Book chapters | Joaquin Aldas-Manzano

Joaquin Aldas-Manzano Concordet sermo cum vita

Book chapters


  • Aldás, J. (2014). Confirmatory tetrad analysis as a tool to decide between the formative/reflective nature of constructs in marketing and management research. In L. Moutinho, E. Bigné, & A. Manrai (Eds.), The Routledge Companion to the Future of Marketing chapter 19, (pp. 348–378). Londres: Routledge. ISBN: 978-0-4156-2592-0. Publisher
  • Aldás, J. & Bigné, E. (2013). Segmentación del consumidor. del marketing masivo, pasando por el marketing one-to-one y llegando al marketing dinámico. In I. Kuster (Ed.), Marketing en una nueva era (pp. 107–124). Madrid: Garceta. ISBN: 978-8-4154-5248-5.
  • Aldás, J., Bigné, E., & Currás, R. (2013). El papel de la responsabilidad social en el nuevo marketing. In I. Kuster (Ed.), Marketing en una nueva era (pp. 29–44). Madrid: Garceta. ISBN: 978-8-4154-5248-5.
  • Aldás, J. (2013). La invarianza del instrumento de medida. In F. Sarabia (Ed.), Metodología para la investigación en marketing y dirección de empresas chapter 16, (pp. 386–410). Madrid: Pirámide. ISBN: 978-8-4368-1342-5. Publisher
  • Aldás, J. (2012). Partial least squares path modelling in marketing and management research: An annotated application. In L. Moutinho & K. Huarng (Eds.), Quantitative Modelling in Marketing and Management chapter 3, (pp. 43–78). Londres: World Scientific. ISBN: 978-9-8144-0771-7. Publisher
  • Aldás, J., Martínez, C., & Pardo, M. (2012). Women entrepreneurship and performance. In M. Martín & D. Ribeiro (Eds.), Women’s entrepreneurship and Economics chapter 7, (pp. 89–108). Nueva York: Springer. ISBN: 978-1-4614-1292-2. Publisher
  • Aldás, J. & Ruiz, C. (2011). La propensión a innovar del consumidor como variable moderadora del efecto de la satisfacción sobre la lealtad en el comercio electrónico. aplicación a la banca online. In R. Vázquez, J. Trespalacios, E. Estrada, & C. González (Eds.), Estrategias competitivas en canales de distribución comercial tradicional versus online (pp. 213–235). Oviedo: Cátedra Fundación Ramón Areces. ISBN: 978-8-4836-7357-7.
  • Andreu, L., Mattila, A. S., & Aldás, J. (2011). Effects of message appeal when communicating csr initiatives. In S. Okazaki (Ed.), Advances in Advertising Research: Breaking new ground in theory and practice, volume 2 of European Academy of Advertising (pp. 245–259). Heidelberg, Alemania: Gabler Verlag. ISBN: 978-3-8349-3134-4. Publisher
  • Bigné, E., Sanz, S., Ruiz, C., & Aldás, J. (2010). Why some internet users do not buy air tickets online. In U. Gretzel, R. Law, & M. Fuchs (Eds.), Information and Communication Technologies in Tourism 2010 (pp. 209–221). Springer-Verlag. ISBN: 978-3-2119-9406-1. Publisher
  • Alvarado, A., Bigné, E., Currás, R., & Aldás, J. (2010). Does corporte social responsibility reall add value for consumers. In C. Loche, W. Leal Filho, & S. Idowu (Eds.), Innovative CSR: From risk management to value creation chapter 8, (pp. 173–195). Sheffield, UK: Greenleaf Publishing. ISBN: 978-1-9060-9335-8. Amazon
  • Aldás, J., Ruiz, C., & Sanz, S. (2009f). Mobile commerce adoption in spain: The influence of consumer attitudes and ict usage behavior. In B. Unhelkar (Ed.), Handbook of Research in Mobile Business: Technical, Methodological and Social Perspective chapter 26, (pp. 320–330). Hershey, PA: IGI Global, 2 edition. ISBN: 978-1-6056-6156-8 Publisher
  • Aldás, J. (2006). La dirección de marketing. In M. Iborra, À. Dasí, C. Dolz, & C. Ferrer (Eds.), Fundamentos de Dirección de Empresas chapter 15-16, (pp. 463–502). Madrid: Thomson, 2 edition. ISBN: 978-8-4283-9922-7
  • Aldás, J. & Calderón, A. (2003). Planificación de medios publicitarios. In E. Bigné (Ed.), Promoción Comercial chapter 8, (pp. 243–278). Madrid: Esic. ISBN: 84-7356-350-6
  • Aldás, J. (2000). Problemas metodológicos de la evaluación de los modelos de exposición: especial referencias al caso español. In E. Bigné (Ed.), Temas de Planificación de Medios (pp. 89–112). Madrid: Esic. ISBN: 84-7356-230-5
  • Aldás, J. & Illueca, M. (1995). Metodología. In J. G. Mora, J. Palafox, & F. Pérez (Eds.), Capital Humano: Educación y Empleo. Valencia: Fundación Bancaja. ISBN: