Logo de la Universitat de València Logo Postgrau Títols propis de la Universitat de València Logo del portal

Permanent Training Master's Degree in Development, Tourism and Spanish Culture

Dades generals
Objectius
The main objective of the Master¿s Degree is to offer specialized and ad hoc training, aimed at promoting entrepreneurship and innovation in the field of tourism, raising awareness of the need to root tourism in a more social economy, focusing on local-based endogenous and sustainable development that works in favour of improving the quality of life of all citizens.
Curs acadèmicCurs 2025/2026
Tipus de cursMàster de Formació Permanent
Modalitat:Semipresencial
Preu matrícula    
Termini de preinscripció07/10/2025
Data d'inici cursoctubre 2025
Data de finalització curs juliol 2026
Edició2 ª
Codi títol25231050
Crèdits:60.00 Crèdits ECTS
Horari Monday, Tuesday, Wednesday and Thursday from 4:00 p.m. to 9:00 p.m.
Lloc d'imparticióIIDL-UV
Eixida professional
Directors or Managers of organizations (public/private) or companies dedicated to tourist activity.
Direcció
OrganitzadorInstitut Interuniversitari de Desenvolupament Local. IIDL
Col·laboradorInternational Hotel Management Gastronomy School (IHMGS)
DireccióJoan Manuel del Alcàzar i Garrido
Departament d'Història Moderna i Contemporània. Universitat de València
Catedrático/a de Universidad
Adrián Ferrandis Martínez
Departament de Geografia. Universitat de València
Contratado/a Doctor/a
Més Informació
Telèfon 96 160 3000
Admissió i matrícula
Termini preinscripció07/10/2025

Documentació electrònica a adjuntar

 

Normes generals

  • En cas de voler presentar la preinscripció i la documentació en suport paper, haurà de descarregar, seguir les instruccions i omplir el següent formulari.
  • No s'admetrà cap sol.licitud d'inscripció que no siga omplida degudament.
  • La persona sol.licitant ha d'acceptar sotmetre's a les proves i/o a l'entrevista que convoque prèviament el comitè de selecció.
  • La selecció la realitzarà la comissió que s'establirà en cada cas seguint les directrius del director del curs.
  • En cas de renúncia a la plaça l'alumne haurà de comunicar-ho a la Fundació Universitat-Empresa de València - ADEIT.

És interessant que consulte el reglament que regula els Títols Propis de Postgrau i Programes de Formació Contínua de la Universitat de València en l'apartat corresponent d'esta mateixa pàgina web.

Important: La taxa d'expedició de Títols i Certificats no està inclosa.

Programa
Spanish Culture and Civilization
 Unit 1. The cultural shock of foreign students in Spain.
Unit 2. Geography, population and society: Spanish diversity: languages, cultures and landscapes.
Unit 3. Public and private space: the street, the family and the home. Women. The social movements.
Unit 4. Work, leisure and education. Nightlife. Football as an element of identity.
Unit 5. Spain and religion: Religion and culture. Evolution of religious practices in Spain. Catholicism and religious diversity.
Unit 6. Festivals and gastronomy: The functions of festivals in modernity. Bullfights and other bullfighting shows. The Festival of Fallas. The variety of Spanish gastronomy.
Unit 7. Music and mass culture: Folk music and mass musical genres.
Unit 8. Spanish literature of the 20th-21st century.
Unit 9. Spanish cinema of the 20th-21st century.
Unit 10. Mass media.
 
Recent History of the Western World
 Unit 1. Studying the present: chronology, problems and challenges.
Unit 2. A world of blocs: Global Cold War and the construction of the Welfare State.
Unit 3. Expanding the concept of freedom: the fight for civil rights of Afro-Americans, women and LGBT groups.
Unit 4. The emancipation of the peripheries: decolonization and the emergence of the Third World.
Unit 5. Latin America: from the new dictatorships to the New Social Movements.
Unit 6. Social achievements in danger: from the 1973 crisis to that of 2008.
Unit 7. The end of the bipolar world: collapse of the USSR and new international order in the 21st century.
Unit 8. The world today: globalization, migrations, new conflicts and environmental emergency.
 
Introduction to Local Development
 Most of the processes that affect people's lives take place at the local level, although until recently this area had hardly been taken into account when designing, planning and managing public action. Local empowerment allows to 'create' effective solutions to the problems and difficulties faced by a local community, and contributes to promoting local potentialities to achieve an 'optimal' situation. This only happens from a framework of reflection and strategic action that includes a rigorous analysis of its present situation and the strict characterization of the territorial baseline, the determination of a preferred and viable model of territory for the future, and the identification and implementation of the strategies that will make it possible to achieve this model.
 
Social Economy
 Unit 1. Values, cooperative principles and social economy.
Unit 2. The institutions of the social economy in Spain.
a) Entities of the Spanish social economy classified by institutional sector.
Unit 3. The evolution of the social economy.
Unit 4. The social economy in modern market economies.
a) Economic functions of the social economy.
Unit 5. Policies aimed at the social economy.
Unit 6. Democracy, effectiveness of economic policy and political reform.
Unit 7. The components of the cooperative social economy, mutual benefit societies, associations, labor companies.
Unit 8. The cooperative company. Socio-economic structure.
Unit 9. Participation and democracy in cooperative companies.
Unit 10. The Social Economy and its impact on local development.
 
Tourism and Local Development
 Unit 1. Introduction: the role of tourism in territorial economic development.
Unit 2. Tourism territorial resources in local planning processes.
Unit 3. The tourist product.
Unit 4. Local development and tourism.
Unit 5. Importance of the sustainable management of tourist territorial resources for local development.
 
Entrepreneurship in Tourist Activity
 Unit 1. Theoretical basis of entrepreneurship in tourist activities.
Unit 2. Business innovation in Spain.
Unit 3. Comprehensive study of the territory, how to detect a business opportunity.
Unit 4. The agents involved in promoting the creation of tourism companies. Support for entrepreneurs.
Unit 5. How to design and define a business model applied to tourism. Search for economic resources.
Unit 6. Tourism business models in the Valencian Community, examples of good and bad practices.
Unit 7. Indicators of business success.
Unit 8. Systems of indicators of territorial sustainability.
Unit 9: The socioeconomic impact generated by a tourism company in the territory.
 
Management of Quality Systems in Tourist Activity
 Unit 1. Introduction to quality in the tourism sector.
Unit 2. Quality management in the tourism sector.
Unit 3. Tourism quality in Spain.
Unit 4. Measuring the quality of tourism services.
Unit 5. Tools and strategies for improving quality in the tourism sector.
 
Organization and Dynamization of Human Resources in Tourist Activity
 Unit 1. The human being: the four dimensions.
Unit 2. Motivation: What is motivation and motivational theories
Unit 3. Teamwork: skills to develop.
Unit 4. Communication and business culture.
Unit 5. The Human Resources Department.
Unit 6. Planning and analysis of positions.
Unit 7. Recruitment, selection of personnel and orientation.
Unit 8. Training and development of professional careers.
Unit 9. Performance evaluation.
Unit 10: Retribution.
 
Experiential Tourism
 Unit 1. The concept of resource as raw material and its connection with tourism
Unit 2. Motivations and needs of visitors: the evolution of leisure, tourism and the new viewpoints of today's society.
Unit 3. The tourist product: conceptualization, creation process and impacts on the destination.
Unit 4. The tourist experience as an aspirational objective: conceptualization, trends and strategies in destinations
Unit 5. Cultural experiences: material heritage (World Heritage) and intangible (gastronomy)
Unit 6. Natural experiences (protected natural spaces and risky activities)
Unit 7. ¿Off the beaten track¿ experiences: dark tourism
 
Spanish Gastronomy
 Unit 1. Existing materials in a professional kitchen, their operation and their subsequent cleaning. Safety and hygiene standards that apply to the entire work area.
Unit 2. Practice on common use pre-elaborations applicable to the traditional Spanish kitchen.
Unit 3. Use and correct conservation of food.
Unit 4. Techniques for cleaning, gutting, scaling, boneless and portioning of fish and meat. Classifications and types.
Unit 5. Analysis of the techniques of reuse of food, their recovery and the regeneration processes in pre-elaborations.
Unit 6. The handling of raw materials. Preparation of traditional dishes.
 
Final work of master
 Carrying out a personal work of the student related to any of the subjects
theoretical or practical of the Master in which he demonstrates that he is capable of correctly applying the
knowledge and techniques learned and present their results in an appropriate way both in
written as oral.
The MASTER'S END WORK subject aims to:
- That the students apply the acquired knowledge and demonstrate the maturity achieved in
the learning process.
 
Professorat
Nom Cognoms Vinculació + info
Raúl Abeledo Sanchis Profesor/a Permanente Laboral PPL + info
Rubén Arnandis i Agramunt Ayudante/a Doctor/a + info
Vicente Benlloch Aparisi Consultor
Indira Betancourt López Consultora
Joan Manuel del Alcàzar i Garrido Catedrático/a de Universidad + info
Adrián Ferrandis Martínez Contratado/a Doctor/a + info
Cristina García Cardona Investigador/a no Doctor/a UV A1. Universitat de València + info
José Salvador Martínez Sansó Técnico Agencia de Desarrollo Local
Olatz Megía Segarra
Mar Riera Spiegelhalder Prfesora / Consultora - Universidad Europea
José Vicente Sánchez Cabrera Profesor/a Asociado de Universidad + info
Vicente Jesús Sanjuán Raimundo Director Admisiones. International Hotel Management Gastronomy School (IHMGS)
Itziar Vañó de Urquijo Investigadora / Consultora
Metodologia
Metodologia
Students must take an active, autonomous and responsible role in the learning process, which implies paying active attention to the teacher's explanations, as well as prior and subsequent reading of the materials selected specifically for the group of which they are a part. In addition, they must be diligent in carrying out the tasks and exercises that are prescribed, for which they must develop the correct planning of learning times. The teaching methodology appropriate to the characteristics of the subject, advises that the teacher's explanations will be supported by the relevant complementary material, in which the audio-visual media will play an active role. This will facilitate the understanding of the speeches of both the teacher and the historical sources that will necessarily be used in class. The teacher will tutor the training experience from the proximity required by the uniqueness of the student group, and students will receive, when necessary, adequate guidance on aspects related to theoretical training and content of the subject.
FAQ

TIPUS DE TÍTOLS I CRÈDITS

 
QUINA DIFERÈNCIA HI HA ENTRE UN MÀSTER OFICIAL I UN MÀSTER DE FORMACIÓ PERMANENT DE LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA?
 
S'entén per màster oficial el conjunt d'ensenyaments reglats de postgrau amb validesa a tot el territori nacional i a l'espai europeu d'ensenyament superior (EEES) que han superat un procés d'elaboració i aprovació d'acord amb les normes legals dictades pel Govern i les comunitats autònomes (lleis, decrets, ordres), reconegut en el marc de les normes i acords de l'EEES.

El màster de formació permanent es refereix a estudis que han de superar un procés normatiu intern més flexible i diversificat (a la Universitat), pensat per a oferir un tipus de formació que s'adiga amb les demandes de la societat. En determinats supòsits, aquests estudis propis poden servir per a l'exercici d'activitats professionals, sempre que la normativa legal així ho establisca.
 
 
QUÈ ÉS UN CRÈDIT ECTS?
 
ECTS és l'acrònim d'European Credits Transfer System. És una manera de mesurar la duració dels estudis universitaris que preveu diferents factors, com ara l'assistència a sessions teòriques, l'elaboració de treballs pràctics o la dedicació a pràctiques.

Cada crèdit suposa 25 hores de càrrega de treball de l'estudiant. En els títols propis de la Universitat de València, 1 crèdit ECTS està reconegut amb 10 hores de docència. Per exemple, un curs de 3 crèdits ECTS està reconegut amb 75 hores de dedicació de l'estudiant, de les quals 30 hores són de docència.
QUINS TÍTOLS PROPIS OFEREIX LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA? REQUISITS D'ACCÉS
La Universitat de València renova anualment la seua oferta de títols propis. En aquesta oferta podem trobar els títols de postgrau següents: màsters de formació permanent (60, 90 o 120 crèdits ECTS), diplomes d'especialització (entre 30 i 59 crèdits ECTS) i experts universitaris (entre 15 i 29 crèdits ECTS).
 
Tipus de títols propis Crèdits Requisits d'accés
Màster de formació permanent 60,90 o 120 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)
Diploma d'Especialització 30-59 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)
Expert/a universitari/ària 15-29 ECTS Titulats universitaris amb titulació oficial o equivalent (*)

(*) S'hi permet l'accés, condicionada a l'obtenció del títol universitari de grau en el mateix curs acadèmic, a les persones a les quals els falte menys d'un 10% dels crèdits per a acabar aquests estudis
 
 
QUINS TÍTOLS DE FORMACIÓ CONTÍNUA OFEREIX LA UNIVERSITAT DE VALÈNCIA? REQUISITS D'ACCÉS
 
En aquesta oferta podem trobar els títols de formació contínua següents: certificats de formació contínua (15 - 30 crèdits ECTS), i microcredencials universitàries (fins a 15 crèdits ECTS).
 
Tipus de formació contínua Crèdits Requisits d'accés
Certificat de formació contínua 15-30 ECTS No cal acreditar titulació
Microcredencial universitària Fins a 15 ECTS Es pot requerir o no titulació universitària prèvia (*)


(*) Els requisits d'accés s'especifiquen en la memòria del curs.

 

CONVALIDACIÓ D'ESTUDIS

 
HI HA LA POSSIBILITAT D'OBTENIR ALGUN TIPUS DE CONVALIDACIÓ D'ESTUDIS?
 
Pel que fa als títols propis, les ofertes formatives es renoven anualment i no són convalidables.

En els títols propis no hi ha la possibilitat de convalidació acadèmica, excepte en el cas dels màsters de formació permanent amb estructura modular, que són aquells que poden estar integrats per diplomes d'especialització i/o experts/es universitaris/àries. La matrícula a un màster de formació permanent d'estructura modular pot ser del curs complet o de cadascun dels seus mòduls per separat, i és possible cursar-los en diferents anys acadèmics.

En cap cas no permeten l'accés als estudis oficials de doctorat.
 

SOL·LICITUD D'INFORMACIÓ

 
ON PUC OBTENIR INFORMACIÓ D'UN CURS EN CONCRET?
 
En la pàgina web https://postgrado.adeituv.es/ca-valencia/home.htm trobarás tota la informació referent a cadascun dels títols oferits.
 

ADMISSIÓ I MATRÍCULA

 
COM PUC REALITZAR LA PREINSCRIPCIÓ A UN CURS?
 
Pots fer la preinscripció a un títol propi electrònicament a través de l'apartat que trobaràs en la web de cada curs. També pots imprimir la FITXA DE PREINSCRIPCIÓ , omplir-la i enviar-la juntament amb tota la documentació sol·licitada a l'adreça de correu electrònic informacion@adeituv.es o per correu (o en persona) a: Fundació Universitat Empresa de València (plaça de la Mare de Déu de la Pau, 3 - 46001 València).
 
 
POT UN ESTUDIANT ESTRANGER AMB UN TÍTOL NO HOMOLOGAT ACCEDIR A AQUESTS ESTUDIS?
 
Sí, sempre que siga autoritzat per la direcció del curs.
 
 
EL PAGAMENT QUE REALITZE EN LA MATRÍCULA, QUÈ INCLOU?
 
El pagament del preu públic de la matrícula inclou:

- L'accés a totes les accions formatives del curs i/o a la plataforma virtual que el suporte.

- El dret a l'obtenció del carnet universitari.

- Tot el material que la direcció del curs estime oportú.

- Una assegurança de responsabilitat civil i d'accident a l'entorn del curs.

Les taxes d'emissió del certificat estan incloses en els cursos de formació contínua (certificat de formació contínua i microcredencial universitària). En els títols propis, les taxes d'emissió de títols i certificats NO estan incloses.
 
 
COM SOL·LICITAR EL CARNET UNIVERSITARI?
 
Passos a seguir per sol·licitar el carnet universitari per primer cop.

Paso 1
https://secvirtual.uv.es/

Paso 2
Punxar a Accedir Secretària Virtual

Paso 3
Introduir usuari i contrasenya de la universitat. És el que et va sortir quan et vas matricular a la Universitat.

Paso 4
Punxar a canviar la fotografia

Paso 5
Pujar foto amb la mida indicada

Paso 6
A partir d'aquell moment ja es disposarà de la targeta virtual.

Paso 7
Descarregar la L'APP MÒBIL UV
 
ES POT FRACCIONAR EL PAGAMENT DE LA MATRÍCULA?
 
El pagament es pot fraccionar sempre que l'import de la matrícula supere la quantitat de 500 euros i la duració del curs siga superior a tres mesos:
 
  • Fins a 1.000 euros: dos terminis, la meitat en el moment de l'admissió i l'altra meitat als dos mesos de la data d'inici del curs.
  • Superior a 1.000 euros: tres terminis, un terç en el moment de l'admissió, un altre terç als dos mesos de la data d'inici del curs i el terç restant als quatre mesos.


Per als cursos de més de dos anys de duració, s'ha d'abonar el 50% de l'import total de la matrícula en el moment de l'admissió al curs i l'altre 50% a l'inici del segon any del curs.

*És requisit indispensable per al fraccionament lliurar el document d'ORDRE DE DOMICILIACIÓ DE DEUTE DIRECTE SEPA, emplenat i signat (*que es pot descarregar des del formulari de preinscripció).

*El primer pagament sempre s'ha de fer motu proprio per l'estudiant a través del procediment facilitat en l'admissió. Els pagaments següents es domicilien al compte bancari facilitat.

*L'impagament d'algun dels terminis comporta l'anul·lació de la matrícula de l'estudiant sense dret al reintegrament de la quantitat ja satisfeta.

 

EN QUINS CASOS ES POT RETORNAR L'IMPORT DE LA MATRÍCULA?
 
Les quantitats abonades en concepte de matrícula no es retornen una vegada s'ha iniciat el curs. Si l'estudiant causa baixa abans d'iniciar-lo, es retornaran dos terços del preu públic de la matrícula, en cas de pagament únic, després de la presentació de la corresponent sol·licitud. En cas de pagament fraccionat, s'abonarà la quantitat que excedisca d'un terç del preu públic de matrícula.

L'anul·lació de la matrícula després d'iniciar-se el desenvolupament dels estudis no dona dret a la devolució de les taxes pagades, excepte en casos excepcionals a causa de malaltia greu o fallida econòmica de la unitat familiar, degudament justificats documentalment.
 
 
HI HA ALGUN TIPUS DE DESCOMPTE A l'HORA D'ABONAR LA MATRÍCULA?
 
Els estudiants de títols propis de postgrau i formació contínua no es poden acollir a les exempcions que preveu el decret de la Generalitat Valenciana que regula les taxes per prestació de serveis acadèmics universitaris per a cada curs acadèmic.
 

AUTOMATRÍCULA

 
AJUDA AL PROCEDIMENT D?AUTOMATRÍCULA (NOMÉS PER A AQUELLES PERSONES QUE JA HAN SIGUT ADMESES)
 
Una vegada formalitzat el pagament, l'estudiant rebrà una notificació amb les instruccions per a realitzar l'acte de matrícula a través de la plataforma de la Universitat de València.

Per a obtenir el manual amb les instruccions del procediment, cliqueu ACÍ

En cas de tenir algun dubte sobre aquest tema, contacteu amb nosaltres mitjançant l'adreça
electrònica: informacion@adeituv.es
 

PRÀCTIQUES

 
HI HA LA POSSIBILITAT DE REALITZAR PRÀCTIQUES EN EMPRESES O INSTITUCIONS?
 
Sí, sempre que ho preveja l'organització dels estudis. Aquestes pràctiques poden formar part del pla d'estudis (curriculars), i en aquest cas les han de realitzar tots els alumnes matriculats, o poden ser un complement formatiu addicional a la programació acadèmica (extracurriculars), i en aquest cas no és necessari que les realitzen tots els alumnes matriculats. Es poden fer fins a 900 hores de pràctiques.

Més informació: https://www.adeituv.es/practicas/postgrado-propios/?lang=ca
 
 
CAL FORMALITZAR ALGUN CONVENI PER REALITZAR LES PRÀCTIQUES EN EMPRESES/INSTITUCIONS?
 
Sí, és necessari subscriure un conveni entre la Universitat i l'empresa/institució per al desenvolupament de les pràctiques. Aquest conveni, que el gestiona la direcció dels estudis a través d'ADEIT, Fundació Universitat-Empresa de València, ha de recollir les dades bàsiques de l'activitat que es desenvoluparà durant les pràctiques, així com les signatures de l'alumne/a, dels tutors o tutores de l'empresa i dels tutors o tutores de la Universitat.
 

AVALUACIÓ

 
QUIN ÉS EL SISTEMA D'AVALUACIÓ?
 
L'organització de cada curs indica els procediments d'avaluació específics. En qualsevol cas, però, és requisit necessari per a obtenir el títol aprovar totes les assignatures dels estudis corresponents d'acord amb el procediment que estableix la guia docent.

Només quan s'ha acabat el postgrau i les actes estan tancades i registrades per la Universitat de València, es pot sol·licitar el certificat o títol acreditatiu de la formació. L'estudiant rebrà, al seu moment, una notificació amb les instruccions per obtenir-lo.

La qualificació final dels títols propis de postgrau és el resultat de la mitjana ponderada de les notes obtingudes en cadascuna de les assignatures, inclòs el TFM (en el cas dels títols de màster).

En el cas dels cursos de formació contínua, s'atorguen únicament les qualificacions d'apte o no apte.
 

EXPEDICIÓ DE TÍTOLS PROPIS I CERTIFICATS

 
QUI EXPEDEIX ELS TÍTOLS DE POSTGRAU?
 
Els títols propis de la Universitat de València són expedits pel rector o la rectora segons un model normalitzat i en queda constància en el registre de títols de la Universitat. En aquests títols es fa esment exprés que no tenen caràcter oficial.
 
 
QUINA TITULACIÓ OBTINC?
 
Títols propis

El fet de superar els estudis de màster de formació permanent dona dret a l'obtenció del corresponent títol de màster de formació permanent en '...' per la Universitat de València.El fet de superar els estudis de diploma d'especialització dona dret a l'obtenció del corresponent diploma d'especialització en '...' per la Universitat de València.

El fet de superar els estudis d'expert/a universitari/ària dona dret a l'obtenció del corresponent títol d'expert/a universitari/ària en '...' per la Universitat de València.

Una vegada superats els títols propis és possible sol·licitar un certificat que inclou: matèries, crèdits, modalitat d'impartició i nota.

Formació contínua

El fet de superar els estudis de certificat de formació contínua dona dret a l'obtenció del corresponent certificat de formació contínua en '...' per la Universitat de València.

I el fet de superar els estudis de microcredencials universitàries dona dret a l'obtenció de la corresponent certificació de microcredencial universitària en '...' per la Universitat de València.

Aquestes certificacions són d'aprofitament i inclouen la denominació del curs i el nombre de crèdits.

Les taxes d'emissió de títol o certificat que acredita la realització del curs per part de la Universitat de València no estan incloses en l'import de la matrícula, excepte en el cas de la formació contínua (certificat de formació contínua i microcredencial universitària).
Accés i Resultats d'Aprenentatge
Requisits titulació
Students with official University studies in their country of origin or with demonstrable experience in the management of tourist activities and who come from the Company International Hotel Management & Gastronomy School (IHMGS). An unavoidable requirement is the accreditation of a knowledge of the English language endorsed by a minimum level certificate B1.
Criteris admissió
The admission criteria will take as a starting point the current regulations of the University of Valencia in reference to higher degrees of university training and specialization.
Resultats d'aprenentatge
Have the ability to analyse and understand the functioning of tourist territories from the point of view of local development. Apply strategies to improve the tourism development model from the public sector.
Generate initiatives in the field of the tourism business sector with the capacity for success and within the framework of social economy processes and efficient management of human resources.
Contacte