Llicenciats i graduats en Psicologia, Medicina, Infermeria, i professionals de l'àmbit de la salut amb titulació universitària oficial. Graduats en Magisteri, Educació Social, Treball Social, i professionals de l'àmbit de la intervenció social amb titulació universitària oficial. Estudiants als quals els quede menys del 10% per a obtindre el seu títol de grau oficial, condicionats a l'obtenció del títol oficial en el mateix any acadèmic.
Complir amb els requisits d'accés, valoració del currículum i experiència professional i ordre d'inscripció
1. Analitzar de manera crítica els indicadors de qualitat, així com les manques existents dels programes de promoció de la salut sexual en la infància2. Analitzar de manera crítica els indicadors de qualitat, així com les manques existents dels programes de promoció de la salut sexual en la pubertat i adolescència3. Descriure les variables personals associades al comportament sexual com l'assertivitat sexual, la cerca de sensacions sexuals o la erotofilia-erotofobia entre altres.4. Descriure l'anatomia i resposta sexual masculina i femenina5. Contrastar la importància de la inclinació i vinculacions afectives en les relacions sexuals i diferents models de relació afectiu-sexual entre les persones6. Establir la importància del autoerotismo, la masturbació, les fantasies sexuals i les seues diferents manifestacions7. Contrastar la importància del gènere com a mediador fonamental del desenvolupament de la sexualitat i ser conscient de les múltiples expressions de la violència sexual exercida cap a les dones8. Explicar la rellevància dels abusos sexuals en la nostra societat, així com els seus efectes devastadors sobre la salut mental dels individus que els han patits9. Classificar i descriure les diferents estratègies i eines per a l'avaluació dels diferents problemes sexuals10. Analitzar les diferents pràctiques sexuals entre individus del mateix o diferent sexe, incloent les que puguen resultar de risc11. Explicar les diferents manifestacions del sexe online com l'ús d'apps de contactes, el sexting i el sexe virtual i valorar els seus avantatges i possibles perills associats12. Desenvolupar les habilitats bàsiques que ha de tindre qualsevol terapeuta sexual i les modalitats d'intervenció terapèutica13. Descriure les principals amenaces a la salut mental i sexual de les persones LGTBIQA+ i les estratègies d'intervenció des de la psicologia afirmativa14. Establir els principis i tècniques bàsiques en la teràpia de parella.
15. Descriure els aspectes específics de la sexualitat en col·lectius com a persones amb diversitat funcional física i intel·lectual, menors en exclusió social, treballadors i treballadores del sexe, persones amb malalties mèdiques i amb problemes de salut mental.16. Categoritzar els aspectes ètics i jurídics associats a la sexualitat17. Descriure els components i les adaptacions metodològiques necessàries per a desenvolupar programes de promoció de la salut sexual per a persones amb diversitat funcional física i intel·lectual i desenvolupar propostes.18. Descriure els components i les adaptacions metodològiques necessàries per a desenvolupar programes de promoció de la salut sexual dirigits a menors en risc d'exclusió social i desenvolupar propostes.19. Descriure els components i les adaptacions metodològiques necessàries per a desenvolupar programes de promoció de la salut sexual en treballadores i treballadors del sexe i desenvolupar propostes.20. Descriure els components i les adaptacions necessàries de la metodologia per a implementar programes de promoció de la salut sexual en la infància i desenvolupar propostes.21. Descriure els components i les adaptacions necessàries de la metodologia per a implementar programes de promoció de la salut sexual en la pubertat i adolescència i desenvolupar propostes.22. Descriure els components i les adaptacions necessàries de la metodologia per a implementar programes de promoció de la salut sexual en l'adultesa i en concret en persones que travessen per la menopausa/andropausia i desenvolupar propostes.23. Descriure els components i les adaptacions necessàries de la metodologia per a implementar programes de promoció de la salut sexual en les persones majors i desenvolupar propostes.24. Enumerar els criteris diagnòstics, característiques clíniques, etiologia i tècniques d'intervenció psicològica per als diferents trastorns parafílicos25. Enumerar i descriure els criteris diagnòstics, característiques clíniques, factors de risc i estratègies d'intervenció indicades per a les diferents disfuncions sexuals26. Explicar els principals factors implicats en la violència de gènere i possibles estratègies d'intervenció en agressors.27. Explicar les principals fites en el desenvolupament psicosexual de l'individu al llarg del cicle vital28. Explicar els principals mètodes d'anticoncepció i problemàtiques que puguen girar entorn de l'embaràs29. Enumerar i descriure els símptomes, criteris diagnòstics, factors de risc, models explicatius, avaluació i intervenció psicològica en l'addicció al sexe i al sexe virtual30. Identificar i descriure què són les parafilias, el seu estatus nosològic i la seua diversitat31. Desenvolupar i dominar les competències necessàries per a dissenyar i implementar un programa de promoció de la salut sexual32. Valorar la diversitat cultural i religiosa amb la qual ens podem trobar en les creences i comportaments relacionats amb la sexualitat