Hi ha 3 tipus de llistes:
- Particulars
- Institucionals
- Departamentals
Llistes particulars
Les llistes particulars són sol·licitades per un o diversos usuaris, que es defineixen com a responsables de la llista, i són ells els qui tenen control sobre ella (qui pot enviar, si es guarden arxius, qui se subscriu,...), són així mateix els responsables del bon funcionament de la mateixa, així com que es dedique a la temàtica per a la qual fou sol·licitada. Quan es considere que la llista ha complit la seua finalitat, són ells els qui podran sol·licitar que siga donada de baixa en el servidor.
Qualsevol persona que treballe en aquesta Universitat i tinga compte de correu gestionada pel Servei d'Informàtica (comptes del servidor post.uv.es; els comptes d'alumne no poden sol·licitar-ho, és a dir, no poden actuar com a responsables d'una llista de correu, almenys de moment) pot sol·licitar la creació d'una llista particular de correu per a tractar d'algun tema del seu interès, sempre que no existisca ja prèviament alguna llista de característiques similars i que la temàtica de la mateixa aquest relacionada amb activitats d'Investigació, docència o culturals compatibles amb el caràcter de la Universitat.
Llistes institucionals
Les llistes institucionals es creen per a servir a una funció dins de l'àmbit de la Universitat. Han de ser sol·licitades oficialment pel Departament, Servei, etc. La institució és en aquest cas qui nomena al responsable de la llista i pot, si és necessari, canviar-ho, donar de baixa la llista, etc.
Un exemple de llista institucional podria ser una llista que englobara al personal de laboratori d'un departament concret. S'utilizararía per a distribuir informació, etc. entre un col·lectiu concret sense haver d'utilitzar la llista departamental (que pot incloure a moltes més persones)
Una vegada creada la llista, particular i institucional, amb la configuració inicial desitjada pel sol·licitant, est passarà a ser el responsable de la mateixa, i, com a tal, haurà d'ocupar-se de les tasques de gestió de la mateixa (altes i baixes si la llista no és oberta, aprovar per a la seua distribució els missatges que ho requerisquen, actualitzar els fitxers d'informació de la llista, etc.) així com de mantenir les discussions en la llista mes o menys dins de la temàtica per a la qual va ser creada.
Llistes departamentals
Un cas particular de llista institucional són les llistes departamentals, que són generades automàticament en el SIUV i engloben a tot el personal de la Universitat adscrit a aqueix departament, centre, servei,... Aquestes són les úniques llistes a les quals el Servei d'Informàtica subscriu (automàticament) adreces (quan es crea el compte de correu de l'usuari). En tots els altres casos (incloses les restants llistes institucionals) la subscripció han de realitzar-la els propis interessats o el responsable de la mateixa (si açò es considera apropiat). El responsable de centre ha de notificar a aquest Servei qui es va a ocupar de les tasques de gestió de la llista, però aquesta està creada encara que no s'haja nomenat responsable.
El Servei d'Informàtica s'ocupa de mantenir en funcionament el servidor de llistes, i de les tasques associades a açò (actualitzacions del programari, còpies de seguretat d'arxius, etc.), però no de la gestió de les llistes individuals, encara que en casos particulars pot proporcionar ajuda al responsable d'una llista per a solucionar algun problema concret.