Fundació GeneralUniversitat de ValènciaLa Nau Menuda Logo del portal

25 Naus de Xiquets i Xiquetes

En aquesta edició, el fil conductor que dona coherència a la proposta educativa és “25 Naus de Xiquets i Xiquetes”, ja que l'any 2020 es complia el 25 aniversari de l’Escola d'Estiu de la Universitat de València i a causa de la situació sanitària no ho poguérem celebrar. Aquesta Escola s'ha consolidat al llarg del temps com un entorn d’oci educatiu on s’adapten les activitats a les diferents maneres d’aprendre, de ser i de relacionar-se dels participants. Un espai màgic on es fomenta l’educació per la pau, el respecte pel medi ambient, la solidaritat, la diversitat i també els valors democràtics i de participació social, dins del marc dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS).

No es tracta únicament d’una mirada retrospectiva cap al passat, per a valorar tot allò que s’ha fet, sinó també de mirar cap endavant perquè volem seguir assumint nous reptes.

Per començar aquesta passejada pels diferents fils conductors de passades edicions, explorarem el Gran joc de l’evolució, que ens permetrà comprendre com hem arribat a gaudir d’una esplèndida biodiversitat com la que hi ha De l’oasi i a la marjal.

Tot seguit, tornarem a viatjar En globus i en submarí per a navegar per Un univers d’enginy, per a descobrir els Llegats d’Afri-K o escoltar les diferents Veus del món, que tant es converteixen en Dracs de paper com es transformen en l’expressió de Més de set arts.

Al mateix temps, reprendrem una Ullada a l’ésser humà tan si està Molt lluny, molt a prop, sabent que la Comunicació permet intercanviar coneixements i facilita la convivència entre la multitud de cultures, ètnies, llengües que hi ha Arreu del món. Ara bé, també cal valorar les Tradicions i jocs de la nostra terra.

Per acabar, després de vint-i-cinc anys volem fer un exercici per imaginar-se com seran les pròximes NAUS, però el que tenim clar és que desitgem que siga una NAUtura renovable.

Us esperem!