
La reunió ha tingut lloc en el Museu de la Universitat de Navarra
Estem molt contentes de compartir l'experiència del nostre equip en la reunió de llançament del projecte Iberifier Plus, celebrada a Pamplona els passats dies 23 i 24 de maig de 2024. Durant aquest esdeveniment, vam tindre l'oportunitat d'interactuar amb altres socis del projecte i discutir sobre el treball que realitzarem des d'ara d'ara en avant fins a la finalització del projecte. Un dels moments més destacats va ser la presentació d'Ana Serra, en representació de l'equip de la Universitat de València, on va exposar la nostra proposta com a coordinadores del Paquet de Treball 5 (WP5).
Aquest paquet de treball està dedicat al monitoratge i avaluació de l'adherència i implementació del Codi de Pràctiques sobre Desinformació per les principals plataformes i cercadors en línia. Aquest esforç és crucial per a mitigar la desinformació dins de l'ecosistema digital.
Els nostres objectius clau inclouen:
- Monitorar el compliment: Assegurar que les principals plataformes digitals complisquen amb l'Article 17 del Codi, que exigeix esforços en alfabetització mediàtica i pensament crític,
especialment per a grups vulnerables.
- Secundar i avaluar: Proporcionar un suport analític substancial a l'Observatori Europeu de Mitjans Digitals (EDMO) i a la Comissió Europea per a avaluar la implementació del Codi.
- Desenvolupar indicadors: Crear indicadors estructurals (estàndard) per a mesurar l'impacte del Codi sobre la desinformació i ajudar en els marcs d'accés a dades.
- Analitzar l'impacte regional: Subministrar informació detallada sobre tendències de desinformació regionals i temes relacionats a sol·licitud de la Comissió Europea.
Ana Serra va presentar aquests objectius, centrant-se en les estratègies i metodologies que garantiran la seua implementació reeixida. Així mateix, va destacar la importància de la col·laboració i la comunicació oberta entre tots els socis, establint un to de participació i cooperació per a les tasques que s'han de desenvolupar en aquest paquet de treball, i especialment dirigit als socis que participaran en aquest paquet de treball: la Universitat de Santiago de Compostel·la, la Universitat de Navarra i Institut Universitari de Lisboa.
A més, al llarg de la reunió, participem en debats i compartim idees i plans que impulsaran el nostre treball col·lectiu en el marc de Iberifier Plus.