Determinació de la composició d'àcids grassos cel·lulars de soques microbianes mitjançant cromatografia de gasos.
La Secció d'Estadística disposa de personal qualificat expert en el maneig d’equips informàtics dotats amb softwares específics. El principal software utilitzat per a l’anàlisi de les dades és el software lliure R.
Anàlisis genètic amb servidors d'alt rendiment, ordinadors associats al servidor, software bioinformàtic, desenvolupament d'algoritmes de treball
Base de dades amb més de 4.000 títols en diferents formats (paper, pdf....) de documents científics (papers, tesis, altres documents) sobre el registre paleontològic de mamífers fòssils del Cenozoic.
Per a la seua explotació es compta amb les dades diàries de la xarxa convencional d'observatoris de l'Agència Estatal de Meteorologia (període 1950-2013), i les dades de les torres meteorològiques que la Unitat Mixta CEAM-UVEG disposa per a les anàlisis climàtiques. El desenvolupament del programari elaborat pel propi grup d'investigació permet la validació i explotació informàtica de la base de dades, amb la realització d'un ampli ventall de càlculs i anàlisis climatològiques.
Laboratori equipat amb material òptic dotat d'equip fotogràfic, cambra de cultiu, bibliografia especialitzada en briologia i equip informàtic.
Es tracta d'un equip informàtic d'emmagatzematge massiu i amb un gran rendiment, amb un conjunt de discos redundants que permet oferir un servei 24 h al dia. Les característiques tècniques de l'equip són les següents:
- Format rack de 19 polzades.
- 4 x 10 GbE iSCSI canals de host / ports amb connector SFP+.
- 2 ports SAS d'expansió.
- Suport per a RAID 0, 1, 3, 5, 6, 10, 30, 50, 60.
- Controladora redundant i hot swap.
- 2 GB de memòria cache per controladora.
- Bateria cache hot swap per controladora.
- Expansió dinàmica de capacitat.
- LUN Mapping.
- Possibilitat de discos hot spare i hot swap.
- Mòduls de font d'alimentació i ventiladors redundants.
- Backplane per a 16 discos SAS 6 Gbit.
- 16 discos SAS Hitachi 600 Gbytes 15.000 rpm 6 Gbit.
- Capacitat de suport de fins a 112 discos SAS 6 Gbit.
- SES/SMART.
- Gestió mitjançant LCD amb teclat, telnet sobre Ethernet i explorador d'Internet amb GUI.
- Notificació remota d'alarmes.
Cabina de cultiu amb nivell 1 de Contenció Biològica (NCB1), en hivernacle tipus “venlo”, amb control de temperatura, humitat relativa, ventilació, CO₂, il·luminació i reg a través del sistema de control i regulació integral de clima i reg Ridder Multima.
Cabina de cultiu amb nivell 2 de Contenció Biològica (NCB2), en hivernacle tipus “venlo”, amb control de temperatura, humitat relativa, ventilació, CO₂, il·luminació i reg a través del sistema de control i regulació integral de clima i reg Ridder Multima.
Cabina de cultiu estàndard en hivernacle tipus “venlo”, amb control de temperatura, humitat relativa, CO₂, il·luminació i reg a través del sistema de control i regulació integral de clima i reg Ridder Multima.
Cambra climatitzada amb 12 aquaris de cristall per a assajos fonamentalment de patologia amb organismes aquàtics.
Cambra visitable de cultiu per al creixement i desenvolupament de plantes, totalment aïllades de l'exterior i que permeten un control precís de temperatura, humitat, CO₂ i radiació (max 300 μmoles/m2s per nivell), amb tubs Leds d'última generació de llum blanca, amb un espectre focalitzat per al cultiu de plantes, AR 12.
Les seues dimensions internes són 2040 x 2010 x 3210 mm (altura x ample x profunditat).
Cambra visitable de cultiu per al creixement i desenvolupament de plantes, totalment aïllades de l'exterior i que permeten un control precís de temperatura, humitat, CO₂ i radiació (max 600 μmoles/m2s per nivell), amb tubs Leds d'última generació de llum blanca, amb un espectre focalitzat per al cultiu de plantes, AR 12.
Les seues dimensions internes són 2040 x 2010 x 3210 mm (altura x ample x profunditat).
cambra que permet l'experimentació amb grans aquaris i cultius de plantes
La UCG compta amb cambres tèrmiques que treballen en la banda dels 8-14 micròmetres per a la mesura in situ de la temperatura de la superfície terrestre.
Caracterització microbiana mitjançant diverses aproximacions.
Anàlisi qualitatiu i quantitatiu de poblacions microbianes mitjançant citometria de flux
Col·leccions de plecs d'algues, líquens, fongs liquenícols i briòfits inclosa en l'herbari VAL.
Col·lecció de comparació de microvertebrats terrestres de la Península Ibèrica. El sistema es troba en ple desenvolupament, participant en l'elaboració i actualització del mateix gran part dels membres de l'equip investigador així com personal del departament de Zoologia de la Facultat de Biologia de la UV. En aquests moments (any 2016) desenvolupem dos Treballs Fi de Grau per a l'actualització dels sistemes de base de dades d'aquest procés, en col·laboració amb el Museu Valencià d'História Natural.
Un comptador proporcional és un detector de partícules ionitzants. El seu funcionament es basa en la ionització produïda en les partícules per un camp elèctric intens que travessa el volum de detecció gasós. Tots dos tipus de radiacions poden mesurar-se de manera simultània tenint en compte que una partícula alfa produeix, en travessar un mitjà material, una major ionització específica que una partícula beta de la mateixa energia.
Cromatògraf HPLC capil·lar amb detecció UV-vis.
Cromatògraf HPLC, detectors UV-Vis, evaporatiu (ELSD), índex de refracció.
Cromatògraf HPLC, detectors UV-Vis, ion trap mass spectrometer.
Cromatògraf de gasos amb detector d'espectrometria de masses de quadrupol simple, GC-MS, aplicant l'anàlisi de compostos volàtils.
Sistema modular constituït per bomba binària, desgasificador, compartiment de columna termostatitzat, injector automàtic i detector ultraviolat de longitud d'ona variable d'alta freqüència de mostreig, governats per estació de dades, Agilent sèries 1200 i 1260.
Sistema modular constituït per bomba isocràtica, bomba quaternària, desgasificador, compartiment de columna termostatitzat, injector automàtic i detector de fila de díodes d'alta freqüència de mostreig, governats per estació de dades, Agilent sèrie 1200. Es disposa també de detectors de fluorescència i d'índex de refracció.
Sistema modular constituït per bomba isocràtica, bomba quaternària, desgasificador, compartiment de columna termostatitzat, injector automàtic i detector de fila de díodes, governats per estació de dades, Agilent sèrie 1200.
Sistema modular constituït per bomba quaternària, desgasificador, compartiment de columna termostatitzat, injector automàtic i detectors ultraviolats de longitud d'ona variable i índex de refracció, governats per estació de dades, Agilent sèries 1200 i 1260.
Cromatògraf nano HPLC amb detecció UV-vis.
Recurs cultius vius de macròfits
Servei d'emmagatzematge de material biològic en condicions controlades.
- Depòsit de soques d'arqueges, bacteris, fongs filamentosos i llevats fins a grup de risc 3* d'acord amb la definició del Reial decret 664/1997 del 12 de maig de 1997.
- Depòsit de fags de soques microbianes fins a grup de risc 2 d'acord amb la definició del Reial decret 664/1997 del 12 de maig de 1997.
Utilitzen la propietat d'uns certs materials d'emetre llum quan les seues e- lliures produeixen excitacions que més tard es desexciten després del pas de la radiació ionitzant. La llum emesa es transforma en un senyal elèctric i és posteriorment mesurada mitjançant un fotomultiplicador.
Exploració dels genomes nuclears, plastidials i mitocondrials a fi d'obtindre polimorfismes (genòmics i citogenètics) aptes per a la distinció d'individus, poblacions, unitats evolutives i espècies amb finalitats filogenètics, sistemàtics, conservacionistes, així com en la lluita contra el frau alimentari i el comerç il·legal d'espècies subjectes a regulacions de convenis internacionals de protecció (CITES).
Software per l'automatització de l'optimització de les diferent variables en cromatografia líquida i gasosa.
Laboratori equipat amb ultracongelador, equip per a estudis de biologia molecular, material òptic, bibliogràfic i informàtic.
Electroforesi capil·lar amb detecció UV-Vis i capacitat per altres tècniques d'electroseparació capil·lar.
Electroforesi capil·lar amb detecció UV-Vis.
Espectrofluorimetre d'alta precisió
L'espectrometria gamma és una tècnica d'anàlisi multielemental que permet obtindre l'espectre de radiacions gamma de diferent energia emeses pels isòtops radioactius que són registrats per un detector de fotons. Es basa en el fet que els fotons produeixen portadors de càrrega (excitacions electró-buit) que es mouen lliurement en el semiconductor cap als elèctrodes de col·lecció.
Caracterització estructural de materials en estat sòlid, i de substàncies immobilitzades sobre sòlids.
Permet analitzar materials molt diversos:
- Sòls, fustes, cel·luloses
- Materials ceràmics
- Polímers
- Polimorfs, vidres, metalls i aliatges
- Materials porosos, com a zeolites, aluminosilicats
- Nanopartícules
- Estudi de complexos organometálicos en estat sòlid.
Espectròmetre de masses de trampa iònica per infusió directa de analits.
Vaisala CL51 Ceilòmetre. Instrumente làser que treballa en un sol canal elàstic a 910 nm. En comparació amb els mesuraments dels altres dos sistemes, els mesuraments del CL51 són menys precises i estan més afectades pel soroll, especialment durant el dia. L'avantatge és que el CL51 funciona de manera contínua, té una altura de solapament menor que la dels altres sistemes lidar (uns 150 metres) i ofereix dades amb una resolució espacial de 10 metres. Els mesuraments del CL51 s'utilitzen actualment per a la determinació de l'altura de la base dels núvols i l'anàlisi qualitativa de l'evolució dels aerosols en les capes baixes de l'atmosfera.
Estació Solar Kipp & Zonen. Està disponible des de 2010. L'estació solar està composta per un seguidor solar Solys-2 amb seguiment solar actiu. Sobre aquest seguidor solar s'han instal·lat alguns instruments com el radiòmetre CMP21 per al mesurament de la radiació solar global i difusa (en banda ampla), el pirheliómetre CHP1 per al mesurament de la radiació solar directa de banda ampla i el pirgeòmetre CGR4 per al mesurament de la radiació descendent d'ona llarga . El grup compta amb dues estacions de mesura a Burjassot i Aras de los Olmos.
La UCG compte, entre una altra instrumentació, amb dues antenes receptores d'imatges de satèl·lit corresponents als satèl·lits MSG (Meteosat Second Generation) i NOAA, així com una estació de recepció que permet l'obtenció d'imatges dels satèl·lits TERRA, AQUA i NPP (www.uv.es/iplsat/).
Autoclau esterilitzador a vapor, de 890 Litres, de doble porta, per a la inactivació dels residus biològics generats, així com per a la desinsectació de substrats previ a la seua utilització. L'esterilització es realitza mitjançant vapor d'aigua saturat a pressió, funcionant segons el procés de buit fraccionat.
Laboratori equipat amb material òptic (lupa binocular i microscopi) dotat d'equip fotogràfic digital, bibliografia especialitzada.
Laboratori d'anàlisi d'aigües i sediments
Software per el anàlisi estadístic de dates.
La tècnica MALDI-TOF MS permet l'obtenció del perfil proteic característic d'una soca microbiana a partir de l'anàlisi de les seues proteïnes ribosomals, principalment.
Identificació microbiana mitjançant seqüenciació de gens essencials.
Laboratori amb equipament bàsic d'òptica per a la investigació microscòpica, equip de captació i anàlisi d'imatges, i cambres climàtiques de cria d'insectes.
Laboratori amb equipament bàsic d'òptica per a la investigació microscòpica i aquaterraris.
Laboratori amb equipament bàsic d'òptica per a la investigació microscòpica i incubadora per al cultiu de nematodes.
Laboratori amb equipament bàsic d'òptica per a la investigació microscòpica.
Laboratori de calibratge radiomètric.
Equipament del Laboratori de la Planta Experimental d'Aquaris.
Sis llocs de treball amb ordinadors. Programari propi + 3 llicències ENVI-IDL + 2 llicències ARCGIS 8.
Laboratori per al processament de mostres paleontològiques. El laboratori compta amb les instal·lacions de rentada i processament (piles, estufes, tamisos,....) per a mostres xicotetes i intermèdies procedents, o bé de la rentada en camp o de mostrejos a petita escala.
Tècnica que permet la liofilització de material biològic.
Laboratori equipat amb material òptic dotat d'equip fotogràfic, càmera de flux laminar, bibliografia especialitzada en líquens i fongs liquenícoles; equip de TLC (comatografia en capa fina) dotat d'estufa d'assecat, cubetes i llum ultraviolat i equip informàtic.
Programari per a la mesura de pics cromatogràfics d'asimetries diverses, modelització de la retenció per a cromatografia líquida de fase inversa hidro-orgànica i micelar, així com optimització de mètodes cromatogràfics. Conté nombroses funcions per a la modelització de la retenció i la resolució cromatogràfica. El programa va ser comercialitzat a nivell internacional.
La CECT disposa d'un catàleg públic que inclou més de 8000 soques de bacteris, arqueges, fongs filamentosos i llevats. També disposa del Mengovirus vMCO i pròximament incorporarà algunes soques de fags.
L'equip consta d'un Nefelòmetre doble amb condicionador per a la mesura de la dispersió d'aerosols, un etalómetre per a la mesura d'absorció d'aerosols, i un TSI-APS per a la mesura de la distribució de grandàries.
Cambres i tubs d'acumulació de gasos per a mesures experimentals, diversos sistemes de mesura de CO2 i CH4 (espectroscòpia d'absorció, detecció per infraroig -IRGA, semiconducció)
Està compost per dos fotòmetres CIMEL i uns dos radiòmetres PREDE POM per a la mesura de la columna d'aerosols. També es disposa d'un Ceilòmetre i un lidar per a estudiar el seu perfil vertical.
La radiació UVB de banda ampla mitjançant un radiòmetre (6 radiòmetres Yankee UVB-1) i de la radiació UVB espectral. La UVB-1 està dissenyada per a ser estable durant llargs períodes de temps i per a funcionar de manera contínua i autònoma sobre el terreny. Els mesuraments es van realitzar i van emmagatzemar amb el mateix procediment utilitzat en els casos anteriors. El Optronic 754 està equipat amb un monocromador doble, amb un rang espectral que va de 250 nm a 800 nm, amb un FWHM de 1,6 nm que permet realitzar mesuraments amb un pas de longitud d'ona mínim de 0,05 nm. El detector és un fotomultiplicador d'estat sòlid, estabilitzat en temperatura per l'efecte Peltier.
Microscopis i estereoscopis òptics i de fluorescència d'investigació
Col·lecció de mostres i cultius de les diferents especies de les aigües continentals ibèriques
Servidor per a emmagatzematge d'imatges.
Extracció del DNA, seqüenciació del genoma (WGS), assemblat, determinació de paràmetres de qualitat, anàlisi genòmica...
Programari per a l'anàlisi estadística de dates.
La plataforma Massarray s'encarrega de l'estudi, amb finalitats d'investigació, de mostres de tipus biològic a través del mapatge fi de seqüències d'ADN, així com de l'anàlisi de fenòmens de metilació. Amb aquest equip es poden analitzar desenes de variants de l'ADN com SNPs, insercions o deleccions en centenars de mostres en poc temps amb un gran grau de precisió i sensibilitat. També és possible analitzar mutacions somàtiques com les presents en mostra d'origen cancerigen. Finalment, es poden quantificar el grau de metilació de CpG individuals en seqüències curtes d'ADN de manera quantitativa.
La UCG compta amb nombrosos radiòmetres tèrmics que treballen en la banda dels 8-14 micròmetres per a la mesura in situ de la temperatura de la superfície terrestre.
Actualment es compta amb una xarxa de radiòmetres disposats en part de la xarxa d'estacions meteorològiques de la Fundació CEAM que es troben en funcionament i distribuïdes al llarg de la geografia de la Comunitat Valenciana.
Programaris per a l'anàlisi estadística de dades.
Utilitzat per al tractament espacial de la informació i bases de dades en el Laboratori de SIG de la UV. Es compta amb el programari ArcGIS que és una potent plataforma d'informació amb aplicacions vàries per al tractament i disseny de tota l'anàlisi espacial de les dades.
Plataforma per a dur a terme estudis transcriptòmics en el camp de single cell (cèl·lula única) que permet estudiar la variabilitat transcriptòmica i fenotípica entre milers de cèl·lules partint d'ARN de cèl·lula única.
Es compta amb un sistema compost de diverses bases de dades i aplicacions en programari lliure per a l'anàlisi espacial de la relació entre distribució biogeogràfica d'espècies de vertebrats terrestres i les variables bioclimàtiques del territori que ocupen.
Sistema de difracció de Raigs X marca Bruker model D8 ADVANCE A25 amb capacitat per a mesurar fases cristal·lines sobre mostres en pols, làmines primes i mostres sòlides heterogènies de xicoteta grandària.
Sistema de difracció de Raigs X marca Bruker model N8 HORIZON, és un equip de laboratori compacte, específic i dedicat per a l'anàlisi de dispersió de raigs X a baix angle (SAXS) i incidència rasant a baix angle (GISAXS).
L'anàlisi per Difracció de raigs X a baixos angles permet obtindre valors de la grandària i distribució de partícula, distància entre les partícules, així com l'ordenació d'aquestes. Establir fraccions volumètriques i grau de cristal.linitat en materials, el càlcul de la porositat, forma i dimensions de nanopartícula.
Sistema de difracció de Raigs X marca Bruker model D8 ADVANCE A25 amb capacitat per a mesurar fases cristal·lines sobre mostres en pols, làmines primes i mostres sòlides heterogènies de xicoteta grandària.
Equip per a la realització d'assajos de PCR digital.
Equip per a la realització d'assajos de PCR quantitativa.
La PCR en temps real és una tècnica que combina l'amplificació i la detecció en un mateix pas, en correlacionar el producte de la PCR de cadascun dels cicles amb un senyal d'intensitat de fluorescència. Estan compostos per un termociclador acoblat a un sistema òptic, que monitora el senyal dels fluoròfors usats per a detectar el producte amplificat. Pel fet que la fluorescència d'aquests augmenta conforme el producte s'amplifica, es combinen els processos d'amplificació i detecció en una sola etapa.
Sistema de difracció de Raigs X difractòmetre multipropòsit i sistema Pre-FIX té la capacitat única de mesurar, mitjançant un sol instrument, qualsevol tipus de mostra: des de pólvores fins a pel·lícules primes i des de nanomaterials fins a objectes sòlids.
Estructura de tamisos de rentada-tamisada més infraestructura completa composta per 2 motobombes de quatre temps amb capacitat de bombament de 30.000 litres d'aigua per hora més sistema de mànegues múltiples per a la rentada-tamisada més infraestructura de dispositius per a l'assecat en camp de grans mostres paleontològiques per a grans campanyes.
Equip de seqüenciació massiva de DNA basat en seqüenciació per síntesi, utilitza nucleòtids marcats amb fluoròfors de diferents colors, i captació d'imatges de la fluorescència emesa.
Equip de seqüenciació d'alt rendiment que permet l'obtenció de seqüències curtes de fins a 300 pb.
Equip de seqüenciació d'alt rendiment que permet l'obtenció de seqüències amb una longitud mitjana superior a 30 kb.
L'equip permet l'obtenció de seqüències d'ADN pel mètode de Sanger i la determinació de la grandària de fragments.
Es disposa d'un pòrtic d'acer de 18 m. de llum i 550 de gàlib, situat en la carretera CV 35 per a l'avaluació de sistemes de monitoratge de trànsit en condicions reals de lluminositat i circulació. El pòrtic consta de 3 càmeres de CCTV mòbils de diferent qualitat, d'un focus d'infrarojos, un sensor de telepeatge i un sensor magnètic situat davall del pórtico.la informació dels sistemes és enviada a una ERU i d'aquesta al laboratori des d'on es reben imatges en temps real i es pot controlar l'equipament instal·lat.
Nou sistemes de filtració i recirculació d'aigua per al manteniment d'organismes aquàtics.
Servidors i software per a la catalogació i integració espacialment explícita de la informació ambiental
La UCG compta amb llicències de programari per al processament d'imatges de satèl·lit.
Instruments per Biologia Molecular
Grup consolidat amb experiència demostrada en la investigació en epidemiologia i salut ambiental. Base de dades bibliogràfica amb més de 6000 referències.
Per a eixida al camp i transport d'equips. També permet la mesura en camp col·locant els sensors en un braç articulat addicional.
Vehicle tot terreny Land Rover Defender amb sistema d'enganxament per a la prospecció, mostreig, processament i transport de mostres paleontològiques en camp.
Espectrofotòmetre de camp Ocean Optics USB2000 (2 unitats) Sonòmetre de camp PCE-322 A Vibròmetre de camp PCE-VT 204 microcentrífuga eppendorf, Model Minispin plus (13400 r.p. m.) Lectors TROVAN LID-650 per a transponder de 10 dígits (6 unitats)
Analítica de mostres de camp. Microscopi estereoscopico (2 unitats)