Logo de la Universitat de València Logo Postgrau Títols propis de la Universitat de València Logo del portal

Màster de Formació Permanent en Preparació Física, millora de la salut i el rendiment en l'adult major

Dades generals
Objectius
- Conceptualitzar el procés d'envelliment i les seues transformacions a nivell neuro psicofisiològic, socioafectiu i cognitiu, des d'una perspectiva sostenible i ecològica.
- Estudiar la fisiopatolgía d'aquelles situacions de mala salut prevalents en l'adult major i molt major.
- Aprofundir en una visió mèdic-sanitària i psicològica que permet contextualitzar la pràctica física i les seues progressions com a base per a construir sessions i programes d'Activitat Fisicoesportiva de la màxima qualitat, en un context preferent multidisciplinari i col·laboratiu.
- Dotar de recursos professionals (conceptuals, procedimentals i aptitudinals) relacionats amb els processos d'entrenament i preparació física per a la salut i el rendiment de l'adult major, amb un horitzó de millora de la salut física, psíquica i soci-emocional.
- Dissenyar programes de AFD i/o entrenament atesa la correcta quantificació i planificació de les càrregues.
- Aprofundir en les metodologies i estratègies didàctiques en l'àmbit de la AFD dels adults majors.
- Vivenciar i ser capaç d'adaptar els programes i continguts a les capacitats de l'adult major, entenc la progressió dins d'un context d'estancament o fins i tot involucionista.
- Formar un professional crític, àvid de coneixement i polifacètic, amb capacitat per a crear programes dinàmics i variats, agent actiu en les polítiques d'Envelliment Actiu i Envelliment d'Èxit.

En acabar el Màster, recorrent l'ampli camí que hi ha des de l'Ancià Fràgil Pluripatológico fins a l'Atleta Màster, l'alumne ha de dominar propostes pràctiques amb capacitat per a contindre, fins i tot revertir, les conseqüències més limitants de l'envelliment; ha de ser capaç de dissenyar, dosar i portar a la pràctica programes d'Entrenament adaptats a les necessitats dels usuaris, tant individualitzats com a nivell grupal i amb independència del nivell de salut, cognició o uns altres; i ha d'estar format per a integrar
amb altres professionals en programes multidisciplinaris dirigits al tractament i contenció de l'envelliment. A més, en finalitzar el Màster els egressats estaran preparats per a entrenar a aquells adults que desitgen practicar esports o inclòs participar en la competició en les diferents proves del calendari dels Atletes Màster. - Entrenador Personal d'Adults (individual i micro-grups) - Entrenador en programes grupals d'Activitat Física Recreativa per a Adults Majors - Entrenador en programes de readaptació funcional d'Adults Majors - Entrenador en programes d'Activitat Física per a adults amb necessitats especials (a l'entorn de l'àmbit mèdic i sanitari: Parkinson, Deterioració Cognitiva, Malalties cròniques, etc) - Monitor de sala de musculación especialitzada en adults - Monitor d'activitats col·lectives, gimnàstiques o altres activitats grupals per a Adults Majors tant en sala com al mig aquàtic (Ioga, Pilates, Tachí, Entrenament funcional, Balls...) - Preparador físic d'Atletes Màster
Curs acadèmicCurs 2025/2026
Tipus de cursMàster de Formació Permanent
Modalitat:Semipresencial
Preu matrícula 1.750 € (Importe preu al públic)
  
Termini de preinscripció15/01/2026
Data d'inici curs febrer 2026
Data de finalització curs desembre 2026
Edició3 ª
Codi títol25931040
Crèdits:60.00 Crèdits ECTS
Horari Dimarts, Dimecres i Dijous 9.00 a 14.00 h. Un cap de setmana al mes, per seminaris: Divendres i dissabte de 9.00 a 14.00 h., i de 15.30 a 19.30 h.
Lloc d'imparticióFacultad de Ciencias de la Actividad Física y el Deporte
Direcció
Organitzador0
DireccióMaría Cristina Blasco Lafarga
Profesor Titular de Universidad. Departament d'Educació Física i Esportiva. Universitat de València
Pablo Monteagudo Chiner
Profesor Permanente Laboral. Departamento de Educación y Didácticas Específicas. Universitat Jaume I
Ana Cordellat Marzal
Profesora Ayudante Doctora. Departament d'Educació Física i Esportiva. Universitat de València.
Ainoa Roldán Aliaga
Departament d'Educació Física i Esportiva. Universitat de València
Ayudante/a Doctor/a
Més Informació
Telèfon 96 160 3000
Admissió i matrícula
Termini preinscripció15/01/2026

Documentació electrònica a adjuntar

 

Normes generals

  • En cas de voler presentar la preinscripció i la documentació en suport paper, haurà de descarregar, seguir les instruccions i omplir el següent formulari.
  • No s'admetrà cap sol.licitud d'inscripció que no siga omplida degudament.
  • La persona sol.licitant ha d'acceptar sotmetre's a les proves i/o a l'entrevista que convoque prèviament el comitè de selecció.
  • La selecció la realitzarà la comissió que s'establirà en cada cas seguint les directrius del director del curs.
  • En cas de renúncia a la plaça l'alumne haurà de comunicar-ho a la Fundació Universitat-Empresa de València - ADEIT.

És interessant que consulte el reglament que regula els Títols Propis de Postgrau i Programes de Formació Contínua de la Universitat de València en l'apartat corresponent d'esta mateixa pàgina web.

Important: La taxa d'expedició de Títols i Certificats no està inclosa.

Programa
Canvis neuro-psicofisiològics amb l'envelliment
 ENVELLIMENT BIOLÒGIC
1. Immobilisme i desacondicionamiento físic vs Entrenament en el #AM
2. Complexitat i dinàmiques no lineals en els sistemes biològics: bucles retroalimentats, regulació neural i respostes integrals complexes.
3. Exercici i plasticitat.
4. Funcionalitat del sistema cardiovascular i respostes a l'estrés en els #AM.
5. Paper de l'exercici en la contenció de la deterioració i millora de les capacitats motrius en l'àmbit bioenergètic.
6. Funcionalitat musculoesquelética i canvis funcionals, estructurals i biomecánicos associats a l'envelliment.
7. Envelliment com una etapa del cicle vital.
8. Envelliment primari vs envelliment secundari.
9. Envelliment en l'àmbit neuromuscular: paper central de la Força.
10. Afectació i reversibilitat de les manifestacions neuromusculars.
11. Recomanacions bàsiques dels organismes oficials i paper de la intensitat.
12. Sarcopenia.
13. Envelliment, fragilitat i dependència.
14. AF i sedentarisme en l'ancià.
15. Revisió general de les Teories de l'envelliment.
16. Línies estratègiques en la difusió i implantació de programes adaptats. Campanyes i altres accions a desenvolupar.

ENVELLIMENT NEURO-FISIOLÒGIC VS ACTIVITAT FÍSICA
1. Caracterització psicofisiològica del #AM des de l'àmbit mèdic-sanitari i Avaluació de l'estat de salut en Geriatria.
2. Caracterització i patologies prevalents.
2.2. Instruments i escales de valoració.
2.2. Instruments i escales de valoració.
3. Envelliment Sistèmic i patologies associades.
3.1. Bloc cardiovascular.
3.2. Bloc osteo-muscular.
3.3. Bloc respiratori.
3.4. Bloc endocrí i principis bàsics d'alimentació.
3.5. Miscel·lània (nefro-urologia, càncer, uns altres).
4. Envelliment del sistema respiratori
5. Factors de risc i patologies associades al sistema cardiovascular

MULTIDISCIPLINARIETAT I ABORDATGE CONJUNT EN LA PRESCRIPCIÓ I ESPECIFICITAT DE L'EXERCICI FÍSIC.
1. Concepte social de vellesa i envelliment: Trets de personalitat dels adults majors.
2. Anàlisi psicosocial de les persones majors.
3. Prevenció i promoció de la salut en les persones majors.
4. L'activitat física com a promotora de la salut en persones majors.
5. La teoria de l'autodeterminació en la base de la fidelització i l'adherència cap a la pràctica d'activitat física en els adults majors.
6. Capacitats cognitives.
7. Memòria i funció executiva.
8. Soledad i dependència psicosocial.
 
Bases fisiopatològiques i ajust de la prescripció de l'exercici físic en l'adult major
 Contingut 1:
1. Exercici físic i salut en l'Adult Major.
2. Selecció i adaptació de les tasques en funció de la patologia.
2.1. Activitat física i patologies osteomusculars:
2.1.1 AF i limitacions articulars: Artritis i Artrosi
2.1.2 AF i limitacions òssies: Osteoporosi, fractures de maluc
2.2. Activitat física i patologies cardiovasculars:
2.2.1 Síndrome Metabòlica
2.2.2 Obesitat
2.2.3 Hipertensió
2.2.4 Diabetis
2.3 Activitat física i patologies respiratòries:
2.3.1 AF i EPOC
2.3.2 AF i Asma, Bronquitis i altres patologies
3. AF com a prevenció o tractament: punts de precaució i factors d'exclusió.
4. Recomanacions bàsiques dels organismes oficials.
5. Exemples de propostes pràctiques per a la realització d'exercici en #AM

Contingut 2: AVALUACIÓ FUNCIONAL
1. Validesa i fiabilitat dels instruments
2. Test i bateries en els adults joves
3. Test i bateries en els adults madurs
4. Test i bateries en els adults majors
5. Test i bateries en els adults més majors

Contingut 3: ENTRENAMENT EN FRAGILITAT I PATOLOGIA
1. Perspectiva geriàtrica sobre la possibilitat de millora del procés d'envelliment.
2. Caracterització de la població: Fragilitat, dependència, patologies prevalents
3. Reforç de conceptes sobre fragilitat, dependència i AF adaptada en aquestes situacions.
4. Avaluació de la qualitat de vida en el #AM.
5. Concepte i propostes metodològiques per a valorar la capacitat funcional i les capacitats cognitives en el #AM.
6. Programes d'entrenament per a #AM sense afectació cognitiva en centres geriàtrics.
7. Programes amb majors fràgils amb afectació cognitiva.
8. Programes amb majors fràgils en centres hospitalaris i residències.
9. Programes d'entrenament domiciliari.
Contingut 4: Anamnesi i entrevista clínica
1. L'entrevista clínica.
1.1.Anamnesi. Entrevista personal i motivacional.
1.2.Atenció immediata al pacient Geriàtric.
2. L'entrevista clínica en la prescripció d'exercici físic.
3. Cadenes musculars i rendiment motriu en el #AM
4. Captors posturals i eixos de moviment.
5. L'entrenament compensatori en el #AM
 
Preparació física: bases metodològiques i planificació
 1- ESTRATÈGIES METODOLÒGIQUES EN ACTIVITATS FÍSIQUES DIRIGIDES EN ELS ADULTS MAJORS
1. Aspectes metodològics comuns a les AF en els #AM
2. Disseny del programa i les progressions de treball
3. Adequació del programa i les progressions de treball
4. Estratègies educatives per a la direcció de grups d'activitat física de #AM
5. Estratègies d'ensenyament per a la direcció de grups de persones amb dificultats de comunicació i percepció

2- EL PAPER DE LA FORÇA EN L'ADULT MAJOR
1. Entrenabilidad vs deterioració en els #AM.
2. Manifestacions neuromusculars en l'Entrenament del #AM:
2.1. Paper central de la Força: la Força Funcional
2.1.1. Força Màxima, Força Explosiva, Força ràpida i Velocitat de reacció complexa.
2.1.2. To i eficiència muscular.
2.2. Manifestacions neuromusculars complementàries:
2.2.1. Coordinació i Equilibri.
2.2.2. Amplitud articular.
2.3. Correcció postural i Compensació muscular.
4. Entrenament bioenergètic per sé vs millora de la resistència des de la perspectiva funcional: eficiència cardiovascular i respiratòria.
5. Variables de l'Entrenament en els #AM i paper de la Intensitat.
5.1. Enfocaments d'alta intensitat vs intensitat moderada.
5.2. El treball continu vs propostes intervàl·liques.
6. Avaluació i propostes de millora en l'àmbit neuromuscular
7. Avaluació i propostes de millora en l'àmbit bioenergètics
8. Els constructes de l'entrenament funcional en el #AM: Selecció de tasques i adaptació de progressions.


3- PLANIFICACIÓ I PERIODITZACIÓ DE L'ENTRENAMENT EN L'ATLETA MÀSTER
1. Principis de l'entrenament.
2. Estructures bàsiques en la periodització de l'entrenament.
3. Adaptació dels models clàssics en l'àmbit de la salut.
4. Evolució dels models de planificació.
 
Monitoratge de la càrrega i avaluació de la condició física
 1. Disseny de tasques, selecció de les càrregues i planificació en modalitats atlètiques: carrera i natació.
2. Aptitud cardiorespiratòria: Paràmetres d'eficiència i zones d'entrenament
3. Pulsòmetres, #GPS i les noves aplicacions dels Smart-phones.
4. Altres tecnologies al servei del monitoratge de l'entrenament.
5. Biomarcadores. Analítiques. Nutrició i suplementació.
6. Avaluació de l'entrenament respiratori
7. Conceptualització de l'Atleta Màster en les modalitats relacionades amb la natació.
8. Especificitats del perfil tècnic i condicional de l'Atletes Màster en funció de les seues característiques i la disciplina triada.
9. L'alta intensitat en l'entrenament dels Atletes Màster.
10. Especificitat i adaptació de l'entrenament de l'Atleta Màster.
11. Nocions bàsiques de valoració funcional i suplementació com a elements de suport.
12. Emergència i tendències de la competició en el sector poblacional dels Adults Majors.
13. Planificació i programació de l'entrenament en els Atletes Màster.
14. Duatletas, triatletes i altres possibilitats de combinades en els Atletes Màster.
15. Entrenament creuat en l'Atleta Màster
16. Entrenament condicional i compensació muscular en aigua.
 
Continguts i recursos per a la preparació física del AM: de la patologia a l'atleta màster
 FUNCIÓ COGNITIVA I CREACIÓ DE SITUACIONS EN ENTORNS ENRIQUITS
1. Introducció.
2. Canvis estructurals i d'activació neuronal associats a l'envelliment
3. Rendiment cognitiu en l'adult major.
4. Intel·ligència cristal·litzada vs. intel·ligència fluida.
5. Funcions executives.
6. Plasticitat cerebral en resposta als canvis associats a l'envelliment
6.1. Teoria de la Bastimentada Cognitiva i l'Envelliment.
7. Relació entre exercici físic i funció cognitiva en l'adult major.
7.1. Model conceptual de Spirduso, Poon i Chodzko-Zajko (2008)
7.2. Revisió d'estudis observacionals, prospectius i experimentals.
8. Estratègies docents per a incrementar els requeriments cognitius de les propostes motrius.
9. Entrenament basat en el paradigma de la doble tasca.

ENTRENAMENT RESPIRATORI
1. L'entrenament respiratori i mètodes.
2. El powerbreathe.
3. Respiració i relaxació.
4. Propostes pràctiques.
4.1. Entrenament sense resistència
4.2. Entrenament amb resistència

MILLORES PSICOMOTRIUS A través DE LA DANSA I EL JOC
Contingut 1: El joc en el #AM
1. Implicacions del joc en els #AM: Divertimento, expressió d'emocions i socialització.
2. Els constructes metodològics.
2.1. Tasques Socialitzadores
2.2. Tasques pròpiament perceptiu-motrius
2.3. Tasques lúdic-esportives
Contingut 2: Dansa i activitats rítmiques
1. La música com a suport en l'entrenament dels #AM
2. L'estructura musical. Els blocs musicals.
3. Adequació del ritme al moviment. Comptar la música.
4. Eines per a treballar amb la música.
4.1. Programes i/o aplicacions.
5. Definició de Musicoteràpia.
6. Funció del Musicoterapeuta i treball mitjançant la música en el nivell cognitiu, emocional i motor en #AM
7. La sessió de Musicoteràpia. Estructura i tècniques emprades.

PROPOSTES ESPORTIVES AMB INCIDÈNCIA EN LA MILLORA FUNCIONAL
Taitxí- Chikung:
1. Elements formals:
1.1. Postures i moviments
1.2. Les tres regulacions (sant tiao)
Regular el cos (Tiao shen). Forma.
 7. Adaptació de l'ensenyament de l'Orientació a les capacitats del #AM
8. Aplicació de les tècniques bàsiques d'Orientació en entorns pròxims.
9. Aplicació de les tècniques bàsiques d'Orientació en el medi natural.

EL PROGRAMA EFAM-#UV
1. El programa EFAM-#UV: orientació neuromuscular
2. El programa EFAM-#UV: del pas al bioenergètic
3. El programa EFAM-#UV: millora del rdto cognitiu des d'una perspectiva cardiovascular
4. El programa EFAM-#UV: orientació rítmica

L'AIGUA COM A MITJÀ D'ENTRENAMENT EN EL #AM
1. Conceptualització de l'Atleta Màster en les modalitats relacionades amb la natació.
2. Periodització de l'atleta màster
2.4. Entrenament condicional i compensació muscular en aigua.

ENTRENAMENT COMPENSATORI EN EL #AM
Proposades pràctiques de l'entrenament excèntric en el #AM:
El maneig del dolor i entrenament compensatori
Abdominals sense risc
 
Pràctiques en empreses externes
 Donat el caràcter multidisciplinari del perfil del professional de les ciències del de l'activitat física i l'esport (graduats o Llicenciats), els
continguts difereixen lleugerament en funció de les àrees professionals en les quals es realitzen les pràctiques externes.
Encara així, de manera general, s'estableixen els següents:
- Planificació i programació de tasques i activitats pròpies de l'Àmbit d'actuació.
- Formulació d'objectius i desenvolupament de les estratègies necessàries per a dur-los a terme.
- Utilització d'eines, instruments i procediments per a desenvolupar les diferents accions professionals.
- Estructuració de coneixements adquirits per a ser aplicats amb idoneïtat en la realitat professional.
- Establiment d'estratègies dirigides a avaluar permanentment la pròpia acció professional en tot el seu elenc de situacions.
 
Treball de recerca
 Perspectiva geriàtrica sobre la possibilitat de millora del procés d'envelliment.
Caracterització de la població: Fragilitat, dependència, patologies prevalents
Reforç de conceptes sobre fragilitat, dependència i AF adaptada en aquestes situacions.
Avaluació de la qualitat de vida en el #AM.
Concepte i propostes metodològiques per a valorar la capacitat funcional i les capacitats cognitives en el #AM.
Estratègies de suplementació en el #AM fràgil. Programes d'entrenament per a #AM sense afectació cognitiva en centres geriàtrics.
Programes amb majors fràgils amb afectació cognitiva.
Programes amb majors fràgils en centres hospitalaris i residències.
Programes d'entrenament domiciliari.
Línies estratègiques en la difusió i implantació de programes adaptats. Campanyes i altres accions a desenvolupar.
 
Professorat
Nom Cognoms Vinculació + info
Inmaculada Aparicio Aparicio Ayudante/a Doctor/a + info
Luis Berbel Ferrer Director. Neogym Center Valencia S.L.U
María Cristina Blasco Lafarga Profesor Titular de Universidad. Departament d'Educació Física i Esportiva. Universitat de València + info
Nieves María Blasco Lafarga Dra. en Medicina y Cirugía. Especialista en Medicina Familiar y Comunitaria.
Félix Castellanos Olivares Prof. Chikung Inst. Int. Chikung. Director Esc. Tantien. Prof. Servicio Dep. Univ. València.. Escuela Tantien
Núria Caus Pertegaz Dra. Educación Física. Directora IES La Creueta, Onil (Ciclos Formativos) y Programa Hosp. Sport.
Iván Chulvi Medrano Profesor Ayudante Doctor. Departament d'Educació Física i Esportiva. Universitat de València. + info
Juan Carlos Colado Sánchez Catedrático/a de Universidad + info
Ana Cordellat Marzal Profesora Ayudante Doctora. Departament d'Educació Física i Esportiva. Universitat de València. + info
Almudena Fernández Vaquero Catedrática de fisiología.Universidad Europea, Departamento de Medicina.
Carlos Fluixá Carrascosa Grupos Trab. Cardiovascular Reumatología (SVMFyC).
Esther García Domínguez CAFyD. Dra en Fisiología. Investigadora postdoctoral en la Universidad de Monash; Australia
Carmela García García Lda. Coreografía y Téc. Interpretación. Dra.Comunicación. Bailarina Profesional y Docente Habitual.
Francisco Javier Gomez Navarrete CAFyD. Master en Optimización del Entrenamiento en el Adulto Mayor. Preparador físico Leleman Conqueridor; Valencia. DIrector Entrenoenel Río
José Luis Herreros Sáiz Técnico Gestión, Jefe Servei Municipal d'Esports. Ajuntament de Benicarló. Presidente COLEF-CV.
Salvador Llana Belloch Profesor/a Titular de Universidad + info
Ignacio Martínez Navarro Ayudante/a Doctor/a + info
Begoña Más Adán Fisioterapeuta y Enfermera. Especialista en Suelo Pélvico.
Manuel Mateo March Prof. Asociado U. Miguel Hernández de Elche y Universidad Europea de Madrid. Responsable Rendimiento Deportivo de la Real Federación Española de Ciclismo. Graduado CC Actividad Física y Deporte (Universidad Isabel I de Madrid) Máster Alto Rendimiento Deportivo COE (U.A. Madrid)
Jordi Monferrer Marin Pred_Conselleria ACIF GVA. Departamento de Educación Física y Deportiva. Universitat de València + info
Pablo Monteagudo Chiner Profesor Permanente Laboral. Departamento de Educación y Didácticas Específicas. Universitat Jaume I
Antonio Montoya Vieco Profesor/a Asociado de Universidad + info
Sacramento Pinazo Hernandis Profesor/a Titular de Universidad + info
Ainoa Roldán Aliaga Ayudante/a Doctor/a + info
Gema Sanchis Soler Profesora Ayudante Doctora. Departament Didáctica General. Universitat Alacant.
Luis Sanroma Gómez Educador Físico Deportivo
María Carmen Torregrosa Filiu Enfermera y fisioterapueta en Hospital de Torrevieja
Natálie Turjanicová Profesora Pilates.
Metodologia
Metodologia
Gràcies a les noves tecnologies el Màster combinarà les classes ONLINE per als continguts més teòrics i de fonamentació conceptual, amb la presencialitat que requereixen els continguts pràctics. Igualment buscarà un equilibri entre la distribució de l'ensenyament teòric i les propostes pràctiques, tenint en compte que aquestes també poden explicar mitjançant vídeos i enllaços en sessions online. A nivell metodològic, la classe magistral prevaldrà en la part més biològica (neuro psico- fisiologia i processos d'envelliment; fisiopatologia i beneficis de la AF en les patologies prevalents de l'adult major), combinada amb la resolució de problemes, el descobriment guiat i metodologies més actuals (grups de discussió, debats, projectes tutoritzats i altres propostes interactives) en els continguts relacionats amb els procediments i les actituds. Quan el contingut ho permeta, es realitzaran a manera de tallers pràctics donant participació activa als alumnes. Igualment es prevaldrà l'aprenentatge col·laboratiu, la investigació acció i l'aprenentatge-servei portant als alumnes a interactuar amb grups de majors i programes d'entrenament que ja estiguen funcionant. En tots els casos es buscarà una immersió important de l'alumnat en el coneixement de les capacitats i vivències del Major, d'ací la importància d'impartir les classes des de la personalització, l'empatia i altres requisits bàsics en el treball amb majors.
FAQ

TIPUS DE TÍTOLS I CRÈDITS

 
QUINA DIFERÈNCIA HI HA ENTRE UN MÀSTER OFICIAL I UN MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT DE LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA?
 
S'entén per màster oficial el conjunt d'ensenyaments reglats de postgrau amb validesa a tot el territori nacional i a l'espai europeu d'ensenyament superior (EEES) que han superat un procés d'elaboració i aprovació d'acord amb les normes legals dictades pel Govern i les comunitats autònomes (lleis, decrets, ordres), reconegut en el marc de les normes i acords de l'EEES.

El màster de formació permanent es refereix a estudis que han de superar un procés normatiu intern més flexible i diversificat (a la Universitat), pensat per a oferir un tipus de formació que s'adiga amb les demandes de la societat. En determinats supòsits, aquests estudis propis poden servir per a l'exercici d'activitats professionals, sempre que la normativa legal així ho establisca.
 
 
QUÈ ÉS UN CRÈDIT ECTS?
 
ECTS és l'acrònim d'European Credits Transfer System. És una manera de mesurar la duració dels estudis universitaris que preveu diferents factors, com ara l'assistència a sessions teòriques, l'elaboració de treballs pràctics o la dedicació a pràctiques.

Cada crèdit suposa 25 hores de càrrega de treball de l'estudiant. En els títols propis de la Universitat de València, 1 crèdit ECTS està reconegut amb 10 hores de docència. Per exemple, un curs de 3 crèdits ECTS està reconegut amb 75 hores de dedicació de l'estudiant, de les quals 30 hores són de docència.
QUINS TÍTOLS PROPIS OFEREIX LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA? REQUISITS D'ACCÉS
La Universitat de València renova anualment la seua oferta de títols propis. En aquesta oferta podem trobar els títols de postgrau següents: màsters de formació permanent (60, 90 o 120 crèdits ECTS), diplomes d'especialització (entre 30 i 59 crèdits ECTS) i experts universitaris (entre 15 i 29 crèdits ECTS).
 
Tipus de títols propis Crèdits Requisits d'accés
Màster de formació permanent 60,90 o 120 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)
Diploma d'Especialització 30-59 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)
Expert/a universitari/ària 15-29 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)

(*) S'hi permet l'accés, condicionada a l'obtenció del títol universitari de grau en el mateix curs acadèmic, a les persones a les quals els falte menys d'un 10% dels crèdits per a acabar aquests estudis
 
 
QUINS TÍTOLS DE FORMACIÓ CONTÍNUA OFEREIX LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA? REQUISITS D'ACCÉS
 
En aquesta oferta podem trobar els títols de formació contínua següents: certificats de formació contínua (15 - 30 crèdits ECTS), i microcredencials universitàries (fins a 15 crèdits ECTS).
 
Tipus de formació contínua Crèdits Requisits d'accés
Certificat de formació contínua 15-30 ECTS No cal acreditar titulació
Microcredencial universitària Fins a 15 ECTS Es pot requerir o no titulació universitària prèvia (*)


(*) Els requisits d'accés s'especifiquen en la memòria del curs.

 

CONVALIDACIÓ D'ESTUDIS

 
HI HA LA POSSIBILITAT D'OBTENIR ALGUN TIPUS DE CONVALIDACIÓ D'ESTUDIS?
 
Pel que fa als títols propis, les ofertes formatives es renoven anualment i no són convalidables.

En els títols propis no hi ha la possibilitat de convalidació acadèmica, excepte en el cas dels màsters de formació permanent amb estructura modular, que són aquells que poden estar integrats per diplomes d'especialització i/o experts/es universitaris/àries. La matrícula a un màster de formació permanent d'estructura modular pot ser del curs complet o de cadascun dels seus mòduls per separat, i és possible cursar-los en diferents anys acadèmics.

En cap cas no permeten l'accés als estudis oficials de doctorat.
 

SOL·LICITUD D'INFORMACIÓ

 
ON PUC OBTENIR INFORMACIÓ D'UN CURS EN CONCRET?
 
En la pàgina web https://postgrado.adeituv.es/ca-valencia/home.htm trobarás tota la informació referent a cadascun dels títols oferits.
 

ADMISSIÓ I MATRÍCULA

 
COM PUC REALITZAR LA PREINSCRIPCIÓ A UN CURS?
 
Pots fer la preinscripció a un títol propi electrònicament a través de l'apartat que trobaràs en la web de cada curs. També pots imprimir la FITXA DE PREINSCRIPCIÓ , omplir-la i enviar-la juntament amb tota la documentació sol·licitada a l'adreça de correu electrònic informacion@adeituv.es o per correu (o en persona) a: Fundació Universitat Empresa de València (plaça de la Mare de Déu de la Pau, 3 - 46001 València).
 
 
POT UN ESTUDIANT ESTRANGER AMB UN TÍTOL NO HOMOLOGAT ACCEDIR A AQUESTS ESTUDIS?
 
Sí, sempre que siga autoritzat per la direcció del curs.
 
 
EL PAGAMENT QUE REALITZE EN LA MATRÍCULA, QUÈ INCLOU?
 
El pagament del preu públic de la matrícula inclou:

- L'accés a totes les accions formatives del curs i/o a la plataforma virtual que el suporte.

- El dret a l'obtenció del carnet universitari.

- Tot el material que la direcció del curs estime oportú.

- Una assegurança de responsabilitat civil i d'accident a l'entorn del curs.

Les taxes d'emissió del certificat estan incloses en els cursos de formació contínua (certificat de formació contínua i microcredencial universitària). En els títols propis, les taxes d'emissió de títols i certificats NO estan incloses.
 
 
COM SOL·LICITAR EL CARNET UNIVERSITARI?
 
Passos a seguir per sol·licitar el carnet universitari per primer cop.

Paso 1
https://secvirtual.uv.es/

Paso 2
Punxar a Accedir Secretària Virtual

Paso 3
Introduir usuari i contrasenya de la universitat. És el que et va sortir quan et vas matricular a la Universitat.

Paso 4
Punxar a canviar la fotografia

Paso 5
Pujar foto amb la mida indicada

Paso 6
A partir d'aquell moment ja es disposarà de la targeta virtual.

Paso 7
Descarregar la L'APP MÒBIL UV
 
ES POT FRACCIONAR EL PAGAMENT DE LA MATRÍCULA?
 
El pagament es pot fraccionar sempre que l'import de la matrícula supere la quantitat de 500 euros i la duració del curs siga superior a tres mesos:
 
  • Fins a 1.000 euros: dos terminis, la meitat en el moment de l'admissió i l'altra meitat als dos mesos de la data d'inici del curs.
  • Superior a 1.000 euros: tres terminis, un terç en el moment de l'admissió, un altre terç als dos mesos de la data d'inici del curs i el terç restant als quatre mesos.


Per als cursos de més de dos anys de duració, s'ha d'abonar el 50% de l'import total de la matrícula en el moment de l'admissió al curs i l'altre 50% a l'inici del segon any del curs.

*És requisit indispensable per al fraccionament lliurar el document d'ORDRE DE DOMICILIACIÓ DE DEUTE DIRECTE SEPA, emplenat i signat (*que es pot descarregar des del formulari de preinscripció).

*El primer pagament sempre s'ha de fer motu proprio per l'estudiant a través del procediment facilitat en l'admissió. Els pagaments següents es domicilien al compte bancari facilitat.

*L'impagament d'algun dels terminis comporta l'anul·lació de la matrícula de l'estudiant sense dret al reintegrament de la quantitat ja satisfeta.

 

EN QUINS CASOS ES POT RETORNAR L'IMPORT DE LA MATRÍCULA?
 
Les quantitats abonades en concepte de matrícula no es retornen una vegada s'ha iniciat el curs. Si l'estudiant causa baixa abans d'iniciar-lo, es retornaran dos terços del preu públic de la matrícula, en cas de pagament únic, després de la presentació de la corresponent sol·licitud. En cas de pagament fraccionat, s'abonarà la quantitat que excedisca d'un terç del preu públic de matrícula.

L'anul·lació de la matrícula després d'iniciar-se el desenvolupament dels estudis no dona dret a la devolució de les taxes pagades, excepte en casos excepcionals a causa de malaltia greu o fallida econòmica de la unitat familiar, degudament justificats documentalment.
 
 
HI HA ALGUN TIPUS DE DESCOMPTE A l'HORA D'ABONAR LA MATRÍCULA?
 
Els estudiants de títols propis de postgrau i formació contínua no es poden acollir a les exempcions que preveu el decret de la Generalitat Valenciana que regula les taxes per prestació de serveis acadèmics universitaris per a cada curs acadèmic.
 

AUTOMATRÍCULA

 
AJUDA AL PROCEDIMENT D?AUTOMATRÍCULA (NOMÉS PER A AQUELLES PERSONES QUE JA HAN SIGUT ADMESES)
 
Una vegada formalitzat el pagament, l'estudiant rebrà una notificació amb les instruccions per a realitzar l'acte de matrícula a través de la plataforma de la Universitat de València.

Per a obtenir el manual amb les instruccions del procediment, cliqueu ACÍ

En cas de tenir algun dubte sobre aquest tema, contacteu amb nosaltres mitjançant l'adreça
electrònica: informacion@adeituv.es
 

PRÀCTIQUES

 
HI HA LA POSSIBILITAT DE REALITZAR PRÀCTIQUES EN EMPRESES O INSTITUCIONS?
 
Sí, sempre que ho preveja l'organització dels estudis. Aquestes pràctiques poden formar part del pla d'estudis (curriculars), i en aquest cas les han de realitzar tots els alumnes matriculats, o poden ser un complement formatiu addicional a la programació acadèmica (extracurriculars), i en aquest cas no és necessari que les realitzen tots els alumnes matriculats. Es poden fer fins a 900 hores de pràctiques.

Més informació: https://www.adeituv.es/practicas/postgrado-propios/?lang=ca
 
 
CAL FORMALITZAR ALGUN CONVENI PER REALITZAR LES PRÀCTIQUES EN EMPRESES/INSTITUCIONS?
 
Sí, és necessari subscriure un conveni entre la Universitat i l'empresa/institució per al desenvolupament de les pràctiques. Aquest conveni, que el gestiona la direcció dels estudis a través d'ADEIT, Fundació Universitat-Empresa de València, ha de recollir les dades bàsiques de l'activitat que es desenvoluparà durant les pràctiques, així com les signatures de l'alumne/a, dels tutors o tutores de l'empresa i dels tutors o tutores de la Universitat.
 

AVALUACIÓ

 
QUIN ÉS EL SISTEMA D'AVALUACIÓ?
 
L'organització de cada curs indica els procediments d'avaluació específics. En qualsevol cas, però, és requisit necessari per a obtenir el títol aprovar totes les assignatures dels estudis corresponents d'acord amb el procediment que estableix la guia docent.

Només quan s'ha acabat el postgrau i les actes estan tancades i registrades per la Universitat de València, es pot sol·licitar el certificat o títol acreditatiu de la formació. L'estudiant rebrà, al seu moment, una notificació amb les instruccions per obtenir-lo.

La qualificació final dels títols propis de postgrau és el resultat de la mitjana ponderada de les notes obtingudes en cadascuna de les assignatures, inclòs el TFM (en el cas dels títols de màster).

En el cas dels cursos de formació contínua, s'atorguen únicament les qualificacions d'apte o no apte.
 

EXPEDICIÓ DE TÍTOLS PROPIS I CERTIFICATS

 
QUI EXPEDEIX ELS TÍTOLS DE POSTGRAU?
 
Els títols propis de la Universitat de València són expedits pel rector o la rectora segons un model normalitzat i en queda constància en el registre de títols de la Universitat. En aquests títols es fa esment exprés que no tenen caràcter oficial.
 
 
QUINA TITULACIÓ OBTINC?
 
Títols propis

El fet de superar els estudis de màster de formació permanent dona dret a l'obtenció del corresponent títol de màster de formació permanent en '...' per la Universitat de València.El fet de superar els estudis de diploma d'especialització dona dret a l'obtenció del corresponent diploma d'especialització en '...' per la Universitat de València.

El fet de superar els estudis d'expert/a universitari/ària dona dret a l'obtenció del corresponent títol d'expert/a universitari/ària en '...' per la Universitat de València.

Una vegada superats els títols propis és possible sol·licitar un certificat que inclou: matèries, crèdits, modalitat d'impartició i nota.

Formació contínua

El fet de superar els estudis de certificat de formació contínua dona dret a l'obtenció del corresponent certificat de formació contínua en '...' per la Universitat de València.

I el fet de superar els estudis de microcredencials universitàries dona dret a l'obtenció de la corresponent certificació de microcredencial universitària en '...' per la Universitat de València.

Aquestes certificacions són d'aprofitament i inclouen la denominació del curs i el nombre de crèdits.

Les taxes d'emissió de títol o certificat que acredita la realització del curs per part de la Universitat de València no estan incloses en l'import de la matrícula, excepte en el cas de la formació contínua (certificat de formació contínua i microcredencial universitària).
Accés i Resultats d'Aprenentatge
Requisits titulació
- Graduats en Ciències de l'Activitat Física i l'Esport.
- Estudiants en CAFYD als quals els quede menys d'un 10% dels crèdits necessaris per a obtindre el seu títol de grau, condicionats a l'obtenció del títol en el mateix any acadèmic.
Criteris admissió
- Graduats en Ciències de l'Activitat Física i l'Esport.
- Estudiants en CAFYD als quals els quede menys d'un 10% dels crèdits necessaris per a obtindre el seu títol de grau, condicionats a l'obtenció del títol en el mateix any acadèmic.
Resultats d'aprenentatge
- Conéixer i comprendre els fonaments, estructures i funcions de les habilitats i patrons de la motricitat humana. La seua evolució i els canvis generats per l'envelliment.
- Conéixer i comprendre les implicacions i els nivells de resposta provocats per diferents tasques tant a nivell cognitiu, emocional com a motriu.
- Identificar el paper dels fonaments estètics i expressius del moviment humà en el món dels adults majors.
- Aprofundir en els coneixements d'anatomia i fisiologia que permeten realitzar els programes d'exercici físic amb qualitat.
- Aplicar amb seguretat i eficàcia els diferents programes d'exercici físic #ajustar a les diferents patologies que poden desenvolupar els adults majors.
- Analitzar els diferents beneficis i riscos que comporta la pràctica d'exercici físic en els adults majors.
Contacte