UVemprénUniversitat de València Logo del portal

Pla d'empresa

 

El Programa Intercampus de Motivació Empresarial (PIME) t'oferix esta formació voluntària per a aprendre a elaborar un Pla d'Empresa prenent com a base idees i projectes emergents de l'estudiantat, desenvolupats en el marc de PIMe o de qualsevol altra formació oferida per UVemprén.

Aquesta formació et servirà també per a completar els requisits de formació necessaris per a poder realitzar en el futur l'examen oficial de Competències Emprenedores UV.

Esta formació constarà de 25 hores que es dividiran en sis mòduls de tres hores de duració i set hores de treball de l'alumne.

Horari: 10.00 – 13.00
Lloc: Tarongers, Edifici Instituts d'investigació C/ Serpis, 29

 

CONVOCATÒRIA 2024

INSCRIPCIÓ

S’hi pot participar de manera individual .

Només es pot presentar una participació per persona.

PROCEDIMENT. Has de seguir els tres passos:

1 Completar l’annex: Pla d'empresa

2 Sol·licitar la participació per ENTREU amb una instància general mitjançant el tràmit “UVemprén StartUP PIME" en gestions específiques de la unitat.

 

Instancia general - UVemprenStartUP-PIMe

i adjuntar a la pestanya "Fitxers adjunts": Formulari de sol·licitud: Annex: Pla d'empresa

3 Sol·licitar la beca a SANTANDER UNIVERSIDADES a través de la plataforma SANTANDER OPEN ACADEMY

CALENDARI FORMATIU

SESSIÓ 1 - INICIANT EL VIATGE EMPRENEDOR – 23 Setembre 2024

Paco Pelegrí, Emilia Pascual 

  • Introducció a la metodologia Design Thinking: etapa de “ideació”
  • Definició de Buyer Persona i mapa d'empatia
  • La proposta de valor
  • Introducció al Business Model Canvas
  • L'equip emprenedor: missió, visió i valors.
  • RESUM EXECUTIU

SESSIÓ 2 - RADIOGRAFIA DEL MERCAT: ANÀLISI INTERNA I EXTERNA  – 30 Setembre 2024

Alicia Mas, Modesto Encabo

  • Product-market fit (Encaix producte-mercat)
  • Anàlisi PESTEL i DAFO
  • Mapa de situació de competidors
  • Impacte i beneficis socials de la nostra proposta de negoci
  • Business Model Canvas: proposta de valor, segment de clients 
  • Comentaris sobre un cas pràctic d'una gran empresa

SESSIÓ 3 - ESTRATÈGIA DE MÀRQUETING: EL CLIENT EN EL CENTRE – 7 Octubre 2024

Enric Trull, Héctor Martínez

  • Introducció a la metodologia Design Thinking: etapa de “validació”
  • Establiment d'hipòtesi i disseny d'experiments: investigació qualitativa i quantitativa
  • Anàlisi de resultats i redefinició de la proposta de valor
  • El viatge del consumidor i embut de conversió
  • El pla de màrqueting: estratègies de màrqueting omnicanal (en línia i offline)
  • Business Model Canvas: relació amb clients i canals

SESSIÓ 4 - PLA OPERATIU DEL NEGOCI – 14 Octubre 2024

Francisco García, Manuel Olmos

  • Metodología Lean Startup: creació del Producte Mínim Viable
  • Les decisions de producció i aprovisionament: organització, maquinària i equips, matèries primeres, magatzems i estocs, instal·lacions i subcontractació
  • El pla d'operacions 
  • Business Model Canvas: activitats i recursos clau

SESSIÓ 5 - ORGANITZACIÓ, ASPECTES JURÍDICS I HUMANS – 21 Octubre 2024

Francisco Velasco, Emilia Pascual

  • Elecció de la forma jurídica i els seus avantatges i inconvenients: Autònom, Societat Limitada, Societat Limitada Laboral
  • El registre de l'empresa i la propietat industrial
  • El Pacte de Socis
  • L'equip humà: rols i organigrama de funcions
  • Business Model Canvas: socis clau

SESSIÓ 6 - GESTIÓ FINANCERA – 28 Octubre 2024

Javier Monrabal, Jose Luis Ureña, Héctor Martínez 

  • Inversió inicial i vies de finançament: Bancària i no bancària, pública i privada
  • Estructura de costos i ingressos: Costos fixos i costos variables, vendes i punt d'equilibri
  • Business Model Canvas: estructura de costos i font d'ingressos

SESSIÓ 7 (“EXTRA”) – ARA TOT TÉ SENTIT! – 4 Novembre 2024

  • Validació del model de negoci i anàlisi de resultats 
  • Presentació del Business Model Canvas i obtenció de feedback
  • El Elevator Pitch: l'art de vendre la teua idea