University of Valencia logo Logo Scientific Evidence on Addiction (RECA) Logo del portal

Curs “Prevenció d'addiccions amb i sense substància basada en l'evidència”

  • July 10th, 2025
Portada del curs

Entre el 30 de juny i el 9 de juliol de 2025 es va dur a terme el curs “Prevenció d'addiccions amb i sense substància basada en l'evidència”, impartit pel Dr. Víctor José Villanueva Blasco, investigador i director del Màster en Prevenció de Drogodependències de la Universitat Internacional de València.

El curs, de 15 hores de duració, va estar dirigit a professionals dels àmbits educatiu, social i sanitari, i va abordar un enfocament integral de la prevenció, sustentat en criteris de qualitat i bones pràctiques. Al llarg de quatre jornades, es van analitzar programes eficaços en contextos escolars, familiars, comunitaris i ambientals, així com estratègies per a dissenyar i implementar intervencions preventives basades en l'evidència científica.

L'activitat formativa va finalitzar amb una reflexió col·lectiva sobre el paper professional en la prevenció i els reptes actuals enfront de les addiccions, tant amb substància com sense substància.