Logo de la Universitat de València Logo Postgrau Títols propis de la Universitat de València Logo del portal

Expert Universitari en gestió economico-financera en el sector públic

Dades generals
Objectius
El curs d'expert en gestió economico-financera en el sector públic té com a objectiu principal proporcionar una formació integral i especialitzada en l'administració i gestió dels recursos públics. A través d'aquest curs, els participants adquiriran coneixements i habilitats essencials per a exercir funcions de lideratge i gestió en entitats públiques, assegurant una administració eficient, transparent i orientada a resultats.
Entre els objectius específics del curs es troben:
1. Comprendre l'estructura i funcions del sector públic: Els participants aprendran a delimitar el sector públic, identificar les funcions de l'Estat en l'economia, i conéixer els diferents nivells d'organització i tipus d'entitats que el conformen.
2. Gestionar econòmicament les entitats del sector públic: S'abordaran temes com l'elaboració i control de pressupostos, la gestió de recursos i aplicacions, i la comptabilitat pública i pressupostària, proporcionant una base sòlida per a la presa de decisions financeres.
3. Avaluar i gestionar serveis públics i activitats econòmiques: El curs oferirà una visió completa de les formes de gestió de serveis públics, tant directes com indirectes, i les activitats econòmiques, permetent als participants triar i aplicar les millors pràctiques en cada cas.
4. Desenvolupar competències en recursos humans: Els participants adquiriran coneixements sobre les tipologies d'empleats en el sector públic, els processos de selecció, l'organització del treball i les limitacions a la contractació i retribució, assegurant una gestió eficient i equitativa del personal.
5. Aplicar metodologies avançades en l'avaluació de projectes: S'ensenyaran tècniques per a la formulació i avaluació de projectes d'inversió pública, incloent l'anàlisi de costos, ingressos i beneficis, així com projeccions economicofinanceres, millorant la capacitat dels participants per a prendre decisions informades i basades en evidència.
6. Conéixer les normatives i mesures de control financer: El curs cobrirà aspectes com l'estabilitat pressupostària, la sostenibilitat financera, el control de l'endeutament i les transferències i subvencions públiques, proporcionant una comprensió integral dels mecanismes financers que sustenten la gestió pública. En finalitzar el curs, els professionals estaran millor preparats per a enfrontar els desafiaments del sector públic, contribuint significativament a la millora de la gestió i administració dels recursos públics.
Curs acadèmicCurs 2025/2026
Tipus de cursExpert Universitari
Modalitat:On-line
Preu matrícula 650 € (Importe preu al públic)
Preu general  
Termini de preinscripció30/09/2025
Data d'inici cursoctubre 2025
Data de finalització curs maig 2026
Edició1 ª
Codi títol25123490
Crèdits:20.00 Crèdits ECTS
Horari Online
Lloc d'imparticióOnline
Eixida professional
Ocupació pública en l'àmbit de l'Administració General de l'Estat, Comunitats Autònomes, Governs Locals i la Unió Europea. - Administradors públics: Responsables de la gestió dels serveis públics i la implementació d'iniciatives governamentals. - Analistes de polítiques: Amb rols centrats en el desenvolupament, anàlisi i avaluació de polítiques i programes governamentals. - Gestors financers: Encarregats de la planificació i gestió dels recursos financers en les institucions públiques. - Consultoria del sector públic: Millora de l'eficiència i efectivitat dels serveis públics.
Direcció
OrganitzadorDepartament de Direcció d'Empreses 'Juan José Renau Piqueras'
Col·laboradorAGES Asesoramiento y Gestión
DireccióMaría Clara Martínez Fuentes
Departament de Direcció d'Empreses "Juan José Renau Piqueras". Universitat de València
Profesor/a Titular de Universidad
Juan Francisco Martínez Pérez
Departament de Direcció d'Empreses "Juan José Renau Piqueras". Universitat de València
Profesor/a Titular de Universidad
Juan Manuel Pérez Mira
Doctor en Economía. Socio-Director de AGES Asesoramiento y Gestión.
Més Informació
Telèfon 96 160 3000
Admissió i matrícula
Termini preinscripció30/09/2025

Documentació electrònica a adjuntar

 

Normes generals

  • En cas de voler presentar la preinscripció i la documentació en suport paper, haurà de descarregar, seguir les instruccions i omplir el següent formulari.
  • No s'admetrà cap sol.licitud d'inscripció que no siga omplida degudament.
  • La persona sol.licitant ha d'acceptar sotmetre's a les proves i/o a l'entrevista que convoque prèviament el comitè de selecció.
  • La selecció la realitzarà la comissió que s'establirà en cada cas seguint les directrius del director del curs.
  • En cas de renúncia a la plaça l'alumne haurà de comunicar-ho a la Fundació Universitat-Empresa de València - ADEIT.

És interessant que consulte el reglament que regula els Títols Propis de Postgrau i Programes de Formació Contínua de la Universitat de València en l'apartat corresponent d'esta mateixa pàgina web.

Important: La taxa d'expedició de Títols i Certificats no està inclosa.

Programa
El sector públic
 1.1. Delimitació del sector públic.
1.1.1. Les funcions de l'Estat en l'economia.
1.1.2. Nivells d'organització de l'Estat.
1.1.3. Tipologia d'entitats que conformen el sector públic.
1.2. Gestió econòmica de les entitats del sector públic.
1.2.1. El pressupost de les entitats del sector públic.
1.2.2. Recursos.
1.2.2.1. Impostos i taxes.
1.2.2.2. Preus públics i privats.
1.2.2.3. Altres recursos del sector públic.
1.2.3. Aplicacions.
1.2.3.1. Operacions corrents.
1.2.3.2. Operacions de capital.
1.2.3.3. Operacions financeres.
1.2.4. La gestió patrimonial.
1.3. La informació comptable en el sector públic.
1.3.1. Comptabilitat pressupostària.
1.3.2. Comptabilitat econòmic-patrimonial.
1.3.3. Comptabilitat nacional.
1.4. Classificació de les entitats del sector públic.
1.4.1. En funció del règim jurídic.
1.4.1.1. Administracions.
1.4.1.2. Entitats dependents de dret públic.
1.4.1.3. Entitats dependents de dret privat.
1.4.2. En funció de la mena d'activitat.
1.4.2.1. De caràcter administratiu.
1.4.2.2. De caràcter comercial.
1.4.3. En funció del règim pressupostari.
1.4.3.1. Entitats amb pressupost limitatiu.
1.4.3.2. Entitats amb pressupost estimatiu.
1.4.4. En funció de la classificació sectorial.
1.4.4.1. Entitats productores no de mercat.
1.4.4.2. Entitats productores de mercat.
 
Serveis i activitats
 2.1. L'actuació de les entitats del sector públic.
2.1.1. Gestió de serveis públics.
2.1.2. Realització d'activitats econòmiques.
2.2. Formes de gestió dels serveis públics i les activitats econòmiques.
2.2.1. Gestió directa vs gestió indirecta.
2.2.2. Gestió directa.
2.2.2.1. Encàrrec de gestió.
2.2.2.2. Atribució de funcions i competències.
2.2.2.3. Encàrrec de gestió a mitjans propi.
2.2.3. Gestió indirecta.
2.2.3.1. Contracte d'obra.
2.2.3.2. Contracte de serveis.
2.2.3.3. Contracte de subministrament.
2.2.3.4. Concessió de concessió de servei.
2.2.3.5. Concessió de concessió obra.
2.2.3.6. Regue operacions i ajudes d'estat.
 
Recursos Humans en el sector públic
 3.1. Tipologies d'empleats en el sector públic.
3.1.1. Personal funcionari.
3.1.1.1. Funcionaris de carrera.
3.1.1.2. Funcionaris interins.
3.1.1.3. Personal estatutari.
3.1.2. Personal laboral.
3.1.2.1. Subjecte a la normativa d'ocupació pública.
3.1.2.2. Subjecte a la normativa laboral comuna.
3.2. L'accés a l'ocupació en el sector públic.
3.2.1. Igualtat, mèrit i capacitat.
3.2.2. Oferta d'Ocupació Pública.
3.2.3. Processos selectius.
3.2.3.1. En l'àmbit del EBEP.
3.2.3.2. Fora de l'àmbit del EBEP.
3.2.4. Successió d'empresa i subrogació.
3.3. L'organització del treball en el sector públic.
3.3.1. Instruments organitzatius.
3.3.1.1. Acords, pactes i convenis.
3.3.1.2. Plantilles i Relacions de llocs de treball.
3.3.1.3. Altres instruments organitzatius.
3.3.2. Retribucions.
3.3.2.1. Personal subjecte a la normativa d'ocupació pública.
3.3.2.2. Personal subjecte al règim laboral comú.
3.3.3. Condicions de treball.
3.3.3.1. Jornada de treball.
3.3.3.2. Permisos i llicències.
3.3.3.3. Situacions administratives, excedències i suspensió de la relació laboral.
3.3.3.4. Extinció de la relació funcionarial o laboral.
3.4. Limitacions a la contractació.
3.4.1. Limitacions en la legislació laboral.
3.4.2. Legislació pressupostària. Taxa de reposició d'efectius (TRE).
3.4.2.1. Taxa ordinària.
3.4.2.2. Taxes addicionals i extraordinàries.
3.4.2.3. Suposats que no computen en la taxa de reposició.
3.5. Limitacions a l'increment retributiu.
3.5.1. Personal funcionari.
 
Finançament, endeutament i ajudes de l'estat
 4.1. Estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera.
4.1.1. Delimitació del sector públic en Comptabilitat Nacional
4.1.2. Estabilitat pressupostària: Capacitat/necessitat de finançament i equilibri financer.
4.1.3. Sostenibilitat financera o límit de deute
4.1.4. Regla de despesa
4.1.5. Termini de pagament a proveïdors
4.1.6. Prudència financera
4.2. Transferències i subvencions públiques.
4.2.1. Qüestions bàsiques.
4.2.2. D'inversió.
4.2.3. De funcionament.
4.3. Ajudes d'estat i compatibilitat de les ajudes amb el mercat interior.
4.3.1. Normativa mercat interior.
4.3.2. Servei d'interés econòmic general.
4.3.3. POPEM, prova d'operador econòmic de mercat.
 
Viabilitat econòmica dels projectes del sector públic
 5.1. Delimitació del projecte.
5.2. Costos, ingressos i benefici raonable.
5.2.1. Estructura de costos.
5.2.2. Anàlisi dels ingressos.
5.2.3. Compte de pèrdues i guanys estimada.
5.3. Projeccions economicofinanceres.
5.3.1. Compta pèrdues i guanys.
5.3.2. Estat de fluxos de tresoreria.
5.3.3. Anàlisi de sensibilitat.
5.4. Mètodes de valoració.
5.4.1. Període de recuperació de la inversió.
5.4.2. VAN.
5.4.3. TIR.
 
Professorat
Nom Cognoms Vinculació + info
María del Carmen Aparisi Aparisi Interventora General. Ajuntament de Torrent
Enrique Bueso Guirao Gerente de la ASOCIACIÓN ESPAÑOLA DE GESTORES PÚBLICOS DE VIVIENDA Y SUELO (AVS)
Rosa María Dasí González Profesor/a Titular de Universidad + info
Luiskar Delgado Ortiz Presidente de la Asociación de Gestores Públicos de Vivienda y Suelo de la Sección Vasca AVS Euskadi
Jose María Escolástico Sánchez Subdirector OAL VIVIENDAS MUNICIPALES DE BILBAO
Francisco José García Martínez Director RRHH. Gestión y Servicios de Paterna S.L.U.
María Amparo Gimeno Ruiz Profesor/a Titular de Escuela Universitaria + info
Silvia López Climent Tesorera Municipal del Ayuntamiento de Catarroja
María Clara Martínez Fuentes Profesor/a Titular de Universidad + info
Juan Francisco Martínez Pérez Profesor/a Titular de Universidad + info
Lucía Mora Salas Interventora del Ayuntamiento de Galapagar
Juan Manuel Pérez Mira Doctor en Economía. Socio-Director de AGES Asesoramiento y Gestión.
Metodologia
Metodologia
El curs s'estructura en cinc mòduls, els quals s'activen seqüencialment d'acord amb el calendari establit. Cada mòdul roman accessible des de la seua obertura fins a la data de tancament del curs, proporcionant una major flexibilitat per a gestionar el temps i ritme d'estudi dins d'aquest període de temps. La dinamització del curs i els continguts de suport se centren en el temari de cada mòdul del curs, assegurant que l'estudiantat reba l'orientació i els recursos necessaris en el moment adequat. És fonamental que l'alumnat complete tots els mòduls abans de la finalització del curs per a garantir una comprensió integral dels temes abordats. Aquesta metodologia permet als participants avançar de manera progressiva i estructurada, facilitant l'aprenentatge continu i l'aplicació pràctica dels coneixements adquirits. A més, l'enfocament flexible del curs s'adapta a les necessitats individuals, promovent un entorn d'aprenentatge dinàmic i accessible. Els continguts formatius del curs inclouen: Lectures en PDF: Materials de lectura detallats i actualitzats que cobreixen els temes essencials de cada mòdul. Casos: Presentació d'una sèrie de casos reals que representen situacions en l'administració, que hauran de ser analitzats i, en el seu cas, discutits. Vídeos i Webinars: Presentacions i seminaris en línia i/o asíncrons, impartits per experts en gestió economicofinancera del sector públic, proporcionant una perspectiva pràctica i actualitzada. Qüestionaris d'autoavaluació: Eines que permeten als alumnes mesurar la seua comprensió i progrés al llarg del curs. Fòrums de Discussió: Espais virtuals on els estudiants poden debatre sobre els temes del curs, compartir experiències i resoldre dubtes amb l'ajuda dels professors i companys. Tutories Personalitzades: Els alumnes tindran accés a sessions de tutoria individualitzades per a rebre orientació específica i resoldre qualsevol dificultat que puguen trobar durant el curs.
FAQ

TIPUS DE TÍTOLS I CRÈDITS

 
QUINA DIFERÈNCIA HI HA ENTRE UN MÀSTER OFICIAL I UN MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT DE LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA?
 
S'entén per màster oficial el conjunt d'ensenyaments reglats de postgrau amb validesa a tot el territori nacional i a l'espai europeu d'ensenyament superior (EEES) que han superat un procés d'elaboració i aprovació d'acord amb les normes legals dictades pel Govern i les comunitats autònomes (lleis, decrets, ordres), reconegut en el marc de les normes i acords de l'EEES.

El màster de formació permanent es refereix a estudis que han de superar un procés normatiu intern més flexible i diversificat (a la Universitat), pensat per a oferir un tipus de formació que s'adiga amb les demandes de la societat. En determinats supòsits, aquests estudis propis poden servir per a l'exercici d'activitats professionals, sempre que la normativa legal així ho establisca.
 
 
QUÈ ÉS UN CRÈDIT ECTS?
 
ECTS és l'acrònim d'European Credits Transfer System. És una manera de mesurar la duració dels estudis universitaris que preveu diferents factors, com ara l'assistència a sessions teòriques, l'elaboració de treballs pràctics o la dedicació a pràctiques.

Cada crèdit suposa 25 hores de càrrega de treball de l'estudiant. En els títols propis de la Universitat de València, 1 crèdit ECTS està reconegut amb 10 hores de docència. Per exemple, un curs de 3 crèdits ECTS està reconegut amb 75 hores de dedicació de l'estudiant, de les quals 30 hores són de docència.
QUINS TÍTOLS PROPIS OFEREIX LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA? REQUISITS D'ACCÉS
La Universitat de València renova anualment la seua oferta de títols propis. En aquesta oferta podem trobar els títols de postgrau següents: màsters de formació permanent (60, 90 o 120 crèdits ECTS), diplomes d'especialització (entre 30 i 59 crèdits ECTS) i experts universitaris (entre 15 i 29 crèdits ECTS).
 
Tipus de títols propis Crèdits Requisits d'accés
Màster de formació permanent 60,90 o 120 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)
Diploma d'Especialització 30-59 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)
Expert/a universitari/ària 15-29 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)

(*) S'hi permet l'accés, condicionada a l'obtenció del títol universitari de grau en el mateix curs acadèmic, a les persones a les quals els falte menys d'un 10% dels crèdits per a acabar aquests estudis
 
 
QUINS TÍTOLS DE FORMACIÓ CONTÍNUA OFEREIX LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA? REQUISITS D'ACCÉS
 
En aquesta oferta podem trobar els títols de formació contínua següents: certificats de formació contínua (15 - 30 crèdits ECTS), i microcredencials universitàries (fins a 15 crèdits ECTS).
 
Tipus de formació contínua Crèdits Requisits d'accés
Certificat de formació contínua 15-30 ECTS No cal acreditar titulació
Microcredencial universitària Fins a 15 ECTS Es pot requerir o no titulació universitària prèvia (*)


(*) Els requisits d'accés s'especifiquen en la memòria del curs.

 

CONVALIDACIÓ D'ESTUDIS

 
HI HA LA POSSIBILITAT D'OBTENIR ALGUN TIPUS DE CONVALIDACIÓ D'ESTUDIS?
 
Pel que fa als títols propis, les ofertes formatives es renoven anualment i no són convalidables.

En els títols propis no hi ha la possibilitat de convalidació acadèmica, excepte en el cas dels màsters de formació permanent amb estructura modular, que són aquells que poden estar integrats per diplomes d'especialització i/o experts/es universitaris/àries. La matrícula a un màster de formació permanent d'estructura modular pot ser del curs complet o de cadascun dels seus mòduls per separat, i és possible cursar-los en diferents anys acadèmics.

En cap cas no permeten l'accés als estudis oficials de doctorat.
 

SOL·LICITUD D'INFORMACIÓ

 
ON PUC OBTENIR INFORMACIÓ D'UN CURS EN CONCRET?
 
En la pàgina web https://postgrado.adeituv.es/ca-valencia/home.htm trobarás tota la informació referent a cadascun dels títols oferits.
 

ADMISSIÓ I MATRÍCULA

 
COM PUC REALITZAR LA PREINSCRIPCIÓ A UN CURS?
 
Pots fer la preinscripció a un títol propi electrònicament a través de l'apartat que trobaràs en la web de cada curs. També pots imprimir la FITXA DE PREINSCRIPCIÓ , omplir-la i enviar-la juntament amb tota la documentació sol·licitada a l'adreça de correu electrònic informacion@adeituv.es o per correu (o en persona) a: Fundació Universitat Empresa de València (plaça de la Mare de Déu de la Pau, 3 - 46001 València).
 
 
POT UN ESTUDIANT ESTRANGER AMB UN TÍTOL NO HOMOLOGAT ACCEDIR A AQUESTS ESTUDIS?
 
Sí, sempre que siga autoritzat per la direcció del curs.
 
 
EL PAGAMENT QUE REALITZE EN LA MATRÍCULA, QUÈ INCLOU?
 
El pagament del preu públic de la matrícula inclou:

- L'accés a totes les accions formatives del curs i/o a la plataforma virtual que el suporte.

- El dret a l'obtenció del carnet universitari.

- Tot el material que la direcció del curs estime oportú.

- Una assegurança de responsabilitat civil i d'accident a l'entorn del curs.

Les taxes d'emissió del certificat estan incloses en els cursos de formació contínua (certificat de formació contínua i microcredencial universitària). En els títols propis, les taxes d'emissió de títols i certificats NO estan incloses.
 
 
COM SOL·LICITAR EL CARNET UNIVERSITARI?
 
Passos a seguir per sol·licitar el carnet universitari per primer cop.

Paso 1
https://secvirtual.uv.es/

Paso 2
Punxar a Accedir Secretària Virtual

Paso 3
Introduir usuari i contrasenya de la universitat. És el que et va sortir quan et vas matricular a la Universitat.

Paso 4
Punxar a canviar la fotografia

Paso 5
Pujar foto amb la mida indicada

Paso 6
A partir d'aquell moment ja es disposarà de la targeta virtual.

Paso 7
Descarregar la L'APP MÒBIL UV
 
ES POT FRACCIONAR EL PAGAMENT DE LA MATRÍCULA?
 
El pagament es pot fraccionar sempre que l'import de la matrícula supere la quantitat de 500 euros i la duració del curs siga superior a tres mesos:
 
  • Fins a 1.000 euros: dos terminis, la meitat en el moment de l'admissió i l'altra meitat als dos mesos de la data d'inici del curs.
  • Superior a 1.000 euros: tres terminis, un terç en el moment de l'admissió, un altre terç als dos mesos de la data d'inici del curs i el terç restant als quatre mesos.


Per als cursos de més de dos anys de duració, s'ha d'abonar el 50% de l'import total de la matrícula en el moment de l'admissió al curs i l'altre 50% a l'inici del segon any del curs.

*És requisit indispensable per al fraccionament lliurar el document d'ORDRE DE DOMICILIACIÓ DE DEUTE DIRECTE SEPA, emplenat i signat (*que es pot descarregar des del formulari de preinscripció).

*El primer pagament sempre s'ha de fer motu proprio per l'estudiant a través del procediment facilitat en l'admissió. Els pagaments següents es domicilien al compte bancari facilitat.

*L'impagament d'algun dels terminis comporta l'anul·lació de la matrícula de l'estudiant sense dret al reintegrament de la quantitat ja satisfeta.

 

EN QUINS CASOS ES POT RETORNAR L'IMPORT DE LA MATRÍCULA?
 
Les quantitats abonades en concepte de matrícula no es retornen una vegada s'ha iniciat el curs. Si l'estudiant causa baixa abans d'iniciar-lo, es retornaran dos terços del preu públic de la matrícula, en cas de pagament únic, després de la presentació de la corresponent sol·licitud. En cas de pagament fraccionat, s'abonarà la quantitat que excedisca d'un terç del preu públic de matrícula.

L'anul·lació de la matrícula després d'iniciar-se el desenvolupament dels estudis no dona dret a la devolució de les taxes pagades, excepte en casos excepcionals a causa de malaltia greu o fallida econòmica de la unitat familiar, degudament justificats documentalment.
 
 
HI HA ALGUN TIPUS DE DESCOMPTE A l'HORA D'ABONAR LA MATRÍCULA?
 
Els estudiants de títols propis de postgrau i formació contínua no es poden acollir a les exempcions que preveu el decret de la Generalitat Valenciana que regula les taxes per prestació de serveis acadèmics universitaris per a cada curs acadèmic.
 

AUTOMATRÍCULA

 
AJUDA AL PROCEDIMENT D?AUTOMATRÍCULA (NOMÉS PER A AQUELLES PERSONES QUE JA HAN SIGUT ADMESES)
 
Una vegada formalitzat el pagament, l'estudiant rebrà una notificació amb les instruccions per a realitzar l'acte de matrícula a través de la plataforma de la Universitat de València.

Per a obtenir el manual amb les instruccions del procediment, cliqueu ACÍ

En cas de tenir algun dubte sobre aquest tema, contacteu amb nosaltres mitjançant l'adreça
electrònica: informacion@adeituv.es
 

PRÀCTIQUES

 
HI HA LA POSSIBILITAT DE REALITZAR PRÀCTIQUES EN EMPRESES O INSTITUCIONS?
 
Sí, sempre que ho preveja l'organització dels estudis. Aquestes pràctiques poden formar part del pla d'estudis (curriculars), i en aquest cas les han de realitzar tots els alumnes matriculats, o poden ser un complement formatiu addicional a la programació acadèmica (extracurriculars), i en aquest cas no és necessari que les realitzen tots els alumnes matriculats. Es poden fer fins a 900 hores de pràctiques.

Més informació: https://www.adeituv.es/practicas/postgrado-propios/?lang=ca
 
 
CAL FORMALITZAR ALGUN CONVENI PER REALITZAR LES PRÀCTIQUES EN EMPRESES/INSTITUCIONS?
 
Sí, és necessari subscriure un conveni entre la Universitat i l'empresa/institució per al desenvolupament de les pràctiques. Aquest conveni, que el gestiona la direcció dels estudis a través d'ADEIT, Fundació Universitat-Empresa de València, ha de recollir les dades bàsiques de l'activitat que es desenvoluparà durant les pràctiques, així com les signatures de l'alumne/a, dels tutors o tutores de l'empresa i dels tutors o tutores de la Universitat.
 

AVALUACIÓ

 
QUIN ÉS EL SISTEMA D'AVALUACIÓ?
 
L'organització de cada curs indica els procediments d'avaluació específics. En qualsevol cas, però, és requisit necessari per a obtenir el títol aprovar totes les assignatures dels estudis corresponents d'acord amb el procediment que estableix la guia docent.

Només quan s'ha acabat el postgrau i les actes estan tancades i registrades per la Universitat de València, es pot sol·licitar el certificat o títol acreditatiu de la formació. L'estudiant rebrà, al seu moment, una notificació amb les instruccions per obtenir-lo.

La qualificació final dels títols propis de postgrau és el resultat de la mitjana ponderada de les notes obtingudes en cadascuna de les assignatures, inclòs el TFM (en el cas dels títols de màster).

En el cas dels cursos de formació contínua, s'atorguen únicament les qualificacions d'apte o no apte.
 

EXPEDICIÓ DE TÍTOLS PROPIS I CERTIFICATS

 
QUI EXPEDEIX ELS TÍTOLS DE POSTGRAU?
 
Els títols propis de la Universitat de València són expedits pel rector o la rectora segons un model normalitzat i en queda constància en el registre de títols de la Universitat. En aquests títols es fa esment exprés que no tenen caràcter oficial.
 
 
QUINA TITULACIÓ OBTINC?
 
Títols propis

El fet de superar els estudis de màster de formació permanent dona dret a l'obtenció del corresponent títol de màster de formació permanent en '...' per la Universitat de València.El fet de superar els estudis de diploma d'especialització dona dret a l'obtenció del corresponent diploma d'especialització en '...' per la Universitat de València.

El fet de superar els estudis d'expert/a universitari/ària dona dret a l'obtenció del corresponent títol d'expert/a universitari/ària en '...' per la Universitat de València.

Una vegada superats els títols propis és possible sol·licitar un certificat que inclou: matèries, crèdits, modalitat d'impartició i nota.

Formació contínua

El fet de superar els estudis de certificat de formació contínua dona dret a l'obtenció del corresponent certificat de formació contínua en '...' per la Universitat de València.

I el fet de superar els estudis de microcredencials universitàries dona dret a l'obtenció de la corresponent certificació de microcredencial universitària en '...' per la Universitat de València.

Aquestes certificacions són d'aprofitament i inclouen la denominació del curs i el nombre de crèdits.

Les taxes d'emissió de títol o certificat que acredita la realització del curs per part de la Universitat de València no estan incloses en l'import de la matrícula, excepte en el cas de la formació contínua (certificat de formació contínua i microcredencial universitària).
Accés i Resultats d'Aprenentatge
Requisits titulació
Diplomats/as, Llicenciats/as o Graduats/as en l'àmbit jurídic, econòmic o d'enginyeries interessats per l'àmbit del públic i, també, aquells que ja treballen en aquest sector i que busquen possibilitats de promoció interna.
Criteris admissió
Ordre de preinscripció i en cas d'haver-hi un nombre elevat de preinscrits es valorarà el curriculum vitae.
Resultats d'aprenentatge
En finalitzar el curs d'expert en gestió economicofinancera en el sector públic, s'espera que els estudiants hagen aconseguit una sèrie de competències que es materialitzaran a través de resultats d'aprenentatge sota la forma de coneixements, actituds i habilitats. Aquests resultats reflecteixen el que els participants coneixeran, comprendran i seran capaços de fer al final del procés formatiu.

Coneixements: Els estudiants hauran assimilat una àmplia gamma de teories, informació i dades relacionades amb la gestió economicofinancera en el sector públic. Això inclou:

" L'estructura i funcions del sector públic, així com els diferents nivells d'organització i tipus d'entitats que ho conformen.
" Els principis i pràctiques de la gestió econòmica de les entitats públiques, incloent l'elaboració i control de pressupostos, la gestió de recursos i aplicacions, i la comptabilitat pública i pressupostària.
" Les diverses formes de gestió de serveis públics i activitats econòmiques, tant directes com indirectes.
" Les normatives i principis d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera, així com les mesures de control de l'endeutament i les transferències i subvencions públiques.
Habilitats: Els participants desenvoluparan habilitats i destreses essencials per a aplicar els coneixements adquirits i utilitzar tècniques específiques per a completar tasques i resoldre problemes en l'àmbit de la gestió pública. Entre aquestes habilitats s'inclouen:
" La capacitat d'analitzar i avaluar projectes d'inversió pública mitjançant l'ús de metodologies avançades, com l'anàlisi de costos, ingressos i beneficis, i les projeccions economicofinanceres.
" L'habilitat per a gestionar recursos humans en el sector públic, comprenent les tipologies d'empleats, els processos de selecció i l'organització del treball.
" La destresa en l'aplicació de tècniques comptables, tant mercantils com públiques i nacionals, i en la realització d'ajustos necessaris per a complir amb la normativa d'estabilitat pressupostària.
" L'habilitat per a adaptar a canvis i desafiaments a l'entorn de la gestió pública, aplicant solucions innovadores i efectives.
Actituds: Aquest curs no sols s'enfoca a proporcionar una sòlida base teòrica i pràctica, sinó també a fomentar actituds que promoguen una gestió ètica, eficient i transparent dels recursos públics.
1. Responsabilitat: Compromís amb la gestió eficient i transparent dels recursos públics.
2. Ètica professional: Adherència a principis ètics i normatius en la presa de decisions financeres.
3. Transparència: Disposició a mantindre una comunicació clara i oberta sobre les finances públiques.
4. Orientació al servei públic: Enfocament en el benestar de la comunitat i en la millora dels serveis públics.
5. Rigor analític: Precisió i cura en l'anàlisi de dades financeres i en l'elaboració d'informes.
En resum, en completar el curs, els participants estaran equipats amb un conjunt integral de coneixements, habilitats i actituds que els permetran exercir rols de lideratge i contribuir significativament a la millora de la gestió economicofinancera en el sector públic.
Contacte