econòmica de l'empresa. Saber aplicar programes de suport a tasques específiques de gestió.
  • 17690: Ser capaz de estructurar, desarrollar adecuadamente y sintetizar las conclusiones más relevantes sobre un tema relacionado con la especialización profesional o investigadora todo ello sabiendo interrelacionar los conocimientos de todas las materias vinculadas con el tema en cuestión. ? ?
  • 6841: Saber exposar adequadament un treball davant un tribunal.
  • 7855: Ser capaç d¿utilitzar la terminologia pròpia de la revisió comptable de cadascuna de les àrees de treball de l¿empresa. Entendre i utilitzar les interrelacions entre les diferents àrees de treball durant l¿execució d¿una auditoria. Desenvolupar les habilitats, les tècniques i els procediments més habituals en la revisió de les diferents àrees de treball d¿una auditoria. Interpretar adequadament la informació que l¿auditor obté per sintetitzar-la en l¿informe final.
  • 7856: Ser capaç d¿utilitzar els mètodes de mostreig estadístic a fi de dissenyar la grandària de les proves i recollida de dades en la revisió de diverses àrees de treball. Desenvolupar els programes informàtics adequats per investigar les bases de dades i els processos informatitzats.
  • 6767: Ser capaç de desenvolupar les tasques professionals que són objecte de lÆactivitat formativa de les pràctiques externes.
  • 10954: Ser capaç de conèixer la informació economicofinancera emanada dels distints agents que integren el sector públic així com de les entitats sense ànim de lucre. Capacitar lÆestudiant en la comprensió del model pressupostari, els seus mecanismes de funcionament i la interpretació de la informació pressupostària. Saber analitzar la normativa comptable que afecta tant el sector públic com les entitats no lucratives. Poder registrar les operacions principals tant en lÆàmbit pressupostari com en el patrimonial. Elaborar i comprendre la informació continguda en els comptes anuals dÆambdós sectors.
  • 6842: Poder explicar, comparar i avaluar la idoneïtat dels diferents mètodes d¿investigació que es poden utilitzar en les àrees d¿estudi de la comptabilitat. Ser capaços d¿avaluar críticament els resultats que deriven de les diverses tècniques d¿anàlisi de dades, aprofundint en les limitacions i hipòtesis necessàries que en contextualitzen la validesa. Conèixer i saber usar aplicacions informàtiques de tècniques estadístiques.
  • 6843: Descriure i analitzar alguns dels treballs seminals més importants o recents de les principals línies d¿investigació en les àrees d¿investigació comptable en comptabilitat financera, comptabilitat de gestió o comptabilitat del sector públic i entitats no lucratives.
  • 6844: Ser capaç d¿estructurar un treball sobre investigació comptable, explicant i justificant la metodologia triada, destacant els aspectes més rellevants de les conclusions, i tot això seguint les pautes formals habituals en aquest tipus de treballs.
  • 17691: Comprendre les particularitats comptables que presenta la regulació juridicomercantil de les empreses, relacionant la legislació mercantil aplicable als distints tipus operacions societàries amb la comptabilitat dels fets econòmics que es regulen. Aprendre a relacionar les lleis mercantils que s'ocupen dels concursos de creditors amb la comptabilitat, adquirint pràctica en el maneig de determinats textos legals vigents.
  • 17692: Ser capaç d'adquirir la destresa i capacitats necessàries per a elaborar i interpretar informes d'auditoria, considerant les diferents circumstàncies que es poden presentar.
  • 17190: Ser capaz de determinar cuándo se debe proceder a realizar una valoración de la empresa y sus repercusiones, determinando las finalidades o motivos por los que se realiza la valoración. Conocer los principales métodos de valoración y determinar en qué circunstancias se debe aplicar cada uno de ellos. Saber organizar y diseñar el proceso de valoración. Aplicar los diferentes métodos de valoración y ser capaz de determinar un rango u horquilla de valoración. Conocer los distintos tipos de combinaciones de negocios. Ser capaz de identificar ?la empresa adquirente, determinar de la fecha de adquisición, cuantificar del coste de la combinación de negocios, y el fondo de comercio o diferencia negativa. Conocer las peculiaridades del tratamiento contable y comprender las implicaciones económicas de operaciones societarias importantes de reestructuración empresarial como adquisiciones,fusiones y escisiones.
  • 17191: Ser capaç d'identificar els riscos a què queda exposat qualsevol agent econòmic que opera amb instruments financers, ja siguen d'actiu o de passiu. Poder interpretar adequadament la informació dels principals mercats en què es negocien cobertures i, per tant, ser capaç d'utilitzar els diferents instruments de cobertura. Conéixer la normativa comptable i criteris de valoració dels distints instruments financers. Analitzar la problemàtica a què s'enfronten les empreses a l'hora d'aplicar la normativa respecte a la comptabilització d'operacions relacionades amb actius i passius financers.
  • 11034: Ser capaç de planificar un treball dÆauditoria tenint en compte les característiques de lÆencàrrec, el control intern existent en lÆorganització i el coneixement sobre les normes tècniques dÆauditoria promulgades per lÆInstitut de Comptabilitat i Auditoria de Comptes. Saber quina legislació és aplicable i desenvolupar lÆhabilitat necessària per determinar quines són les fonts dÆinformació que ha dÆutilitzar.
  • 17443: Ser capaç d'avaluar i quantificar els nivells de revelació d'informació corporativa digital que difonen les companyies. Dissenyar i estructurar un model de divulgació d'informació corporativa digital. Analitzar i desenvolupar taxonomies XBRL. Desenrotllar un model d'anàlisi bàsica a partir d'un reposador d'informació en XBRL. Establir i analitzar models de certificació i auditoria per a informació corporativa digital de les companyies. Identificar i analitzar els diferents aspectes que configuren la responsabilitat social corporativa. Conéixer els canvis que s'han produït en les companyies per l'adopció de polítiques de responsabilitat social, entre els que es troben l'adopció de codis ètics i l'adopció de les recomanacions del codi de bon govern. Conéixer les principals característiques de la informació de sostenibilitat i molt especialment les de les memòries de sostenibilitat elaborades seguint les directrius de la Guia de la Global Reporting Initiative (GRI).
  • 17392: Ser capaz de entender la relevancia y las implicaciones del control de gestión; conocer la importancia de la gestión de la estrategia para la sostenibilidad y/o creación de valor; capacitarse en el diseño y en la implantación de sistemas de control de gestión; facultarse en el conocimiento de los sistemas de control de gestión de la estrategia; formarse en la metodología de trabajo para el diseño de mapas estratégicos; y, conocer las habilidades del controller. ? ?
  • 17444: Ser capaz de evaluar los elementos que influyen en el diseño e implantación en el Control de Gestión y su impacto en la toma de decisiones. Conocer y analizar el proceso presupuestario; el sistema de costes y gestión basado en las actividades; el diseño e implantación de los sistemas de calidad total; la gestión medioambiental; la mejora de la rentabilidad mediante la teoría de las limitaciones; la gestión de la cadena de suministros; y, la gestión de proyectos en las empresas industriales, de servicios o comerciales, con características específicas y de sectores diversos. ? ?
  • 17445: Ser capaces de determinar qué sociedades están vinculadas a los efectos de establecer un grupo económico. Saber aplicar los métodos fundamentales de consolidación y dar el adecuado tratamiento a las cuentas de inversiones financieras representativas de la participación en el capital de otras sociedades y a los resultados generados en operaciones internas. Presentar adecuadamente las cuentas anuales consolidadas de un grupo. ? ?