Universitat de ValènciaOferta Científic Tecnològica AgroalimentacióOferta Científic Tecnològica Agroalimentació Logo del portal

Grup d'Investigació en Emoció i Llenguatge al Treball: la Funció Discursiva Emotiva/Evaluativa en Diferents Textos i Contextos: Projecte Persuasió - EMO-FUNDET

Descripció

El present projecte analitza els mecanismes lingüístics de la persuasió tant en anglés com en espanyol i en el llenguatge verbal i no verbal. Per a això, es fa una revisió de les diferents teories lingüístiques (pragmàtic-discursives) sobre la persuasió, l'argumentació i la retòrica i s'analitzen diferents mostres de discurs empresarial/institucional per a descobrir mecanismes de persuasió en cadascuna de les dues llengües. 

Els resultats poden demostrar diferències en els diferents mecanismes emprats en anglés i espanyol i que són, per tant, específics de cada llengua, però també mecanismes que són equiparables. Aquests resultats seran bàsics per a dissenyar materials ad hoc per al pla de formació de dos nivells diferents (ESO i Universitat).

Objectius CT
  • Estudi i anàlisi dels mecanismes lingüístics de la persuasió en anglés i espanyol, en el llenguatge verbal i no verbal.
  • Estudi de les estratègies persuasives en l'entorn laboral (empresarial i institucional).
  • Estudi empíric de base experimental en contextos educatius. Elaboració i posada en pràctica d'un pla de formació.
  • Dissenyar el mòdul sobre persuasió del curs en línia i/o semi-presencial, per a la formació de professionals d'empresa o institucions.
Línies d'investigació
  • Persuasió en el treball

    Estudi de les estratègies persuasives en l'entorn laboral (empresarial i institucional) que s'utilitzen per a la construcció d'una identitat corporativa en els mitjans de comunicació públics (particularment en contextos digitals).

  • Persuasió en el discurs polític

    Estudis de les estratègies persuasives típiques del discurs polític oral en el context anglosaxó i espanyol, com ara la metàfora, la metonímia, l'avaluació (Martin & White, 2005) o els mecanismes de Transitivitat (Halliday i Matthiessen, 2004, 2014), o una combinació d'ells, amb l'objectiu de convéncer a l'audiència i obtindre els seus vots i que, per tant, s'utilitzen amb un propòsit ideologitzador.

Personal investigador no UV

Col·laboradors/ es

  • Mercedes Diez Prados - Universidad de Alcalá (Madrid).
  • Antonio Garcia Gómez - Universidad de Alcalá (Madrid).

 

Estructura asociada
Institut Interuniversitari de Llengües Modernes Aplicades (IULMA)
Dades de contacte del grup
Emoció i Llenguatge al Treball: La Funció Discursiva Emotiva/Evaluativa en Diferents Textos i Contextos: Projecte Persuasió (EMO-FUNDET)

Campus de Blasco Ibáñez

Av. Blasco Ibáñez, 32

46010 València (València)

963 983 582

Geolocalització

ana.belen.cabrejas@uv.es