Logo de la Universdad de Valencia Logo del portal

Lista de novedades

Últimas 10 novedades

• 14/05/18

¿Com fer front a les noves manifestacions de movilitat forçada? Dimecres 16 de maig, 19.30h

Conferència a càrrec de Javier de Lucas, catedràtic de Filosofia del Dret i Filosofia Política de la Universitat de València. Presenta, Carles X. López, director del Col·legi Major Rector Peset. L’evolució dels moviments de població de caràcter massiu mostra un ventall de causes que posen en entredit la distinció entre immigrants i refugiats, en particular en allò referit als desplaçats com a conseqüència de problemes relacionats amb transformacions mediambientals. Com reaccionar davant d’aquestes transformacions?

• 14/05/18

Concerts de Primavera 2018. Lourdes Kleykens Vidal, violoncel i Daniel Taboada López, piano. Dimarts 15 de maig, 19.30h

Cicle Joves Intèrprets de l'Institut Valencià de Cultura. Amb Lourdes Kleykens Vidal, violoncel i Daniel Taboada López, piano. Interpretaran obres de Johann Sebastian Bach, Luigi Boccherini, Peteris Vasks, Antonin Dvorák. Dimarts 15 de maig a les 19.30 hores a la Sala de la Muralla.

• 08/05/18

Taula redona. El cooperativisme palestí, en clau de dona. 9 de maig de 2018 a les 19 hores.

Taula redona "El cooperativisme palestí, en clau de dona", a través de la qual coneixerem quina és la situació del cooperativisme a Palestina i el paper clau que tenen les dones en el seu enfortiment. Es comptara amb les intervencions de nou dones representants d'aquestes cooperatives i de dos representants de l'organització PARC (Agricultural Development Association), amb la qual treballa l'ONGD Assemblea de Cooperació per la Pau en diversos projectes de cooperació internacional al desenvolupament vinculats amb l'apoderament de les dones i el foment del cooperativisme. A més, intervindrà en la taula redona Lola Bañón, periodista especialitzada en Orient Mitjà i actual membre de la Fundació ACM (Assemblea de Ciutadans i Ciutadanes de la Mediterrània), i moderarà Carles Xavier López, director del Col·legi Major Rector Peset.

• 04/05/18

10 Anys compartint vida

• 25/04/18

Presentació Revista Estudis Fallers

Editada per l’Associació d’Estudis Fallers, el número 23 de la REF seguix fidel als seus principis fundacionals de ser una revista científica que presenta uns continguts sobre Falles i cultura popular redactats amb el mateix rigor acadèmic que qualsevol altra recerca realitzada en el camp de les ciències socials. El compliment d’este tràmit d’avaluació (tant interna com externa) dels paràmetres de qualitat dels treballs que conformen el sumari són els que han obligat en els últims anys a presentar la revista una vegada finalitzades les festes falleres. Així en els pròxims dies i fins que aplegue la data de presentació, anirem desglossant a l'event els continguts d'este nou número.

• 24/04/18

Debats Màgnanim. Els processos de construcció nacional en l'Europa occidental. El cas de Catalunya.

Conferència al voltant de Els processos de construcció nacional en l'Europa occidental. El cas de Catalunya, a càrrec del politòleg alemany Klaus Nagel, professor de la Universitat Pompeu Fabra. Presenta, Ferran Archiles, professor de la Universitat de València.

• 24/04/18

Xerrada Els projectes de cooperació al desenvolupament d’Algemesí Solidari a Burkina Faso

Xerrada "Els projectes de cooperació al desenvolupament d’Algemesí Solidari a Burkina Faso" Amb la participació de Xavi Ferragud Adam, president d’ Algemesí Solidari i Juan Vicente Maravilla, arquitecte. Presenta: Carles Xavier López Benedí, director del Col·legi Major Rector Peset de la Universitat de València. En el marc de l'exposició "Històries de Baasneere’, es realitza aquesta xerrrada col·loqui amb l'objectiu de conèixer la realitat de Baasneere en Burkina Faso i conèixer els diferents projectes de cooperació internacional al desenvolupament que realitzen en aquest poblat. L’associació Algemesí Solidari du 8 anys col·laborant amb l’Association pour le developpement econòmiques et social de Baasneere, un poblat al nord de Burkina Faso, en diferents projectes de cooperació al desenvolupament, en els quals ja han participat més de 40 persones voluntàries. Organitza: Col·legi Major Rector Peset de la Universitat de València i Algemesí Solidari Entrada lliure. Aforament limitat a la capacitat de la sala.

• 23/04/18

Vídeo-Dansa. La consagració de la primavera, tema i variacions sobre el moviment i la interpretació en teatre i dansa.

A càrrec de Rafael Ricart, departament d’Interpretació, Escola Superior d’Art Dramàtic de València – ESADV i Carmen Giménez, catedràtica d’Anàlisi i Pràctica de Repertori, Dansa Contemporània. Conservatori Superior de Dansa de València. Organitza: Aula d’Arts Escèniques-Vicerectorat de Cultura i Esport. Col·labora: Col·legi Major Rector Peset.

Concert de Primavera. Alba Encinas, viola barroca. CM Rector Peset. 19.30h

Concert Cicle Joves Intèrprets de l'Institut Valencià de Cultura (Concerts de primavera 2018). Intèrpret: Alba Encinas González, viola barroca. Obres de Johann Sebastian Bach, Georg P. Telemann. Organitza: Aula de Música-Vicerectorat de Cultura i Esport i Institut Valencià de Cultura. Col·labora: Col·legi Major Rector Peset. Entrada gratuïta. Aforament limitat.

Projecció Aula de Cinema. El rapte de Bunny Lake

El rapto de Bunny Lake (Bunny Lake is Missing, Otto Preminger, Regne Unit, 1965) Aquest film d'Otto Preminger desenvolupa una situació pertorbadora, on la realitat i la fantasia poden aparèixer plegades. Amb la pèrdua d'un dels éssers més estimats de la protagonista, el director ens submergeix en l'horror d'un malson angoixant.

Para más novedades, utiliza el buscador