Analitzar diferents processos de comunicació tant a nivell empresarial, adoptant una perspectiva integradora (comunicació integrada de màrqueting) i centrada en el consumidor, com a nivell interpersonal, enfocant-se en expressions que van més enllà dels elements verbals (comunicació no verbal).
Hi ha una tendència a mirar cap a l’empresa i el benefici i la privatització del coneixement. En aquest sentit, comprendre bé els canvis dins l’estructura audiovisual en els nivells més importants és ineludible per poder proposar alternatives. Cal fer possible una accessibilitat més justa a una nova.
Examinar la implementació de les pràctiques innovadores en els sectors com el turisme i l'educació. Èmfasi en la innovació docent. Anàlisi de l'ús i de l'impacte de les noves tecnologies d'informació i comunicació (xarxes socials, apps, telèfons intel·ligents, intel·ligència artificial, etc.).
Anàlisi pragmàtica de la comunicació política i mediàtica. Estratègies d'enquadrament cognitiu i manipulació en el discurs dels actors polítics. Polítiques comunicatives institucionals i corporatives. Processos discursius en internet. Identificació de patrons i perfils comunicatius en els missatges de polítics i mitjans.
Estudi, anàlisi i reflexió sobre la representació de l'animal en els mitjans visuals i audiovisuals (cinema, televisió, publicitat, etc.)