Universitat de ValènciaOferta Científic Tecnològica AgroalimentacióOferta Científic Tecnològica Agroalimentació Logo del portal

Grup d'Investigació en Trastorns de l'Espectre Autista. Grup de Recerca Inma Fernández - INVTEA

Descripció

La investigació del grup se centra en diferents aspectes relacionats amb els Trastorns de l'Espectre Autista (TEA) durant l'edat escolar. Una de les temàtiques que més intensa al grup és l'anàlisi del perfil neuropsicològic dels xiquets i xiquetes amb diagnòstic amb TEA. Referent a això, realitzem diferents avaluacions del funcionament executiu i llenguatge en xiquets i xiquetes amb TEA, amb la intenció d'analitzar i descriure les diferents variables avaluades i de relacionar-les amb altres constructes, com el coneixement de continguts escolars (lectura, escriptura i matemàtiques, fonamentalment), així com la severitat dels símptomes de TEA.

Igualment, estem interessats a analitzar l'impacte que provoca en el si de les famílies el diagnòstic de TEA en un dels fills, a través de l'avaluació de l'estrés parental, les estratègies d'afrontament i els indicadors de resiliència. També adoptem una mirada més àmplia en la qual tractem d'identificar i analitzar algunes de les barreres que impedeixen la inclusió educativa i social, de les persones amb TEA. En aquesta línia analitzem la imatge social del TEA que projecten agents tan poderosos com la televisió, el cinema, la premsa o les xarxes socials.

Finalment, l'objectiu més ambiciós del grup és elaborar propostes d'intervenció psicopedagògica a partir del coneixement generat de l'avaluació dels estudiants. Aquestes propostes es dirigiran al professorat que atén regularment a les seues aules a estudiants amb TEA, tant al professorat especialista (mestres/as de pedagogia terapèutica i d'audició i llenguatge), com als tutors i als especialistes de les diferents àrees curriculars

Objectius CT
  • Analitzar el perfil neuropsicològic dels xiquets i xiquetes amb TEA en edat escolar.
  • Analitzar l'impacte familiar produït pel TEA.
  • Dissenyar procediments d'intervenció educativa.
  • Identificar i reduir barreres per a la inclusió educativa i social de les persones amb TEA.
Línies d'investigació

Avaluació i Intervenció Psicopedagògica en Trastorns d'Espectre Autista

Aquesta línia tracta de millorar els procediments aplicats d'avaluació i intervenció psicopedagògica en contextos escolars per a xiquets i xiquetes amb TEA.

Direcció
  • TARRAGA MINGUEZ, RAUL
  • Alumn.-Servei de Formacio Permanent
Veure fitxa
Membres
  • GOMEZ MARI, IRENE
  • Alumn.-Servei de Formacio Permanent
Veure fitxa
  • GONZALEZ SALA, FRANCISCO
  • Doctorand.
Veure fitxa
  • SANZ CERVERA, PILAR
  • Alumn.-Servei de Formacio Permanent
Veure fitxa
Personal investigador no UV

Equip de treball

  • Gabriela Acosta Escareño - Universidad Católica de Valencia San Vicente Mártir
  • Julio Tarín Ibañez - Conselleria d'Educació-Generalitat Valenciana
  • Ximena Monserrath Velez Calvo - Universidad del Azuay - Cuenca (Ecuador) 
  • Osvaldo Hernández González - Universidad de Talca - Chile
Estructura asociada
Didàctica i Organització Escolar
Dades de contacte del grup
Investigació en Trastorns de l'Espectre Autista. Grup de Recerca Inma Fernández (INVTEA)

Campus de Tarongers

Av. Tarongers, 4

46022 València (València)

963 828 858

Geolocalització

www.uv.es/invtea

invtea@uv.es

Persones de contacte
  • TARRAGA MINGUEZ, RAUL
  • Alumn.-Servei de Formacio Permanent
Veure fitxa