|
El Programa Intercampus de Motivació Empresarial (PIME) t'oferix esta formació voluntària per a aprendre a elaborar un Pla d'Empresa prenent com a base idees i projectes emergents de l'estudiantat, desenvolupats en el marc de PIMe o de qualsevol altra formació oferida per UVemprén.
Aquesta formació et servirà també per a completar els requisits de formació necessaris per a poder realitzar en el futur l'examen oficial de Competències Emprenedores UV.
Esta formació constarà de 25 hores que es dividiran en sis mòduls de tres hores de duració i set hores de treball de l'alumne.
Horari: 10.00 – 13.00
Lloc: Tarongers, Edifici Instituts d'investigació C/ Serpis, 29
CONVOCATÒRIA 2024
Criteris d’accés, reconeixement i privacitat per a l’admissió de l’estudiantat.
Presentació de sol·licituds: Des del 22 d'abirl fins al 19 de setembre de 2024
Relació de persones admeses i excloses
INSCRIPCIÓ
S’hi pot participar de manera individual .
Només es pot presentar una participació per persona.
PROCEDIMENT. Has de seguir els tres passos:
1 Completar l’annex: Pla d'empresa
2 Sol·licitar la participació per ENTREU amb una instància general mitjançant el tràmit “UVemprén StartUP PIME" en gestions específiques de la unitat.
i adjuntar a la pestanya "Fitxers adjunts": Formulari de sol·licitud: Annex: Pla d'empresa
3 Sol·licitar la beca a SANTANDER UNIVERSIDADES a través de la plataforma SANTANDER OPEN ACADEMY
CALENDARI FORMATIU
SESSIÓ 1 - INICIANT EL VIATGE EMPRENEDOR – 23 Setembre 2024
Paco Pelegrí, Emilia Pascual
- Introducció a la metodologia Design Thinking: etapa de “ideació”
- Definició de Buyer Persona i mapa d'empatia
- La proposta de valor
- Introducció al Business Model Canvas
- L'equip emprenedor: missió, visió i valors.
- RESUM EXECUTIU
SESSIÓ 2 - RADIOGRAFIA DEL MERCAT: ANÀLISI INTERNA I EXTERNA – 30 Setembre 2024
Alicia Mas, Modesto Encabo
- Product-market fit (Encaix producte-mercat)
- Anàlisi PESTEL i DAFO
- Mapa de situació de competidors
- Impacte i beneficis socials de la nostra proposta de negoci
- Business Model Canvas: proposta de valor, segment de clients
- Comentaris sobre un cas pràctic d'una gran empresa
SESSIÓ 3 - ESTRATÈGIA DE MÀRQUETING: EL CLIENT EN EL CENTRE – 7 Octubre 2024
Enric Trull, Héctor Martínez
- Introducció a la metodologia Design Thinking: etapa de “validació”
- Establiment d'hipòtesi i disseny d'experiments: investigació qualitativa i quantitativa
- Anàlisi de resultats i redefinició de la proposta de valor
- El viatge del consumidor i embut de conversió
- El pla de màrqueting: estratègies de màrqueting omnicanal (en línia i offline)
- Business Model Canvas: relació amb clients i canals
SESSIÓ 4 - PLA OPERATIU DEL NEGOCI – 14 Octubre 2024
Francisco García, Manuel Olmos
- Metodología Lean Startup: creació del Producte Mínim Viable
- Les decisions de producció i aprovisionament: organització, maquinària i equips, matèries primeres, magatzems i estocs, instal·lacions i subcontractació
- El pla d'operacions
- Business Model Canvas: activitats i recursos clau
SESSIÓ 5 - ORGANITZACIÓ, ASPECTES JURÍDICS I HUMANS – 21 Octubre 2024
Francisco Velasco, Emilia Pascual
- Elecció de la forma jurídica i els seus avantatges i inconvenients: Autònom, Societat Limitada, Societat Limitada Laboral
- El registre de l'empresa i la propietat industrial
- El Pacte de Socis
- L'equip humà: rols i organigrama de funcions
- Business Model Canvas: socis clau
SESSIÓ 6 - GESTIÓ FINANCERA – 28 Octubre 2024
Javier Monrabal, Jose Luis Ureña, Héctor Martínez
- Inversió inicial i vies de finançament: Bancària i no bancària, pública i privada
- Estructura de costos i ingressos: Costos fixos i costos variables, vendes i punt d'equilibri
- Business Model Canvas: estructura de costos i font d'ingressos
SESSIÓ 7 (“EXTRA”) – ARA TOT TÉ SENTIT! – 4 Novembre 2024
- Validació del model de negoci i anàlisi de resultats
- Presentació del Business Model Canvas i obtenció de feedback
- El Elevator Pitch: l'art de vendre la teua idea