El fotògraf Emilio Andrés Codina ens presenta, mitjançant la seua exposició “Consumisme i abandó. Impacte de l’home en el seu entorn”, les conseqüències dels excessos del consum. En aquesta obra, composta per una sèrie de 25 imatges, on s’inclouen dos díptics de 140 cm d’ample per 100 cm d’alt, es pretén estimular l’espectador perquè reflexione sobre l’actual forma de vida.
Les instantànies van ser preses al llac Salton Sea de l’estat de Califòrnia, als Estats Units. Considerat per molts el llac més contaminat del país, les aigües fecals i les deixalles industrials de poblacions limítrofes, entre altres coses, han construït tot un lloc en decadència. Un espai oblidat i abandonat, on els peixos morts i el paisatge deteriorat es contraposen amb la imatge idíl•lica del “somni americà”.
Aquesta exposició sorgeix arran del treball elaborat en el Màster en Fotografia de l’escola Espai d’Art Fotogràfic de València, on durant un curs acadèmic els alumnes han de desenvolupar un projecte fotogràfic basat en la temàtica proposada i que aquesta vegada era “Activitat humana: maquinària, alimentació i entorn”. Totes les sèries efectuades durant el màster es fan amb la supervisió del director de l’escola, Nicolás Llorens, i del fotògraf internacional, Philipp Scholz Rittermann. L’objectiu fonamental del màster és la realització d’un projecte de caràcter professional, artístic i personal, que amb el suport d’Espai d’Art Fotogràfic ajude els alumnes a entrar en el món professional. Entre tots els treballs desenvolupats durant el màster, un jurat d’experts va seleccionar l’obra d’Emilio Andrés Codina per a ser premiada per Espai d’Art Fotogràfic amb el finançament d’una publicació monogràfica i la producció de l’exposició a la sala cedida pel Patronat Martínez Guerricabeitia del Centre Cultural La Nau de la Universitat de València. El jurat del Màster en Fotografia el van conformar Francesc Vera (professor de fotografia a la Facultat de Belles Arts de la Universitat Politècnica de València), Romà de la Calle (catedràtic de l’àrea d’Estètica i Teoria de les Arts de la Universitat de València) i Tomás Llorens (crític d’art).