-
Què és SICUE
És el Sistema de Intercanvi entre Centres Universitaris Espanyols. Està organitzat per la CRUE (Conferència de Rectors de les Universitats Espanyoles) i permet fer mobilitats estudiantils de semestre o curs acadèmic en una altra universitat espanyola.
-
Quan és demana la beca de mobilitat SICUE
El període de sol·licituds sol ser entre febrer i març
-
Com es fa l'adjudicació de la plaça Sicue?
La selecció es durà a terme d'acord amb amb allò previst a les bases de la convocatòria:
S'han tindre 45 crèdits aprovats a la finalització del curs anterior a la sol·licitud i estar matriculat d’un mínim de 30 crèdits en el curs en què es fa la sol·licitud.
Les places s’adjudiquen segons la nota mitjana de l’expedient a la finalització del curs anterior a la sol·licitud.
-
M'han adjudicat una plaça de mobilitat Sicue en el llistat provisional, què he de fer ara?
Has de presentar una sol·licitud a la universitat de destinació. Rebràs un correu de la universitat de destinació amb informació per a fer la sol·licitud, la documentació que cal adjuntar i el termini de presentació. També pots buscar aquesta informació en la seua pàgina web.
Paral·lelament, has de contactar amb el coordinador acadèmic de la teua titulació en la Universitat per a preparar l’Acord Acadèmic (nom del contracte de estudios SICUE) .
-
Qui és el meu coordinador o coordinadora?
Hi ha un professor o professora que fa de coordinador acadèmic de mobilitat per cada titulació. Pots consultar el coordinador o coordinadora de la teua titulació en el Llistat de Coordinadors i Coordinadores.
-
Quines destinacions puc demanar en la meua sol·licitud?
Busca en l’aplicació Portalumne, ves a “Programes de Mobilitat amb altres universitats” i “Consulta destinacions de Mobilitat”.
-
He de presentar el meu expedient acadèmic en la sol·licitud?
No. La Universitat de València comprova d’ofici el compliment dels requisits mínims i els paràmetres de baremació.
-
Hi ha cap ajuda econòmica per a les mobilitats SICUE?
No. HI havia una beca que es deia SENECA però fa anys que no es convoca.
-
Quins documents s’han de presentar al Servei de Relacions Internacionals i Cooperació?
Cal presentar els documents que s'indica en la nostra pàgina web, en el Programa SICUE, en la pestanya "Documents útils".
-
Què he de fer perquè els crèdits es reconeguen en el meu expedient a la meua tornada?
S’ha d’elaborar un Acord Acadèmic que és una llista de les assignatures que es faran a la universitat de destinació i una altra llista amb les assignatures que es convalidaran a la Universitat de València. Ha d’estar signat per l’estudiant o estudianta i un coordinador acadèmic de cada universitat.
S’ha d’elaborar amb una aplicació informàtica a la que s’acceideix a través de Portalumne, ves a “Programes de Mobilitat amb altres universitats” i “Confeccionar i modificar contracte d’estudis”
-
Hi ha un mínim o màxim de crèdits?
L’Acord Acadèmic ha tindre entre 24 i 36 crèdits per a estades de 5 mesos i entre 42 i 72 per a estades de 9 mesos.
Per als estudiants o estudiantes amb discapacitat igual o superior al 65% aquests mínims es redueixen a la mitat.
En aquells supòsits en els quals a l'estudiant li queden menys crèdits per finalitzar els seus estudis que el mínim exigit en cada tipus de estada, podrà optar a l'intercanvi si acompleix la resta de requisits.
-
Puc modificar la meua estada, prorrogar-la o reduir-la?
En principi, s'ha de fer l'estada de la durada prevista en l'Acord Bilateral però sí que es pot reduir o prorrogar. La reducció o pròrroga requereix la signatura dels dos coordinadors acadèmics com a senyal d'aprovació en el document previst a l'efecte i que es pot trobar a pàgina web Documents útils.
-
Si tinc una plaça SICUE adjudicada i finalment no vull anar-me'n de mobilitat, com puc renunciar a la plaça?
Per a renunciar a la plaça has de comunicar-ho per escrit. Tens un model de renúncia SICUE en la nostra pàgina de Documents Útils. Recorda que si no renuncies a la plaça quedaràs penalitzat en futures convocatòries. La Universitat també accepta la renúncia enviada per correu electrònic des del mail institucional "usuari@alumni.uv.es"
-
Puc cursar en mobilitat d'assignatures suspeses?
Es poden cursar en mobilitat assignatures suspeses sempre que es compte amb l'aprovació del coordinador o coordinadora acadèmica de la Universitat de València per a la titulació corresponent.
-
Preguntes freqüents de la CRUE
16. On puc preguntar dubtes?
Escriu a sicue.outgoing@uv.es