La investigació del grup se centra en diferents aspectes relacionats amb els Trastorns de l'Espectre Autista (TEA) durant l'edat escolar. Una de les temàtiques que més intensa al grup és l'anàlisi del perfil neuropsicològic dels xiquets i xiquetes amb diagnòstic amb TEA. Referent a això, realitzem diferents avaluacions del funcionament executiu i llenguatge en xiquets i xiquetes amb TEA, amb la intenció d'analitzar i descriure les diferents variables avaluades i de relacionar-les amb altres constructes, com el coneixement de continguts escolars (lectura, escriptura i matemàtiques, fonamentalment), així com la severitat dels símptomes de TEA.
Igualment, estem interessats a analitzar l'impacte que provoca en el si de les famílies el diagnòstic de TEA en un dels fills, a través de l'avaluació de l'estrés parental, les estratègies d'afrontament i els indicadors de resiliència. També adoptem una mirada més àmplia en la qual tractem d'identificar i analitzar algunes de les barreres que impedeixen la inclusió educativa i social, de les persones amb TEA. En aquesta línia analitzem la imatge social del TEA que projecten agents tan poderosos com la televisió, el cinema, la premsa o les xarxes socials.
Finalment, l'objectiu més ambiciós del grup és elaborar propostes d'intervenció psicopedagògica a partir del coneixement generat de l'avaluació dels estudiants. Aquestes propostes es dirigiran al professorat que atén regularment a les seues aules a estudiants amb TEA, tant al professorat especialista (mestres/as de pedagogia terapèutica i d'audició i llenguatge), com als tutors i als especialistes de les diferents àrees curriculars
- Analitzar el perfil neuropsicològic dels xiquets i xiquetes amb TEA en edat escolar.
- Analitzar l'impacte familiar produït pel TEA.
- Dissenyar procediments d'intervenció educativa.
- Identificar i reduir barreres per a la inclusió educativa i social de les persones amb TEA.
Avaluació i Intervenció Psicopedagògica en Trastorns d'Espectre Autista
Aquesta línia tracta de millorar els procediments aplicats d'avaluació i intervenció psicopedagògica en contextos escolars per a xiquets i xiquetes amb TEA.
- TARRAGA MINGUEZ, RAUL
- Alumn.-Servei de Formacio Permanent
- GOMEZ MARI, IRENE
- Alumn.-Servei de Formacio Permanent
- GONZALEZ SALA, FRANCISCO
- Doctorand.
- SANZ CERVERA, PILAR
- Alumn.-Servei de Formacio Permanent
Equip de treball
- Gabriela Acosta Escareño - Universidad Católica de Valencia San Vicente Mártir
- Julio Tarín Ibañez - Conselleria d'Educació-Generalitat Valenciana
- Ximena Monserrath Velez Calvo - Universidad del Azuay - Cuenca (Ecuador)
- Osvaldo Hernández González - Universidad de Talca - Chile
Campus de Tarongers
Av. Tarongers, 4
46022 València (València)
- TARRAGA MINGUEZ, RAUL
- Alumn.-Servei de Formacio Permanent