Logo de la Universitat de València Logo Institut Universitari d'Investigació en Economia Social, Cooperativisme i Emprenedoria Logo del portal

Estructura del curs

Diploma d’especialització professional de 375 hores de durada de modalitat a distància de l’àrea de Direcció i gestió Empresarial que es realitzarà del 2 de gener al 31 de juliol de cada any. Els alumnes rebran un tracte personalitzat i continu mitjançant les tutories electròniques, el fòrum de debat de l’aula virtual i els materials on es desenvoluparan els continguts del curs.

Programa del curs

  • 1. Anàlisi estratègica de l’empresa (Joan Ramón Sanchis)
    • 1.1. La direcció estratègica: concepte i procés
    • 1.2. El propòsit estratègic de l’empresa
    • 1.3. Diagnòstic estratègic de l’empresa
  • 2. Disseny, avaluació i selecció d’estratègies (Vanessa Campos)
    • 2.1. Disseny d’estratègies: estratègies corporatives
    • 2.2. Disseny d’estratègies: estratègies competitives
    • 2.3. Avaluació i selecció d’estratègies
  • 3. Sistemes d’implementació de l’estratègia (Justo Herrera)
    • 3.1. Disseny organitzatiu de l’empresa: variables de disseny
    • 3.2. Tipus d’estructures organitzatives
    • 3.3. Direcció de recursos humans
  • 4. Màrqueting estratègic de l’empresa (Rafael Currás)
    • 4.1. Màrqueting social: definició i característiques
    • 4.2. Estratègies de productes i de preus
    • 4.3. Estratègies de comunicació i de distribució
  • 5. Anàlisi de casos reals (Divina Pastora, FEVECTA i FEVES)

Sistema d’avaluació

En acabar el curs, l’alumne o l’alumna rebrà un títol propi de la Universitat de València: títol de postgrau de “Diploma en Direcció Estratègia d’Empreses Cooperatives i de l’Economia Social” per la Universitat de València.

Per a l’obtenció del títol, l’alumne o l’alumna ha de superar les proves d’avaluació del curs, que consisteixen en:

  • Per a cada mòdul, l’alumne o l’alumna ha de superar un test d’avaluació i/o un exercici o cas pràctic relacionat amb els continguts de les matèries del mòdul i que realitzarà a través de l’aula virtual del curs.
  • L’alumne o l’alumna ha de lliurar un treball final de curs durant la primera quinzena del mes de juliol, el qual ha de versar sobre l’elaboració d’un pla estratègic aplicat a una empresa real o fictícia.

Equip docent

El diploma té dos directors: el catedràtic de la Universitat Joan Ramon Sanchis i la professora Vanessa Campos i Climent.
L’equip docent és format per:

  • Professorat universitari.
  • Tècnics i directius vinculats, per la seua experiència, al sector de l’economia social.

Cadascuna de les matèries i assignatures del curs té un coordinador, responsable de l’equip docent.

L’alumne o l’alumna té un tutor de curs, el qual s’encarrega d’assessorar-lo en els diferents aspectes acadèmics del curs i en l’elaboració del treball final de curs.