• La recuperació del 100% de les pagues extraordinàries.
• La recuperació del poder adquisitiu perdut durant la crisi econòmica.
• Recuperar la jornada de 35 hores setmanals.
• Recuperació del programa de jubilació anticipada voluntària incentivada.
• Recuperació i increment de fons destinats a acció social.
• Aportacions al pla de pensions.
• Eliminació de la taxa de reposició en la Oferta d’Ocupació Pública.
• Ampliació de plantilla.
• Equiparació del permís de paternitat al de maternitat.
• Reducció de jornada a partir dels 60 anys sense reducció retributiva.
•Un finançament adient de la Universitat que permeta prestar el servei públic que té encomanat en les millors condicions i amb els recursos necessaris.
• Avançar decididament en la negociació per tal de arribar a l’acord d’un conveni col·lectiu per al personal laboral de les universitats publiques del País Valencià.
• Harmonització de les condicions laborals i retributives del PAS de les universitats públiques del País Valencià.
• Impulsar el procés de negociació arreplegat en el marc de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic sobre la jubilació parcial per al personal funcionari a semblança del personal laboral que ja ho gaudeix.
• Garantir que les condicions laborals del personal dels serveis externalitzats que es presten a les universitats, siguen semblants al personal propi de les universitats.
• Desenvolupar polítiques d'igualtat que afavorisquen i contribuïsquen a una major sensibilització i actuació per a avançar en el tractament, la prevenció i l'eradicació de totes les formes de violència, l'assetjament sexual i l'assetjament per raó de sexe en l'àmbit laboral.
• Enfortiment de les polítiques de gènere a les universitats. CCOO continuarà treballant per a millorar i garantir els drets laborals amb l'objectiu d'aconseguir una igualtat real.
• Cal un Conveni Col·lectiu únic per al personal de les fundacions i empreses creades per la Universitat.
• Constitució de la Mesa Sectorial d’Universitats.
• Cap procés més d’externalització de serveis i activitats a la Universitat.
• Promoure la negociació dels temps de treball per avançar en la coresponsabilitat entre dones i homes.
• Avançar en la negociació d’un nou acord de barems per als concursos de mèrits.
• Ampliar el dret de reducció de jornada sense deducció de retribucions, fins a 26 anys, per als permisos per cura de fill o filla, afectat per càncer o altra malaltia greu, quan la filla o el fill, convisca en la unitat familiar i no dispose d'ingressos.
• Permetre a qui tinga filles o fills amb discapacitat o persones dependents, puga augmentar la flexibilitat horària en la jornada laboral amb la finalitat de conciliar, sense reducció de retribucions.
• Acomodació del gaudiment de les vacances en cas d'embaràs i fins que el fill o la filla complisca 3 anys.
• Reduir l'edat per a l'estabilitat del personal interí passant dels 58 anys actuals als 54 anys d'edat i 10 anys de serveis.
• Reducció de la temporalitat, almenys al 5 % de la plantilla de PAS
• Compromís de convocatòries d’oferta pública d’ocupació de manera regular per a totes les categories de PAS en Administració general i especial. Els processos selectius no hauran de superar el termini de dos anys per tal de reduir la interinitat i ampliar la plantilla estable de la Universitat.
• Ampliació de l’horari d'estiu al mes de setembre, per millorar la conciliació de la vida laboral i familiar.
• Continuar en el model de promoció interna basat en el barrat de places, model que comporta no desplaçar el personal que promociona. La seua aplicació ha d'arribar a tots els grups i les categories
• Revisió del model per a la provisió temporal dels llocs de treball en les comissions de serveis i millora d’ocupació.
• Cal establir criteris per a l'assignació de places vacants en les borses de treball.
• Revisió del sistema de perfils de places que ho requerisquen (laboratoris): compatibilitat d'especialització, mobilitat, promoció i adequació de funcions i revisió d'escales.
• Actualització i reordenació de les escales de l’Administració general i especial.
• Actualització del catàleg de funcions de les categories de PAS d’Administració general i especial.
• Evitar les contractacions de personal que acaba desenvolupant tasques de caràcter estructural prolongades en el temps.
• Revisió de les càrregues de treball i d’anàlisi del compliment d'objectius en la Comissió de Seguiment, detectar mancances, esmenar-les i corregir els desequilibris que s'hagen produït, així com completar l'estudi en tots els serveis de la Universitat.
• Negociació de processos de promoció interna que permeten que tot el PAS tinga dret a millorar la seua activitat professional. Aquests processos no haurien de deixar vacants per cobrir. La promoció interna ha de ser considerada un dret que s’ha de poder exercir habitualment i no excepcionalment.
• Necessitat d'impulsar el dret a la desconnexió digital una vegada finalitzada la jornada laboral, a fi d'assegurar el respecte del temps de descans i de vacances.
• Creació d’un protocol que regule l'ús racional de les comunicacions internes, com l'ús del correu electrònic.
• Regular el teletreball per a la totalitat de la plantilla, com una nova manera d'exercir l'activitat laboral que facilita una millor conciliació de la vida personal.
• Augment d'un nivell de destinació per a tots els llocs de treball de totes les categories tal com s'arreplega en l'annex de l'Acord de condicions de treball 2008-2011.
• Revisió dels nivells de les exclusives per a tota la plantilla.
• Continuar en la defensa del model de transformació de places per costos diferencials, com a model de promoció interna que permet la consecució de dos objectius: l'increment de places de promoció per al personal fix i l'oferta d'ocupació pública.
• Foment de la millora d'ocupació com a sistema de provisió temporal.
• Productivitat. Implantació del complement de productivitat. Creació d’una comissió sindicats i gerència per a l’estudi i desenvolupament del complement, que valore la millora en l’exercici i la iniciativa en el lloc de treball.
• Carrera professional. L’aplicació al personal interí i temporal.
• Les càrregues horàries en temporades d'excés de treball, que recaiguen sobre la plantilla, i siguen assumides voluntàriament, podran ser compensades en temps de lliure disposició en jornades completes. Elaboració d'un protocol.
• Exigir la participació sindical en el disseny dels plans de formació per garantir que la formació arribe a totes les categories, siga útil personalment i professionalment.
• Potenciar la formació d’idiomes adequats al nivell de comprensió del personal, en tots els nivells i en hores de treball, per tal d’acostar la formació al lloc de treball, atés el caràcter cada vegada més internacionalitzat de la Universitat.
• Continuar aprofundint en la formació del PAS, dissenyant cursos que incloguen classes presencials i en línia, que permeten trobar una fórmula mixta per a facilitar l'assistència a persones amb responsabilitats familiars.
• Continuar implementant accions formatives en igualtat de gènere i de caràcter obligatori per a aquells llocs que tinguen personal sota la seua responsabilitat.
• Fomentar la impartició de cursos per al personal de laboratori, especialment sobre tasques bàsiques comuns, formació en bones pràctiques de laboratori i en la implantació de normes de qualitat.
• Incidir en l'organització de cursos de formació mediambiental.
• Cursos de formació adaptats al lloc de treball en tecnologies d'informació i de comunicació, per al personal de biblioteques, per les seues característiques.
• Augmentar els descomptes econòmics per a l’accés a l’estudi d’idiomes en el Centre d’Idiomes de la Universitat.
• Facilitar i ampliar els programes de mobilitat en l’estranger per al PAS i amb possibilitat de conciliar la vida familiar i personal.
• Presència dels sindicats, de la Universitat de València, en el Consell de Govern quan els punts a tractar provinguen de la Mesa Negociadora i afecten les condicions de treball.
• Obligatorietat de negociar i d’acordar en la Mesa Negociadora tot allò que afecta les condicions de treball del PAS funcionari i laboral.
• Garantir que l’organització dels serveis i de l’administració de la Universitat responga a una formulació racional i coherent mitjançant la participació i intervenció sindical en el disseny de l'organització, l'estructura o la modificació de serveis, que afecten la plantilla, per garantir els drets i les condicions de treball del PAS.
• Cal aprofundir en la separació de les activitats docents i de gestió, continuant promovent que els llocs directius i de màxima responsabilitat administrativa dels serveis i de les estructures de centres i departaments siguen ocupats pel PAS.
• Participació sindical en les comissions de contractació per garantir unes condicions laborals dignes.
• La Universitat ha de dotar-se, d’un Protocol de clàusules socials per als processos de contractació de la Universitat de València, mitjançant un procés de negociació entre el Rectorat i les seccions sindicals.
• Cal incrementar els recursos humans i pressupostaris destinats a la salut laboral, cal incorporar amb rigor els criteris preventius en les polítiques d’inversió i de contractació i s’ha d’augmentar el nivell de control i d’exigència sobre les condicions de salut laboral de les empreses contractades i concessionàries.
• Creació de zones de descans on les treballadores embarassades i mares lactants puguen descansar en condicions adequades.
• Assegurar que es compleix la normativa en matèria de prevenció de riscos laborals des de la perspectiva de gènere, i evitar els riscos que incideixen en dones.
• Vigilància específica de la salut.
• Atenció psicològica i terapèutica, intervenció des de diferents models terapèutics, mediació, formació en habilitats socials i gestió emocional entre altres.
• Plans de prevenció específics que identifiquen els riscos, tenint en compte les particularitats de les persones, planifiquen les actuacions, informen i facen visible les mesures adoptades.
• Crear comissions per al seguiment de l’organització del treball, dels factors psicosocials, l’estrés i la salut.
• Promoure activitats encaminades a la formació en salut laboral i prevenció de l’estrés, mitjançant propostes esportives, grups de treball d'habilitats emocionals i socials (mindfulnes, assertivitat…) entre altres.
• Compromís ecològic, Augmentar la implantació de sistemes d'estalvi energètic i exigir l'ampliació d'actuacions encaminades a la minimització dels residus sòlids i la recollida selectiva. Cal portar el concepte d'ecologia a les relacions entre les persones en els llocs de treball.
• Implementar programes de cooperació i de solidaritat per part del PAS.
• Promocionar l'oci actiu, l'esport i la creació i el consum cultural entre tots els treballadors i les treballadores.
• Assegurar els espais, les aules, les infraestructures i els recursos necessaris per a la potenciació de les activitats d'estiu destinades als més joves: La Nau dels Xiquets i les Xiquetes i la Nau Jove i ampliar les activitats a períodes de vacances escolars.
• Millorar la mobilitat al Campus de Burjassot perquè la línia d’EMT 63 funcione tot l’any. Acords de transport públic que siguen realment avantatjosos per a la comunitat educativa.