MESA NEGOCIADORA 28-11-2005

(ordre del dia i propostes Universitat)

Els enllaços remeten a la documentació lliurada per la Universitat amb les seues propostes

 

la reunió de Mesa Negociadora que tindrà lloc el proper dia 28 de novembre (dilluns), a les 9 hores en 1a convocatòria i a les 9.30
hores en 2a convocatòria, a la Sala de Juntes, nivell 3 de l'edifici de Rectorat en què es tractaran els punts de l'ordre del dia següent:

1. Lectura i aprovació, si escau, de l'acta de la sessió anterior.
2. Aprovació, si escau, del pla d'increment de la docència en valencià.
3. Aprovació, si escau, del reglament de professorat honorari.

- (Temes de plantilla: amortització, modificació i creació de llocs de treball, millores retributives, etc.)
4. Aprovació, si escau, de modificacions de RLT i plantilla pressupostària P.A.S. Document aprovat sense acord sindical (voten en contra CGT i STEPV-iv ; abstenció CCOO i UGT)

Valoració de la proposta de modificació de plantilla (document presentat per CGT)


5. Aprovació, si escau, de proposta d'addenda segona a l'acord de condicions de treball. Document aprovat (a favor CCOO i UGT, abstenció CGT i STEPV-iv)

(Convocatòries de processos selectius lliure i promoció interna

6. Aprovació, si escau, de les funcions i classificació dels llocs de treball del Grup C Administració Especial biblioteques.Document aprovat
7. Aprovació, si escau, del document marc de processos selectius dels Grups A, B, de l'Administració Especial torn lliure. Punt ajornat a Gener
8. Aprovació, si escau, del document marc de processos selectius dels Grups A, B de l'Administració Especial torn de promoció interna. Document aprovat (amb modificacions)
9. Aprovació, si escau, del document marc de procés selectiu del Grup C. Administració Especial torn lliure. Document aprovat (amb modificacions)
10. Aprovació, si escau, del document marc de procés selectiu del Grup C, Administració Especial torn de promoció interna. Document aprovat
11. Aprovació, si escau, del document marc de procés selectiu del Grup D, Administració Especial, torn lliure.
(en realitat la documentació fa referència a Administració General, auxiliar de serveis) Document aprovat

12. Aprovació, si escau, del calendari laboral. (calendari laboral Generalitat) Document aprovat
13. Torn obert de paraules.

 

===========================================================================================================

VALORACIONS A LA PROPOSTA DE LA UNIVERSITAT MODIFICACIÓ DE PLANTILLA NOVEMBRE 2005

Les valoracions generals de la secció sindical de CGT són similars per no dir iguals a les presentades en les darreres modificacions de plantilla de març d'enguany i setembre de 2004


- Ens hauria agradat tenir una proposta més ampla d'actualitzacions de tipus tècnic ja que no hem tornat a tenir notícia del compromís del Gerent de creació de una comissió de millora de la RLT. Encara queden pendents algunes de les propostes que varen presentar al 2002 (annex I). També trobem a faltar propostes per tal d'avançar en la perfilació i normalització lingüística (pareix que no hi ha cap interès en acomplir l'acord de junta de Govern de 1997). Finalment tampoc apareix res relatiu a la perfilació dels llocs de treball de les escales de suport a la investigació (laboratoris)


- El document està formalment incomplet ja que és poc més que una relació dels canvis proposats i la memòria econòmica dels mateixos.
No s'ha inclòs la informació completa de RLT de les noves places creades. Es a dir els diferents codis relatius a requisits i mèrits i, molt especialment, les funcions de les noves categories creades. Les funcions de cada categoria formen part també de la RLT però desde fa 4 anys la Universitat ha oblidat sistemàticament aquesta obligació en les categories de nova creació (annex II) si exceptuem les relatives al grup C de biblioteques que s'han inclòs en aquesta negociació


- Però, a més a més, aquest document incorpora modificacions en l'estructura orgànica de la plantilla de PAS i canvis en nombroses places que afecten a la seua classificació, creació/amortització i destinació.


Tots aquests canvis no apareixen motivats i argumentats ja que les expressions que única i reiteradament ens trobem són les habituals "necessitats d'organització" i "necessitats de servei" a les que ara s'afegeixen "necessitats estructurals" i el "criteri del Gerent". I entenem que allò no es pot substituïr per les possibles explicacions verbals puntuals que pugar fer l'equip rectoral
Si a allò afegim que en algún cas es proposen ja canvis sobre el que ja es va aprovar fa un any la imatge es desalentadora.


Coincidim amb la Universitat que la RLT ha d'estar un instrument tècnic de treball per tal de desenvolupar la política de personal en general i la planificació dels recursos humans en particular, partint d'un conèixement acurat de l'actual situació dels nostres recursos humans.
Per tal de dotar-se de unes línies i criteris que enmarquen aquesta planificació es varem negociar i, posteriorment aprovar per l'antiga Junta de Govern, un document plurianual de plantilla (1997-2003) acompanyat d'uns mòduls que establien uns criteris objectius en els quals basar les necessitats de personal de bona part de les diferents unitats administratives.
L'actual equip rectoral ha derogat expresament aquest document que no s'havia completat però no ha presentat cap document amb una mínima planificació sino que aquesta pareix substituïda per les peticions particulars de cada servei i unitat administrativa i graciosament concedides o rebutjades "a criteri del Gerent"

COMENTARIS PARTICULARS SOBRE EL DOCUMENT PRESENTAT


Punt 1
1.2
A més d'aquestes qüestions formals intranscendents aquest departament es ú dels que encara queden sense cap de negociat, herència sense resoldre de l'anterior equip rectoral ja que ni s'ha completat el document plurianual de plantilla ni s'ha decidit la gestió administrativa dels departament bé amb unitats administratives diferenciades bé amb unitats de gestió comuns a diversos departaments. Mentrestant en aquests departament els companys fan les funcions de cap negociat amb les retribucions d'administratius.
Ens agradaria conèixer si hi ha alguna previsió al respecte i, mentrestant, proposaríem que s'inclogueren algunes compensacions retributives per a les persones afectades

1.4 i 1.5 Voldrien tenir una explicació més ampla sobre la necessitat i funcions/activitats d'aquestes noves unitats
1.7 Com que no es contempla cap lloc de treball de responsabilitat voldríem saber quina es la dependència jeràrquica i funcional del personal destinat a la clínica
1.9 Hi havia un lloc de direcció comú a ambdues unitats, però amb la separació aquest queda adscrit a la biblioteca dipòsit. Per tant, voldríem saber quina es la dependència jeràrquica i funcional del personal destinat a l'arxiu intermedi

Punt 2
Amortitzacions
Pel que fa a l''amortització de llocs de treball majoritariament es corresponen a una reiterada destrucció d'ocupació (a costa bàsicament del personal laboral, bidells, telefonistes,...) front als compromisos generals d'estabilitat del personal interí i eventual
Ens agradaria saber com pensa cobrir-se el necessari treball que feien aquest companys.


Entenem que estem davant una evident reorganització de determinades unitats que es gestiona de manera mitjançant actuacions puntuals per tal de no abordar els procediment previstos en la normativa (plans d'ocupació per eixemple) que obligaríem a justificacions de les necessitats organitzatives i a processos negociadors i de comunicació pública
A més, en el cas dels llocs de telefonistes pareix que l'acord signat pel comitè d'empresa amb ocasió de la reassignació d'efectius en Rectorat implicava el manteniment de llocs de treball


Tenim, per altra banda eixemples de la falta de una política de personal i/o de la incoherència d'aquesta en els llocs 1881, 1883, creats en l'ampliació de plantilla de desembre de 2001
"En el document podem veure la creació de 4 places de cap de secció d'administració general que s'adscriuen inicialment a la unitat de vacnats de la Gerència. La dotació de quadres intermedis en Serveis Centrals respon a una doble necessitat, primerament, al fet que l'organització dels distints serveis requereix aquest tipus de llocs pont entre la direcció general del servei i les funcions de coordinació de la seua gestió diària i, en segon lloc, perquè es necessària la creació de llocs de treball del grup A, que permeten la promoció de la plantilla a través de les persones que ja cobreixen llocs del grup B i d'altres que ingressen pels procediments reglamentaris directament en el grup A."
Posteriorment aquestes places es destinaren al Servei de Prevenció i al Servei d'Investigació a març de 2003 i el 1881 es canviá tambè al Servei d'Investigació a octubre de 2003
En el lloc 1942 que es va crear a l'ampliació de plantilla de setembre de 2003 i ara es decideix suprimir-lo
o en el lloc 1590 l'amortització del qual no pareix respondre a cap criteri i tenim entès que tampoc respon a les peticions del departament
Com a cas particular 990 denominat oficial d'oficis es dedicava a la microfilmació però desconeixem la relació amb la Universitat de la persona que ara continua fent aquesta tasca al SIB


Creacions
Es de total aplicació el comentari inicial de la falta de criteris de política de personal i de planificació. Bé que en alguns casos som conscients de les necessitats estructurals de les places creades (les relatives a auxiliars de serveis bibliogràfics coincideixen amb els que es citaven en la denúncia a la inspecció de treball) en molts altres no tenim els criteris que justifiquen la creació o la destinació dels llocs de treball proposats.
A banda de comentar alguna plaça com a comentari general hem de destacar que es continua amb la creació majoritària de llocs en el grups més baixos (ASB mentre que fa temps que es no creen d'ajudants, oficials d'audiovisuals però no Tècnic Mitjà d'Audiovisuals, oficials de laboratori i no TM, administratius i no TM, etc.)
Tambè ens sorpren la "generosa" dotació al Servei d'Investigació que perd dos caps de secció però guanya un TM, un Cap de Negociat i 4 administratius (un bon negoci!!) tot i recordant que ja va ser dotat al març del 2003 amb una plaça de TM i altra de CN
Places en particular:
2012 Cap Negociat Unitat Tècnica. Aquesta plaça es va amortitzar fa anys, no es va veure la seua necessitat amb ocasió de la reestructuració de la unitat tècnica i ara torna a crear-se
2014 Responsable de grup destinat al SIB i 2021 oficial/a de laboratori, i destinat al Servei de seguretat, salut i qualitat ambiental. A que responen exactament aquests llocs de treball

2028 denominat responsable del CADE i 2031 denominat cap de gabinet. No pareixen justificats per l'estructura d'aquestes unitats. En el cas del cap de gabinet el de Rectorat (per cert no està vacant) és grup A (cap servei) i per a la Secretaria es proposa grup B

Punt 5
Punt 5.1 actualitzacions que ja comentarem es deurein haver fet a febrer de 2004 quan es desbarraren les places 1066 i 1160 de cap de secció.
Punt 5.2 El codi 32 va introduir-se per aquest equip rectoral a març 2003 per la qual cosa s'entenia que aquestes places es classificaven en B. Punt 5.3 Aquesta plaça es va modificar a setembre de 2004 separant la secció de nómines (grup B) de la d'acció social (grup A) front al criteri contrari d'aquesta secció que va defensar en tot moment que totes les places haurien de ser grup A.
Un any desprès es la Gerència qui "canvia" de criteri una vegada que la plaça ha estat guanyada per concurs per la persona que la ocupava provisionalment de grup B. Sense comentaris
Si les places pasan a grup A s'hauria d'afegir el requisit lingüístic

Punt 6
795 Amb aquesta la USI Tarongers passa de cap a dos administratius. Hi ha alguna explicació a aquest increment?
1742 Amb ocasió de la reestructaració de les Facultats de Físiques i Químiques per la creació de la ETS Enginyeria no es va qüestionar la necessitat d'aquesta plaça i ara es trasllada. Per cert la plaça no està vacant i aleshores per què se n'ha disposat d'ella

Punt 7
Punt 7.4 explicar

Punt 8
Ens resulta sorprenent el interès pels idiomes comunitaris i l'escàs per la llengua pròpia de la Universitat. Com dèiem'ha hagut una aplicació mínima l'acord de junta de govern de 1997 però ni tan sols aquesta es coherent ja que hi ha diversos llocs d'administradors i caps de secció de grup B que no consta com a requisit front a als llocs de responsabilitat de grup B d'administració especial (fonamentalment biblioteques) on si és requisit

Punt 10
Expliicació dels criteris ja que encara quedarien llocs d'administratius pendents de dotació d'exclusiva

Punt 11
Els dos primers apartats es corresponen amb l'anomenat annex I de l'acord de condicions de treball
Els dos últims apartats ens agradaria tindre l'explicació organitzativa ja que no es corresponen ni amb les peticions de les afectats ni a una lógica funcional.
Pel que fa a les biblioteques la petició era de que els llocs de responsabilitat intermitjos (coordinacions) foran de grup A com eran abans de la creació de les biblioteques d'area i com es el cas pràcticament en tota l'administració especial
Pel que fa al SPL no s'entén quina seria la diferència de funcions entre els TM i el TS de Promoció Lingüística i, per tant, la possible reclassificació hauria d'estar generalitzada