Dr. Marta Vergara-Martínez va obtenir el títol de llicenciatura, grau en Psicologia (Psicologia Experimental i la Ciència Cognitiva) de la Universitat Complutense de Madrid i el seu Doctorat en Neurociència Cognitiva de la Universitat de La Laguna. Actualment és Professor Associat del Departament de Psicologia Evolutiva de la Universitat de València, on va arribar l'any 2011.
Marta és la directora actual de l'Estructura de Recerca Interdisciplinar ERI-LECTURA
L'ERI-LECTURA reuneix diferents línies de recerca en COMPRENSIÓ LECTORA, entre d'altres (aprenentatge, trastorns, literatura, contextos digitals, neurociència de la lectura, etc.)
Anteriorment, va passar 4 anys com a investigador postdoctoral Investigador (dos anys com a investigador postdoctoral Fulbright) a la Universitat de Califòrnia, Davis, on va dur a terme la recerca en Psicolingüística I Psicofisiologia (EEG ERP i estudis) sota la supervisió del Prof. Tamara Y. Swaab. Marta experiència és en Psicolingüística, Tècniques de Neuroimatge –principalment l'enregistrament i l'anàlisi de l'EEG i Erp en combinació amb comportament mètodes i els Moviments Oculars tècnica - , de la lectura d'adquisició i visual paraula de reconeixement. Marta les línies de recerca actuals inclouen una sèrie de temes relacionats amb: 1) psicolingüística: disentangling percepció vs. lèxica efectes en les primeres etapes de visual paraula de reconeixement; disentangling l'impacte de la diversitat contextual vs raw freqüència variables en l'aprenentatge de nou vocabulari; la connexió de paràmetres de models computacionals de Decisió Lèxica de la seva electrofisiològiques correlaciona; 2) la comprensió de la Lectura en poblacions especials: ortogràfics i fonètics codificació durant les etapes inicials de la paraula lectura sords lectors (SCIENTIFIC REPORTS-NATURE); comprensió de llenguatge figuratiu a lectors joves amb TEA. Finalment, en col·laboració amb alguns companys del Departament de Psicologia del Desenvolupament, estem duent a terme la recerca a disentangle els efectes positius de paper vs digital a la lectura, com es mostra en un document recent d'aquest equip (Delgado, P., Vargas, C., Ackerman, R., Salmerón, L., & Ibáñez, A. B. (2018). "No llençar la teva llibres impresos: Un meta-anàlisi sobre els efectes de la lectura dels mitjans de comunicació en la comprensió de la lectura". Recerca Educativa De Revisió, 25, 23-38). NEUROPAPEL-BBVA
33323 - Pràcticum en psicologia - Grau en Psicologia | Prácticum |
35290 - Trastorns de la lectoescriptura - Grau en Logopèdia | Pràctiques, Teoria |
35315 - Intervenció logopèdica en contextos multilingües - Grau en Logopèdia | Pràctiques, Teoria |
42710 - Avanços en neurociència del llenguatge - Màster Universitari en Especialització en Intervenció Logopèdica | Laboratori, Pràctiques, Teoria, Tutories |
42715 - Treball final de màster clínic o investigador - Màster Universitari en Especialització en Intervenció Logopèdica | Treball fi d'estudis |
Primer quadrimestre |
Dimarts de 11:30 a 14:30. DESPATX F118. FACULTAT DE PSICOLOGIA I LOGOPEDIA |
Observacions |
Participa en el programa de tutories electròniques de la Universitat de València |