Ajudes a l'estudi de la Universitat de València
La Universitat de València mostra la seva disposició de potenciar la igualtat d'oportunitats i de contribuir a millorar l'eficiència educativa convocant anualment les ajudes a l'estudi. Per a això oferix als seus estudiants dos programes d'ajudes: el general i el 0'7.
Nota: La informació d'aquesta pàgina fa referència a la convocatòria d'ajudes a l'estudi del curs acadèmic 2010/11. La del curs 2011/12 es publicarà aproximadament en el mes de febrer.
Text de la convocatòria
Beneficiaris de l'ajuda a l'estudi
Estudiants de la Universitat de València.
Estudis compresos
Estudis oficials conduents a l'obtenció del títol de Grau, Llicenciatura, Enginyeria, Diplomatura, Enginyeria Tècnica i Màster Oficial.
Tipus d'ajuda
L'objectiu és cobrir part de les despeses derivades dels seus estudis.
- General: Estudiants de la Universitat de València, espanyols o comunitaris i no comunitaris si acrediten residència en la Comunitat Valenciana i haver treballat a Espanya al 2009.
- Programa 0'7: Estudiants de la Universitat de València, no comunitaris procedents de països en vies de desenvolupament (establits a la convocatòria), amb residència a la Comunitat Valenciana.
Termini de presentació
Vint dies hàbils comptats des de l'endemà de la seua publicació a la web del Centre d'Assessorament i Dinamització dels Estudiants (CADE).
Àmbit
Universitat de València
Sol·licitud
Documentació requerida
- Sol·licitud descrita a l’apartat 7.1. degudament complimentada i signada en tots els seus apartats.
- Impres de dades econòmiques i patrimonials on s’hi consignaran tots els elements patrimonials de tots els membres computables de la família, indicant en el seu cas “NO POSSEÏSC”.
- Fotocòpia del Llibre de família o documentació anàloga que acredite la composició de la unitat familiar, i fotocòpia del DNI (o document d’identificació) del sol·licitant i dels membres computables, majors de 14 anys, de la unitat familiar.
- Documentació acreditativa econòmica i patrimonial:
- Document d’autorització per a recaptar els certificats a emetre per l’Agència Estatal d’Administració Tributària i per la Tresoreria General de la Seguretat Social signat per tots els membres computables de la unitat familiar majors d’edat. La presentació de la sol·licitud per part del beneficiari comporta l’autorització a l’òrgan gestor d’aquestes ajudes per a recaptar els certificats que ha d’emetre per a l’Agència Estatal d’Administració Tributària i per a la Tresoreria General de la Seguretat Social.
- En el cas de no haver fet la declaració de la renda corresponent a l’exercici 2009, caldrà aportar també documents acreditatius dels ingressos de la unitat familiar (certificat d’ingressos de l’INEM, entitat contractant o justificant del cobrament de pensions, etc.) i fotocòpia dels documents acreditatius del patrimoni (fotocòpia dels rebuts de l’impost sobre béns immobles corresponents a l’exercici 2009, exclosa la vivenda habitual, i certificat bancari d’interessos i dividends).
- Fotocòpia de les dades bancàries del compte corrent o llibreta d’estalvis on es vol percebre el pagament de la beca. El sol·licitant haurà de ser titular o cotitular del mateix.
- Certificat d’empadronament que acredite la residència administrativa a l’Estat espanyol, en el cas d’estudiants i estudiantes no comunitaris.
- Certificat d’empadronament que acredite la residència administrativa del sol·licitant en qualsevol municipi de la Comunitat Valenciana, amb anterioritat al 31 d’octubre de 2010.
- Els estudiants i estudiantes que al·leguen causes de força major cal que justifiquen documentalment i adequadament l’esmentada situació.
- En el cas d'estudiants que hagen cursat estudis universitaris en el període 2009-2010 en una universitat distinta a la Universitat de València hauran d'aportar el certificat del seu expedient acadèmic i una declaració responsable de nota mitja realitzada per l'interessat en el model d'imprès normalitzat que es podrà descarregar del CADE
Lloc de presentació
Una vegada complimentat i imprés el formulari de sol·licitud, aquest s’haurà de presentar conjuntamente amb la resta de documentació requerida al registre de la secretaria del centre de la Universitat de València on el sol·licitant cursa els seus estudis, en qualsevol altre dels registres de la Universitat de València o per qualsevol altre mitjà previst en l’article 38 de la Llei 30/1992 de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú. En cas d’enviament per correu certificat, la presentació de la documentació a l’oficina de correus corresponent es farà d’acord amb el que disposa l’article 31 del Reial Decret 1829/1999, de 3 de desembre, en sobre obert, a fi que l’exemplar destinat a l’administració de la Universitat de València siga datat i segellat abans de ser certificat. En el cas que la documentació no estiga datada i segellada per l’oficina de correu corresponent, s’entendrà com a data vàlida de presentació aquella en què tinga entrada al registre de la Universitat de València.
Països destinataris de les ajudes del programa 0'7
- Llista de països [PDF]