Aquesta línia de recerca s'ocupa de l'activitat física, l'exercici, l'esport i el sedentarisme des del punt de vista de la salut pública, amb atenció especial a les poblacions vulnerades.
Desenvolupament d'activitats de divulgació del coneixement científic, de l'activitat dels investigadors i del patrimoni cultural i les tradicions de les comarques valencianes, a través d'exposicions, conferències i publicacions divulgatives.
Amb aquesta línia d'investigació es pretén descriure i comprendre la construcció del concepte del cos en els materials curriculars i extracurriculars utilitzats en el currículum de l'educació infantil. Per a això s'inclouen diferents eines metodològiques per a estudiar la construcció del concepte del cos com ara l'anàlisi de contingut i l'anàlisi crítica del discurs tant de les representacions visuals com del text escrit. Amb base en els resultats d'aquesta línia d'investigació, es pretén que el professorat en exercici i en formació aprenga a valorar críticament els materials curriculars que utilitza a les seues aules, així com per a proposar materials curriculars alternatius que fomenten una imatge ajustada de les xiquetes i xiquets.
Estudi sobre les noves pràctiques culturals en el marc digital. Anàlisi de l'impacte de les noves tecnologies en els mecanismes de poder i control social i cultural.
Estudi del desenvolupament de la cultura festiva, del rol social de les tradicions culturals i dels processos de modernització dels esdeveniments festius en el marc dels processos de globalització cultural. Anàlisi dels processos de construcció d'una memòria cultural i del patrimoni cultural.
Estudi de la relació entre el marc socio-històric, la memòria històrica i la cultura política.
Estudi de les transformacions de la societat contemporània des de la perspectiva de la sociologia de la cultura, del sorgiment de noves pràctiques de creació, l´efecte cohort en el canvi de les pràctiques culturals i la irrupció de noves comunitats de consum cultural.
Estudi de la relació entre les identitats nacionals i culturals, de les configuracions polítiques culturals, de la política sub-estatals i el federalisme així com el seu rol en el desenvolupament econòmic i social i de la generació de marques territorials en un marc globalitzat (place branding).
Estudi de les polítiques culturals territorials i locals com a sistemes de governança i d'interrelació entre agents culturals i del seu rol en la configuració d'identitats col·lectives i com a mecanismes de desenvolupament de districtes artístics.
Estudi del fenomen de la col·laboració identificant els factors que influeixen en la mateixa i la dinàmica de funcionament dels grups d'investigació, amb el propòsit de comprendre millor el fenomen i oferir informació rellevant de cara a potenciar i gestionar les pràctiques cooperatives.
Estudi de les noves pautes de pràctica esportiva, dels la relació entre canvi social, cohesió social i esport, de la relació entre institucions del camp esportiu i el camp polític i econòmic.
Estudi de la relació entre poder i cultura com a mecanisme de control i normalització i jerarquització o bé les dinàmiques de resistència cultural dels antics i nous moviments socials. Investigació de les interrelacions i dependències entre el camp polític, intel·lectual i cultural.
Amb aquesta línia d'investigació es pretén analitzar l'impacte de les pràctiques de moviment i expressió corporal musicalitzades en l'alumnat amb diversitat funcional d'Educació Infantil. Aquesta anàlisi permetrà al professorat universitari desenvolupar propostes metodològiques amb les adequades eines per a la millora de les capacitats motores d'aquest alumnat; veient-se afavorida la formació del futur professorat d'Educació Infantil en possibilitar-se el seu inici a la investigació i la comprovació de la utilitat de les pràctiques proposades en els plantejaments didàctics pràctics de l'aula universitària. Al seu torn, es pretén desenvolupar programes de rehabilitació de problemes de motricitat global i fina de l'alumnat d'Educació Infantil, en els quals es combinen les propostes fisioteràpiques tradicionals amb elements musicals adequats, de manera que es potencien els resultats esperats i s'establisquen noves línies d'actuació inter i multidisciplinàries davant la diversitat funcional motora.
Aquesta línia de recerca s'ocupa de l'avaluació de la productivitat i dels òrgans de comunicació i difusió de les ciències de l'activitat física i l'esport.
Cooperació per a la millora dels índexs de desenvolupament humà i la cohesió social. Metodologies per a la realització de diagnòstics ciutadans participatius, la seua sistematització i l'elaboració de polítiques públiques des de la proposta ciutadana. Anàlisi dels Sistemes de Seguretat Social.
Estudi de les dinàmiques de convivència i diàleg interreligiós en societats diverses amb especial atenció a la garantia de la llibertat religiosa en contextos de xenofòbia i rebuig cap a les minories. Anàlisi de l'impacte de la islamofòbia en les societats europees.
Anàlisi del marc normatiu i les polítiques migratòries i d'asil a la Unió Europea, des de la perspectiva del respecte i la garantia dels drets humans atesos els estàndards internacionals de protecció exigibles.
Aquesta línia de recerca s'ocupa d'estudiar l'exercici físic, l'esport i l'organització curricular de l'educació física formal i informal, amb especial èmfasi en les poblacions vulnerades.
Aquesta línia de recerca s'ocupa d'estudiar els processos d'ensenyament-aprenentatge de l'activitat física i l'esport, així com currículum, reformes, innovacions i ús de les noves tecnologies (TIC), amb especial èmfasi en les poblacions vulnerades.
Anàlisis quantitatives de les publicacions per a estudiar la grandària, creixement i distribució de la bibliografia científica; avaluar la visibilitat i impacte de les publicacions i els investigadors. Anàlisi de les estructures socials en les quals s'articula la investigació.
Estudis d'aspectes d'història de la literatura i de la cultura valenciana.
Abordar la cultura de la ed.musical a partir de l'estudi del currículum prescrit en la legislació educativa, editat en els llibres de text, declarat i ensenyat pels docents, realitzat o adquirit pels estudiants i ocult o implícit mitjançant la normalització d'una cultura epistèmica.
Amb aquesta línia d'investigació es pretén d'una banda analitzar les propostes metodològiques i les eines musicals que s'utilitzen a l'aula universitària per a afavorir el desenvolupament integral de les xiquetes i xiquets en Educació Infantil. Per una altra, desenvolupar propostes innovadores amb base en el moviment musical perquè el futur professorat d'Educació Infantil no especialista en Música puga aplicar les múltiples possibilitats de desenvolupament cognitiu, socioafectiu, motor i verbal que ofereix l'aplicació d'activitats de moviment musical durant aquesta etapa educativa.
Estudi de l'evolució lingüística al territori valencià, a través dels textos literaris i documentals.
Desenvolupament d'enfocaments, metodologies i recursos que perseguisquen: reflexionar sobre pràctiques educatives i processos de reproducció cultural; renovar estratègies didàctiques a partir de processos d'investigació orientats a l'acció; incorporació de les TIC i nous mètodes pedagògics.
Aquesta línia indagarà en els possibles sinergies que es poden establir entre l'educació musical i altres àrees com les ciències socials, naturals i de la comunicació, les arts plàstiques i visuals, l'educació emocional i l'educació especial.
Estudi de les identitats musicals,tant dels docents que imparteixen música com dels propis estudiants,des d'una perspectiva contemporània que combina les dimensions discursiva, performativa i interseccional, per a comprendre les relacions que es produeixen dins de l'aula de música.
Creació de materials sobre metodologies d'investigació amb el propòsit d'oferir un marc de referència per a la generació autònoma de coneixement. Desenvolupament i difusió de recursos per a potenciar les destreses de comunicació escrita i oral en l'àmbit acadèmic.
Treballar en les principals línies d'investigació i d'innovació que s'estan desenvolupant en didàctica de la literatura i de la llengua.
Anàlisi financera-actuarial dels sistemes de pensions i principals contingències: jubilació, incapacitat, viduïtat, orfandat, favor familiar, desocupació i dependència. També s'estudien els productes financers i asseguradors que millor s'adapten a les necessitats dels individus.
Concentra la seua atenció en l'impacte de les polítiques sobre el desenvolupament dels països.
Anàlisi de les polítiques internacionals aplicades en països concrets i estudis comparats de tals polítiques.
Estudi de les dinàmiques de convivència en contextos de multiculturalitat significativa, amb especial atenció a les polítiques d'integració, els models de gestió de la diversitat cultural, la promoció de la interculturalitat i els conflictes associats a la desigualtat i a la xenofòbia.
Amb aquesta línia d'investigació es pretenen analitzar les accions, programes i estratègies utilitzades en la promoció de l'activitat física en el currículum de l'Educació Infantil. En general, s'analitzen els correlats i determinants de l'activitat física dins i fora de l'escola que puguen impactar positivament sobre la formació integral de les xiquetes i els xiquets. En particular, s'analitza la conducta d'activitat física durant les sessions de motricitat infantil en virtut de sistemes observacionals de caràcter qualitatiu així com a través de sistemes quantitatius de mesurament de l'activitat física.
Economia Social: estratègies d'economia sostenible i cohesió social. Disseny d'indicadors. Disseny, avaluació i foment per a la implantació d'estratègies de RSE. Difusió i consolidació de l'emprenedoria d'índole social. Generació de motivació per a l'emprenedoria i empre M 3.0.
Es proposen processos de transferència i difusió de cara a la innovació social i educativa.
Estudis relacionats amb les implicacions legals, socials i ètiques de l'ús de la informació. Anàlisi i desenvolupament d'indicadors de control per a identificar pràctiques poc ètiques en l'àmbit acadèmic i científic.