Llegir en web

Leer en castellano

https://ec.europa.eu/newsroom/img/newsletter/generic/spacer.gif

https://ec.europa.eu/newsroom/img/newsletter/generic/spacer.gif

https://ec.europa.eu/newsroom/img/newsletter/generic/spacer.gif

https://ec.europa.eu/newsroom/img/newsletter/generic/spacer.gif

 

 

https://ec.europa.eu/newsroom/img/newsletter/generic/spacer.gif

Seguiu-nos      | |

 

2 de desembre, VIII Diàleg per la Responsabilitat Social en la UV. Inscriu-te!

 

 

La sostenibilitat per potenciar les missions de la universitat. Les tres hèlices: docència, investigació i transferència del coneixement.

 

2 de desembre, 15:30h

Saló d'Actes del Rectorat

 

 Inscripció: https://ir.uv.es/ac4mP0i  

 

Programa

15:30 hores.

 

Inauguració de la Jornada.
Vicerectora de Sostenibilitat, Cooperació i Vida Saludable de la Universitat de València, Prof. Dra. Pilar Serra Añó

 

15:45 – 17:00 hores

Diàleg

Prof. Dr. Javier Oliver. Director General de la Agència Valenciana d'Avaluació i Prospectiva (AVAP) en Generalitat Valenciana.

Prof. Dra. Rosario Alonso. Directora de la Cátedra Concepción Arenal de Agenda 2030 y miembro del comité de coordinación de la Red de Cátedras.

Dña. María José Tudela. Jefa de Servicio de Gestión de la Investigación de la Universitat de València

Modera: Dña Núria García Cebriá

 

17:00 hores.

 

Entrega VI edició dels Premis de Treball Final de Grau, Treball Final de Màster i Tesis Doctorals Orientats a la transformació social

 

17:15 hores

 

Entrega de premis i reconeixements de la Càtedra AIMPLAS – Universitat de València.

 

 

 

Saló d'Actes de Rectorat. Blasco Ibáñez 13, 46010 València

 

 

Dia de la Xarxa Valenciana d'Universitats Públiques per la Salut

 

 

 

 

La Universitat de València va celebrar el passat, 20 de novembre, el Dia de la Xarxa Valenciana d'Universitats Públiques Saludables, repartint 2300 kg de fruita ecològica, de proximitat i de temporada. Enguany el lema és: Menjar bé no té pèrdua

 

Promoguda pel Vicerectorat de Sostenibilitat, Cooperació i Vida Saludable, la fruita es repartix en 17 Facultats de la Universitat de València fins a esgotar existències. Esta acció s'alinea amb les accions de la Universitat per a promoure una alimentació més saludable i sostenible. Les bondats de la fruita fresca i de temporada ja s'arrepleguen en la guia elaborada per la Xarxa en 2019, Guia per al consum de fruites saludable i sostenible.

 

La fruita és un aliment essencial en la dieta mediterrània i el seu consum diari té beneficis en la salut i en l'entorn, ambiental i social.

És per això que l'acció no es queda només en una anècdota d'un dia, sinó que la Universitat ha anat incorporant canvis en les licitacions de les cafeteries perquè es puguen comprar peces soltes entre hores i s'oferisquen dos opcions de fruita diferents en els menús.

La fruita, a més, genera menys residus que altres alternatives per a postres i els seus residus són orgànics i més fàcilment reciclables. A això s'unix l'eliminació del plàstic en les begudes i en embolcalls superflus. L'objectiu és que l'alimentació en la UV siga més saludable i sostenible i conscienciar a la comunitat universitària perquè adopten i difonguen hàbits saludables. Elaborar receptes saludables de la dieta mediterrània amb productes de temporada i evitar els ultraporcessats és un pas decisiu en la millora de la salut i en la sostenibilitat. 

Però en què consistix la dieta mediterrània?

Deixem ací dos xicotets articles molt clarificadors.

Dieta mediterrània, Guia de Comerç Just i Consum Responsable de la UV.

Pautes per a seguir una verdadera dieta mediterrània. The Conversation.

 

Aprofundint en el tema dels residus, el Vicerectorat de Sostenibilitat, Cooperació i Vida Saludable, ha editat el llibre RESIDUS. Un planeta d'usar i tirar? en el qual experts de la Universitat de València aborden la casuística, entre altres, dels residus alimentaris. L'obra s'ha presentat en la ETSE amb dos taules redones per part d'una representació dels nombrosos autors.

 

Llegir a la web

 

Diversos centres van organitzar activitats entorn de la jornada, així la Facultat de Medicina van fer uns tests d'adherència de dieta mediterrània, mesuraments antropomètrics i tensió arterial i va obtindre un centenar de respostes. La Facultat de Ciències de l'Activitat Física i l'Esport, va organitzar una sèrie d'activitats amb els alumnes en els canvis de la classe, Snacks de Salut, combat el sedentarisme i dona't vida, amb rutines d'exercici cardio i fruita.

 

La Facultat de Fisioteràpia ens indicava això:

 

Com cada any, des de la Facultat de Fisioteràpia hem participat activament en la celebració del Dia de la Xarxa Valenciana d'Universitats Públiques Saludables. Durant la jornada, vam oferir fruita ecològica de proximitat a la comunitat universitària (professorat, estudiantat i personal). La iniciativa va tindre un gran acolliment i també es van sumar persones de l'entorn que es trobaven en els voltants i van mostrar interés per l'activitat. Recordem que, al costat d'una bona alimentació, l'activitat física regular és essencial per a millorar la salut i previndre malalties. Per a reforçar estos missatges, a més del repartiment de fruita, preparem activitats relacionades amb la salut i elaborem tríptics informatius sobre hàbits saludables. Valorem molt positivament l'experiència i l'excel·lent acolliment que ha tingut, i ens alegra contribuir a un campus cada vegada més saludable i sostenible.

 

Dra. Elena Muñoz Gómez.

Professora Ajudant Doctora

Departament de Fisioteràpia

 

Animem a la comunitat al fet que incorpore els hàbits d'alimentació saludable tot l'any i consumisca fruites de temporada, tot l'any, per això en el butlletí anirem incorporant el cartell la fruita de temporada corresponent

 

NOUS GRUPS DE DESHABITUACIÓ TABÀQUICA I/O VAPEJADORS - UNIVERSITAT DE VALÈNCIA

Estàs preparat per a deixar de fumar i millorar la teua salut?

 

El Servei de Prevenció i Medi Ambient de la Universitat de València, juntament amb l’Asociación Española Contra el Cáncer, t’ofereix una nova oportunitat de participar en un programa gratuït per a deixar de fumar tabac i/o vapejar, basat en un model de canvi global en el tractament de conductes addictives.

9 sessions.

 

Qui pot participar-hi? Tota la comunitat universitària.

Perquè s’ inicie el grup hi ha d’haver mínim 8 persones inscrites i s’intentarà formar un grup per campus.

 

Modalitat: presencial, en línia o mixta.

 

Inici de l'activitat: Previsiblement a partir de gener de 2026.

 

Els tallers seran en horari de 16 a 18h. En funció de les persones que vulguen participar es formaran els grups i es programarà el dia de la setmana.

>> Informació sobre com funciona

Formulari d’inscripció

 

 

Publicacions descarregables

                   

 

             

 

 

 

 

Cap a ciutats més saludables: les mesures de la COP30 per al futur urbà

 

La COP30 que se celebra en Belém este mes de noviembre llega en un momento crítico para las ciudades. El cambio climático ya no es un escenario lejano, sino una realidad que afecta a la salud, la movilidad y la calidad ambiental urbana.

España no es una excepción: olas de calor más intensas, contaminación persistente y demanda creciente de espacios verdes están redefiniendo las prioridades públicas. Comprender qué representa la COP30 y cómo puede impulsar políticas urbanas saludables es clave para avanzar hacia ciudades resilients y sostenibles.

La relevancia global de la COP30

La conferencia reúne a las Partes de la Convención Marco de Naciones Unidas sobre el Cambio Climático entre el 10 y el 21 de noviembre de 2025. Se celebra coincidiendo con el décimo aniversario del Acuerdo de París, y veinte años desde el Protocolo de Kioto, lo que subraya la necesidad de pasar de declaraciones de intención a resultados concretos que impacten en la vida de las personas.

La presidencia brasileña ha definido como prioridades fortalecer el multilateralismo, acelerar la implementación del Acuerdo de París y vincular la acción climática con la vida cotidiana de las comunidades.

Llegir més en castellà en The Conversation

 

Subvenciones destinadas a actividades relacionadas con la promoción e implementación de la Agenda 2030 para el Desarrollo Sostenible en España.

 

El projecte ODSERVA 3.0, presentat en nom de la Universitat de València ha sigut seleccionat i obtindrà finançament per al seu desenrotllament. El nostre agraïment als que heu enviat propostes i la nostra felicitació a Marcos Ferrer i Manolo Pérez per la seua puntuació en l'avaluació de projectes en el Ministeri.

 

Us animem que tingueu present la possibilitat de presentar l'any que ve les vostres propostes sabent que s'anuncia amb poca antelació i el termini és d'un mes. Convé tindre un projecte estructurat per a quan isca la convocatòria, al maig o juny.

 

Convocatorias de Subvenciones | Ministerio de Derechos Sociales, Consumo y Agenda 2030

 


 

Premis “Universitat, coneixement i Agenda 2030”

CRUE Universitats Espanyoles, la Fundació Carolina i l'Agència Espanyola de Cooperació Internacional per al Desenrotllament (AECID) convoquen la 7a Edició dels Premis “Universitat, coneixement i Agenda 2030” per a Treballs de Fi de Grau (TFG) i Treballs de Fi de Màster (TFM).

 

L'objectiu d'estos guardons és reconéixer i distingir a els/as estudiants que hagen desenrotllat els seus TFG o TFM en qualsevol àrea de coneixement, sempre que el seu treball estiga relacionat amb una o diverses de les temàtiques dels 17 Objectius de Desenrotllament Sostenible (ODS) de l'Agenda 2030, vinculades a alguna de les seues cinc “P”:

 

•    La cura del Planeta
•    El desenrotllament de les Persones
•    Una Prosperitat que no deixe a ningú arrere
•    La Paz, la justícia i les institucions sòlides
•    Els Partenariats (aliances) entre tots els actors

 

Es concediran dos premis en la categoria TFG i dos premis en la categoria TFM.

Les candidatures es formalitzen exclusivament per mitjà de la plataforma tecnològica dels Premis, des d'on els/les sol·licitants hauran de registrar-se. La convocatòria romandrà oberta entre el 4 de novembre i el 4 de desembre de 2025.

Tota la informació sobre la convocatòria està disponible en la pàgina web de la Fundació Carolina.

Per a qualsevol consulta relacionada amb la convocatòria, es pot escriure premios@fundacioncarolina.es . 

 

 

 

25N Dia Internacional per a l'Eliminació de la Violència contra les Dones.

La violència de gènere continua sent una de les violacions dels drets humans més esteses i generalitzades del món.

Cal seguir reivindicant amb força aquesta data.

 

Un estudi detecta la persistència del 61% en el consum d’alcohol en estudiantat universitari, amb un 18% de nous casos després de dos anys

Un estudi del projecte uniHcos, sobre evolució del risc de consum problemàtic d’alcohol en estudiantat universitari, en el qual participa la Universitat de València (UV), ha observat una “alta” taxa de persistència en el consum durant l’estada a la universitat (61% dels casos), amb un 18% de nous casos durant el seguiment. La investigació, publicada en la revista International Journal of Mental Health and Addiction, destaca que els factors associats amb un major risc de consum problemàtic van incloure la convivència amb companys, el malestar psicològic, el tabaquisme i l’experimentació amb drogues.

 

 “Aquestes troballes posen en relleu la necessitat d’estratègies de prevenció específiques per a abordar l’augment del consum d’alcohol de risc entre els estudiants universitaris i mitigar-ne els efectes a llarg termini”, explica María Morales, que explica que l’estudiantat matriculat en primer de grau de la UV que ho desitge també pot participar en el projecte uniHcos, ja que ha rebut un correu amb un enllaç per a emplenar l’enquesta en línia del projecte.

 

Llegir més


 

 

Cistella Responsable als Campus de Tarongers i Blasco Ibáñez

 

La Cistella Responsable és una iniciativa de la fundació CEDAT, amb el recolzament, en la UV, del Vicerrectorat de Sostenibilitat, Cooperació i Vida Saludable. Té com a objectius a destacar: promoure un model de consum responsable que dona la possibilitat d'accedir a aliments ecològics locals i de temporada,  i integrar laboralment a persones amb discapacitat, contribuint a la construcció d'una societat més solidària i compromesa.

En concret, la iniciativa permet a la comunitat universitària encarregar i rebre cistelles de productes ecològics en despatxos i punts de recollida, repartits per persones del Centre Especial d’Ocupació del CEDAT.

 

El funcionament de la proposta és senzill. Primer, la clientela es registra en la web de la Cistella, https://ir.uv.es/mz4RkGL . Després, s'encarrega la comanda (hi ha diferents modalitats de caixes), i s’indica el lloc d’entrega. El dimecres següent es rep el lliurament i el pagament es realitza a través de la plataforma amb targeta de crèdit.

La comanda la confecciona l'associació “Solviu”.

Les bosses utilitzades dins de les cistelles per a transportar els productes, les han confeccionades dones en risc d'exclusió a base de retalls sobrants de fàbriques tèxtils, gràcies al projecte “Mil-una” del Centre de Formació Professional ISOC de Sagunt. Els i les agricultores porten les comandes a la Fundació CEDAT, la qual s'encarrega de l'última milla realitzant els repartiments en carros reciclats i dissenyats ergonòmicament.

La plantilla amb diversitat funcional del Centre Especial d'Ocupació s'encarrega, entre altres tasques, de realitzar aquests repartiments al campus. El producte se serveix en caixes, i dins de les mateixes van les bosses de roba que són les que s'emporta la clientela amb els productes i per la qual paga una fiança de 7 euros.

Aquesta iniciativa pretén apropar l’alimentació saludable i sostenible a la comunitat universtiària.

Us animem a fer una comanda i aprofitar els beneficis d'una alimentació saludable i sostenible a la vegada que es recolza una iniciativa social integradora.

https://ir.uv.es/mz4RkGL

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Bases científiques i pràctiques de la Sostenibilitat(3 crèdits ECTS)

 

 

Aquesta activitat de participació s'inscriu dins de les línies estratègiques de la Universitat de València.

Pretén aportar una formació bàsica als i les estudiants de la UVEG perquè puguen abordar el seu desenvolupament professional des de les exigències d'un desenvolupament ambiental i socialment sostenible. Està reconeguda amb 3 crèdits ECTS.
 

HORARI

Sessió/Sesión

Data

/Fecha

Horari/Horario

Lloc/Lugar

1

29/01/2026

11:00-14:00

Campus de Blasco Ibáñez

2

03/02/2026

11:00-14:00

Campus de Blasco Ibáñez

3

05/02/2026

11:00-14:00

Online

4

10/02/2026

11:00-14:00

Online

5

12/02/2026

11:00-14:00

Online

6

17/02/2026

11:00-14:00

Online

7

19/02/2026

11:00-14:00

Online

8

24/02/2026

11:00-14:00

Campus de Blasco Ibáñez

9

26/02/2026

11:00-14:00

Campus de Blasco Ibáñez

10

03/03/2026

11:00-14:00

Aula 31 Aulario I

 

Més Informació: https://ir.uv.es/u6cvZvt

Automatricula: http://links.uv.es/w2e0IP8 (oberta fins el dia 24 de gener a les 14h)

 

 

 

 

 

Subvenciones de «Proyectos de Generación de Conocimiento» y actuaciones para la formación de personal investigador predoctoral 2025

 

Entitat convocant: Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats

Òrgan convocant: Estatal

 

Font de finançament: Altres

 

Data de publicació de la convocatòria

 

Dijous, 20 de novembre de 2025

 

Data límit

 

Dimarts, 16 de desembre de 2025

 

Modalitat de participació

 

Individual

 

Grandària de convocatòria

 

700M €

 

Llegir més

 

Cicle de conferències 'Pensament ambiental i acció pel clima'

 

Cartell del cicle de conferències

UVgandia acull el cicle de conferències del curs 2025-2026 'Pensament ambiental i acció pel clima'

El Centre Internacional de Gandia de la Universitat de València acollirà al llarg d'aquest curs una sèrie de jornades ambientalistes sota el títol 'Pensament ambiental i acció pel clima'.

L'objectiu serà d'abordar, des de la serenitat i el pensament crític, una reflexió col·lectiva sobre els reptes ambientals del present i el futur. 

Les conferències tindran un caràcter mensual i estaran guiats pel professor de la UV Artemi Cerdà i els experts convidats.

Aquestes trobades estan obertes al públic general i no requereixen inscripció prévia. 

Programa:

  • 27 de novembre. Ascensión Padilla. Les dones en la ciència. Reivindicant el treball pioner.
  • 11 de desembre. José Antonio Franco. Agricultura valenciana en xifres. 
  • 29 de gener. Joan Elies Andrés i Serer. Caminar a les valls de la Marina. Retrobar la natura.
  • 5 de febrer. Xavier Anduix. Medi Ambient a l’aula. El treball de l’educador.

Període de l'esdevenimentDe 23 d’octubre de 2025 a 5 de febrer de 2026. Tots els dies de 18:30 a 20:00.

Lloc de realització

Centre Internacional de Gandia UV

Carrer Tossal, 8

Gandia (46702)

Organitza

UVgandia.

https://www.uv.es/uvgandia/es/uvgandia.html

uvgandia@uv.es

 

 

 

 

 

 

 

https://ec.europa.eu/newsroom/img/newsletter/generic/spacer.gif

https://ec.europa.eu/newsroom/img/newsletter/generic/spacer.gif

https://ec.europa.eu/newsroom/img/newsletter/generic/spacer.gif

https://ec.europa.eu/newsroom/img/newsletter/generic/spacer.gif

https://ec.europa.eu/newsroom/img/newsletter/generic/spacer.gif

https://ec.europa.eu/newsroom/img/newsletter/generic/spacer.gif

https://ec.europa.eu/newsroom/img/newsletter/generic/spacer.gif

https://ec.europa.eu/newsroom/img/newsletter/generic/spacer.gif

https://ec.europa.eu/newsroom/img/newsletter/generic/spacer.gif

https://ec.europa.eu/newsroom/img/newsletter/generic/spacer.gif

https://ec.europa.eu/newsroom/img/newsletter/generic/spacer.gif

https://ec.europa.eu/newsroom/img/newsletter/generic/spacer.gif

https://ec.europa.eu/newsroom/img/newsletter/generic/spacer.gifReps aquest correu per haver-te subscrit a ell o per formar part dels contactes d'UV Sostenibilitat.

Si desitges donar-te de baixa del butlletí, envia un correu amb la paraula Baixa a

sostenibilitat@uv.es

https://ec.europa.eu/newsroom/img/newsletter/generic/spacer.gif

https://ec.europa.eu/newsroom/img/newsletter/generic/spacer.gif

https://ec.europa.eu/newsroom/img/newsletter/generic/spacer.gifSi t’han reenviat aquest butlletí i vols rebre’l directament, escriu amb la paraula Inscripció

sostenibilitat@uv.es

https://ec.europa.eu/newsroom/img/newsletter/generic/spacer.gif

https://ec.europa.eu/newsroom/img/newsletter/generic/spacer.gif

https://ec.europa.eu/newsroom/img/newsletter/generic/spacer.gifSi

https://ec.europa.eu/newsroom/img/newsletter/generic/spacer.gif

https://ec.europa.eu/newsroom/img/newsletter/generic/spacer.gif

https://ec.europa.eu/newsroom/img/newsletter/generic/spacer.gif