MESA NEGOCIADORA 28-11-2005
(ordre del dia i propostes Universitat)
Els enllaços remeten a la documentació lliurada per la Universitat amb les seues propostes
la reunió de Mesa Negociadora que tindrà lloc el proper dia
28 de novembre (dilluns), a les 9 hores en 1a convocatòria i a les 9.30
hores en 2a convocatòria, a la Sala de Juntes, nivell 3 de l'edifici
de Rectorat en què es tractaran els punts de l'ordre del dia següent:
1. Lectura i aprovació, si escau, de l'acta de la sessió anterior.
2. Aprovació, si escau, del pla d'increment de la docència en
valencià.
3. Aprovació, si escau, del reglament de professorat honorari.
- (Temes de plantilla: amortització,
modificació i creació de llocs de treball, millores retributives,
etc.)
4. Aprovació, si escau, de modificacions
de RLT i plantilla
pressupostària P.A.S. Document aprovat sense
acord sindical (voten en contra CGT i STEPV-iv ; abstenció CCOO i UGT)
Valoració de la proposta de modificació de plantilla (document presentat per CGT)
5. Aprovació, si escau, de proposta
d'addenda segona a l'acord de condicions de treball. Document
aprovat (a favor CCOO i UGT, abstenció CGT i STEPV-iv)
(Convocatòries de processos selectius lliure i promoció interna
6. Aprovació, si escau, de les funcions
i classificació
dels llocs de treball del Grup C Administració Especial biblioteques.Document
aprovat
7. Aprovació, si escau, del document
marc de processos selectius dels Grups A, B, de l'Administració Especial
torn lliure. Punt ajornat a Gener
8. Aprovació, si escau, del document
marc de processos selectius dels Grups A, B de l'Administració Especial
torn de promoció interna. Document aprovat
(amb modificacions)
9. Aprovació, si escau, del document
marc de procés selectiu del Grup C. Administració Especial torn
lliure. Document aprovat (amb modificacions)
10. Aprovació, si escau, del document
marc de procés selectiu del Grup C, Administració Especial torn
de promoció interna. Document aprovat
11. Aprovació, si escau, del document
marc de procés selectiu del Grup D, Administració Especial, torn
lliure. (en realitat la documentació fa referència
a Administració General, auxiliar de serveis) Document
aprovat
12. Aprovació, si escau, del calendari
laboral. (calendari
laboral Generalitat) Document aprovat
13. Torn obert de paraules.
===========================================================================================================
VALORACIONS
A LA PROPOSTA DE LA UNIVERSITAT MODIFICACIÓ DE PLANTILLA NOVEMBRE 2005
Les valoracions generals de la secció sindical de CGT són similars per no dir iguals a les presentades en les darreres modificacions de plantilla de març d'enguany i setembre de 2004
- Ens hauria agradat tenir una proposta més ampla d'actualitzacions
de tipus tècnic ja que no hem tornat a tenir notícia del compromís
del Gerent de creació de una comissió de millora de la RLT. Encara
queden pendents algunes de les propostes que varen presentar al 2002 (annex
I). També trobem a faltar propostes per tal d'avançar en la perfilació
i normalització lingüística (pareix que no hi ha cap interès
en acomplir l'acord de junta de Govern de 1997). Finalment tampoc apareix res
relatiu a la perfilació dels llocs de treball de les escales de suport
a la investigació (laboratoris)
- El document està formalment incomplet ja que és poc més
que una relació dels canvis proposats i la memòria econòmica
dels mateixos.
No s'ha inclòs la informació completa de RLT de les noves places
creades. Es a dir els diferents codis relatius a requisits i mèrits
i, molt especialment, les funcions de les noves categories creades. Les funcions
de cada categoria formen part també de la RLT però desde fa 4
anys la Universitat ha oblidat sistemàticament aquesta obligació
en les categories de nova creació (annex II) si exceptuem les relatives
al grup C de biblioteques que s'han inclòs en aquesta negociació
- Però, a més a més, aquest document incorpora modificacions
en l'estructura orgànica de la plantilla de PAS i canvis en nombroses
places que afecten a la seua classificació, creació/amortització
i destinació.
Tots aquests canvis no apareixen motivats i argumentats ja que les expressions
que única i reiteradament ens trobem són les habituals "necessitats
d'organització" i "necessitats de servei" a les que
ara s'afegeixen "necessitats estructurals" i el "criteri del
Gerent". I entenem que allò no es pot substituïr per les possibles
explicacions verbals puntuals que pugar fer l'equip rectoral
Si a allò afegim que en algún cas es proposen ja canvis sobre
el que ja es va aprovar fa un any la imatge es desalentadora.
Coincidim amb la Universitat que la RLT ha d'estar un instrument tècnic
de treball per tal de desenvolupar la política de personal en general
i la planificació dels recursos humans en particular, partint d'un conèixement
acurat de l'actual situació dels nostres recursos humans.
Per tal de dotar-se de unes línies i criteris que enmarquen aquesta planificació
es varem negociar i, posteriorment aprovar per l'antiga Junta de Govern, un
document plurianual de plantilla (1997-2003) acompanyat d'uns mòduls
que establien uns criteris objectius en els quals basar les necessitats de personal
de bona part de les diferents unitats administratives.
L'actual equip rectoral ha derogat expresament aquest document que no s'havia
completat però no ha presentat cap document amb una mínima planificació
sino que aquesta pareix substituïda per les peticions particulars de cada
servei i unitat administrativa i graciosament concedides o rebutjades "a
criteri del Gerent"
COMENTARIS PARTICULARS SOBRE EL DOCUMENT PRESENTAT
Punt 1
1.2
A més d'aquestes qüestions formals intranscendents aquest departament
es ú dels que encara queden sense cap de negociat, herència
sense resoldre de l'anterior equip rectoral ja que ni s'ha completat el document
plurianual de plantilla ni s'ha decidit la gestió administrativa dels
departament bé amb unitats administratives diferenciades bé amb
unitats de gestió comuns a diversos departaments. Mentrestant en aquests
departament els companys fan les funcions de cap negociat amb les retribucions
d'administratius.
Ens agradaria conèixer si hi ha alguna previsió al respecte i,
mentrestant, proposaríem que s'inclogueren algunes compensacions retributives
per a les persones afectades
1.4 i 1.5 Voldrien tenir una explicació
més ampla sobre la necessitat i funcions/activitats d'aquestes noves
unitats
1.7 Com que no es contempla cap lloc de treball de responsabilitat voldríem
saber quina es la dependència jeràrquica i funcional del personal
destinat a la clínica
1.9 Hi havia un lloc de direcció comú a ambdues unitats, però
amb la separació aquest queda adscrit a la biblioteca dipòsit.
Per tant, voldríem saber quina es la dependència jeràrquica
i funcional del personal destinat a l'arxiu intermedi
Punt 2
Amortitzacions
Pel que fa a l''amortització de llocs de treball majoritariament es corresponen
a una reiterada destrucció d'ocupació (a costa bàsicament
del personal laboral, bidells, telefonistes,...) front als compromisos generals
d'estabilitat del personal interí i eventual
Ens agradaria saber com pensa cobrir-se el necessari treball que feien aquest
companys.
Entenem que estem davant una evident reorganització de determinades unitats
que es gestiona de manera mitjançant actuacions puntuals per tal de no
abordar els procediment previstos en la normativa (plans d'ocupació per
eixemple) que obligaríem a justificacions de les necessitats organitzatives
i a processos negociadors i de comunicació pública
A més, en el cas dels llocs de telefonistes pareix que l'acord signat
pel comitè d'empresa amb ocasió de la reassignació d'efectius
en Rectorat implicava el manteniment de llocs de treball
Tenim, per altra banda eixemples de la falta de una política de personal
i/o de la incoherència d'aquesta en els llocs 1881, 1883, creats en l'ampliació
de plantilla de desembre de 2001
"En el document podem veure la creació de 4 places de cap de secció
d'administració general que s'adscriuen inicialment a la unitat de vacnats
de la Gerència. La dotació de quadres intermedis en Serveis Centrals
respon a una doble necessitat, primerament, al fet que l'organització
dels distints serveis requereix aquest tipus de llocs pont entre la direcció
general del servei i les funcions de coordinació de la seua gestió
diària i, en segon lloc, perquè es necessària la creació
de llocs de treball del grup A, que permeten la promoció de la plantilla
a través de les persones que ja cobreixen llocs del grup B i d'altres
que ingressen pels procediments reglamentaris directament en el grup A."
Posteriorment aquestes places es destinaren al Servei de Prevenció i
al Servei d'Investigació a març de 2003 i el 1881 es canviá
tambè al Servei d'Investigació a octubre de 2003
En el lloc 1942 que es va crear a l'ampliació de plantilla de setembre
de 2003 i ara es decideix suprimir-lo
o en el lloc 1590 l'amortització del qual no pareix respondre a cap criteri
i tenim entès que tampoc respon a les peticions del departament
Com a cas particular 990 denominat oficial d'oficis es dedicava a la microfilmació
però desconeixem la relació amb la Universitat de la persona que
ara continua fent aquesta tasca al SIB
Creacions
Es de total aplicació el comentari inicial de la falta de criteris de
política de personal i de planificació. Bé que en alguns
casos som conscients de les necessitats estructurals de les places creades (les
relatives a auxiliars de serveis bibliogràfics coincideixen amb els que
es citaven en la denúncia a la inspecció de treball) en molts
altres no tenim els criteris que justifiquen la creació o la destinació
dels llocs de treball proposats.
A banda de comentar alguna plaça com a comentari general hem de destacar
que es continua amb la creació majoritària de llocs en el grups
més baixos (ASB mentre que fa temps que es no creen d'ajudants, oficials
d'audiovisuals però no Tècnic Mitjà d'Audiovisuals, oficials
de laboratori i no TM, administratius i no TM, etc.)
Tambè ens sorpren la "generosa" dotació al Servei d'Investigació
que perd dos caps de secció però guanya un TM, un Cap de Negociat
i 4 administratius (un bon negoci!!) tot i recordant que ja va ser dotat al
març del 2003 amb una plaça de TM i altra de CN
Places en particular:
2012 Cap Negociat Unitat Tècnica. Aquesta plaça es va amortitzar
fa anys, no es va veure la seua necessitat amb ocasió de la reestructuració
de la unitat tècnica i ara torna a crear-se
2014 Responsable de grup destinat al SIB i 2021 oficial/a de laboratori, i destinat
al Servei de seguretat, salut i qualitat ambiental. A que responen exactament
aquests llocs de treball
2028 denominat responsable del CADE i 2031 denominat cap de gabinet. No pareixen justificats per l'estructura d'aquestes unitats. En el cas del cap de gabinet el de Rectorat (per cert no està vacant) és grup A (cap servei) i per a la Secretaria es proposa grup B
Punt 5
Punt 5.1 actualitzacions que ja comentarem es deurein haver fet a febrer de
2004 quan es desbarraren les places 1066 i 1160 de cap de secció.
Punt 5.2 El codi 32 va introduir-se per aquest equip rectoral a març
2003 per la qual cosa s'entenia que aquestes places es classificaven en B. Punt
5.3 Aquesta plaça es va modificar a setembre de 2004 separant la secció
de nómines (grup B) de la d'acció social (grup A) front al criteri
contrari d'aquesta secció que va defensar en tot moment que totes les
places haurien de ser grup A.
Un any desprès es la Gerència qui "canvia" de criteri
una vegada que la plaça ha estat guanyada per concurs per la persona
que la ocupava provisionalment de grup B. Sense comentaris
Si les places pasan a grup A s'hauria d'afegir el requisit lingüístic
Punt 6
795 Amb aquesta la USI Tarongers passa de cap a dos administratius. Hi ha alguna
explicació a aquest increment?
1742 Amb ocasió de la reestructaració de les Facultats de Físiques
i Químiques per la creació de la ETS Enginyeria no es va qüestionar
la necessitat d'aquesta plaça i ara es trasllada. Per cert la plaça
no està vacant i aleshores per què se n'ha disposat d'ella
Punt 7
Punt 7.4 explicar
Punt 8
Ens resulta sorprenent el interès pels idiomes comunitaris i l'escàs
per la llengua pròpia de la Universitat. Com dèiem'ha hagut una
aplicació mínima l'acord de junta de govern de 1997 però
ni tan sols aquesta es coherent ja que hi ha diversos llocs d'administradors
i caps de secció de grup B que no consta com a requisit front a als llocs
de responsabilitat de grup B d'administració especial (fonamentalment
biblioteques) on si és requisit
Punt 10
Expliicació dels criteris ja que encara quedarien llocs d'administratius
pendents de dotació d'exclusiva
Punt 11
Els dos primers apartats es corresponen amb l'anomenat annex I de l'acord de
condicions de treball
Els dos últims apartats ens agradaria tindre l'explicació organitzativa
ja que no es corresponen ni amb les peticions de les afectats ni a una lógica
funcional.
Pel que fa a les biblioteques la petició era de que els llocs de responsabilitat
intermitjos (coordinacions) foran de grup A com eran abans de la creació
de les biblioteques d'area i com es el cas pràcticament en tota l'administració
especial
Pel que fa al SPL no s'entén quina seria la diferència de funcions
entre els TM i el TS de Promoció Lingüística i, per tant,
la possible reclassificació hauria d'estar generalitzada