Saltar la navegación

5.3.1 Començar a redactar

Llegeix, anota i organitza

La bibliografia que vas recopilant et serveix per a aprendre més sobre el tema i per a crear les teues pròpies idees, construir el teu propi coneixement. Per això és important que faces subratllats, anotacions, resums o cites. T'ajudaran a recordar aspectes específics dels documents consultats i a conformar la teua visió personal sobre el tema.

A continuació, has d’organitzar la informació recollida i posar en relació els diferents aspectes i idees del treball. Per a aquesta tasca pots utilitzar algunes de les eines que et proposem ací.

Una vegada que ho tingues tot ordenat, fes un primer esborrany o esquema de l'estructura del treball: decideix quants grans apartats, subapartats i paràgrafs en tindrà. Segurament aquesta estructura inicial no serà la definitiva, perquè en el procés de redacció pots adonar-te de la necessitat de rectificar-la.

Fes servir eines TIC

Organitza la informació


L'ús de recursos i aplicacions web t'ajudaran a organitzar la informació, a més aconseguiràs reduir el temps i l'esforç que hi dediques. Són eines intuïtives i moltes d'elles gratuïtes. T'oferim una xicoteta selecció en funció de la seua utilitat:

  • Emmagatzemar, crear i editar documents en el núvol: Dropbox, Google Drive.
  • Guardar, classificar i compartir enllaços d'Internet: Diigo, Symbaloo.
  • Fer anotacions i pluja d'idees: Evernote, Zoho Notebook, OneNote.
  • Crear mapes mentals i conceptuals: MindMeister, Mindomo.
  • Elaborar gràfics, infografies i diagrames: Gliffy, Genially.
  • Gestionar les cites i referències bibliogràfiques: Mendeley, Refworks.

Amplia la informació sobre eines web amb la infografia Projecte 2.0 del Servei de Biblioteques, Publicacions i Arxius de la Universitat Politècnica de Catalunya.