Logo de la Universitat de València Logo Postgrau Títols propis de la Universitat de València Logo del portal

Màster de Formació Permanent en Sexualitat: educació i teràpia sexual en població general i col·lectius específics.

Dades generals
Objectius
L'objectiu general d'aquest màster és oferir una formació integral des d'una perspectiva de gènere i de diversitat sexual, sobre el funcionament i desenvolupament saludable de la sexualitat humana, de tots aquells factors que puguen amenaçar aquest desenvolupament i de les principals estratègies de promoció de la salut sexual, prevenció i abordatge terapèutic que el professional puga necessitar per a potenciar la salut sexual de la població.
Aquest objectiu general es concreta en alguns més específics com:
1. Conéixer els aspectes biològics, evolutius, de gènere, culturals, ètics i jurídics associats a la sexualitat humana
2. Conéixer les diferents pràctiques sexuals (incloent el autoerotismo i les fantasies sexuals) entre individus del mateix o diferent sexe, els diferents models de relació afectiu-sexual entre les persones i les variables personals associades al comportament sexual com ara l'assertivitat sexual, la cerca de sensacions sexuals o la erotofilia-erotofobia, entre altres.
3. Conéixer les diferents manifestacions del sexe online com ara l'ús d'apps de contactes, el sexting i el sexe virtual i valorar els seus avantatges i possibles perills associats.
4. Conéixer la rellevància dels abusos sexuals en la nostra societat en diferents col·lectius (xiquets/as, persones amb diversitat funcional intel·lectual, menors emigrants no acompanyats, etc.), així com els seus efectes devastadors sobre la salut mental dels individus que els han patits.
5. Conéixer i dominar les habilitats competències necessàries per a dissenyar i implementar un programa de promoció de la salut sexual al llarg del cicle vital: infància, adolescència, adultesa i persones majors.
6. Adquirir les habilitats bàsiques que ha de tindre un terapeuta sexual i conéixer les estratègies i eines per a l'avaluació i intervenció terapèutica en els diferents problemes sexuals
7. Conéixer els criteris diagnòstics, característiques clíniques, factors de risc i estratègies d'intervenció indicades per a les diferents disfuncions sexuals, trastorns parafílicos i altres trastorns com l'addicció al sexe i al sexe virtual. 8. Conéixer les principis i tècniques bàsiques en la teràpia de parella 9. Conéixer les principals amenaces a la salut mental i sexual de les persones LGTBIQA+, els factors associats a l'estrés de les minories sexuals, les principals fites especialment en la vida de les persones trans i les tècniques d'acompanyament i intervenció psicològiques des de la psicologia afirmativa en aquesta població 10. Conéixer els factors implicats, els components que han d'incloure els programes de prevenció/intervenció, les metodologies que s'han mostrat eficaces i adquirir les habilitats necessàries per a la promoció de la salut sexual en persones amb diversitat funcional intel·lectual i física. 11. Conéixer els factors implicats, els components que han d'incloure els programes de prevenció/intervenció, les metodologies que s'han mostrat eficaces i adquirir les habilitats necessàries per a la promoció de la salut sexual en menors en risc d'exclusió social (incloent els agressors sexuals) i als treballadors i treballadores del sexe. 12. Conéixer els factors implicats, els components que han d'incloure els programes de prevenció/intervenció, les metodologies que s'han mostrat eficaces i adquirir les habilitats necessàries per a la promoció de la salut sexual en persones amb malalties mèdiques (pacients oncològics, amb cardiopaties, etc.) o amb problemes de salut mental (trastorns d'ansietat, depressió, etc.).
Curs acadèmicCurs 2025/2026
Tipus de cursMàster de Formació Permanent
Modalitat:Semipresencial
Preu matrícula 2.900 € (Importe preu al públic)
  
Termini de preinscripció01/10/2025
Data d'inici cursoctubre 2025
Data de finalització curs juny 2026
Edició3 ª
Codi títol25531020
Crèdits:60.00 Crèdits ECTS
Horari Un divendres al mes la docència serà híbrida (permetent l'assistència presencial o online), la resta serà online.
Lloc d'imparticióFacultat de Psicologia
Eixida professional
El Màster de Formació Permanent en Sexualitat: Educació i Teràpia Sexual en Població General i Col·lectius Específics, en la mesura en què ofereix una formació integral en sexualitat humana, suposa una especialització que milloraria les possibilitats d'inserció laboral o un exercici professional de major qualitat en aquest camp, si bé l'exercici de professions regulades quedarà supeditat a la possessió de les titulacions de grau o postgrau oficials requerides segons contextos (educatius, sanitaris, sociosanitaris). Així, podran desenvolupar la seua activitat professional tant en l'àmbit privat en gabinets i clíniques com en el públic o concertat en Unitats de Salut Sexual i Reproductiva, Centres de Planificació Sexual, Unitats d'Identitat de Gènere, Centres d'Educació Primària i Secundària, Centres d'Educació Especial, Centres Ocupacionals, Centres Residencials de menors en risc d'exclusió, Centres de menors amb mesures judicials, Centres Residencials de persones amb diversitat funcional, Habitatges Tutelats, O.n.gs com Save the Children, associacions de col·lectius en risc d'exclusió com APRAMP que assisteix a les víctimes del tràfic de dones i xiquetes i un llarg etcètera
Direcció
OrganitzadorDepartament de Psicologia Evolutiva i de l'Educació
DireccióRafael Ballester Arnal
Catedrático de Universidad. Universitat Jaume I
María Dolores Gil Llario
Departament de Psicologia Evolutiva i de l'Educació. Universitat de València
Catedrático/a de Universidad
Més Informació
Telèfon 96 160 3000
Admissió i matrícula
Termini preinscripció01/10/2025

Documentació electrònica a adjuntar

 

Normes generals

  • En cas de voler presentar la preinscripció i la documentació en suport paper, haurà de descarregar, seguir les instruccions i omplir el següent formulari.
  • No s'admetrà cap sol.licitud d'inscripció que no siga omplida degudament.
  • La persona sol.licitant ha d'acceptar sotmetre's a les proves i/o a l'entrevista que convoque prèviament el comitè de selecció.
  • La selecció la realitzarà la comissió que s'establirà en cada cas seguint les directrius del director del curs.
  • En cas de renúncia a la plaça l'alumne haurà de comunicar-ho a la Fundació Universitat-Empresa de València - ADEIT.

És interessant que consulte el reglament que regula els Títols Propis de Postgrau i Programes de Formació Contínua de la Universitat de València en l'apartat corresponent d'esta mateixa pàgina web.

Important: La taxa d'expedició de Títols i Certificats no està inclosa.

Programa
Fonaments biopsicosociales i culturals de la sexualitat humana
 1. La dimensió biològica de la sexualitat
1.1. Anatomia i fisiologia de la resposta sexual: complexos sexuals i mites
1.2. Embaràs i anticoncepció: apoderament de la dona i condicionants socioeconòmics i culturals
2. La dimensió evolutiva: Desenvolupament psicosexual al llarg del cicle vital
3. Sexualitat i gènere:
3.1. Masculinitat, feminitat i androginia
3.2. Vivència de la sexualitat des de la perspectiva diferencial de gènere: mites i micromachismos
3.3. Consentiment sexual
3.4. Violència sexual cap a la dona: El fenomen de les rajades i la submissió química
4. Diversitat afectiu-sexual i de gènere
4.1. Conceptes fonamentals
4.2. La diversitat sexual al llarg de la història
4.3. Evolució de la consideració de la diversitat sexual des de la psicologia
4.4. Evolució de la consideració clínica sobre les persones trans
5. Sexualitat i cultura: valors culturals i creences religioses
6. Aspectes ètics i jurídics entorn de la sexualitat humana
7.Activitat sexual solitària
7.1. Masturbació i joguets sexuals
7.2. Fantasies sexuals
8. Activitat sexual amb altres persones
8.1. Inclinació i models de relació afectiu-sexual: poliamor, etc.
8.2 Pràctiques sexuals
8.3 Pràctiques de risc (ruleta sexual, barebacking, chemsex, bug chasing)
9. Variables personals associades al comportament sexual
9.1. Coneixements i creences irracionals
9.2. Sexisme
9.3. Assertivitat sexual
9.4. Cerca de sensacions sexuals
9.5. Compulsividad sexual
9.6. Centralitat del sexe
9.7. Erotofilia i erotofobia
10. Sexualitat i Tics:
10.1. Les apps de contactes
10.2. Sexting
10.3. Sexe virtual: tipus d'activitats sexuals online, factors moduladors i prevalença
10.4. Impacte de les activitats sexuals online sobre el desenvolupament psicosexual
11. Abús sexual
11.1. Prevalença
11.2. Protocols de prevenció
11.3. Efectes sobre la salut sexual i mental de les víctimes: factors de risc i protecció.
 
Educació afectiu-sexual al llarg del cicle vital
 1. Disseny i desenvolupament de programes de promoció de la salut sexual
2. Educació afectiu-sexual per a xiquets i xiquetes
2.1. components, metodologia i materials
2.2. casos pràctics
3. Educació afectiu-sexual per a adolescents i joves I
3.1. components, metodologia i materials
3.2 casos pràctics
4.Educació afectiu-sexual per a adolescents i joves II
4.1. Promoció de l'ètica en les relacions
4.2. Prevenció de la violència de parella
4.3. Prevenció de la LGTBfobia
5. Educació afectiu-sexual per a adults i adultes
5.1. components, metodologia i materials
5.2. Casos pràctics
6. Educació afectiu-sexual per a persones que travessen la menopausa i la andropausia
6.1. components, metodologia i materials
6.2. Casos pràctics
7. Educació afectiu-sexual per a persones majors
7.1. components, metodologia i materials
7.2. casos pràctics
8. Promoció de la salut afectiu-sexual en col·lectius específics
8.1. Educació afectiu-sexual per a persones amb discapacitat física i intel·lectual
8.2. Promoció de la salut afectiu-sexual en menors en risc d'exclusió social
8.3 Promoció de la salut sexual en treballadores del sexe
8.4. Promoció de la salut sexual en treballadors del sexe
 
Teràpia sexual i de parella en població general i LGTBIQA+
 1. Habilitats bàsiques del terapeuta sexual
2. Acostaments teòrics a la teràpia sexual
3. Modalitats d'intervenció:
3.1. Presencial individual vs grupal
3.2. Online individual o grupal
3.3. Programes autoaplicados assistits per un terapeuta: online o mitjançant text escrit
3.4. Manual d'autoajuda
4. Avaluació dels problemes sexuals
4.1. Observació
4.2. Entrevista clínica
4.3. Registres i autoinformes
4.4. Mesures fisiològiques: pletismógrafo, eye tracker, etc
5. Intervenció psicològica en disfuncions sexuals
5.1. Classificació i característiques comunes
5.2. Trastorn del desig sexual hipoactivo
5.3. Trastorn de l'interés/excitació sexual femenina
5.4. Trastorn erèctil
5.5. Ejaculació prematura (precoç)
5.6. Ejaculació retardada
5.7. Trastorn orgàsmic femení
5.8. Trastorn per dolor génito-pèlvic/penetració
6. Teràpia de parella
7. Intervenció psicològica en Trastorns Parafílicos
7.1. Introducció
7.2. Classificació i característiques comunes
7.3. Trastorn de voyeurisme
7.4. Trastorn d'exhibicionisme
7.5. Trastorn de froteurismo
7.6. Trastorn de masoquisme sexual i sadisme sexual
7.7. Trastorn de pedofília
7.8. Trastorn de fetitxisme
7.9. Trastorn de travestismo
7.10. Un altre trastorn parafílico especificat i trastorn parafílico no especificat
7.11. Etiologia dels trastorns parafílicos
7.12. Avaluació dels trastorns parafílicos
7.13. Tècniques d'intervenció
8. Psicopatologia i intervenció psicològica en hipersexualidad, addicció al sexe i addicció al sexe virtual
8.1. Perfils de consum de sexe virtual
8.2. Signes, símptomes i criteris diagnòstics
8.3. Factors de risc en el desenvolupament de l'addicció al sexe virtual
8.4. Models explicatius del desenvolupament i del manteniment de l'addicció al sexe virtual
8.5. Avaluació de l'addicció al sexe virtual: aspectes bàsics, objectius i àrees d'avaluació
8.6. Tractament de l'addicció al sexe virtual
8.6.1. principis generals,
 
Treball Fi de Màster
 Dissenyar un programa de promoció de la salut per a un supòsit pràctic real o fictici
Dissenyar l'avaluació, diagnòstic i programa d'intervenció psicològica davant un cas clínic real o fictici
 
Professorat
Nom Cognoms Vinculació + info
Alberto Alonso Fonfria Facultativo Especialista de departamento en Psicología Clínica. Centro de Salud Sexual y Reproductiva.Hospital de Sagunto
Marta Evelia Aparicio García Profesor Titular
Rafael Ballester Arnal Catedrático de Universidad. Universitat Jaume I
Jaime Eduardo Barrientos Delgado Profesor Titular
Mar Bisquert Bover Fisabio Hospital General Universitario de Elche.Psicóloga Técnica en Investigación
Sofía Mirna Buelga Vásquez Profesor/a Titular de Universidad + info
Marta Cañero Pérez Psicología General Sanitaria
Laura Carrascosa Iranzo Profesora Universidad Internacional Valenciana
Jesús Castro Calvo Profesor/a Titular de Universidad + info
Ángel Castro Vázquez Profesor/a Titular de Universidad. Universidad de Zaragoza
Verónica Cervignón Carrasco Psicóloga. Personal investigador en formación
Irene María Díaz Rodríguez Psicóloga. Fundación Geron y Afanas Cádiz.
Marcel Elipe Miravet Personal Técnico de Apoyo a la Investigación
Angustias Olga Fernández García Ayudante/a Doctor/a + info
Marta García Barba Investigador/a Contratado/a. Universitat Jaume I
Azucena García Palacios Profesora catedrática. Departamento de Psicología básica, clínica y psicobiología. Universitat Jaume I.
Gemma García Soriano Profesor/a Titular de Universidad + info
Ángel Gasch Gallen Contratado Doctor. Universidad de Zaragoza
María Dolores Gil Llario Catedrático/a de Universidad + info
Cristina Giménez García Profesora Titular. Universitat Jaume I
Sandra Gómez Martínez Directora del Máster de Gestión Sanitaria
Esperanza González Bono Catedrática de Universidad. Dpto de Psicobiología, UV + info
María Belén Gutiérrez Bermejo Profesor/a Titular de Universidad. Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED)
María Lameiras Fernández Catedrático/a de Universidad. Universidad de Vigo
María Fernanda Lara Cabanás Investigadora Posdoctoral Contratada EMERGIA IP de proyecto. Universidad de Málaga, Dpto. de especialidades quirúrgicas, bioquímica, ginecología y obstetricia UMA.
Marisol Lila Murillo Catedrático/a de Universidad + info
Mónica López López Profesora Titular University of Groningen, Países Bajos
Naiara Martínez Gómez Profesora Asociada Universitat Jaume I
Vicente Javier Morell Mengual Profesor/a Permanente Laboral PPL + info
Juan Enrique Nebot Garcia Investigador/a Doctor/a. Universitat Jaume I
Jessica Ortega Barón Ayudante/a Doctor/a + info
Paula Peña García Psicóloga y Sexóloga responsable del área de Diversidad Sexual en Plena inclusión CV.
Yolanda Rodríguez Castro Profesora Titular Universidad de Vigo
María Roncero Sanchis Profesor/a Titular de Universidad + info
Estefanía Ruiz Palomino Profesora Titular. Universitat Jaume I
Alicia Sales Galán Profesor/a Titular de Universidad + info
Alejandro Sánchez Ferrer Psicólogo- Psicoterapeuta
Encarna Satorres Pons Profesor/a Permanente Laboral PPL + info
Metodologia
Metodologia
En el curs se seguirà un sistema combinat amb e-learning, sessions presencials híbrides (una al mes) en les quals l'alumnat podrà assistir de manera presencial o online i conferències virtuals. Els continguts teòrics es treballaran mitjançant conferències virtuals oferides per experts de reconegut prestigi, així com amb materials multimèdia elaborats per especialistes en cada tema que inclouran textos, píndoles educatives, vídeos on es mostren procediments, tècniques, etc., casos, activitats de ludificació i altres recursos integrats en plataformes d'e-learning de provada eficàcia com ara eXeLearning o Socrative. Les sessions presencials híbrides es dedicaran al desenvolupament d'habilitats de l'educador i/o del terapeuta on els assistents podran posar en pràctica l'aprés mitjançant rol-playing sota la guia i el feedback dels professionals experts.
FAQ

TIPUS DE TÍTOLS I CRÈDITS

 
QUINA DIFERÈNCIA HI HA ENTRE UN MÀSTER OFICIAL I UN MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT DE LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA?
 
S'entén per màster oficial el conjunt d'ensenyaments reglats de postgrau amb validesa a tot el territori nacional i a l'espai europeu d'ensenyament superior (EEES) que han superat un procés d'elaboració i aprovació d'acord amb les normes legals dictades pel Govern i les comunitats autònomes (lleis, decrets, ordres), reconegut en el marc de les normes i acords de l'EEES.

El màster de formació permanent es refereix a estudis que han de superar un procés normatiu intern més flexible i diversificat (a la Universitat), pensat per a oferir un tipus de formació que s'adiga amb les demandes de la societat. En determinats supòsits, aquests estudis propis poden servir per a l'exercici d'activitats professionals, sempre que la normativa legal així ho establisca.
 
 
QUÈ ÉS UN CRÈDIT ECTS?
 
ECTS és l'acrònim d'European Credits Transfer System. És una manera de mesurar la duració dels estudis universitaris que preveu diferents factors, com ara l'assistència a sessions teòriques, l'elaboració de treballs pràctics o la dedicació a pràctiques.

Cada crèdit suposa 25 hores de càrrega de treball de l'estudiant. En els títols propis de la Universitat de València, 1 crèdit ECTS està reconegut amb 10 hores de docència. Per exemple, un curs de 3 crèdits ECTS està reconegut amb 75 hores de dedicació de l'estudiant, de les quals 30 hores són de docència.
QUINS TÍTOLS PROPIS OFEREIX LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA? REQUISITS D'ACCÉS
La Universitat de València renova anualment la seua oferta de títols propis. En aquesta oferta podem trobar els títols de postgrau següents: màsters de formació permanent (60, 90 o 120 crèdits ECTS), diplomes d'especialització (entre 30 i 59 crèdits ECTS) i experts universitaris (entre 15 i 29 crèdits ECTS).
 
Tipus de títols propis Crèdits Requisits d'accés
Màster de formació permanent 60,90 o 120 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)
Diploma d'Especialització 30-59 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)
Expert/a universitari/ària 15-29 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)

(*) S'hi permet l'accés, condicionada a l'obtenció del títol universitari de grau en el mateix curs acadèmic, a les persones a les quals els falte menys d'un 10% dels crèdits per a acabar aquests estudis
 
 
QUINS TÍTOLS DE FORMACIÓ CONTÍNUA OFEREIX LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA? REQUISITS D'ACCÉS
 
En aquesta oferta podem trobar els títols de formació contínua següents: certificats de formació contínua (15 - 30 crèdits ECTS), i microcredencials universitàries (fins a 15 crèdits ECTS).
 
Tipus de formació contínua Crèdits Requisits d'accés
Certificat de formació contínua 15-30 ECTS No cal acreditar titulació
Microcredencial universitària Fins a 15 ECTS Es pot requerir o no titulació universitària prèvia (*)


(*) Els requisits d'accés s'especifiquen en la memòria del curs.

 

CONVALIDACIÓ D'ESTUDIS

 
HI HA LA POSSIBILITAT D'OBTENIR ALGUN TIPUS DE CONVALIDACIÓ D'ESTUDIS?
 
Pel que fa als títols propis, les ofertes formatives es renoven anualment i no són convalidables.

En els títols propis no hi ha la possibilitat de convalidació acadèmica, excepte en el cas dels màsters de formació permanent amb estructura modular, que són aquells que poden estar integrats per diplomes d'especialització i/o experts/es universitaris/àries. La matrícula a un màster de formació permanent d'estructura modular pot ser del curs complet o de cadascun dels seus mòduls per separat, i és possible cursar-los en diferents anys acadèmics.

En cap cas no permeten l'accés als estudis oficials de doctorat.
 

SOL·LICITUD D'INFORMACIÓ

 
ON PUC OBTENIR INFORMACIÓ D'UN CURS EN CONCRET?
 
En la pàgina web https://postgrado.adeituv.es/ca-valencia/home.htm trobarás tota la informació referent a cadascun dels títols oferits.
 

ADMISSIÓ I MATRÍCULA

 
COM PUC REALITZAR LA PREINSCRIPCIÓ A UN CURS?
 
Pots fer la preinscripció a un títol propi electrònicament a través de l'apartat que trobaràs en la web de cada curs. També pots imprimir la FITXA DE PREINSCRIPCIÓ , omplir-la i enviar-la juntament amb tota la documentació sol·licitada a l'adreça de correu electrònic informacion@adeituv.es o per correu (o en persona) a: Fundació Universitat Empresa de València (plaça de la Mare de Déu de la Pau, 3 - 46001 València).
 
 
POT UN ESTUDIANT ESTRANGER AMB UN TÍTOL NO HOMOLOGAT ACCEDIR A AQUESTS ESTUDIS?
 
Sí, sempre que siga autoritzat per la direcció del curs.
 
 
EL PAGAMENT QUE REALITZE EN LA MATRÍCULA, QUÈ INCLOU?
 
El pagament del preu públic de la matrícula inclou:

- L'accés a totes les accions formatives del curs i/o a la plataforma virtual que el suporte.

- El dret a l'obtenció del carnet universitari.

- Tot el material que la direcció del curs estime oportú.

- Una assegurança de responsabilitat civil i d'accident a l'entorn del curs.

Les taxes d'emissió del certificat estan incloses en els cursos de formació contínua (certificat de formació contínua i microcredencial universitària). En els títols propis, les taxes d'emissió de títols i certificats NO estan incloses.
 
 
COM SOL·LICITAR EL CARNET UNIVERSITARI?
 
Passos a seguir per sol·licitar el carnet universitari per primer cop.

Paso 1
https://secvirtual.uv.es/

Paso 2
Punxar a Accedir Secretària Virtual

Paso 3
Introduir usuari i contrasenya de la universitat. És el que et va sortir quan et vas matricular a la Universitat.

Paso 4
Punxar a canviar la fotografia

Paso 5
Pujar foto amb la mida indicada

Paso 6
A partir d'aquell moment ja es disposarà de la targeta virtual.

Paso 7
Descarregar la L'APP MÒBIL UV
 
ES POT FRACCIONAR EL PAGAMENT DE LA MATRÍCULA?
 
El pagament es pot fraccionar sempre que l'import de la matrícula supere la quantitat de 500 euros i la duració del curs siga superior a tres mesos:
 
  • Fins a 1.000 euros: dos terminis, la meitat en el moment de l'admissió i l'altra meitat als dos mesos de la data d'inici del curs.
  • Superior a 1.000 euros: tres terminis, un terç en el moment de l'admissió, un altre terç als dos mesos de la data d'inici del curs i el terç restant als quatre mesos.


Per als cursos de més de dos anys de duració, s'ha d'abonar el 50% de l'import total de la matrícula en el moment de l'admissió al curs i l'altre 50% a l'inici del segon any del curs.

*És requisit indispensable per al fraccionament lliurar el document d'ORDRE DE DOMICILIACIÓ DE DEUTE DIRECTE SEPA, emplenat i signat (*que es pot descarregar des del formulari de preinscripció).

*El primer pagament sempre s'ha de fer motu proprio per l'estudiant a través del procediment facilitat en l'admissió. Els pagaments següents es domicilien al compte bancari facilitat.

*L'impagament d'algun dels terminis comporta l'anul·lació de la matrícula de l'estudiant sense dret al reintegrament de la quantitat ja satisfeta.

 

EN QUINS CASOS ES POT RETORNAR L'IMPORT DE LA MATRÍCULA?
 
Les quantitats abonades en concepte de matrícula no es retornen una vegada s'ha iniciat el curs. Si l'estudiant causa baixa abans d'iniciar-lo, es retornaran dos terços del preu públic de la matrícula, en cas de pagament únic, després de la presentació de la corresponent sol·licitud. En cas de pagament fraccionat, s'abonarà la quantitat que excedisca d'un terç del preu públic de matrícula.

L'anul·lació de la matrícula després d'iniciar-se el desenvolupament dels estudis no dona dret a la devolució de les taxes pagades, excepte en casos excepcionals a causa de malaltia greu o fallida econòmica de la unitat familiar, degudament justificats documentalment.
 
 
HI HA ALGUN TIPUS DE DESCOMPTE A l'HORA D'ABONAR LA MATRÍCULA?
 
Els estudiants de títols propis de postgrau i formació contínua no es poden acollir a les exempcions que preveu el decret de la Generalitat Valenciana que regula les taxes per prestació de serveis acadèmics universitaris per a cada curs acadèmic.
 

AUTOMATRÍCULA

 
AJUDA AL PROCEDIMENT D?AUTOMATRÍCULA (NOMÉS PER A AQUELLES PERSONES QUE JA HAN SIGUT ADMESES)
 
Una vegada formalitzat el pagament, l'estudiant rebrà una notificació amb les instruccions per a realitzar l'acte de matrícula a través de la plataforma de la Universitat de València.

Per a obtenir el manual amb les instruccions del procediment, cliqueu ACÍ

En cas de tenir algun dubte sobre aquest tema, contacteu amb nosaltres mitjançant l'adreça
electrònica: informacion@adeituv.es
 

PRÀCTIQUES

 
HI HA LA POSSIBILITAT DE REALITZAR PRÀCTIQUES EN EMPRESES O INSTITUCIONS?
 
Sí, sempre que ho preveja l'organització dels estudis. Aquestes pràctiques poden formar part del pla d'estudis (curriculars), i en aquest cas les han de realitzar tots els alumnes matriculats, o poden ser un complement formatiu addicional a la programació acadèmica (extracurriculars), i en aquest cas no és necessari que les realitzen tots els alumnes matriculats. Es poden fer fins a 900 hores de pràctiques.

Més informació: https://www.adeituv.es/practicas/postgrado-propios/?lang=ca
 
 
CAL FORMALITZAR ALGUN CONVENI PER REALITZAR LES PRÀCTIQUES EN EMPRESES/INSTITUCIONS?
 
Sí, és necessari subscriure un conveni entre la Universitat i l'empresa/institució per al desenvolupament de les pràctiques. Aquest conveni, que el gestiona la direcció dels estudis a través d'ADEIT, Fundació Universitat-Empresa de València, ha de recollir les dades bàsiques de l'activitat que es desenvoluparà durant les pràctiques, així com les signatures de l'alumne/a, dels tutors o tutores de l'empresa i dels tutors o tutores de la Universitat.
 

AVALUACIÓ

 
QUIN ÉS EL SISTEMA D'AVALUACIÓ?
 
L'organització de cada curs indica els procediments d'avaluació específics. En qualsevol cas, però, és requisit necessari per a obtenir el títol aprovar totes les assignatures dels estudis corresponents d'acord amb el procediment que estableix la guia docent.

Només quan s'ha acabat el postgrau i les actes estan tancades i registrades per la Universitat de València, es pot sol·licitar el certificat o títol acreditatiu de la formació. L'estudiant rebrà, al seu moment, una notificació amb les instruccions per obtenir-lo.

La qualificació final dels títols propis de postgrau és el resultat de la mitjana ponderada de les notes obtingudes en cadascuna de les assignatures, inclòs el TFM (en el cas dels títols de màster).

En el cas dels cursos de formació contínua, s'atorguen únicament les qualificacions d'apte o no apte.
 

EXPEDICIÓ DE TÍTOLS PROPIS I CERTIFICATS

 
QUI EXPEDEIX ELS TÍTOLS DE POSTGRAU?
 
Els títols propis de la Universitat de València són expedits pel rector o la rectora segons un model normalitzat i en queda constància en el registre de títols de la Universitat. En aquests títols es fa esment exprés que no tenen caràcter oficial.
 
 
QUINA TITULACIÓ OBTINC?
 
Títols propis

El fet de superar els estudis de màster de formació permanent dona dret a l'obtenció del corresponent títol de màster de formació permanent en '...' per la Universitat de València.El fet de superar els estudis de diploma d'especialització dona dret a l'obtenció del corresponent diploma d'especialització en '...' per la Universitat de València.

El fet de superar els estudis d'expert/a universitari/ària dona dret a l'obtenció del corresponent títol d'expert/a universitari/ària en '...' per la Universitat de València.

Una vegada superats els títols propis és possible sol·licitar un certificat que inclou: matèries, crèdits, modalitat d'impartició i nota.

Formació contínua

El fet de superar els estudis de certificat de formació contínua dona dret a l'obtenció del corresponent certificat de formació contínua en '...' per la Universitat de València.

I el fet de superar els estudis de microcredencials universitàries dona dret a l'obtenció de la corresponent certificació de microcredencial universitària en '...' per la Universitat de València.

Aquestes certificacions són d'aprofitament i inclouen la denominació del curs i el nombre de crèdits.

Les taxes d'emissió de títol o certificat que acredita la realització del curs per part de la Universitat de València no estan incloses en l'import de la matrícula, excepte en el cas de la formació contínua (certificat de formació contínua i microcredencial universitària).
Accés i Resultats d'Aprenentatge
Requisits titulació
Llicenciats i graduats en Psicologia, Medicina, Infermeria, i professionals de l'àmbit de la salut amb titulació universitària oficial. Graduats en Magisteri, Educació Social, Treball Social, i professionals de l'àmbit de la intervenció social amb titulació universitària oficial. Estudiants als quals els quede menys del 10% per a obtindre el seu títol de grau oficial, condicionats a l'obtenció del títol oficial en el mateix any acadèmic.
Criteris admissió
Complir amb els requisits d'accés, valoració del currículum i experiència professional i ordre d'inscripció
Resultats d'aprenentatge
1. Analitzar de manera crítica els indicadors de qualitat, així com les manques existents dels programes de promoció de la salut sexual en la infància
2. Analitzar de manera crítica els indicadors de qualitat, així com les manques existents dels programes de promoció de la salut sexual en la pubertat i adolescència
3. Descriure les variables personals associades al comportament sexual com l'assertivitat sexual, la cerca de sensacions sexuals o la erotofilia-erotofobia entre altres.
4. Descriure l'anatomia i resposta sexual masculina i femenina
5. Contrastar la importància de la inclinació i vinculacions afectives en les relacions sexuals i diferents models de relació afectiu-sexual entre les persones
6. Establir la importància del autoerotismo, la masturbació, les fantasies sexuals i les seues diferents manifestacions
7. Contrastar la importància del gènere com a mediador fonamental del desenvolupament de la sexualitat i ser conscient de les múltiples expressions de la violència sexual exercida cap a les dones
8. Explicar la rellevància dels abusos sexuals en la nostra societat, així com els seus efectes devastadors sobre la salut mental dels individus que els han patits
9. Classificar i descriure les diferents estratègies i eines per a l'avaluació dels diferents problemes sexuals
10. Analitzar les diferents pràctiques sexuals entre individus del mateix o diferent sexe, incloent les que puguen resultar de risc
11. Explicar les diferents manifestacions del sexe online com l'ús d'apps de contactes, el sexting i el sexe virtual i valorar els seus avantatges i possibles perills associats
12. Desenvolupar les habilitats bàsiques que ha de tindre qualsevol terapeuta sexual i les modalitats d'intervenció terapèutica
13. Descriure les principals amenaces a la salut mental i sexual de les persones LGTBIQA+ i les estratègies d'intervenció des de la psicologia afirmativa
14. Establir els principis i tècniques bàsiques en la teràpia de parella.
15. Descriure els aspectes específics de la sexualitat en col·lectius com a persones amb diversitat funcional física i intel·lectual, menors en exclusió social, treballadors i treballadores del sexe, persones amb malalties mèdiques i amb problemes de salut mental.
16. Categoritzar els aspectes ètics i jurídics associats a la sexualitat
17. Descriure els components i les adaptacions metodològiques necessàries per a desenvolupar programes de promoció de la salut sexual per a persones amb diversitat funcional física i intel·lectual i desenvolupar propostes.
18. Descriure els components i les adaptacions metodològiques necessàries per a desenvolupar programes de promoció de la salut sexual dirigits a menors en risc d'exclusió social i desenvolupar propostes.
19. Descriure els components i les adaptacions metodològiques necessàries per a desenvolupar programes de promoció de la salut sexual en treballadores i treballadors del sexe i desenvolupar propostes.
20. Descriure els components i les adaptacions necessàries de la metodologia per a implementar programes de promoció de la salut sexual en la infància i desenvolupar propostes.
21. Descriure els components i les adaptacions necessàries de la metodologia per a implementar programes de promoció de la salut sexual en la pubertat i adolescència i desenvolupar propostes.
22. Descriure els components i les adaptacions necessàries de la metodologia per a implementar programes de promoció de la salut sexual en l'adultesa i en concret en persones que travessen per la menopausa/andropausia i desenvolupar propostes.
23. Descriure els components i les adaptacions necessàries de la metodologia per a implementar programes de promoció de la salut sexual en les persones majors i desenvolupar propostes.
24. Enumerar els criteris diagnòstics, característiques clíniques, etiologia i tècniques d'intervenció psicològica per als diferents trastorns parafílicos
25. Enumerar i descriure els criteris diagnòstics, característiques clíniques, factors de risc i estratègies d'intervenció indicades per a les diferents disfuncions sexuals
26. Explicar els principals factors implicats en la violència de gènere i possibles estratègies d'intervenció en agressors.
27. Explicar les principals fites en el desenvolupament psicosexual de l'individu al llarg del cicle vital
28. Explicar els principals mètodes d'anticoncepció i problemàtiques que puguen girar entorn de l'embaràs
29. Enumerar i descriure els símptomes, criteris diagnòstics, factors de risc, models explicatius, avaluació i intervenció psicològica en l'addicció al sexe i al sexe virtual
30. Identificar i descriure què són les parafilias, el seu estatus nosològic i la seua diversitat
31. Desenvolupar i dominar les competències necessàries per a dissenyar i implementar un programa de promoció de la salut sexual
32. Valorar la diversitat cultural i religiosa amb la qual ens podem trobar en les creences i comportaments relacionats amb la sexualitat
Contacte