- Saber realitzar la gestió i avaluació de projectes d'inserció sociolaboral i per a empreses i entitats procedents de l'economia social.
- Conéixer la realitat sectorial de les cooperatives i societats laborals: el seu funcionament i pes dins de l'Economia Social.
- Conéixer la realitat sectorial de les entitats no lucratives (associacions i fundacions) : el seu funcionament i pes dins de l'Economia Social.
- Entendre el funcionament i la utilitat de les empreses d'inserció i de les entitats d'acció social i servicis socials.
- Entendre el funcionament de les cooperatives de crèdit i de les cooperatives agràries i la relació existent entre elles.
- Analitzar la situació de les entitats de cooperació al desenvolupament procedents de l'Economia Social i el seu paper en la cooperació al desenvolupament internacional.
- Entendre el funcionament de les cooperatives de consumidors i d'altres classes de cooperatives com les de servicis professionals, vivendes, etc.
- Entendre el funcionament de les empreses de treball associat (cooperatives i societats laborals) i de les mutualitats.
- Comprendre el funcionament de les entitats i empreses que conformen l'economia social.
- Entendre l'àmbit d'actuació de l'Economia Social des dels seus diferents punts de vista i perspectives: jurídica, social, econòmica i empresarial, fonamentalment.
- Conéixer el paper que les tecnologies de la informació i la comunicació exercixen en el funcionament de les empreses de l'Economia Social.
- Comprendre el funcionament de les xarxes empresarials que es desenrotllen entre les empreses de l'Economia Social.
- Conéixer el procés de la innovació social i del seu paper en el funcionament de les empreses de l'Economia Social.
- Conèixer les peculiaritats jurídiques (mercantils i laborals) de les empreses i entitats de l'economia social.
- Conèixer les particularitats comptables i fiscals de les empreses i entitats de l'economia social.
- Saber aplicar el procés de la direcció estratègica a les empreses i entitats de l'economia social.
- Conèixer i saber aplicar les estratègies de màrqueting aplicades a les empreses i entitats de l'economia social.
- Conèixer i saber aplicar les estratègies de recursos humans aplicades a les empreses i entitats de l'economia social.
- Conèixer i saber aplicar les estratègies financeres aplicades a les empreses i entitats de l'economia social.
- Posseir i comprendre coneixements que aportin una base o oportunitat de ser originals en el desenvolupament i / o aplicació d'idees, sovint en un context de recerca.
- Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements adquirits i la seua capacitat de resolució de problemes en entorns nous o poc coneguts dins de contextos més amplis (o multidisciplinaris) relacionats amb la seua àrea d'estudi.
- Que els estudiants siguen capaços d'integrar coneixements i afrontar la complexitat de formular judicis a partir d'una informació que, sent incompleta o limitada, incloga reflexions sobre les responsabilitats socials i ètiques vinculades a l'aplicació dels seus coneixements i judicis.
- Que els estudiants sàpiguen comunicar les conclusions (i els coneixements i les raons últimes que les sustenten) a públics especialitzats i no especialitzats d'una manera clara i sense ambigüitats.
- Que els estudiants posseïsquen les habilitats d'aprenentatge que els permeten continuar estudiant d'una forma que haurà de ser en gran manera autodirigida o autònoma.
- Saber redactar i preparar presentacions per posteriorment exposar-les i defensar-les.
- Ser capaços d'analitzar de forma crítica tant el seu treball com el del seu companys.
- Ser capaços de buscar, ordenar, analitzar i sintetitzar la informació, seleccionant la que resulta pertinent per a la presa de decisions.
- Saber treballar en equip amb eficàcia i eficiència.
- Ser capaços de prendre decisions tant individuals com col · lectives en la seva tasca professional i / o investigadora.
- Tenir una actitud proactiva davant dels possibles canvis que es produeixin en la seva tasca professional i / o investigadora.
- Ser capaços d'integrar les noves tecnologies en la seva tasca professional i / o investigadora.
- Saber treballar en equips multidisciplinaris reproduint contextos reals i aportant i coordinant els propis coneixements amb els d'altres branques i intervinents.
- Ser capaços d'integrar-se en equips, tant en funció de directius o coordinadors com a funcions específiques acotades i en funcions de suport al propi equip o altres.
- Participar en debats i discussions, dirigir-los i coordinar-los i ser capaços de resumir i extreure'n les conclusions més rellevants i acceptades per la majoria.
- Utilitzar les diferents tècniques d'exposició-oral, escrita, presentacions, panells, etc-per comunicar els seus coneixements, propostes i posicions.
- Projectar sobre problemes concrets els seus coneixements i saber resumir i extractar els arguments i les conclusions més rellevants per a la seva resolució.
- Saber analitzar les polítiques públiques relacionades amb les empreses i entitats de l'economia social.